Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Wooow wat een gezelligheid :D Op iedereen reageren word geen doen meer hihi.

Suus85 Die steken bij bewegingen en dat je daar even last van houd, had ik ook heel erg bij mijn 1e zwangerschap (denk nu al flink opgerekt whahaha). Het voelt heel vervelend, net alsof je je verrekt, maar dit is onschuldig.
    Lekker met de broek open, groot gelijk :D

ShampooL, spannend, laat je ook hier weten wat je keus gaat worden? Ben wel benieuwd wat het verschil is daar! Hier moet je ook bloedprikken en je laten controleren op ziektes en allerlei waardes :)

Wat mooi Hadassa, gefeliciteerd! Mooie test ook! En wat een lieve actie van jouw dochter zeg <3

Ik ben vanavond naar Bridget Jones's Baby geweest... ik heb zo hard gelachen, fantastische film!

2. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wauw wat bijZonder hadassa! Gefeliciteerd en welkom! Super lief van je dochter. Zij zal het allemaal super bewust meemaken!

@shampoo; hier ook bloedprikksn rond 12 weken in nl. Idd ziektes, resusfactor etc.

@carlie, ik heb een weekje later vakantie denk ik!!? Direct na de vakantie de echo, dus de vakantie mag omvliegen dit keer!

Hier: energie genoeg. Vandaag met de kinderen een herfstbak gemaakt en de geoefend met fietsen van de oudste, hij fietst heel knap, nooit zijwieltjes nodig gehad #trots!!
    Verder wat kleertjes en tasjes gemaakt, huishouden gedaan: er past veel in een dag soms en soms kom ik nergens aan toe. Misschien ben ik ook bang dat het straks toeslaat die vermoeidheid, dat in nu maar even bezig moet blijven.

Trusten!!

3. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    ZWANGER!!

1 juni
    TJS - 2e kindje

2 juni
    Suus85 - 2e kindje
    Ritoy - 2e kindje
    Gootje89 - 2e kindje
    Giraf - 1e kindje
    1BB - 1e kindje

3 juni
    AmyW - 1e kindje

4 juni

5 juni
    Hope19 - 1e kindje

6 juni
    Mama-in-love - 4e kindje
    Wollie92 - 1e kindje
    Maagd - 2e kindje
    Arendje - 1e kindje

7 juni
    ShirleyNick - 3e kindje
    Smeetjuh1990 - 2e kindje

8 juni
    Liva89 - 1e kindje
    ShampooL - 1e kindje
    Bo1986 - 2e kindje
    ACP0309 - 1e kindje

9 juni
    Lise87 - 3e kindje

10 juni
    Dido82 - 2e kindje

11 juni
    Carlie - 2e kindje

12 juni
    Pimp89 - 2e kindje
    PH1 - 2e kindje

13 juni
    Innas, 2e kindje

14 juni
    Miszy - 1e kindje
    Hadassa - 4e kindje

15 juni

Afspraken
    4 oktober
    ShampooL - Huisarts

5 oktober
    Smeetjuh1990 - Intake verloskundige

7 oktober
    Smeetjuh1990 - MVM

11 oktober
    Arendje - 1e echo gyn

12 oktober
    Suus85 - Echo

17 oktober
    AmyW - gyn

18 oktober
    Dido82 - 1e echo

20 oktober
    gootje89 - 1e afspraak VK incl. echo

24 oktober
    Hope19 - 1e echo
    lise87 - 1e echo
    PH1 - 1e echo

25 oktober
    Liva89 - 1e echo
    Maagd - intake verloskundige

27 oktober
    ACP0309 - 1e echo

28 oktober
    AnyW - verloskundige

31 oktober
    Innas - 1e echo

3 november
    Wollie92 - 1e echo

4. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Goedemorgen meiden

Wat is er afgelopen dagen gezellig gekletst!! Teveel om op iedereen te reageren &#128584;
    Welkom nieuwe meiden! Hadassa, mooie test en wat super dat het zo gelukt is!!

Hier ook af en toe steken en vermoeidheid

Ik werk ook in het onderwijs (groep 0). Zo grappig dat hier zoveel mensen zijn uit de zorg en het onderwijs!

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Had ook al begrepen dat temperaturen nu zover na nod geen zin meer heeft, dus vanmorgen ook niet meer gedaan.

Ik heb vorige week om diezelfde reen als jij aangeeft contact gezocht met mvm. Ben toen gebeld en werd doorverwezen naar de plaatselijke consultante. Daar contact mee gehad en zij gaf aan dat reden van thuis ophalen is dat het soort service is. Veel vrouwen willen het juist niet wegbrengen. Maar er kon ook iets anders geregeld worden. Wij gaan nu kijken of het lukt om bij VK te laten ophalen. Ik wil het ook niet thuis. je kan dus net als ik even contact zoeken en je vraag voorleggen. Alleen dan kom je erachter wat mogelijk is.

je kleintje zit goed en veilig weggestopt achter je schaambot. kan niet zoveel mee gebeuren.

Dat je buik boller wordt is door je darmen die weggedrukt worden. je baarmoeder is nog niet zo groot hoor :)

Waarom zo laat pas? Mij werd bij aanmelden bij VK gevraagd of ik de nekplooi meting ook wilde doen want dan zou ik tussen 9e en 10e week al een 1e echo krijgen om termijn te bepalen. Die nekplooi meting moet rond de 12e week gebeuren. Als jij pas in november voor de 1e keer heen gaat dan zit je al op die 12 weken.

Wij moeten in NL ook bloed prikken om je bloedgroep te bepalen en je ijzer te controleren. En als je dus nekplooi meting wil dan moet je ook bloedprikken

6. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    ZWANGER!!

1 juni
    TJS - 2e kindje

2 juni
    Suus85 - 2e kindje
    Ritoy - 2e kindje
    Gootje89 - 2e kindje
    Giraf - 1e kindje
    1BB - 1e kindje

3 juni
    AmyW - 1e kindje

4 juni

5 juni
    Hope19 - 1e kindje

6 juni
    Mama-in-love - 4e kindje
    Wollie92 - 1e kindje
    Maagd - 2e kindje
    Arendje - 1e kindje

7 juni
    ShirleyNick - 3e kindje
    Smeetjuh1990 - 2e kindje

8 juni
    Liva89 - 1e kindje
    ShampooL - 1e kindje
    Bo1986 - 2e kindje
    ACP0309 - 1e kindje

9 juni
    Lise87 - 3e kindje

10 juni
    Dido82 - 2e kindje

11 juni
    Carlie - 2e kindje

12 juni
    Pimp89 - 2e kindje
    PH1 - 2e kindje

13 juni
    Innas, 2e kindje

14 juni
    Miszy - 1e kindje
    Hadassa - 4e kindje

15 juni

Afspraken
    4 oktober
    ShampooL - Huisarts

5 oktober

7 oktober
    Smeetjuh1990 - MVM

11 oktober
    Arendje - 1e echo
    Bo1986- intake vk

12 oktober
    Suus85 - Echo

17 oktober
    AmyW - gyn
    Bo1986- 1e echo

18 oktober
    Dido82 - 1e echo

20 oktober

24 oktober
    Hope19 - 1e echo
    lise87 - 1e echo
    PH1 - 1e echo

25 oktober
    Liva89 - 1e echo

27 oktober
    ACP0309 - 1e echo

28 oktober
    AnyW - verloskundige

31 oktober
    Innas - 1e echo

3 november
    Wollie92 - 1e echo

7. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Hier ook herkenbaar de vermoeidheid.

Wat super voor jullie hadassa dat het nu zo gelukt is!

@smeetjuh veel plezier met de intake vandaag

@bo1986 Ik werk ook in de zorg en welzijn als leidinggevende. Grappig inderdaad.

8. Plmp89

Plmp89 Actief lid

27 mrt 2015
    160
    0
    16
    NULL
    NULL

Heb geprobeerd m'n afspraak op de lijst te zetten! Hoop dat het gelukt is&#128556;

9. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Bijna gelukt pimp89 ;)
    De volgende keer moet je de quote tekens ( [ QUOTE ] en [/ QUOTE ] ) aan het begin en einde van het bericht weghalen.

10. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    ZWANGER!!

1 juni
    TJS - 2e kindje

2 juni
    Suus85 - 2e kindje
    Ritoy - 2e kindje
    Gootje89 - 2e kindje
    Giraf - 1e kindje
    1BB - 1e kindje

3 juni
    AmyW - 1e kindje

4 juni

5 juni
    Hope19 - 1e kindje

6 juni
    Mama-in-love - 4e kindje
    Wollie92 - 1e kindje
    Maagd - 2e kindje
    Arendje - 1e kindje

7 juni
    ShirleyNick - 3e kindje
    Smeetjuh1990 - 2e kindje

8 juni
    Liva89 - 1e kindje
    ShampooL - 1e kindje
    Bo1986 - 2e kindje
    ACP0309 - 1e kindje

9 juni
    Lise87 - 3e kindje

10 juni
    Dido82 - 2e kindje

11 juni
    Carlie - 2e kindje

12 juni
    Pimp89 - 2e kindje
    PH1 - 2e kindje

13 juni
    Innas, 2e kindje

14 juni
    Miszy - 1e kindje
    Hadassa - 4e kindje

15 juni

Afspraken
    4 oktober
    ShampooL - Huisarts

5 oktober

7 oktober
    Smeetjuh1990 - MVM

11 oktober
    Arendje - 1e echo
    Bo1986- intake vk

12 oktober
    Suus85 - Echo

17 oktober
    AmyW - gyn
    Bo1986- 1e echo

18 oktober
    Dido82 - 1e echo

20 oktober

24 oktober
    Hope19 - 1e echo
    lise87 - 1e echo
    PH1 - 1e echo

25 oktober
    Liva89 - 1e echo

27 oktober
    ACP0309 - 1e echo

28 oktober
    AnyW - verloskundige

31 oktober
    Innas - 1e echo

1 november
    Pimp89 - 1e echo en intake verloskundige

3 november
    Wollie92 - 1e echo

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

De dokter zei dat er voor de 10 weken niet veel te zien is, dus vele praktijken wachten tussen de 10 en 12 weken.
    Misschien dat het ziekenhuis / de privé kliniek er andere regels op nahoudt, maar dit is wat hij zei toen hij ons de informatie vertelde over de algemene gang van zaken.
    Ik zou zelf ook wel eerder een echo willen door. Ik zou dolgraag willen weten of het hartje klopt enzo :D

@ Smeetjuh1990, ik zal het zeker laten weten. Een privé kliniek is wat kleiner en rustiger dan een ziekenhuis, maar vraagt wel om een eigen bijdrage. Een ziekenhuis is ziekenhuis; je weet dat ze daar zo'n beetje alle kennis in pacht hebben en dat geeft mij wel een goed gevoel.
    Maar wat ik wel hoor van mensen is dat ze hier zwangeren snel behandelen als patienten.. ofwel: als zieke, zwakke mensen. En daar kan ik als nuchtere Hollander niet zo tegen denk ik, haha.

Ik denk dat we van het weekend ook gewoon eens langsgaan bij beide.. ff spieken :p

12. ShampooL

Oh, ik had trouwens aan de huisarts gevraagd over thuisbevallen.
    Hij krabte zich achter zijn oren: "eh, waar kom je ook alweer vandaan?"
    ik: "Nederland"
    Hij: "ah, ja, in Nederland doen ze dat inderdaad"

haha! Blijkt dus dat het niet onmogelijk is om thuis te bevallen maar veel verloskundigen willen het niet doen. Je moet dan dus opzoek gaan naar een praktijk die het wel wil doen en 100.000 papieren ondertekenen met 'eigen risico' 'geen aansprakelijkheid' enz enz.
    Ik ben niet van plan thuis te bevallen hoor, maar ik vond het wel een leuke vraag om te stellen aan een buitenlandse arts, haha :D

13. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Haha doe mij ook maar lekker een bevalling in het ziekenhuis, geeft me toch een fijn gevoel dat als er iets is we in goede handen zijn.

Ik blijf bruine afscheiding houden, vandaag ook weer donkerbruin

14. ShampooL

Ja, mij ook wel hoor. Mijn moeder heeft al haar bevallingen thuis gedaan, maar ik vind het toch een fijner idee om het ergens veilig te doen.

Het lijkt me eng om bruinverlies te hebben, maar bruinverlies hoeft niets te betekenen he. De baarmoeder is ontzettend goed doorbloedt op dit moment en er zijn daar zoveel kleine bloedvaatjes die zo makkelijk kunnen breken. Misschien heeft mini een bloedvaatje kapot getrapt? :p
    Ik denk dat jouw kleine mini daar nog lekker warm en goed vast zit hoor :)

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Dat er voor 10 weken niks te zien is is onzin hoor. Ik had mijn 1e echo bij vorige zwangerschap op 8 weken in 1 dag. Toen was er wel degelijk iets te zien. Tenzij ze in Amerika ander apparatuur hebben die dat niet kunnen?
    In NL is het nl zo dat als je een nekplooimeting wil (om te kijken of je kindje bv downsyndroom heeft) dan moet dat rond de 12e week gebeuren maar je kan pas zeggen wanneer je 12 weken bent als je een echo gehad hebt. Stel dat jij pas rond die 12e week een echo krijgt en daaruit blijkt dat je al 14 weken bent ipv 12 dan ben je te laat voor een nekplooimeting. Daarom krijg je in NL voor de 10e week al een echo wanneer je de nekplooi zou willen doen.
    Dit is bij ons gewoon bij de verloskundige trouwens. Als je in het ziekenhuis bent vanwege medische redenen dan krijg je vaak nog eerder een echo m te zien of alles goed is.

Ik vind sowieso dat zwangeren snel als zieke/zwakkere behandeld worden. Ook hier in NL hoor. Daarom ben ik tegen het bevallen in het ziekenhuis. Ik ben geen patient maar een bevallende vrouw.
    Grappig overigens die reactie van de arts. Wat apart hoe dat zo'n verschil kan zijn.

16. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Ik ben van de eerste in een kraamhotel van het ziekenhuis bevallen. Mocht niet thuis omdat ik af en toe verhoogde bloeddruk had. Het is me dusdanig goed bevallen dat ik dat met een 2e kindje weer ga doen. Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken natuurlijk.

17. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ik ga ook zeker in het ziekenhuis bevallen. Wel zo'n prettig idee dat er gelijk ingegrepen kan worden bij eventuele complicaties.

Wie van jullie gaat trouwens de nipt test doen? Ik twijfel enorm.

18. ShampooL

Ik woon in Frankrijk, niet in Amerika :p
    Ik denk dat ze hier zo ongeveer dezelfde regels volgen als in Nederland. Mijn moeder zei ook dat de meeste echo's in Nederland tussen de 10 en 12 weken worden gedaan. Maar goed, ik denk dat we dat gewoon gaan overleggen met het ziekenhuis/prive kliniek als we een afspraak gaan maken. Ik denk namelijk wel dat ik een nekplooimeting zou willen doen.. denk ik. Geen idee eigenlijk haha

En precies, we zijn geen zieken, we zijn zwanger. Ja, bepaalde dingen kan ik niet meer doen, ja ik ben constant moe en alles doet zeer, maar ik ben niet ziek! :p

19. ShampooL

Wat is een nipt test?

20. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Niet invasieve prenatale test. Ze nemen dan vanaf de 10e week bloed af en kijken naar het DNA van de baby. Dat onderzoeken ze op afwijkingen zoals syndroom van down. Het is veel betrouwbaarder dan de combinatietest, dat is maar een kans berekening.

De test is in Nederland nog niet beschikbaar voor iedereen. Alleen voor vrouwen waarbij de combinatietest een verhoogd risico aangeeft.

In België en Duitsland kan het wel door iedereen gedaan worden. Ik zou er dan ook voor naar België moeten en het zelf moeten betalen. Dat is zo'n 390€. Ze kunnen dan ook gelijk het geslacht bepalen maar daar moet je volgens mij ook weer extra voor betalen.

Deel Deze Pagina