Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij gaan wel de combinatietest doen.
    Ik denk dat ik komende week ergens ga bellen hoe het precies in zijn werk gaat. Sommige websites spreken namelijk over dat je een termijnecho moet laten uitvoeren voor de combinatietest-echo, ander websites zeggen dat dit niet hoeft.
    Ik heb met 12 weken mijn eerste echo :)

2. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de mooie echo!

Wij gaan wel een combinatie test laten doen.

Vandaag mn schoonzus verteld die ook gaat proberen een kindje te krijgen erg leuk. Hier begint een klein buikje te komen en begin me al meer zwanger te voelen :)

3. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Wij gaan ook voor een combinatietest.

4. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Fijn, die goede echo's weer!

Wij doen geen combinatietest, bij de eerste niet gedaan en gisteravond besloten dat we dit nu ook niet doen.

Morgen onze eerste echo, ben zo benieuwd!

5. Plmp89

Plmp89 Actief lid

27 mrt 2015
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij twijfelen nog. Bij de eerste niet gedaan, denk nu ook niet.

6. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ja is zeker een geruststellend gevoel!

We hebben lang getwijfeld tussen de nipt en de combinatietest, maar we gaan nu toch voor de combinatietest.

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij gaan ook combinatie test doen. 8 nov termijn echo en dan afspraak maken voor de combinatie.
    @ shampoo, je hebt een termijn echo nodig om goed vast te kunnen stellen hoe lang je precies zwanger bent. De combinatie test vindt nl rond bepaald aantal zwangerschapsweken plaats. De exacte termijn is nodig voor het goed kunnen berekenen van de kans op 1 van de aandoeningen.
    Als je het wil zal ik als ik jou was je vk even vragen. Je moet nl vooraf ook bloedprikken en daarvoor krijg je formulier mee.

Hier verder alles goed. Ben weer aan de beterende hand. Vannacht veel buikpijn gehad maar de pijn zat hoog in mn maag dus geen zorgen.

8. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Hier ook combinatietest, hoop zo dat de echo donderdag goed is..
    Hoe vertellen jullie het aan je ouders? Met een cadeautje of?

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben mn schoonouders + schoonzussen vorig weekend verteld. Gewoon gezegd. Mijn familie dag erna gebeld en foto gestuurd tijdens het bellen.

De rest van vrienden enzo vertellen we na termijnecho. En daarna het werk ergens als ik 13 weken ben en dan op Facebook de rest van vrienden en bekenden diewe minder vaak zien/spreken.

10. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ik heb het boekje opa en oma pluis van Nijntje ingepakt en gegeven als kado aan m'n ouders. Was me vroeger vaak voorgelezen.
    M'n schoonfamilie hebben we het gewoon verteld en voor de rest gaan we het op Facebook zetten.

11. ACP0309

ACP0309 Actief lid

28 jul 2016
    176
    0
    16
    Wij gaan geen combinatietest laten doen.

We hebben zowel mijn ouders als mijn schoonvader het verteld door een klein baby-shirtje te geven. We zijn net een paar weken terug van vakantie, dus het kon mooi onder het mom van 'we hebben een souvenirtje meegenomen'.

Gisteren hebben we het m'n zus verteld. We hadden wat foto's van de vakantie achter elkaar gezet met als laatste foto de echo.

Op het werk denk ik dat ik het pas vertel als ik 12 à 13 weken ben (afhankelijk van wanneer je iets kan zien). In ieder geval ná de volgende echo (15 nov). Ik ben zelfstandig ondernemer (in een maatschap), dus moet wel behoorlijk wat regelen qua achtervang en verzekering... Denk dat ik daar vanaf 12 weken mee bezig ga!

12. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Mijn vriendin heeft het me afgeraden, de combinatie test. Zij had kans 1 op 250 en heeft zich enorme zorgen gemaakt. Achteraf gezien om niks.

Als er iets uit komt, laten jullie dan je kindje weghalen?

13. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als er na de combinatietest verhoogde kans zou zijn, mag je voor de nipt gaan.

14. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    AmyW als er iets uit komt doen we eerst vervolgonderzoek. Maar als daar uit komt dat het 100% zeker een trisomie afwijking heeft hebben we besloten om de zwangerschap te beëindigen. Hoe ontzettend moeilijk dat ook is. Maar laten we hopen dat het allemaal goed is.

Er zijn volgens mij een aantal die vandaag een echo hebben. Succes!!

15. rammetje86

rammetje86 Actief lid

17 dec 2012
    192
    25
    28
    friesland
    Wij hebben zo een echo om 11.40.
    Super zenuwachtig.

16. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Spannend rammetje! Heel veel succes!

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Tegenwoordig mag je een nipt test doen. Maar hangt van je leeftijd af wat de waarde dan minimaal moet zijn.
    Bij mij is dat 1 op 300 en dan mag ik de nipt test doen om verder te kijken of er echt een afwijking is. Nipt geef 99% zekerheid.

Hoe is het gegaan Rammetje?

18. rammetje86

rammetje86 Actief lid

17 dec 2012
    192
    25
    28
    friesland
    Hallo,

Nou niet goed gegaan.
    Er is helemaal niks te zien. Heb net bloed laten prikken. En moeten om 2 uur weer naar de gynaecoloog.
    Voel me zo klote nu. Ze vind het ook zo raar omdat mijn moeders voor moeders test woensdags nog wel positief was. En van de week ook last van mijn borsten kreeg. Ik snap er helemaal niks van.

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Huh?? Dat is gek? De test wel positief maar geen vruchtje. Heeft er wel iets gezeten of zit er wel wat maar geen hartje? Heb je een bloeding gehad?

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

De termijnecho kan toch ook tegelijk met de combinatietest gedaan worden?
    De verwijzing voor bloedprikken heb ik :)

Deel Deze Pagina