Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Oeh nog meer verhuizers hier, wij laten een huis bouwen en dat is pas rond oktober klaar(gaan we van uit) we kunnen tot augustus is onze huidige woning blijven dus m'n dochter blijft gewoon tot die tijd op dr eigen kamer en de baby ligt dan nog bij ons op de kamer. In onze nieuwe woning krijgen ze dan allebei hun eigen kamertje. Het is wel wat veel allemaal maar het liep nou eenmaal zo. Komt vast goed allemaal. Ik vind namen echt heel moeilijk.

2. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hey meiden
    Hier een goede termijn echo gehad, ben zelfs 5 dagen vooruit gezet. En volgens de eerste echo zelfs 10 dagen
    Ik ben dus nu uitgerekend op 2 juni ipv 7 juni
    Volgende week donderdag hebben we de nekplooimeting

De baby was al druk aan het bewegen en maakte er een waar feestje van Haha

3. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Vanochtend allemaal helder rood bloed verloren. Vk gebeld maar het was enkel vanochtend, maar het was best veel. Ze kon niets doen voor mij. Verder kan ik bijna niet op mijn benen staan en doen mijn heupen echt pijn. Ook heb ik een harde buik. Mijn zus en moeder hebben dit beide ook gehad (ze hebben beide een halfjaar plat moeten liggen). Dus ik ben nu bij mijn ouders thuis voor een week complete rust. Ik heb gelukkig geen kramp, maar een week niets doen is niets voor mij :(

4. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    ♡ZWANGER♡

29 mei
    Suus85 - 31 jaar - 2e kindje ♥

30 mei
    TJS - 2e kindje ♥

1 juni

2 juni
    Giraf - 1e kindje ♥
    1BB - 25 jaar - 1e kindje ♥
    Bo1986 - 29 jaar - 2e kindje ♥

3 juni
    AmyW - 30 jaar - 1e kindje ♥
    Maagd - 31 jaar - 2e kindje ♥

4 juni
    Gootje89 - 27 jaar - 2e & 3e kindje ♥♥
    Ritoy - 27 jaar - 2e kindje ♥

5 juni

6 juni
    Wollie92 - 24 jaar - 1e kindje ♥
    Arendje - 26 jaar - 1e kindje ♥
    Zwanger01 -??? - 1e kindje

7 juni
    ShirleyNick - 3e kindje ♥

8 juni
    Liva89 - 27 jaar - 1e kindje ♥
    ShampooL - 26 jaar - 1e kindje
    ACP0309 - 31 jaar - 1e kindje ♥
    Vivienne - 28 jaar - 1e kindje ♥
    Dido82 - 34 jaar - 2e kindje ♥

9 juni
    Lise87 - 29 jaar - 3e kindje ♥
    o0mona0o - 29 jaar - 2e kindje ♥
    Mamamijn - 28 jaar - 2e kindje ♥

10 juni

11 juni
    Carlie - 31 jaar - 2e kindje ♥

12 juni
    Plmp89 - 2e kindje ♥

13 juni
    Innas - 34 jaar - 2e kindje ♥

14 juni
    Miszy - 24 jaar - 1e kindje ♥
    Hadassa - 38 jaar - 4e kindje ♥
    Goey - 28 jaar - 1e kindje
    Btanja - 32 jaar - 2de kindje ♥
    Mama0103 - 1e kindje ♥

15 juni
    Podex - 23 jaar - 1e kindje ♥

Totaal: 30

💫Sterretjes die we niet zullen vergeten💫: Mieksel, Hope19, vrouwvan, mama-in-love, Smeetjuh1990, Rammetje86, PH1

jongen ♥(0) | meisje ♥(0) | verrassing ♥(1) | onbekend ♥(27)

♡ Afspraken ♡

November
    16 || Podex - intake verloskundige
    16 || Bo1986- 2e echo
    16 || Maagd - bloedprikken
    17 || Arendje - NIPT
    21 || Innas - intake en termijnecho
    21 || Ritoy - Nekplooimeting
    22 || o0mona0o - intake verloskundige
    23 || ShampooL - 1e echo + termijn + combinatie
    23 || Arendje - Nekplooimeting
    23 || Hadassa - Tweede echo
    24 || Dido82 - 12 weken echo
    24 || Gootje89 - combinatietest
    24 || Bo1986 - combinatietest
    25 || Btanja - Termijnecho
    25 || Liva89 - Nekplooimeting
    29 || Maagd - controle vk + hartje luisteren
    29 || Maagd - Combinatietest
    29 || Ritoy - controle vk

December
    01 || Wollie92 - 2e echo
    13 || Dido82 - 14 weken check

Januari
    05 || Arendje - GUO

5. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Even inhakend op de goedkope positiekleding. Ik heb vanmiddag een positiebroek voor €14 bij de prenatal gekocht. Dus misschien even een kijkje nemen in de sale rekken:)

Wij hebben 1 dec de nekplooimeting.

6. ACP0309

ACP0309 Actief lid

28 jul 2016
    176
    0
    16
    He bah, wat vervelend! Kan me voorstellen dat dat even spannend is... En vervelend om te moeten afwachten! Veel sterkte!

7. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Ohh wat naar :( doe lekker rustig aan en hopelijk blijft het nu weg

8. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Waarom moest jij nuchter zijn? Ik had gewoon een niet nuchtere glucose op het formulier.. Of is het voor wat anders?

9. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Wat zouden jullie doen in mijn situatie dames want weet het even niet zo goed. Ik ben nu 11 weken en de volgende echo is 1 dec, dan ben ik ruim 13 weken. Eigenlijk wilde ik het pas na die echo vertellen op het werk omdat ik dan zeker weet of alles goed zit.. maar ik weet niet of dat vol te houden is want ik heb al een mini buikje en alles gaat te strak zitten, hoe is dat dan wel niet over 2,5 week.. of ik moet het volgende week met 12 weken gewoon vertellen op het werk maar dan weet ik niet of alles nog wel goed is met de kleine omdat ik de echo dan nog niet gehad heb. En vertel je het dan eerst aan je werkgever apart of iedereen tegelijk?

Vind het echt lastig..

10. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Kon je niet langs komen voor een echo 1BB ik zou dan toch wat meer gerust zijn, misschien zit er wel een hematoom of iets wat het bloed veroorzaakt. Is het toen bij je moeder en zus wel goed gegaan? Hoe gaat het nu verder?

11. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Wij hebben het al verteld na de 9 weken echo. Aan m'n ouders en familie en een vriendin bij mij begin je nu ook al wat te zien. Als je het nog even voor je kan houden is misschien wel prettig maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik heb nu zo iets van we waren wel wat vlotjes. Maar het voelt nu wel anders bij mij als met m'n miskraam. Ik zou eerst je werkgever/leidinggevende inlichten en dan je collega's

12. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡

Nee mocht niet langskomen want had enkel in de ochtend bloed. Ik denk dat ik last krijg van bekkeninstabiliteit. Heb continu pijn in mijn heupen. Ik heb pas 1 december de echo, ze zei wel of ik een dag eerder anders wilde komen, maar dan moet ik werken. Ik heb nu een week vrij van mijn werk. Ik ben natuurlijk wel een beetje ongerust, maar zolang ik geen kramp heb en geen bloed.. mijn moeder heeft precies hetzelfde gehad, ook met het bloed etc. tja ik kan er niets aan doen. Zit het verkeerd dan zit het verkeerd.

@wollie ik zou wachten tot de echo en dan je werkgever vertellen. Moet je perse strakke dingen aan? Je kunt ook gewoon wijde bloesjes of tuniekjes aan doen om het te verbergen.

13. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Oké nou kijk er alsjeblieft goed mee uit! Je moet nog zo lang en als je er te lang mee door aan moddert zit je straks na je bevalling nog met klachten. Rust maar lekker uit van de week en hopelijk knapt het op!

14. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Wat schrikken 1BB!!! Ik had net precies voor t allereerst heel iets roze afscheiding en ik schrik me al kapot..

Dido, hoe laag was jouw ijzer gehalte?

Ik hoefde ook niet nuchter bloed te prikken..!

15. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Da's wel schrikken 1BB en stom dat je niet mocht langskomen!

Ik gister termijnecho gehad en een bewegende baby gezien! Hoefde niet eens echt te kijken naar het hartje het bewoog zoveel!

Termijn klopte precies met wat ik zelf dacht. Dus 10 weken vandaag!
    Het is er iig zeker 1 haha! Met twee armen en twee benen en alles zag er verder goed uit. Grappig dat je er nu echt al een mensje in ziet!

Bijgevoegde bestanden:

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    nee gewoon de zwangerschapsbroedprikken. Vrouw vroeg me ook of ik nuchter was en kan me van vorige keer herinneren dat dat ook moest.
    Toen ik het bureau belde voor afspraak van combinatietest hadden we het ook nog over bloedprikken, ook haar heb ik gevraagd of ik nuchter moest zijn en zij zei van wel.

Ik zou wachten tot die 13 weken en tot die tijd iets wijdere shirts aan trekken als je het echt al wat gaat zien.
    Meestal is het wel zo netjes dat je eerst aan je werkgever/teamleider/baas vertelt en dan je collega's. maar ja als je geen goede band met hem of haar hebt kun je het ook tegelijk aan iedereen vertellen. Ik vertel het wel eerst aan teamleider en dan collega's.
    Ik wil je niet bang maken, maar wel even realistisch zijn: ookal heb je die echo gehad, zeker weten dat het goed is doe je nooit. Mijn buurvrouw heeft 2 gezonde kinderen, altijd snel zwanger geraakt nooit iets aan de hand met zwangerschap maar een 3e wil niet lukken. Miskramen gehad, gewoon niet zwanger worden en zelfs na 15e week nog een miskraam.
    Ik wil ermee zeggen dat je je niet vast moet houden aan een goede echo bij 12/13 weken. Je hebt nog steeds kans dat het mis gaat. Kleine kans maar die is er wel.

@1BB. Wat nare situatie! Hoop dat je snel opknapt en er verder niks aan de hand blijkt te zijn!

Mooie echofoto Podex!

Hoe zit het bij jullie met gewicht? Al aangekomen en hoeveel?
    Ik nu een halve kilo. Bij mijn vorige zwangerschap was ik in deze week ook halve kilo aangekomen dus dat gaat gelijk op :)

17. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Ik ben 4kg afgevallen haha 🙈

18. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    1BB hoe gaat het nu?

Hier 1 kilo afgevallen, bij m eerste zwangerschap was ik 28 kilo aangekomen en ik hoop nu echt niet weer zoveel aan te komen 🙈

19. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Trouwens. Ik heb het verteld op mijn werk. Ook al tegen mijn baas ivm dat er toch vervang moet komen (er is er nog eentje zwanger)

Het kan altijd fout gaan. Maar om daar nou tot 13 weken rekening mee te houden? Ik heb nu met 10 weken een hele goede echo gehad dus waarom zou ik nog wachten? Ik krijg in princiepe met 20 weken pas weer een echo zou ik geen combinatietest doen. Moet ik dan tot 20 weken wachten? Ik zou je geluk lekker delen; als het fout gaat wil je toch ook wat steun en begrip van anderen kunnen krijgen?

20. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ik heb het ook verteld. Ze waren wel wat in shock! Haha.

En ik ben als ik reken vanaf de testdag een halve kilo afgevallen.
    Maar is niet helemaal representatief want ik sportte altijd 3/4 keer per week en de afgelopen 5 weken niet gesport.. en spieren wegen veel en dat neemt nu af.
    Hoop straks weer lekker een beetje te kunnen sporten.

Sporten jullie?
    En wat betreft zwangerfit vs yoga. Wat raden jullie aan?

Deel Deze Pagina