Hier vanaf de positieve test 4 kilo afgevallen maar ik begin wel weer meer zin in eten te krijgen dus zal wel weer wat bijkomen
Wanneer gaan jullie je eigenlijk inschrijven voor de kraamzorg. Kan het al omdat ik de termijnecho al heb gehad of kan ik beter wachten tot de 12 weken?
Ik ga denk ik na de intake (met 12 weken) me aanmelden bij kraambureau. Ik moet nog bloedprikken, moest daarmee wachten tot 12 weken. Maar moet je dan nuchter zijn? Lees hier verschillende reacties. Ik ben nog niks aangekomen maar voel me al wel best dik. Echt last van m'n darmen, vooral na het eten. Heel winderig en buikkramp🙊
Bij de controle vorige week was ik 1 kilo aangekomen. Kraamzorg ga ik binnenkort maar eens even achteraan, ben er nog niet helemaal uit welke organisatie ik wil. Bloed prikken hoeft niet nuchter. Tenzij het specifiek wordt benoemd voor bijvoorbeeld een bloedsuiker. Maar dat is niet standaard.
Kraamzorg heb ik geregeld! Ik wil me nog even verdiepen in de zorgverzekering voor 2017... Iemand nog tips? En wie heeft er thuis een doppler? Ik kan er eentje lenen..
Hoi dames! Ik ben nu in totaal 1 kilo aangekomen. Hopelijk word ik ondanks de tweeling niet te zwaar! Bij mij weet bijna iedereen het nu. Zondag gaan we het de laatste mensen vertellen.. Aankomende donderdag combinatie test en 14 dec Controle echo bij de gynaecoloog! Hopelijk kunnen ze dan zien wat het wordt!
♡ZWANGER♡ 29 mei Suus85 - 31 jaar - 2e kindje ♥ 30 mei TJS - 2e kindje ♥ 1 juni 2 juni Giraf - 1e kindje ♥ 1BB - 25 jaar - 1e kindje ♥ Bo1986 - 29 jaar - 2e kindje ♥ 3 juni AmyW - 30 jaar - 1e kindje ♥ Maagd - 31 jaar - 2e kindje ♥ 4 juni Gootje89 - 27 jaar - 2e & 3e kindje ♥♥ Ritoy - 27 jaar - 2e kindje ♥ 5 juni 6 juni Wollie92 - 24 jaar - 1e kindje ♥ Arendje - 26 jaar - 1e kindje ♥ Zwanger01 -??? - 1e kindje 7 juni ShirleyNick - 3e kindje ♥ 8 juni Liva89 - 27 jaar - 1e kindje ♥ ShampooL - 26 jaar - 1e kindje ACP0309 - 31 jaar - 1e kindje ♥ Vivienne - 28 jaar - 1e kindje ♥ Dido82 - 34 jaar - 2e kindje ♥ 9 juni Lise87 - 29 jaar - 3e kindje ♥ o0mona0o - 29 jaar - 2e kindje ♥ Mamamijn - 28 jaar - 2e kindje ♥ 10 juni 11 juni Carlie - 31 jaar - 2e kindje ♥ 12 juni Plmp89 - 2e kindje ♥ 13 juni Innas - 34 jaar - 2e kindje ♥ 14 juni Miszy - 24 jaar - 1e kindje ♥ Hadassa - 38 jaar - 4e kindje ♥ Goey - 28 jaar - 1e kindje Btanja - 32 jaar - 2de kindje ♥ Mama0103 - 1e kindje ♥ 15 juni Podex - 23 jaar - 1e kindje ♥ Totaal: 30 💫Sterretjes die we niet zullen vergeten💫: Mieksel, Hope19, vrouwvan, mama-in-love, Smeetjuh1990, Rammetje86, PH1 jongen ♥(0) | meisje ♥(0) | verrassing ♥(1) | onbekend ♥(27) ♡ Afspraken ♡ November 21 || Innas - intake en termijnecho 21 || Ritoy - Nekplooimeting 22 || o0mona0o - intake verloskundige 23 || ShampooL - 1e echo + termijn + combinatie 23 || Arendje - Nekplooimeting 23 || Hadassa - Tweede echo 24 || Dido82 - 12 weken echo 24 || Gootje89 - combinatietest 24 || Bo1986 - combinatietest 25 || Btanja - Termijnecho 25 || Liva89 - Nekplooimeting 29 || Maagd - controle vk + hartje luisteren 29 || Maagd - Combinatietest 29 || Ritoy - controle vk December 01 || Wollie92 - 2e echo 13 || Dido82 - 14 weken check 17 || Ritoy - Geslachtsbepaling Januari 05 || Arendje - GUO
♡ZWANGER♡ 29 mei Suus85 - 31 jaar - 2e kindje ♥ 30 mei TJS - 2e kindje ♥ 1 juni 2 juni Giraf - 1e kindje ♥ 1BB - 25 jaar - 1e kindje ♥ Bo1986 - 29 jaar - 2e kindje ♥ 3 juni AmyW - 30 jaar - 1e kindje ♥ Maagd - 31 jaar - 2e kindje ♥ 4 juni Gootje89 - 27 jaar - 2e & 3e kindje ♥♥ Ritoy - 27 jaar - 2e kindje ♥ 5 juni 6 juni Wollie92 - 24 jaar - 1e kindje ♥ Arendje - 26 jaar - 1e kindje ♥ Zwanger01 -??? - 1e kindje 7 juni ShirleyNick - 3e kindje ♥ 8 juni Liva89 - 27 jaar - 1e kindje ♥ ShampooL - 26 jaar - 1e kindje ACP0309 - 31 jaar - 1e kindje ♥ Vivienne - 28 jaar - 1e kindje ♥ Dido82 - 34 jaar - 2e kindje ♥ 9 juni Lise87 - 29 jaar - 3e kindje ♥ o0mona0o - 29 jaar - 2e kindje ♥ Mamamijn - 28 jaar - 2e kindje ♥ 10 juni 11 juni Carlie - 31 jaar - 2e kindje ♥ 12 juni Plmp89 - 2e kindje ♥ 13 juni Innas - 34 jaar - 2e kindje ♥ 14 juni Miszy - 24 jaar - 1e kindje ♥ Hadassa - 38 jaar - 4e kindje ♥ Goey - 28 jaar - 1e kindje Btanja - 32 jaar - 2de kindje ♥ Mama0103 - 1e kindje ♥ 15 juni Podex - 23 jaar - 1e kindje ♥ Totaal: 30 💫Sterretjes die we niet zullen vergeten💫: Mieksel, Hope19, vrouwvan, mama-in-love, Smeetjuh1990, Rammetje86, PH1 jongen ♥(0) | meisje ♥(0) | verrassing ♥(1) | onbekend ♥(27) ♡ Afspraken ♡ November 21 || Innas - intake en termijnecho 21 || Ritoy - Nekplooimeting 22 || o0mona0o - intake verloskundige 23 || ShampooL - 1e echo + termijn + combinatie 23 || Arendje - Nekplooimeting 23 || Hadassa - Tweede echo 24 || Dido82 - 12 weken echo 24 || Gootje89 - combinatietest 24 || Bo1986 - combinatietest 25 || Btanja - Termijnecho 25 || Liva89 - Nekplooimeting 29 || Maagd - controle vk + hartje luisteren 29 || Maagd - Combinatietest 29 || Ritoy - controle vk December 01 || Wollie92 - 2e echo 01 || Mama0103 Nekplooimeting 13 || Dido82 - 14 weken check 17 || Ritoy - Geslachtsbepaling Januari 05 || Arendje - GUO
Ik heb trouwens 22/11 nog een laatste echo bij de gyneacoloog. daarna ben ik officieel over naar de verloskundige! Wij willen het volgende week wel bekend maken op facebook en aan de rest vd familie enzo!
goed dat je het even meld, ben gelijk even gaan kijken. zit nu in de basisverzekering van ohra, heb niks aanvullend. ik moet in het ziekenhuis bevallen dus dat wordt vergoed, maar kraamzorg moet ik 4,30 per uur aan wettelijke eigen bijdrage betalen. dit maar ongeveer 80 uur kom je op zon 344 euro. maar als ik me aanvullend ga verzekeren zodat die wettelijke eigen bijdrage wordt vergoed betaal ik veel meer. ga nog toch nog even nakijken wat dit bij andere zorgverzekeringen is. een vriendin van mij heeft een doppler die gebruikte het veel, bij mijn vorige zwangerschap er over nagedacht er eentje aan te schaffen, maar was te bang dat ik een keer het hartje niet zou kunnen vinden en dan in de stress zou raken, dus vandaar maar niet gedaan. lijkt jou het wel wat?
haha lees dat gemiddelde kraamzorg 45 tot 49 uur is dus dan zit je op 193,50 gemiddeld aan extra kosten. die 80 uur is als je een 9e en 10e dag hebt dan kom je wel op die 344 uit.
1BB hoe is het bij jou? Ik voel af en toe het kindje al bewegen! Dacht eerst dat het niet kon maar mijn baarmoeder zit al vrij hoog en gisteravond voelde ik het heel duidelijk. Doppler wil ik persoonlijk niet aan beginnen omdat blijkt dat een kind daar best wat van mee krijgt. Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je hem dan gebruikt
Ik heb mijn kraamzorg bij 8 weken al geregeld. Ik wil een bepaald bureau en daar werken maar 6 dames en mijn vk gaf aan dat ze snel vol zitten dus snel inschrijven was wel aan te raden. Meteen gedaan dus. Over het bloedprikken. Iedereen moet sowieso bloedprikken voor HB en bloedgroep en ziektes maar ik doe ook de combinatie test en toen ik daarvoor en afspraak maakte heb ik gevraagd of ik nuchter moest zijn en dat moest. Dus vandaar dat ik nuchter was. Verzekering: Ik ben ook basis verzekerd en betaal ook zo'n 4.30 per uur eigen bijdrage. Ik heb bij mn vorige zwangerschap uitgerekend of het uitkan om aanvullend te gaan verzekeren. Dat kon toen niet. Vaak krijg je dan van je verzekering een kraampakket (als je die zelf koopt kost het je ongeveer 22,50), eigen bijdrage voor kraamzorg verschilt geloof ik per aanvullende verzekering. Alleen ziekenhuisbevalling (medisch) krijg je vaak vergoed. Als je zelf in ziekenhuis wilt bevallen moet je alsnog betalen. Dus ik heb de gok genomen om basis te blijven en als ik dan wel in het ziekenhuis terecht kom dan kan ik die kosten ook wel dragen. Doppler begin ik ook niet aan. Die golven schijnen niet altijd goed te zijn voor het kindje. Als je straks het kindje voelt schoppen is dat voor mij ook genoeg duidelijkheid dat het goed is. Kindje voelen vind k best knap nu al. Ik voel ook wel eens wat maar volgens mij zijn dat darmen en geen kindje. Hier vandaag 12 weken. Weer een mijlpaal!
7 van ons zijn inmiddels de 12 weken grens gepasseerd! Gefeliciteerd allemaal! Is toch weer een mijlpaal behaald. Ik heb een paar erg drukke dagen achter de rug dus vandaar even watminder online geweest. Afgelopen donderdag bloed laten prikken voor de nipt. Vind t toch wel heel spannend! We horen bij de uitslag ook gelijk het geslacht dus over 2-3 weken weten we wat het wordt. Ben zo benieuwd!
Spannend! Was er aanleiding voor jullie om de NIPT te laten doen? Ik kijk ook heel erg uit naar de 12 weken mijlpaal! Ik hoop dat ik vanaf dan weer wat extra energie krijg
Nee was op eigen initiatief. Ik wilde heel graag meer zekerheid dan alleen de combinatietest. Ja meestal schijn je vanaf 12/13 weken weer wat meer energie te hebben. Ik hoop het echt!
Goedenavond dames, mag ik me hier nog aansluiten? Ivm "angst" voor herkenning heb ik bewust gewacht tot nu, gisteren hebben we het op fb bekend gemaakt dus nu mag iedereen het weten. Even kort, dit is mijn 3e zwangerschap, zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien leeft onze oudste helaas niet meer. Hij had een erfelijke ziekte, we hebben elke zwangerschap 25% kans op een ziek kindje, dat is dus best heel spannend. Ons dochtertje is gelukkig gezond, daar genieten we enorm van. Ik zal even moeten wennen om hier weer actief te worden, neem me dat aub niet kwalijk!