Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Leuk feitje: Mijn zus is ook zwanger, zij is een paar dagen achteruit gezet tijdens haar termijnecho, ik ben een paar dagen vooruit gezet.
    Er zit nu maar 5 dagen verschil tussen onze zwangerschappen, haha :D

2. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Wat een mooie echo's allemaal meiden. Super om te zien.

Shampoo jammer dat de placenta verkeerd ligt maar wel fijn dat je nu een oorzaak van de bloeding hebt. Indd zolang alles maar goed gaat met de kleine:)

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Pff lijkt me geen fijn vooruitzicht,... hopen dus dat de uitgang gewoon vrij komt. En dan hopen dat je kindje ook normaal in daalt met hoofd naar beneden ;)

Ah bijzonder dat je maar 5 dagen scheelt met je zus! Lijkt me super leuk om tegelijk zwanger te zijn.
    Ik had dat vorige zwangerschap met een vriendin. 3 dagen verschil. Ook super leuk nadat we bevallen waren om met elkaar ervaring uit te wisselen. Heel veel aan gehad.
    Wie weet bevallen jullie wel op dezelfde dag! Hahaha

4. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Wat een mooie echo foto's! Inderdaad ook best wel verschillend allemaal.
    Vannacht voelde ik het kindje alweer bewegen, vooral toen ik op mijn zij lag. Wat een druktemaker, nu al haha.

5. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Super mooie echo's!
    En WoW shampoo al ruim 7cm? Ik kijk altijd op het appje 'the bump' en daar staat nu 5,3 cm ;)
    Shampoo je woont in Frankrijk toch? Ben ff benieuwd, al lang? En jouw zus gewoon in NL?

6. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Wauw wat een mooie echo's!

ShampooL vervelend dat de placenta niet goed ligt maar gelukkig is alles goed met je kindje!

Ik heb de laatste dagen veel last van hartkloppingen. Hebben jullie dat ook? Ik heb ook wel erg drukke dagen gehad hoor misschien komt het daardoor. Morgen nog een drukke dag en daarna lekker 2 dagen vrij.

7. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Wauw mooie echo's! Ik heb morgen combinatietest en dan mag ik ook weer even naar de kleine kijken :D

@shampoo lol ja het zit er in dus moet er op de 1 of andere manier uit. We moeten allemaal nog een tijd, dus tijd genoeg om de uitgang vrij te maken.

@Arendje ja heb ik ook last van. Ook steekjes bij mijn navel.
    Merk dat het groeien van de baby nu sneller gaat, 2 weken geleden zag je "wel iets" maar nu al stukken meer.

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Shampoo, spannend van de placenta. Kans is best groot dat hij meegroeit van de bmm af toch? Ik duim in elk geval!
    Bij N. zijn mijn zusje en ik 10dgn na elkaar bevallen, was zo leuk om een zwangerschap te delen (nou ja, de ervaring dan ;) ) en nu nog superleuk. Begrijp dat jullie ver uit elkaar wonen? Gelukkig is er whatsapp, skype enz!
    Ik word bijna jaloers van al die (bijna) echo's ;) Wij hebben er 2 gehad en in principe is de GUO pas weer de volgende. Gelukkig willen we nog wel een pretecho laten maken voor de geslchtsbepaling, deze week maar eens proberen te plannen!

9. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Fijn dat alles goed is meiden, en shampoo dat komt ook helemaal goed joh! Lekker rustig aan doen.

Arendje ik heb ook hartkloppingen gehad hoor. Paar keer snachts en smorgens, gaf me een heel onrustig en opgejaagd gevoel. Nu valt het wel weer mee..

10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Oh dat lijkt me echt niet fijn zeg! Hopelijk hebben jullie dat niet te vaak!

11. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Wat mooi <3 zoveel goede echo's weer geweest dames! Blij om :D

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hartkloppingen heb ik ook heel af en toe. Half uurtje ofzo en dan is het weer over. Vorige zwangerschap vanaf week 5 tot de bevalling gehad. De hele dag door. Erg vervelend.

Ik merk ook dat er iets groeit. Heb laatste dagen vaker een steekje of krampje. Alsof er iets gaande is in mn buik :)
    Volgende week na mijn combinatietest ga ik mn teamleider het nieuws vertellen en die week dan ook mijn collega's.

13. ShampooL

Ik heb even gekeken maar die 7 cm klopt volgens mij niet inderdaad. Van kruin tot billetjes is 5,8 cm. Maar daar zijn de beentjes niet bij opgeteld volgens mij. Nou ja, het komt er op neer dat de baby goed groeit voor zijn/haar termijn :cool:

En ik woon in Frankrijk inderdaad, nu zo'n 4 jaar nu. Mijn zus woont in Nederland.

@ Bloesempje, kans is inderdaad dat hij gewoon meedraait met de baarmoeder. Hopelijk doet hij dat!

14. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Echo was goed!! Kleintje lag erg in een hoekje en draaide steeds weg dus het duurde bijna 45 min totdat de nekplooi goed in beeld was. Dus we hebben heerlijk lang naar ons kleintje kunnen kijken. Zo mooi om te zien dat het aan het bewegen was en aan het schoppen. Ook voor het eerst het hartje gehoord &#10084;&#65039;

Vrijdag worden we gebeld met de uitslag maar alles zag er goed uit en de nekplooi was 1mm dus was perfect.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,8 KB
      Weergaven:
      1
  15. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    &#9825;
    Hier ook waarschijnlijk goede combinatietest, ik ben wel iets terug gezet (paar dagen) maar vinden we niet erg.

hartje horen kloppen, en zelfs 4d mogen kijken!

Bijgevoegde bestanden:

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wauw 1bb! Wat mooi zo'n 4d! Echt een klein hoopje mens, nou ja lijkt nog een beetje op een alien :)

Super dat er weer goed echo's waren. Gaat wel goed hier!

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik had deze week paar keer kleine krampjes in mn buik maar sinds vanmiddag is dat wel heftiger. Heb m'n kleding al uitgedaan en zit nu in mn pyjamabroek met een kruik.
    Ga er vanuit dat het gewoon groeipijn is van de baby en baarmoeder. Hebben jullie dit ook??

18. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Beterschap Maagd.Ik vandaag ook steken. Weet nooit zo goed wat het dan is, alsof ik m'n eierstokken voelde of iig een zwaar stekend gevoel redelijk laag in m'n buik. Niet fijn iig.

Las laatst ook dat iemand met 12wk de baby voelde als 'een trillend spiertje in je buik' zoals je dat soms ook met je ooglid hebt. Dat had ik net!!!! Maar ik vraag me af of dat het kindje is hoor, denk eerlijk gezegd niet..

19. ShampooL

Hier ook af en toe last van krampjes en steken. Volgens de vk komt dat van de groei van de baarmoeder en banden.

20. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Misschien een rare wat persoonlijke vraag, wij doen alleen de 20 weken echo ook puur om ons te kunnen voorbereiden mocht er wel een afwijking gevonden worden. Dan kan je je alvast inlezen etc. Maar lees ook het een en ander over combinatie test nekplooimeting en nipt. Ik weet wel een beetje wat het inhoud maar hebben ons er verder niet in verdiept. Voor ons is het zo God heeft ons dit kindje gegeven hoe het ook is wij zullen en God zal van je houden. Wij zouden dus ook niet voor kiezen om het weg te laten halen. Hoe vaak hoor je ook niet dat ze het kindje hebben laten komen en dat het alsnog wel een overlevingskans had gehad na 40 weken zwangerschap. Brr moet er niet aan denken. Maar zouden jullie als je dus negatieve uitslagen hebt het kindje laten weghalen? Als je niet wilt reageren snap ik dat hoor maar was gewoon nieuwsgierig hoe jullie erover denken?

Deel Deze Pagina