Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Williie, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Oké, ik heb weer eens een vraag. Voel me echt een leek soms haha, maar gelukkig zijn er vele onder ons met veel ervaring. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben aan het kijken voor een autostoeltje, deze is natuurlijk essentieel (als je een auto hebt).
    We hebben de kinderwagen van mijn zus te leen (Joolz) en zij gebruikte een Maxi Cosi autostoeltje, die met behulp van adapters ook op de Joolz geplaatst kon worden.
    De Maxi Cosi had ze al verkocht en de adapters heeft ze niet meer, die zou ik los kunnen aanschaffen.

De hele tijd heb ik gekeken naar geschikte Maxi Cosi's. Met Iso-fix systeem die op zo'n base geklikt kan worden. Dat vind ik erg handig, dus dat wil ik graag.

Alleen zijn er naast Maxi Cosi nog vele andere merken voor autostoeltjes.
    Maar voor zover ik kan vinden, kunnen deze niet allemaal op een kinderwagen bevestigd worden.
    Vraag 1: weten jullie welke merken wel bruikbaar zijn voor in de auto én op het onderstel van de kinderwagen passen?

Daarnaast zijn er dus ook vele stoeltjes die alleen in de auto passen. Ik heb deze bijvoorbeeld gezien: https://www.vanastenbabysuperstore.nl/autostoel-titanium-baby-thor-i-size-black. Wat mij dus een handige stoel lijkt, 360 graden kan draaien (makkelijk) en ook meerdere jaren mee kan (financieel gunstig). Maar dit stoeltje past dus niet op de kinderwagen.
    Vraag 2: zijn er meer mensen die een autostoeltje hebben die niet op de kinderwagen past, en hoe lossen jullie dit op met de kinderwagen; een aparte maxi cosi? Of alleen de bak op de kinderwagen (dit lijkt mij zo onpraktisch).

Goed, ik ben vooral benieuwd wat jullie gebruiken en waarom.
    Het is allemaal zoveel geld, dus ik wil een goede en weloverwogen beslissing maken, maar er is zoveel keus!

Thanks alvast

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb altijd een complete kinderwagen gekocht incl maxi cosi, maar dit zou ik denken: ik vermoed dat er op jouw wagen alleen een maxi cosi met adapters past of een reiswieg/maxicosi van Joolz zelf. Ze maken vrijwel zeker geen adapters voor reiswiegen van andere merken. Dus behalve als die van een ander merk op de adapter van een maxi cosi passen, dan past het niet. Hiervoor zou ik dus naar een winkel gaan zodat je zeker weet dat wat je koopt ook past.

Verder zet ik de maxicosi zelf zo min mogelijk op de wagen want het is niet goed voor die kleintjes. En met het warme weer al helemaal niet straks. Maar goed, voor een boodschap ofzo is het echt wel handig als je de maxicosi even op de wagen kunt klikken als je baby net slaapt en je m niet eruit hoeft te halen.

Dus... ik zou een maxicosi kopen die op je wagen past en m daarna toch zo min mogelijk daarvoor gebruiken hihi

Dexendon vindt dit leuk.
  3. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij hebben de cybex cloud z met iso fix.
    Kan ook ronddraaien in de auto op de iso fix en het auto stoeltje kan helemaal plat.

Dus als je even weg gaat hoeft niet de hele bak mee maar alleen het stoeltje en kan hij gewoon liggen.

Als je adapters koopt van de kinder wagen passen meest wel alle autostoeltjes erop.

Dexendon vindt dit leuk.
  4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het stoeltje wat je trouwens in de link laat zien is geen maxicosi maar echt een autostoel. Die past op geen enkele wagen en staat gewoon vast in je auto.

Je kunt nog overwegen die gewoon te kopen. En dan kijk je gewoon hoe je jezelf red met de wagenbak en evt een draagdoek? Een maxicosi erbij kopen kan altijd nog. Daar zitten ze sowieso niet zo lang in als in deze dus je koopt m niet voor niks. Maar als jij niet elke dag oudere kinderen naar school moet brengen met de baby en naar zwemles/turnen/supermarkten moet precies als de baby eigenlijk slaapt dan red je het denk ik wel.

5. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een joolz en maxicosi met adapters. Wat hier boven wordt aangegeven is je kleintje niet lang in de maxicosi te laten zitten. Staat volgens mij max 1,5 uur op. Wij hebben wel de ruimte in de auto om de ligbak nog mee te nemen en anders de draagzak.

6. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wat een gezelligheid hier dames! Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen, maar ik heb niet altijd de tijd en energie om te reageren.

Hebben jullie ook zo last van de warmte? Ik merk dat ik er tijdens mijn zwangerschap veel slechter tegen kan. Ik zit voornamelijk nu veel in de schaduw, haha. Maar we mogen zeker niet klagen hoor, wat een cadeau'tje blijft dat toch.

Gaan jullie trouwens nu vaker naar de tandarts / mondhygiënist? Ik heb zelf altijd snel last van bloedend tandvlees. Tijdens de zwangerschap wordt het aangeraden om dit goed in de gaten te houden, en een keertje vaker langs te komen. Ik heb een hele lieve mondhygiëniste, die me wat extra tips meegegeven heeft van de week. Pijn in je mond wil je natuurlijk echt niet hebben, als je aan het bevallen bent.

Mijn man zit trouwens sinds vorige week in het buitenland. Mijn nichtje gaat morgen trouwen, en hij is dan bij de bruiloft. Hij combineert dit meteen met familiebezoek. Ik heb hem stiekem wel moeten pushen, want hij vond het niet fijn om me alleen te moeten laten. Ik voel me gelukkig goed, en verwacht niet dat er gekke dingen zullen gebeuren. Nog een weekje, en dan is hij lekker weer thuis.

Morgen een lekker lang weekend naar mijn ouders, zodat we samen Pasen kunnen vieren. Dit betekent ook lekker 2 daagjes uitslapen, omdat normaal mijn zoontje van 5 al om 07.30 naast m'n bed staat:D. Oma lief is gelukkig ook altijd vroeg wakker, en neemt hem lekker onder haar hoede.

Wat zijn jullie plannen met de Paasdagen dames?

7. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Dit is inderdaad ook een erg mooie. En handig dat deze helemaal plat kan.
    Vind dit echt zo moeilijk kiezen

Kimberley92 vindt dit leuk.
  8. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Dat had ik gezien inderdaad, dit is echt een autostoeltje. Had me nooit beseft dat dat natuurlijk ook een optie is. En dacht dat iedereen het op de kinderwagen zou willen kunnen bevestigen. Maar ja, dan zouden ze dit niet verkopen, dus er moeten zeker ook voordelen aan een autostoeltje zitten, en dus wist ik helemaal niet meer wat ik moest doen haha.

Ik heb geen andere kinderen die ik van hot naar her moet brengen. Kinderdagverblijf zit op 5 minuten loopafstand. We brengen de baby daarheen voordat we naar het werk gaan (ik zet mijn vriend altijd af bij de metro, met de auto). We hebben een draagzak aangeschaft, deze kan mijn vriend meenemen als hij op de terugweg langs het kinderdagverblijf loopt, om de baby weer op te halen.
    Het enige wat natuurlijk handig is, als ik een boodschap ga doen. Iets minder gedoe met de wagenbak. Maar in dat geval is het dus ook een optie om een losse maxi cosi aan te schaffen (die ik met de gordel vast kan zetten). En de kans is groot dat de boodschappen gedaan worden zonder baby (ik ga meestal rechtstreeks uit het werk).
    Ooooo wat lastig, ik zit echt in dubio: hoe vaak zou ik nou echt de Maxi-Cosi moeten gebruiken....

Hoe lang blijven baby's gemiddeld in de wagenbak, voordat ze in de wandelwagen (heet dat zo??) gaan? En hoe lang gebruik je gemiddeld de maxi cosi?

9. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Geldt die 1.5 uur ook als je gaat rijden (lijk mij dan wel)? Want we willen wel graag met de auto op vakantie, dat is al snel 10 uur rijden meestal. Is een autostoel dan beter?

10. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Misschien is het ook wel leuk om tips met elkaar uit te wisselen, wat handig is om extra aan te schaffen of te doen. Wellicht dat de ervaren mama's hier hun ervaringen over kunnen delen.

Ik merkte namelijk dat ik in de kraamweek van mijn eerste zoontje, toch nog veel extra moest aanschaffen. Voor mijn gevoel ben ik nu veel beter voorbereid bij een 2e.

Mijn tips:
    - hydrofiele doeken (kun je nooit te veel van hebben, je gebruikt ze werkelijk overal voor).
    - neuspeertje (bij verstoppig door slijm in de neus. Mijn zoontje had veel slijm en was misselijk. De kraamzorg heeft dit een aantal keer moeten gebruiken, omdat hij heel erg benauwd was)
    - vitamine D druppels (eventueel ook K bij borstvoeding)
    - wellicht iets tegen darmkrampjes (kan ook in de kraamweek zelf. Infacol werkte bij ons niet. Ik zweer echt bij sab simplex, echt geweldig spul!).
    - extra kraamverband (kotex voor de nacht schijnt ook ideaal te zijn).
    - zoogcompressen (in mijn geval heel handig, haha)
    - desinfectie gel (ik vind zelf de pompjes van de kruidvat heel fijn. Ik heb er meerdere door het huis staan).
    - goede flesjes (bij flesvoeding natuurlijk; ik heb bij de eerste gekolfde melk met een fles gegeven. Zelf vind ik de flessen van dokter Brown heel fijn. Het schijnt bij darmkrampjes heel goed te werken).

Graag hoor ik jullie tips!:p

miniVosje en Kimberley92 vinden dit leuk.
  11. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    oh ja, voor de kraamweek vond ik overslagrompertjes heel fijn. Als de baby op de natuurlijke manier wordt geboren, vinden ze het vaak niet fijn als er veel over hun hoofd getrokken moet worden. De rompertjes met een overslag werken dan heel erg fijn.

miniVosje en Kimberley92 vinden dit leuk.
  12. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Fien25 ik heb totaal geen tips:roflmao:
    Ik weet alleen dat als je kindje op bloedsuikers word geprikt in het ziekenhuis dat het dan makkelijker is om gewoon een broekje en losse sokjes te hebben ipv een heel pakje want anders moet steeds alles uit.

miniVosje vindt dit leuk.
  13. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Had laatst 1,5 uur gelezen en lees nu op internet max 2 uur ook in de auto en dan minimaal een kwartier vrij laten bewegen voordat je verder rijdt. Wat ik vind bij veiligheid.nl wordt dit ook geadviseerd met een normale autostoel.

Bijgevoegde bestanden:

Kimberley92 en Dexendon vinden dit leuk.
  14. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Oké, klinkt natuurlijk ook wel logisch.
    Maar ook goed voor ons, om na 2 uurtjes even de benen te strekken

15. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Dexendon als je boodschappen gaat doen, kun je de baby beter in de draagzak/doek doen... scheelt je heel wat ruimte in je karretje haha.

Hier gewoon een maxicosi cabriofix die vooral gebruikt word voor vervoer in de auto. Voor de rest gebruik ik vooral de wagenbak of draagdoek/zak. Als je baby een enkele keer wat langer in de maxicosi zit, is in mijn ogen geen probleem. Hier ook gewoon een hele reis naar Italie in de maxicosi gezeten... gewoon regelmatig stoppen en dan is dat oke... :p Vanaf een jaar hebben wij een andere kinderstoel maar weet zo even niet meer welke... niet echt een mega luxe ofzo die kan draaien enz.

16. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat dragen jullie bij dit weer? Ik smelt zelfs al in een jurkje :roflmao:

miniVosje en Miesje25 vinden dit leuk.
  17. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ben aan het werk in een T-shirt en zweet me de blubber. Tis vreselijk rustig hier en verveel me dood.

18. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik had een korte broek + shirt aan.. hele ochtend op het strand gezeten, daar is het wel fijn met een windje :p

19. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Bij dochter de maxi cosi nooit op de kinderwagen gehad. We deden haar altijd overleggen naar de wandelwagenbak.

* tips. Idd hydrofiel doeken en omslag rompers!

miniVosje en Dexendon vinden dit leuk.
  20. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Ik heb een t-shirt aan en een lange rok, maar zoek ook meer de schaduw op. Terwijl ik normaal echt uren in de zon kan liggen. Maar ook ivm zwangerschapsmasker wil ik dat nu niet.

Zijn net weer onderweg naar huis. Pinguïn mocht de apenheul toch uit. Ze hebben geen dierentuin gebeld of er een pinguïn ontsnapt was :p
    Straks lekker langs de Mac en dan chillen!

miniVosje, Miesje25 en Fien25 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina