Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Williie, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Lvdv89 natuurlijk ben ik blij dat ze dit nu hebben gevonden! Wil ook niet vroegtijdig bevallen en die buikpijn ben ik ook wel zat haha.

    Schijnt dat heel veel vrouwen draagster zijn maar geen klachten hebben. Ik vind dat ze dit eigenlijk standaard moeten onderzoeken.
     
  2. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    @Kimberley92 Dat is even schrikken als je denkt dat je 'alleen ' een blaasontsteking te hebben! Snap wel dat je baalt, je had het natuurlijk liever anders gezien..
    Jullie worden beide straks wel extra in de gaten gehouden, wat ook uiteindelijk een geruststelling zal zijn.
    Laat het even landen! Dat zal echt niet 1-2-3 gaan en dat is prima. Wie weet valt zo'n ziekenhuisbevalling voor je uiteindelijk ook wel mee en zijn er misschien meer dingen mogelijk dan je dacht?

    Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en ben je in ieder geval van je buikpijn af!
     
    Kimberley92 vindt dit leuk.
  3. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Hallo dames,
    Ik kreeg dus weer eens geen meldingen en heb dus weer te veel gemist. Probeer later alles te lezen alleen het probleem is dat als ik pagina verder ben ik dan al niet meer weet wat er op de vorige stond:|

    @Kimberley92 ik snap de terleurstelling. Wel fijn dat ze het weten en je je daar nu wel op kunt voorbereiden ( in hoeverre dat kan, helemaal gaat dat natuurlijk nooit)

    Ik had vanmiddag afspraak bij verlos.
    Nou ging ze dus de baby voelen en ze schok een beetje. Ze zei als ik je termijn niet had geweten had ik gezegd dat je 4 weken langer zwanger bent. Ze vroeg gelijk over de eerste echo’s maar heb toen gelijk gezegd dat dat onmogelijk is ivm miskraam van 3 september en dat me baarmoeder toen leeg was.
    Ze gaat overleggen met de andere dames en dan krijg ik evt een extra echo.
    Heeft iemand dit gehad bij een eerder zwangerschap??
    Ik ben er onbewust toch wel ongerust door. Nu ik er zo thuis over zit na te denken.

    Verder had dl vandaag studiedag dus zijn we lekker naar de geitenboerderij geweest. En toen was er echt net een geitje geboren echt te lief gewoon. Mama was zelfs nog bezig met de nabevalling.
     
  4. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Ik heb jullie weer gevonden! :)
     
  5. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Kimberley92 het zit niet mee bij je! Maar wel fijn dat ze het nu hebben ontdekt.... en neem 1 ding van mij aan, als je aan het bevallen bent, maakt het je echt geen bal meer uit of je dat thuis doet of in het ziekenhuis haha. Ik wilde bij mijn eerste ook thuis maar moest in het zkh ivm langdurig gebroken vliezen maar dat maakte me toen ik eenmaal weeën kreeg echt niet meer uit... en je hebt tenminste niet al die bende in huis ;):p

    @nesteldrang en schoonmaken, ik hou er ook totaal niet van! Heb zelfs een schoonmaakster hahaha! Maar de nesteldrang heeft hier al flink toegeslagen... heb zo’n beetje alle kastjes en laadjes in huis al geordend, de babykamer is al klaar op deco na, de kinderwagen heeft een grote schoonmaakbeurt gehad, kamer van mijn zoontje helemaal veranderd enz enz... nu moet ik wel verplicht rust houden van mezelf aangezien mijn bekken zo zeer doen nu dat ik gewoon door mijn linkerbeen zak... geen best teken voor dit termijn... maar het liefst zou ik alle babyspullen al van zolder halen om eens te kijken wat ik nou precies heb en het alvast lekker wassen enz.... word wel een beetje gek van mezelf, vooral omdat ik het lichamelijk gewoon niet aankan... :rolleyes:
     
    miniVosje en Kimberley92 vinden dit leuk.
  6. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben je wel getest op zwangerschapsdiabetes?


    Een vriendin van mij heeft vroege bevallingen gehad door dat GBS en kreeg ook tijdens de zwangerschap al antibiotica. Jij niet?
     
  7. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Miesje25 wat voelde ze aan je buik waardoor ze dacht dat je verder was dan? Mijn baarmoeder zat ook al veel hoger dan hij zou moeten zitten. Had een stagiaire en die stelde meteen allerlei vragen of daar iets over gezegd was met vorige echo’s enz, maar vervolgens zei de verloskundige die erbij zat dat het niet erg was aangezien je een flinke spurt schijnt te maken tussen 20-24 weken. Klopt ook wel want mijn buik is flink gegroeid afgelopen 2 weken... ik hou zelf mijn suiker in de gaten en die is nog steeds netjes dus ga er vanuit dat het idd een spurt is geweest..,
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  8. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Nee daar ben ik niet op getest.
    Ik weet niet of wat ze gaan overleggen maar ik denk dat als ik niet teruggebeld wordt voor het weekend ik maandag zelf even terug bel.

    Bij dl had ik het niet en zij was juist echt klein woog maar 2570 gram bij de geboorte.
     
  9. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Nou ze voelde het gewoon aan de baby zelf. Dat hij gewoon groot is.
    Hij is ook al flink gedraaid sinds de 20 weken echo want toen lag zijn hoofd links en hij ligt nu naar beneden met zijn hoofd.
     
  10. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Nuage ja kan morgen een kuur amoxicilline ophalen bij de apotheek.:confused::thumup:

    Mijn buik heeft sinds de 20 weken ook echt een groeispurt gehad en de kleine zo te voelen ook! :D
     
    Nuage vindt dit leuk.
  11. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Volgens mij is het ook een beetje besproken in het oude deel. Zijn er dames die overwegen om de vaccinatie tegen kinkhoest te halen?
    Ik twijfel namelijk nog, heb zoiets van 3 jaar geleden hoefde het ook nog niet. Maar zou mezelf voor mijn kop slaan als het nu juist wel gebeurd.
    Ik weet het nog niet helemaal. Wat zijn jullie redenen om het wel of niet te doen?
     
  12. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik doe het wel, geen idee waarom. Waarschijnlijk ben ik een kudde dier en volg de rest hahaha.

    Mijn werk raade het ook aan, verder nog niet over ingelezen.
     
    Lesliefje vindt dit leuk.
  13. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik ga het wel doen en je kleintje hoeft dan niet de eerste prikjes te krijgen dat is ook echt super fijn.
     
    Lesliefje en Lvdv89 vinden dit leuk.
  14. Lvdv89

    Lvdv89 Bekend lid

    2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Ik ga het wel doen. Juist omdat de baby dan al gelijk beschermd is. Als de baby dan in aanraking komt met iemand die niet gevaccineerd is in het begin. En dan het eerste prikje niet hoeft. Dan neem ik dat liever op me.
     
    Jolicoeur en Lesliefje vinden dit leuk.
  15. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Drie jaar geleden was het er nog niet, dat is in mijn ogen wat anders dan dat het niet hoefde. Kinkhoest is altijd al levensgevaarlijk geweest voor pasgeboren baby's en ook drie jaar geleden was dat dodelijk.
    Dus ik vind het een mooie ontwikkeling en ga het zeker wel doen :). Morgen bij de controle even naar vragen als ze er niet zelf over begint.
     
    Kimberley92 vindt dit leuk.
  16. MelMel

    MelMel Fanatiek lid

    12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Wat ontzettend eng die gbs bacterie , kun je je daar bij de huisarts preventief voor laten testen ? Aangezien ik lees dat veel vrouwen ongemerkt drager kunnen zijn en babys hieraan kunnen overlijden na de geboorte.... brrrr krijg er de kriebels van
     
  17. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ga het ook doen. Ik dacht alleen dat ze verder net zoveel prikken nodig hadden want het is een cocktail! Alleen is je baby dan de eerste maanden ook beschermd. Dat dacht ik, maar moet het nog bespreken.
     
    MelMel vindt dit leuk.
  18. MelMel

    MelMel Fanatiek lid

    12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik las juist dat je kindje alsnog alle vaccinaties krijgt maar dat het wel vanaf de geboorte tot 6 weken (eerste prikjes) al beschermd is tegen kinkhoest .
    Nooit eerder van gehoord dat ze dan de eerste prikjes kunnen overslaan , van wie heb je dat ?
     
  19. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @MelMel Ik heb geen idee, ik heb al een tijdje dat ik moeilijk uitplas en buikpijn heb.
    Urine is op banale kweek opgestuurd dus je zou het aan de HA kunnen vragen.
    Het is indd een naar beestje over wat ik lees.
     
  20. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ze hebben 1 prik minder nodig. Site RIVM
     

    Bijgevoegde bestanden:

    miniVosje, Lvdv89, MelMel en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina