https://www.rivm.nl/kinkhoest/kinkhoestvaccinatie-voor-zwangere-vrouwen#nodig De volledige link voor wie wilt lezen.
Ohhhh super nieuw concept nog dus, dat ze 1 prik kunnen overslaan moet je dus wel zelf achteraan als het zover is. Dit is dus nog niet automatisch aangepast in het vaccinatieschema tot eind 2019 als ik het goed begrijp. Dankjewel voor de info !
@Jolicoeur Vrouwen die vóór die tijd al de kinkhoestprik tijdens de zwangerschap hebben gekregen kunnen op het consulatiebureau bespreken of het nieuwe vaccinatieschema alvast kan worden toegepast op hun baby. Het is bespreekbaar of er 1 prik weg gelaten kan worden, maar geen toezegging als ik het goed begrijp? Ook is er een licht verhoogde kans op ontstoken vliezen in de zwangerschap las ik ? Ik weet het nog niet allemaal .... Ben benieuwd wat je gyn zegt ! Slaaplekker xxx
Ik heb hier met het cb overlegd en het eerste prikje mag hier worden overgeslagen. Maar misschien dat het overal anders is.
Dat bepaal je altijd nog zelf he! Ik ben bij mijn dochter pas een maand later begonnen met enten. Jij bent altijd nog de baas.
Bedankt voor de link! Nu snap ik waarom de prik eraf kan. Het is niet alleen een kinkhoestvaccin maar de hele cocktail die je krijgt. Ik ga het zeker doen. Ik haat prikken maar die vreselijke prikken in die bovenbeentjes vind ik altijd hartverscheurend. Dus eentje minder heel graag!
Ik heb het verhaal van die kinkhoest vaccinatie helemaal niet meegekregen haha. Verloskundige heeft ook niks genoemd
@Kimberley92 ik snap heel goed dat je ideeën qua bevallen in het duigen vallen. Ik wilde bij de eerste ook heel graag thuis bevallen. Uiteindelijk naar het zkh gestuurd voor pijnbestrijding ivm niet vorderende ontsluiting. Uiteindelijk ben ik blij want hij is met vacuüm gehaald. Probeer het wat los te laten. Als jij en je kindje het maar goed maken daar gaat het om! Misschien handig om een bevallingsplan te maken? Heel veel dingen kan je namelijk wel zelf in de hand houden.
Heb jullie weer gevonden. Ja die vaccinatie lijkt me handig. Maar heb hier niks over gehoord bij de vk. Moet ik deze zelf aanvragen?
Soms begint een vk/gyn erover maar wat ik in me omgeving hoor moet je er zelf over beginnen. Je kan hem bij je ha laten zetten.
Ik ga de volgende keer de vk ook maar vragen over die prik. K zet 'm idd liever zelf dan mijn kleine uk.
Dankjewel, hier is alles goed gegaan. Baby groeit goed op zijn eigen lijntje. Ik mag met 36 weken stoppen met de ascal en over de fraxiparine gaan we goede afspraken maken zodat ik gewoon voor een natuurlijke bevalling kan kiezen . Heb een geboorteplan mee naar huis gekregen om in te vullen.
28 mei ♡ Mom86, 32 jaar, 4e kindje 29 mei ♡ Robijn89, 29 jaar, 3e kindje 31 mei ♡ Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 4 juni ♡ Lesliefje, 25 jaar, 2e kindje ♡ Ritoy, 29 jaar, 3e kindje ♡ Dehi, 29 jaar, 3e kindje 5 juni ♡ Jolicoeur, 36 jaar, 1e kindje 7 juni ♡ Lily94, 24 jaar, 1e kindje ♡ Kimberley92, 26 jaar, 1e kindje ♡ Mila27, 28 jaar, 2e kindje 8 juni ♡ Mitsy, 26 jaar, 5e kindje ♡ Fien25, 31 jaar, 2e kindje ♡ Williie, 25 jaar, 2e kindje 9 juni ♡ Phloxie, 38 jaar, 2e kindje 10 juni ♡ Rietje84, 34 jaar, 3e kindje ♡ Liefdes, 32 jaar, 2e kindje ♡ Dexendon, 33 jaar, 1e kindje ♡ Yankee, 31 jaar, 3e kindje ♡ Lvdv89, 29 jaar, 2e kindje ♡ Melmel, 28 jaar, 4e kindje ♡ Nuage, 37 jaar, 3e kindje ♡ Rrbaby, 23 jaar, 1e kindje 11 juni ♡ lautjuh85, 33 jaar, 3e kindje ♡ Mariejowlijn, 36 jaar, 1e kindje 12 juni ♡ Santastisch, 33 jaar, 4e kindje 13 juni ♡ Minivosje, 27 jaar, 1e kindje 14 juni ♡ Tinywish, 26 jaar, 2e kindje ♡ Nochti, 37 jaar, 6e kindje 15 juni ♡ Ponyh, 38 jaar, 2e kindje 16 juni ♡ Miesje25, 31 jaar, 2e kindje ----------------------------------------------- Jongen (14) | meisje (15) | verrassing (1) | ----------------------------------------------- ⭐️Liefsvanha⭐️Zonnebloem92 ⭐️Lorraine89⭐️Doornroosje94 ⭐️Momtobejuni2019⭐️Miltje ⭐️Stz90⭐️Jale ⭐️Moppie35 ⭐️Marielle1985 Afspraken: 13 februari Robijn89, controle gyn Ponyh, controle gyn Nuage, echo en controle gyn 15 februari Ritoy, suikertest deel 2.. 20 februari Lvdv89, controle vk Phloxie, controle vk 25 februari Mom86, controle vk Minivosje, controle vk 27 februari Jolicoeur, controle gyn 28 februari Williie, controle vk 01 maart Lily94, 3d pretecho 04 maart lautjuh85 controle vk 05 maart Jolicoeur, groei echo 06 maart Robijn89, hartecho bij baby 12 maart Robijn89, controle bij vk in zkh 18 maart lautjuh85 groeiecho en 3/4D echo 21 maart Lvdv89, groei echo + contr gyn Jolicoeur, controle internist + gyn 22 maart Williie, 3d echo 25 maart Nuage, 3d echo 27 maart Robijn89, controle gyn 3 april Robijn89, hartecho bij baby 11 april Robijn89, controle vk in zkh 24 april Robijn88, controle gyn WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan.
Ik heb het topic ook weer terug gevonden! Ik ga de vaccinatie ook laten zetten, de verloskundige raadde dit ook aan. Ik kan het gewoon bij de huisarts laten doen door de assistente zei ze..
Ik ben door de gyn doorverwezen naar de huisarts voor die vaccinatie trouwens. Mijn afspraak was op zich goed maar ik heb er een dikke kater aan overgehouden. Kindje nog steeds erg klein. Bovenbeen was P2,2... eigenlijk alle metingen onder de P10 behalve het buikje dat was P14,4. Wat ik ook heel laag vindt. Maar de gyn zei dat hij het nog steeds goed vindt en dat het buikje zo belangrijk is bla bla Ik ben er niet blij mee En toen gehad over de bevalling en hoe ik dat wilde en dat kon ook niet. Vanwege risico's ofzo blabla. Ben echt niet blij sorry.
Ik ben voor de vaccinatie ook doorverwezen naar de huisarts door de gyn. O @Nuage dat klinkt als een flinke domper Wat kan niet bij je bevalling? Zelf je kindje aanpakken bij de ks?