Ja net gehoord 1,5 uur lang. CTG ziet er mooi uit en hij beweegt ook, maar ik voel echt niets. Normaal maakt hij er wel een feestje van in de ochtend en/ of avond. Ach ik verwijt alles aan die stomme suiker en ben er ook echt derpi van. Echo is gemaakt, baby ligt met zijn neus in de placenta en daarom voel ik hem niet. Bij twijfelen gewoon weer belle. Moet morgen contact opnemen met de diëtiste omdat 't eten zo niet gaat. Verder opgelucht dat de kleine man het goed doet! Ook vertelde ze dat als een baby het niet prettig in de buik heeft dat hij als eerste stopt met drinken en dat zijn energie dan alleen naar zijn hartje en hersenen gaan. En zijn maagje en blaasje waren goed gevuld.
@Santastisch ten eerste...wat ontzettend moedig wat jij hier neer zet. Het is niet niks waar jij nu doorheen moet. Wat jij nu beschrijft lijkt me ontzettend zwaar. Voel me bijna schuldig te zeggen dat ik nergens last van heb en volop geniet. Ik wil je een dikke digi knuff geven. Hier in Drenthe zeggen we dan: “kop dr veur” (kop er voor) Aan het einde van de tunnel is er licht.
@Dexendon dat gaan we inderdaad proberen. Ik zal zo ff foto maken. @Kimberley92 fijn dat de kleine het goed doet. Jij moet echt even gaan praten over je diabetes inderdaad want zo hou je het niet vol. Niemand kan op brood en water leven. Ik vond toentertijd dat ik ook slecht begeleid werd met mijn suikers. Hou maar dagcurves bij en dat was het dan...geen tips en tricks. Niks.
Hier werd er gezegd dat er niets meer met het dieet berijkt kon worden want dat was goed zo. Alleen waren mijn suikers wel te hoog en vond ze een dagcurve niet nodig. 3x in de week een 4 puntscurve mocht. Maar ondanks dat hoefde ik geen honger te hebben... Ja dat gaat echt prima zo... Suiker te hoog en niet hoeven bijhouden meer en ook honger hebben. Echt een top combinatie Maar hij is dus lekker eigenwijs om richting de placenta te kijken
@Kimberley92 maar moet je dan niet aan de insuline? Hier een foto van de muur ff kwartslag draaien. Telefoon draait de foto’s steeds.
@Santastisch Wat moedig van je om je verhaal zo neer te zetten, en je bent al een heel eind dat je herkent wat het probleem is en weet dat er iets moet gebeuren om eruit te komen. Sterkte en voel je vooral vrij om hier je hart te luchten als je dat helpt. @Kimberley92 Jeetje wat schrikken zeg! Fijn dat de kleine het goed doet. Dat van dat niet drinken als ze het niet fijn hebben in de buik is best een geruststellende gedachte als je dan ziet dat het maagje en blaasje gevuld zijn. @lautjuh85 Denk dat het wel goedkomt als je er nog eens overheen verft. Ben benieuwd! Ik was vannacht wakker en ben zo onhandig geweest om verhalen te gaan lezen in de vlinderlounge. Mijn zusje is na een voldragen zwangerschap ook overleden in de buik en ik ben dus zooo bang soms. Zou mijn placenta het wel goed genoeg doen? Krijgt ze wel genoeg voedingsstoffen van me? Ze schatten haar tot nu toe klein, en volgens hun niks om me zorgen om te maken maar ja dat doe ik dus toch. Mijn zusje is overleden aan een knoop in de navelstreng nadat ze was gedraaid, daardoor kreeg ze niks meer binnen. Nu maak ik me dus bij het minste of geringste zorgen of mijn meisje wel genoeg binnenkrijgt. Niet handig dus om dan ook nog van dat soort verhalen te gaan lezen. Ben er ook gewoon super verdrietig van.
Dankjewel meiden... Lief van jullie. Ik heb geleerd dat ik beter eerlijk kan zijn al is dat soms niet zo leuk. Ik weet dat zodra ik de schijn blijf ophouden en mooi weer speel ik eraan onderdoor ga (al meegemaakt). Ik ben van heel diep gekomen. En dit stukje overleef ik ook wel. Ik hou mij maar voor dat de hormonen extra met mij spelen. En ik geloof heilig dat hoe zwaar het ook is, alles met een reden gebeurd en dat het gebeurd omdat je het aan kan (dit valt natuurlijk uit verschillende perspectieven te bekijken, te voelen en een mening over te hebben. Die ik ook allemaal respecteer, maar dit werkt zo voor mij). En dit zit dan alleen in mijn hoofd. En dan lees ik hier verhalen van andere meiden en dan denk ik, wat loop ik toch te zeiken. Vandaag maar weer lekker in huis rommelen, opruimen, schoonmaken, klusjes en weg gooien, weg geven en op MP zetten. Dat geeft mij weer wat ademruimte
@lautjuh85 daar hebben ze het over gehad, maar eerst willen ze het zo 3 weken aankijken. Dus ik ga morgen lekker aan de bel hangen. Ohh je muur wat zonde! Hopelijk trekt het bij als je 't nog een keer verft. @OneMillion ja dat was indd erg fijn om te zien. Ook fijn dat ik de bevestiging kreeg dat het niet gek is om hem nu niet te voelen als hij naar de rug toe ligt. @Santastisch dankje! Jij ook een dikke knuffel!
@Santastisch heel veel sterkte. Knap dat je er zo open over bent. Wij zijn hier om te luisteren. @Kimberley92 gelukkig was alles goed. Best logisch dat je minder voelt als hij zich in de placenta verstopt. Wel fijn die wetenschap dat het maagje en blaas goed gevuld zijn. @lautjuh85 balen van de muur zeg. Hopelijk wordt het beter met de tweede keer er over heen Hier alles goed, alleen ben ik er zo klaar mee dat ik geen energie heb. Een vrije dag is uitslapen, iets kleins doen in huis, en na de lunch maar weer 1a 2 uur slapen wil ik het tot 10 uur s avonds vol houden. Maar dat is het enige wat ik minder vind. En als ik jullie verhalen lees, is dat niks om over te klagen
Oef de vlindertuin probeer ik te vermijden. Soms neig ik ernaar maar durf dan niet. Ik weet welke angsten ik erdoor krijg, vanuit de 5 miskramen. Nee durf niet.... er kunnen helaas veel dingen mis gaan. Ik probeer er niet echt stil bij te staan. Kimberly fijn dat je je kleintje hebt gehoord!!
@Kimberley92 fijn dat alles goed was! Hopelijk voel je hem snel weer! @Santastisch ik herken veel van wat je schrijft. Toen het met mij niet goed ging, wilde ik ineens ook van alles gaan doen en klaarmaken. Halve huishouden is naar de kringloop inmiddels en alle klusjes zijn gedaan, en nu ook weer meer rust. Alleen voor de omgeving wat minder leuk haha! Hopelijk krijg je snel weer wat meer rust. Het valt ook niet mee met al die hormonen er ook nog eens bij! @OneMillion hier is het maar goed dat mijn oudste zoontje is geboren met 38 weken aangezien achteraf bleek dat de placenta helemaal op was. Echt verkalkt ook. Paar dagen langer en hij was er niet meer geweest. Met 37 weken nog echo’s gehad ivm beginnende zwangerschapsvergiftiging maar hebben ze toen dus niet gezien... Op dit moment heb ik blaasontsteking + keelontsteking en ben ik er dankzij google van overtuigd dat ik streptokokken b + gbs draagster ben en dat ik vast tot de kleine groep behoor waarvan de baby dood gaat na de bevalling want ik heb al zoveel pech. Word er gek van, dus herken je angst. Ben blij als het juni is en we onze baby’s veilig in onze armen hebben, gezond en wel! Je hebt er zo weinig invloed op, en we kunnen onszelf helemaal gek maken Ik ga dus ook niet meer googlen... want dan lees je alleen maar horror verhalen! @lautjuh85 is je verf wel geschikt voor muren? Ziet er ondanks dat je niet op de juiste manier hebt geverfd, ook wel heel raar uit. Hopelijk word het na de 2e laag beter!
Ik denk dat ik die angst maar wel eens met mijn verloskundige ga bespreken. Had er bij mijn zoontje niet zoveel last van, maar nu het een meisje wordt ineens wel. Heel naar. Laat het inderdaad maar gauw juni zijn en we onze kindjes veilig en gezond in onze armen hebben.
@Kimberley92 wat fijn dat alles goed is, hopelijk ga je hem snel weer voelen. Ik snap je angst heel goed. Had vorige week zoiets van humm heb je even niet gevoeld terwijl ik dat rond deze tijd dat wel doe nog even gewacht lopen porren etc niks hielp. Heb toen de doppler erbij gepakt dan maar hartje zoeken en daar was ie pffff wat een opluchting zeg.
Oo dat is inderdaad wel heel erg streperig. Dat is wel balen. Probeer een nieuwe laag er overheen te doen, ik hoop dat het dan voldoende dekt. Ik zal anders niet weten wat je er aan kan doen. Is het wel muurverf inderdaad?
Wij hebben ook het eigen merk van Karwei genomen, de kleur hebben we laten mengen. We hebben het over een witte muur geschilderd, die we twee jaar geleden wel drie keer hebben moeten verven (de vorige bewoner had het héle huis donker rood en donker grijs geverfd). Nu dus wel in één keer goed uitgepakt bij ons, maar zitten dus eigenlijk al best veel lagen op. Dus de Karwei verf lijkt mij verder prima inderdaad, heb hoop voor jullie tweede laag!
Dikke knuffel voor de meiden die het kunnen gebruiken..♡ @lautjuh85 Balen van de muur ziet er idd niet mooi uit. Hopelijk wordt na de 2e keer beter. Hier een druk carnavalsweekend achter de rug. Mijn rug heeft het zwaar gehad, maar we hebben genoten! Zaterdag komt mijn vader de vloer leggen en daarna kunnen we eindelijk de babykamer in gaan richten.
Succes met de muur! Hopelijk komt het nog goed. Als wij gaan schilderen dan verdelen we de muur altijd in vlakken (bijvoorbeeld in 8 stukken) en dan per vlak nette banen van boven naar beneden en van links naar rechts schilderen, en daarna beginnen aan het volgende vlak, misschien helpt het wat.