Ik heb van de gyneacoloog een geboorteplan gekregen om in te vullen. Kan er wel een foto van maken zodat je een beetje weet wat er in 'moet' @Dexendon? Heb er nog niks mee gedaan verder, twijfel nog volop. Ik mocht van de gyn zelf kiezen tussen ks en natuurlijk. Ik dacht eerst: top, doen we natuurlijk. Dat wilde ik graag. Maar ik merk dat ik er ineens zo bang voor word.. Ik moet sowieso medisch bevallen maar wat als het thuis al helemaal mis gaat? Dan duurt het nog een half uur voor we in het zkh zijn.. Ik merk dat ik nogal bevalangst heb. Bij mijn dochter ging het allemaal halsoverkop en moest ik een ks onder volledige narcose. Bij ons sterrenmeisje 'bevallen' en daarna moest ik met spoed naar de OK want ik verloor veel te veel bloed omdat de placenta niet kwam. Ze hebben letterlijk tegen mijn man gezegd:"Als we haar nu niet meenemen dan bloed ze dood." Hij heeft er serieus een trauma aan overgehouden en in therapie voor gemoeten. Als het aan hem ligt word het dan ook een ks.. Doodsbang voor herhaling. En dan nog de miskramen.. durf gewoon bijna niet te geloven dat het nu een keer gewoon goed gaat. Ik weet ook wel dat een ks niet alles oplost, maar dan is het iig gepland en ben ik meteen al in goede handen. Kan ik ook gecontroleerd stoppen met de bloedverdunners.. maar ben ook bang dat de gyn me maar een watje of aansteller vind als ik om die reden hier voor kies. Inleiden zou een goede oplossing zijn maar doen ze liever niet omdat ik een ks heb gehad.
Ik snap jullie gedachten gang helemaal en wat de gyn denkt is niet boeiend. Jullie moeten doen wat goed voor jullie is en wat goed voelt. Niemand kan jullie angst wegnemen en als je daar in blijft kan je denk beter voor ks kiezen en daar met een gerust hart naar toe leven. Er bestaat geen foute keuze.
Klinkt heftig zeg! Bij mij doen ze inderdaad niet meer inleiden vanwege eerdere ks. Maar mijn gyn zei niet letterlijk dat ik voor een ks zou moeten kiezen maar liet dat voor mijn gevoel wel een beetje doorschemeren. Met uiteindelijk dat ik zelf mag kiezen. Maar ik zie ook zo op tegen een natuurlijke bevalling mijn vorige keizersnede was niet gepland maar ik heb er totaal geen vervelende ervaring aan over gehouden. Ons dochtertje mocht gelijk huid op huid bij me. En dan 2 dagen was ik alweer thuis. Het enige wat me ‘tegen houd’ is dat gevoel dat je het echt helemaal zelf heb gedaan. Dat heb ik nooit gehad... Hier geen geboorteplan. Bij de eerste ook niet gehad. Ik laat het over me heen komen. Bij de vorige had ik alles bedacht. Van uitscheuren, hechtingen veel pijn en uiteindelijk kreeg ik een keizersnede. Dat was het enige waar ik van te voren niet aan had gedacht
Hier werd juist doorgeschemerd om voor een natuurlijke bevalling te kiezen, maar dit is ook vooral omdat het lichamelijk gewoon zou kunnen voor zover we nu weten. Mijn angst heb ik nog niet besproken, ga ik volgende week wel doen. De reden van ks was de hartafwijking van mijn dochter. Haar hartslag was erg laag en ze waren bang dat ze een bevalling niet zo overleven. Ik had die ochtend al bloedverdunners gebruikt en dat gaat niet samen met een ruggenprik dus was het onder volledige narcose. Aan de ks zelf heb ik ook geen vervelende ervaring overgehouden. Kon na 2 weken eigenlijk alles wel weer. Alleen dat ik mijn dochter pas na een uur kon zien en ze op de ic lag ipv bij mij was wel heel vervelend. Maar goed, als het goed is gaat het dit keer allemaal anders.
Ik wil in ieder geval in het geboorteplan dat ik de baby zelf aanpak en dat hij het eerste uur bij mij blijft liggen. Ook direct in dat uur aanleggen enzo. Ik wil iig poliklinisch bevallen en in bad. Ik hoop dat het allemaal lukt.
Mijn eerste bevalling duurde 23 uur en uiteindelijk een vacuumverlossing. Mijn ontsluiting vorderde voor geen meter, na de ruggenprik kwam ik in een weeenstorm terecht en ging mijn ontsluiting binnen een half uur van 6 naar 10, alleen vielen de persweeen weg. Dat schijnt een bijwerking van een ruggenprik te kunnen zijn.
Ik wil ook vooral in een bad! Dat miste ik zo de vorige keer. Maar ik neig nu toch naar thuis, wellicht dat ik nog voor een bevalling in zo’n bevalcentrum (ook met bad) kies. Vorige keer moest ik van huis toch nog naar het ziekenhuis, maar ik vond dat op zich niet zo erg. Heb inmiddels de doula bijna rond, en heb een goede vriendin gevraagd om erbij te zijn, ze was helemaal vereerd
Ik wil ook heel graag dat er huid op huid contact komt met mijn man. Niet ik (die is er genoeg) maar baby-man. Willen jullie dat ook? Wil wel eerst zelf en aanleggen, maar daarna of ervoor als het mij niet goed gaat, maar daar gaan we even niet vanuit.
Hier nog geen geboorteplan eigenlijk. Wss ga ik wel in het zkh bevallen omdat ons zkh 50 min rijden is, en ik het niet zie zitten om volop in weeen toch nog naar het ziekenhuis te moeten, of zo ver van het zkh te zijn als er spoed is... Het liefst zou ik in bad bevallen maar dat hebben ze in ons ziekenhuis helaas niet.. baal ik wel erg van, maar ga toch liever voor veiligheid dan voor de badbevalling...
Ik ben gewoon ingeleid na eerdere keizersnede hoor, dus dat kan wel. Alleen geven ze je niet die pillen die de bmm week maken. Het lukte uiteindelijk bij mij ook niet, ik kreeg geen ontsluiting. Dus alsnog spoedkeizersnede. Ik maak geen geboorteplan deze keer want het wordt een geplande keizersnede. Mijn man weet wat ik wil. Maar ik heb wel altijd een geboorteplan gemaakt en heb wel wat tips over wat erin kan als je in het zkh bevalt. Of je bijv oké bent met in en uitloop van personeel. Een rustige omgeving is beter. Bij inleiden willen ze je aan een infuus met een CTG in bed hebben liggen. Wil jij dat? Wil je kunnen douchen? Wil je op een baarkruk? Wil je een elektrode in het hoofdje van de baby? Wat ik vooral enorm belangrijk vond was bespreek met je man wat er gebeurt als het een spoedkeizersnede wordt. Want de kans is heel groot dat hij dan alleen is met jullie baby. Zorg dat hij huid op huid contact heeft. Als je bv wil geven mogen ze de baby dan een flesje geven of wil je dat ze cupvoeden? Zorg dat hij bijvoorbeeld nog niemand belt! Niet op social media plaatst. De naam niet verteld. En het ergste: dat er niemand mag langskomen voordat JIJ je kind hebt vastgehouden. Er zijn horrorverhalen van vrouwen die op de kamer kwamen en dan zat daar al de hele familie met de baby op schoot.
Hele goede tip dat laatste!!! Oh dat lijkt me verschrikkelijk zeg. Ik zie het mijn schoonfamilie al helemaal doen. Ik ga het nu meteen bespreken met mn vriend haha thanks
@Nuage misschien dat het wel kan, het inleiden maar mijn gyneacoloog doet het niet vanwege te hoge risico’s. Maar waarschijnlijk heeft ieder ziekenhuis een eigen beleid. Ik vind het wel een fijn idee dat ik in ieder geval niet meer ingeleid hoef te worden. Goede tips! Zou op zich allemaal vrij logisch moeten zijn, maar ik denk dat het nog vaak anders gaat ja
@Nuage dat laatste kwam toevallig ter spraken bij onze rondleiding door de gezinssuite. Daar zei mijn man al direct familie komt niet gelijk. Eerste paar uur samen mocht het goed gaan dan zien we ze pas thuis en niet eerder. Maar wat lijkt mij dat verschrikkelijk als iedereen de kleine al heeft vast gehouden en de mama zelf niet Oh en mijn man doet niet aan social media dat is mooi meegenomen.
Ik heb ook nog geen geboorte plan gemaakt. Afgelopen week had de vk het er wel over. Ik wil graag thuis bevallen in een bevalbad, maar durf het nog niet echt toe te laten of zo. Bang dat ik ergens op hoop en ik straks toch in het ziekenhuis moet bevallen..
Serieus? Ik zou woest worden! Mijn man heeft niemand gebeld tot ik bij was. Zelfs mijn zus die zat te wachten op mijn kamer, kreeg pas te horen dat ze geboren was toen ik onze dochter had gezien.
Ik ga geen bevalplan maken. Ben zelf van mening dat het voor mij niet werkt om het vast te leggen in regels hoe ik het wil. Ik onderga het gewoon. Afspraken als niemand ziek haar eerder dan wij, hadden we bij dochter wel al gemaakt Hoe rot alle zwangerschappen ook gingen mijn bevalling ging super. 39weken inleiden om 9.00 met 3cm ontsluiting, na twee uur was het niet te houden en wilde ik pijnstiller. Dat mocht niet meer, want ik had al 9cm ontsluiting haha na anderhalf uur was ze er. Kan alleen maar duimen dat het het zelfde gaat Ken vriendinnen/familie die alles in een plan hadden en het zen wilde doen.... ramp bevallingen. Je gaat ook vasthouden onbewust denk ik. Maargoed je weet het nooit helaas. Ik zit momenteel in het ziekenhuis voor de suikertest.... wat is het toch goor!!! Begin prik was 5.6 dacht dat dat best hoog was, maar ze vonden het nog wel meevallen. Maandag controle en groeiechos Dit zijn onze staaltjes voor de babykamer. Denk dat het de tweede en derde van boven gaat worden. Andere kleuren op de kamer worden zachtroze en beige. Heb van kek een aantal bos diertjes gekocht. Wil een rustig duinsfeertje creëren