Bij was het ongeveer anderhalf bekertje vol. Het is maar dikke drap, maar vond het op zich wel meevallen, lekker is anders, maar was blij dat ik eindelijk wat kon drinken.
Ik wil wel een geboorteplan gaan maken, maar ik houd wel in mijn achterhoofd dat het natuurlijk heel anders kan lopen. Ik wil het liefst in het ziekenhuis poliklinisch bevallen, zonder pijnbestrijding. Het lijkt ons ook heel mooi als mijn man de baby aan kan pakken en dan op mijn borst legt. Zou dat kunnen? Ga alles natuurlijk nog bespreken met mijn verloskundige
Zeker is dat mogelijk. Mooi trouwens dat je dat zo wil. Heb ik nog niet eens over nagedacht. Zolang er geen foetale nood is kan je hem zelf aanpakken of je man. Is fantastisch toch?
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik extra lang verlof heb . Mijn contract wordt niet verlengd, maar ik mag na een halfjaar wel terugkomen voor een nieuw tijdelijk contract. Ach ja, misschien ook wel even fijn dat ik mij gewoon even kan richten op mijn herstel na deze prenatale depressie. Je weet nooit hoe dat gaat. En ik weet nooit wat er verder op mijn pad gaat komen..
300ml twee van die koffie bekers. Neus dicht en drinken. Bij mij is het blijven zitten, bij een ander niet helaas. Kun je wel eerder naar huis haha
Ik maak deze keer geen geboorteplan. Als alles gaat zoals de vorige keer beval ik lekker thuis. Het enige dat ik wil is dat iedereen me met rust laat, alleen af en toe toucheren als het wat langer duurt. Zoiezo de baby gelijk op mijn borst en laten drinken. En de navelstreng uit laten kloppen voor hij wordt geknipt. Maar dat kan ik me allemaal wel herrinneren als het zover is dus is het niet nodig om het op te schrijven
Geboortekaartjes: hier dus de twijfel of we dit keer ooms/tantes/neven/nichten moeten doen. Vorige keren wel gedaan, maar je hoort of ziet ze nooit of nauwelijks. Daarbij komen ze toch wel op kraamvisite.. zelfs onaangekondigd Als het aan manlief ligt alleen aan.directe familie van de baby, goede vrienden van ons en onze werkgevers. We hebben nog even. Sowieso eerst kaartje uitkiezen, teksten die we erop willen en dan pas de adressenlijst opmaken Voorlichtingsavond; ik heb beide ziekenhuizen inmiddels gezien , dus wij slaan dat dit keer ook weer over. Geboorteplan; geen idee of we die dit keer weer maken. Tot nu toe hebben we er weinig aan gehad. Het komt zoals het komt. Sowieso is hier regel 1: er wordt pas iemand gebeld wanneer ik daar aan toe ben in geval van spoedkeizersnee wordt er ook pas gebeld wanneer ik de kleine zelf vast gehad heb en er aan toe ben klinkt erg egoïstisch als je het zo leest ten opzichte van mn man, maar hey wie moet er bevallen? En oja de verloskundige moet gewoon echt naar mij luisteren. Als ik zeg vliezen doorprikken is het vliezen doorprikken en niet wachten tot de natuur het oplost onze dochter had er namelijk zeker een uur eerder geweest als ze naar me geluisterd hadden Plaats van bevalling; dit keer hebben we na 2 bevallingen weer de keus thuis of in het ziekenhuis. Bij de eerste wilde ik thuis,maar werd uiteindelijk spoedritje ambulance na 2 uur persen. Bij de andere mocht ik niet thuis bevallen en nu dus weer wel. Geen idee nog wat ik (en manlief) wil. Misschien laten we het gewoon van het moment afhangen en hoe we er dan tegenaan kijken. Inmiddels staat voor nu de laatste wasmachine met babyspul aan. Dan is.alles gewassen zoals bekleding kinderwagen, boxkleden, kleertjes etc etc.Kleertjes tot en met maat 62. De rest ligt uitgesorteerd in bakken onderin de kast. Misschien dat ik het nog was voor de geboorte en anders in de zomervakantie. Kan het mooi buiten hangen
Klopt, maar dat je werkgever nu al aanbiedt dat jij na een half jaar terug mag komen geeft wel aan dat hij fout bezig is. Zo omzeilt hij eigenlijk de regels. Hij verlengt jouw contract niet omdat hij je anders een contract voor onbepaalde tijd moet geven, maar in feite kan hij jou als medewerker wel gebruiken, dat blijkt wel uit het feit dat hij nu al zegt dat je na een half jaar wel terug mag komen. Tot een paar jaar geleden was het zo dat je na 3 maanden alweer in dienst kon komen, en dit gebeurde dan ook veel zodat werkgevers zo onder de contracten voor onbepaalde tijd uit konden komen. Juist om dit te voorkomen is de wet aangepast naar 6 maanden, maar jouw werkgever probeert alsnog onder het geven van een vast contract uit te komen. Voelt niet helemaal eerlijk toch
Ik heb totaal nog niet over de bevalling nagedacht. Dat is het gene waar ik mij op dit moment het minste druk om maak. Het zal sowieso ZH worden. De 21ste weer groei-echo dus ik wacht die even af. Maar als ik ingeleid zou worden wil ik iig géén wee opwekkers en eerst mijn lichaam zelf laten proberen na de doorgeprikte vliezen. En ik wil hoe dan ook geen ruggenprik, ik ben als de dood voor dat ding en is gewoon een no go. Verder hoop ik gewoon dat er goed naar mij geluisterd word en laat ik het over mij heen komen. Ik zal het bevalplan wel aankaarten bij mijn vriend of hij wensen en/of ideeën erbij heeft. Geboortekaartje is af. Ik heb hem zelf ontworpen en hij is goedgekeurd door manlief We wachten nu op de eerste proefdruk. Directe familie, werkgevers, school en goede vrienden krijgen een kaartje. De naam waren we uit. Manlief is nog steeds overtuigd ik twijfel sinds een kleine week weer Om gek van te worden. Maar ik kan geen andere opties bedenken en dit was wel 1 van de eerste ideeën.
Hij snijdt zichzelf inderdaad ontzettend in zijn vingers! Hij weet ook dat hij fout is, maar hij gooit het erop dat ik geen stabiele factor ben geweest de afgelopen tijd vanwege mijn zwangerschap en hij graag wilt dat ik de tijd neem om weer 'bij te komen van de prenatale depressie'. Al mijn collega's zijn flabbergasted en not amused! Ze lopen op het moment al maanden op hun tenen, er komen heel weinig goede sollicitanten binnen. Ik weet precies hoe het werkt, ik werk in de financiële wereld. De maanden november, december en januari zijn gigantisch druk, er is in die periode nog een collega met zwangerschapsverlof. Ze missen op dit moment 3 a 4 fte om het op een goede manier op te lossen. Dus ook zij hadden ergens verwacht dat zij mij toch aan zouden houden. Ik kan na mijn zwangerschap zo ergens anders terecht! Dus daar zit het probleem absoluut niet. Ik had het aanzien komen, dus het verbaasd mij helemaal niets! Ik heb voor nu echt zoiets van, eerst maar eens bevallen, rustig wennen en een beetje rondkijken. Ik was al van plan langer verlof te nemen om inderdaad bij te komen van de depressie, misschien is het wel nodig, misschien niet. Maar nu is de keuze in ieder geval sneller gemaakt!
Vandaag weer een hartecho gehad van de baby. Alles zag er goed uit, hartje klopt nog steeds zoals het moet. De baby had een voetje vast en lag op een teentje te sabbelen, zo grappig om te zien.
Yeah 27 weken dansje!! *klaag momentje* Maar wat een klote dag zeg zoveel last van mijn rug dat ik me totaal geen houding kan geven. Vanmiddag wel even een paar uurtjes geslapen in de hoop dat het beter zou worden en mijn hoofdpijn weg zou gaan en als kers op de taart heb ik keelpijn gekregen klaar met vandaag! ** en weer uit **