Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Williie, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Hi meiden,
    Even stil vanaf hier. Erg druk met de kids, afspraken en zit gewoon weer kut in mijn vel. Heb alles wel gelezen maar niet veel van opgeslagen.
    Vanmorgen rond 03.40 wakker geworden van harde buiken en krampen?! Kleine voelde ik tussendoor goed, en alles bleef onregelmatig aanhouden en zwakte wel af tot de wekker ging om 06.30. Na een warme douche is het nu rustig met harde buiken maar voel nog steeds als of ik ongi ben en mijn buik is zo gevoelig :(
    Ik ga de kids zo weg brengen, mijn werk afbellen en mijn psychiater vragen of het telefonisch kan ipv langs komen. En dan een dag op de bank/ in bed blijven. Zelfs diep ademhalen doet zeer..

2. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Een datum is idd fijn! Ik heb een aftelkalender voor mijn zoontje die ik zelf ook eigenlijk wel erg fijn vind... zal eens de link voor je opzoeken ;)

Miesje25 en Lesliefje vinden dit leuk.
  3. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    rrbaby, Robijn89, Santastisch en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Van het weekend dus een gesprek gehad met vriend. Hij zegt dat er niks aan de hand is. Hij praat iig weer ipv me te negeren. Dus ik laat het maar. Of er is echt niks, of hij wilt er niet over praten. Ik hoop dat het nu beter gaat.

Nesteldrang begint hier nu ook te komen. Ik wil vanalles af hebben. Wonen hier al een tijdje maar hadden nog geen gordijnen. Die hangen inmiddels. Foto's aan de muur veranderd. Ladekast voor op dochter haar kamer gekocht. Kan de commode naar de babykamer. Word aankomend weekend gedaan. Daarna ga ik beginnen met de wasjes.

Lesliefje vindt dit leuk.
  5. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Mila27 vindt dit leuk.
  6. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Het zou heel fijn zijn voor jou. Maar alsjeblieft pin jezelf er niet teveel op vast...
    Toen ik 34 weken zwanger was van mijn jongste verliet mijn ex mij. Binnen 1,5 week ruim 8 kilo afgevallen en een compleet hoopje ellende. Ik sliep niet, at niet en huilde alleen maar. Het ging zo slecht dat ik ook vroeg om ingeleid te worden. Dan had ik zekerheid en kon ik alles regelen voor de andere 2 kids. Ze beloofde mij met 37 weken te kijken wat ze konden doen. Ondertussen zat ik elke 2 dagen in ZH of bij VK. Met 37 weken was ik nog steeds verzwakt en niks waard. Gelukkig niet meer afgevallen maar ook niet bij gekomen. Ze zeiden mij dat het zwaar zou worden en dat ze zich zorgen maakte over de baby en mij.. Uiteindelijk hebben ze mij ingeleid met 40 weken. Ondanks dat ze zagen dat ik op was en niet meer kon hebben ze mij gewoon laten lopen. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Maar zolang de baby het goed bij je heeft ongeacht jouw situatie zijn ze niet dol op inleiden.
    Maar ik ken ook een verhaal van een griet die het zat was een verhaal verzon en tot 2x aan toe werd ingeleid rond de 38 weken. Dus ja...

7. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Nee hoor zeker niet! Maar dan heb ik het in ieder geval besproken. Dat lucht vaak ook weer op. Het is ook gewoon heel erg om te zeggen, maar op dit moment heb ik liever gewoon mezelf terug en zet ik mezelf op de 1e plaats, de baby die komt pas veel later.. (dit is echt een slechte gedachte ik weet het, maar op slechte dagen als dit overwint het negatieve vooral)
    Het ene ziekenhuis zou misschien sneller ingrijpen als moeder er onder leidt en de ander zet de baby inderdaad voorop.
    Wat ontzettend heftig om dat zelf op die manier te hebben meegemaakt! Je kan natuurlijk weinig anders, maar mijn hemel 3 weken zijn dan helemaal lang lijkt me!
    Ik heb er tijdens mijn eerste zwangerschap ook best doorheen gezeten en week 36 tot 38 waren echt verschrikkelijk. Maar iedereen is op een gegeven moment echt wel klaar ermee denk ik en wil gewoon de baby ontmoeten. Er is toen voor mij nooit sprake geweest om eerder in te leiden. Ze hebben wel eerder strippogingen gedaan, omdat mijn baarmoedermond verweekt was, maar heeft uiteindelijk niets gedaan.

8. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
  9. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Klopt het verschilt ook per ZH hoor. Hier was toen de VK er helemaal voor maar het ZH bleef uitstellen. De weken duurde zolang en ik was zo bang.
    Oh iedere vrouw is er op een gegeven moment klaar mee en klaar voor de ontmoeting. Ergens kan het mij nu ook even niet snel genoeg gaan. Kotsmisselijk word ik van die dalen en pieken. Ondanks dat ik niet mag klagen krijg ik het nu lichamelijk steeds zwaarder. En dan denk ik och ik ben bijna 27 weken, niet zeuren. Op elk stukje van de zwangerschap heerst wel een taboe denk ik zo.

Bespreek het, wie weet lucht het idd op en kunnen ze iets voor je betekenen.

10. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    O die is leuk zeg! Mijn dochter vraagt steeds of opa al jarig is (heb gezegd dat de baby dan komt) dus ik denk dat dit voor haar wel fijn is!

Net de kinkhoestvaccinatie gehaald. Wel een beetje een stijve arm nu.

11. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier eindelijk een goed beleid van de diabetes verpleegkundige. Ga starten met insuline bij ontbijt en lunch. Zal vast snel ook avond eten bij komen maar heb einde van de week weer contact met ze. Nadat ik weer curves bij heb gehouden.

Zit savonds tussen de 7 en 8.5 dus verbaas me dat dat niet gelijk nodig is haha.

Miesje25 vindt dit leuk.
  12. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Hallo Dames,

Bij de eerste had ik geen bevalplan. Was voor mijn gevoel goed en heb er ook geen spijt van gehad. Deze keer ook geen bevalplan alleen 1 ding besproken. Dat als ik naar ziekenhuis moet we dl naar me moeder brengen en zodra ik bevallen ben zij naar het ziekenhuis komt. Me moeder wacht dan zodat dl als eerste haar broertje kan zien want dit vind ik gewoon belangrijk. Daarna wordt pas de rest van de familie gebeld.
    En iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Vervelend hoe sommige relatie met schoonouders hebben. Ik heb gelukkig een goede band met ze. Ook met rest van schoonfamilie. Dus ik weet niet wat ik in zo’n situatie zou doen.

Had vanochtend controle. Baby voelt nog steeds groot dus moet suikertest gaan doen en heb aanstaande donderdag een extra echo omdat ze niet nog 2 weken wil wachten op de groeiecho. Dus vind het wel spannend. Wat als hij echt groot is, heb totaal geen idee wat me dan te wachten staat.

Ik wilde zelf een aftelkender maken maar ik denk dat ik deze ‘pik’.

miniVosje en Mila27 vinden dit leuk.
  13. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wat een verhalen allemaal, ik lees het, maar heb vaak niet de puf om te reageren.
    Ik wil iedereen echt super veel sterkte wensen.
    Schoonouders kunnen ook heel vervelend zijn, die van mij wonen "gelukkig" aan de andere kant van de oceaan. Super lief zijn zo hoor, maar ben blij dat ze niet zo op onze huid zitten.

Vandaag gesprek gehad met mijn leidinggevende. De knoop is doorgehakt: vanaf vandaag met vervroegd zwangerschapsverlof.
    En wat zie ik er tegenop! Vroeger dacht ik altijd heerlijk te kunnen gaan genieten als het eindelijk zo ver was.
    Maar nu: ik kan niks, alles doet pijn, het wordt gewoon een hele lange zit.
    Denk wel dat het de juiste beslissing is geweest.

14. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties wat betreft mn schoonouders. @Kimberley92 , ik begrijp het wel hoor. Dus geen sorry nodig ❤

Gisteren zou ik gaan shoppen bij de primark, maar ben verrast met een super, leuke, gezellige babyshower❤ We zijn ontzettend verwend. Echt een middag om niet meer te vergeten.

Vanmorgen de 3/4d echo gehad. Kleine meid ligt niet meer in de stuit (weet dat het geen garantie is) en lag lekker op der grote teen te zuigen ipv haar duimpje:roflmao::roflmao::D Ondanks de placenta toch nog mooie foto's en filmpjes kunnen maken.

@lautjuh85 , muur ziet er al beter uit. Denk na de 3e laag dat het dan al volledig dekt. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Verjaardag kindjes: nog gefeliciteerd meiden met de verjaardag van jullie kleintjes.

@Lesliefje , meestal kijken ze idd alleen maar naar de gezondheid van het kindje. Gaat dat goed dan.laten ze het zo lang mogelijk zitten. Hopelijk willen ze jou wel eerder helpen. Gewoon aangeven dat je tot aan de 40 weken gewoon niet trekt.

Sienna96 en rrbaby vinden dit leuk.
  15. rrbaby

rrbaby Lid

26 mei 2018
    80
    115
    33
    Vrouw
    #835 rrbaby, 11 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2019
    Ik 25 maart de kinkhoestvaccinatie...

Nesteldrang, hormonen wauw zo erg heb ik het nog niet gehad.

16. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Hier nog even een collage van onze kleine meid. Rechtsboven dus met haar teentje.in der mond:D

miniVosje, Kimberley92, Lily94 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Ponyh

Ponyh Actief lid

1 okt 2018
    400
    425
    63
    Vrouw
    @Mila27 hoe is het bij jou gegaan?

Hier de groeiecho gehad en alles ziet er goed uit. Mooi op de middenlijn. Over vier weken nog een. Hopelijk blijft ze op deze lijn.

Lily94 en lautjuh85 vinden dit leuk.
  18. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik moet woensdag naar het ziekenhuis voor de zwangerschapsdiabetes! Dus nog even geduld... waardes zijn gewoon prima dus snap er niks van... Urine ook weer ingeleverd maar de blaasontsteking was ook nog niet helemaal weg, dus is doorgestuurd naar het lab om te kijken of er nog meer aan de hand is en is meteen op kweek gezet voor streptokokken b/gbs... spannend weekje zo.. o_O

Kimberley92 vindt dit leuk.
  19. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Vanmiddag voor het eerst naar de fysiotherapeut ivm pijnklachten.
    Moet ik nog rekening houden met wat ik aan doe qua kleding?? Ik heb namelijk niet zo veel keus in zwangerschapskleding

20. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Een broek die je makkelijk aan en uit krijgt en als veters strikken niet meer zo goed gaat, ook makkelijke schoenen.

Dexendon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina