Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Williie, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Ohh :roflmao: haha heel normaal dus. En ik maakte me een beetje zorgen.. ook maar aan de inlegkruisjes dan

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Je kunt beter gewoon een schone broek aantrekken want van inlegkruisjes krijg je echt mega snel een schimmelinfectie. Hier valt het wel mee, maar gebeurt soms wel ineens dat er echt een golf komt haha

Lvdv89 vindt dit leuk.
  3. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    Inlegkruisjes vind ik echt niet fijn, gaat de hele boel van irriteren. Dus maar gewoon een extra onderbroek mee als ik op pad ga ;).

Lvdv89 vindt dit leuk.
  4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hier ook vochtverlies. Zit ook echt urine bij. Verslapte bekkenbodem na vorige bevallingen en nu door de zwangerschap weer last. Ik draag ook dagelijks inlegkruisjes

Lvdv89 vindt dit leuk.
  5. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Bij de groeiecho was alles goed!
    Hoofdje p57, buik p42, beentjes p79. Hoofdje was bij de 20-weken echo aan de kleine kant, dat lijkt nu gewoon bijgetrokken :)

Sienna96, Trassi, MelMel en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook wat meer afscheiding, probeer wel regelmatig te plassen want anders buikpijn en bij niezen ook vochtverlies haha.

Als ik echt een middagje weg ga dan doe ik wel een inlegkruisje in.

7. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Wie had hier ook al weer die 3 jarige terrorist in huis? Nou ik kan mee praten hoor :mad::confused: De afgelopen week is ze niet te genieten en niet te handelen. Drammen, dreinen, huilen en gewoon NIET luisteren en gewoon maar doen! Pffff dit sloopt nu echt. Ze ging altijd lief slapen maar de afgelopen week gewoon feest tot 21.00... Nou doe ik wel aan 'pick your battle' maar bij dingen die wel uitmaken blijf ik consequent maar ja, ze heeft gewoon 'schijt' aan me? Adem in adem uit het is een fase zeg ik maar tegen mezelf

29 weken dansje, ik ben echt nu begonnen met aftellen. Ik blijf maar zo vreselijk moe. Ik heb alleen wat standaard kwaaltjes dus mag echt niet klagen maar man man man… Ik begin het zat te zijn.

*klaagmodus uit*

Trassi, Jolicoeur en Lesliefje vinden dit leuk.
  8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb die terrorist :D plus nog eentje van 6 hihi

We zijn deze week begonnen met een poster met stickers om in zijn eigen bed te slapen. Het is ‘m al 1x gelukt! Ennnn hij heeft ook al 2 dagen geen fles meer (ja echt, 3 jaar ja en had nog elke avond en elke ochtend een fles!). Nu nog zindelijk worden en dan doe ik echt een dansje, maar dat is nog ver weg. Voorlopig ben ik al blij als hij gewoon thuis in z’n broek poept want hij maakt er een sport van om het vooral niet thuis te doen. Maar wel op het schoolplein, tijdens zwemles van zijn zus of bij de logopedist of in de supermarkt. Ik verschoon hem meerdere keren per week in mijn achterbak (station) maar nu wordt dat gewoon echt te zwaar voor me!

Santastisch en miniVosje vinden dit leuk.
  9. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Pff dat klinkt pittig. Fijn dat die stikkerkaart voor het slapen iets helpt. Gaat de goede kant op

Nuage vindt dit leuk.
  10. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Intake kraamhulp net gehad, maar echt ik twijfel of ik hier wel bij wil. Eerst komt ze 25 minuten te laat zonder iets te laten weten. (Zelf wel al gebeld na 15 minuten) Is ze er gaat ze super snel overal doorheen denk tijd inhalen. Was zelf zenuwachtig ml zei na het gesprek weet niet wat ze gebruikt heeft, maar klopt niet. Ze gaf nu al aan dat het goed mogelijk is dat ze niet de uren kunnen geven waar ik recht op heb ivm drukte. Pfff even goed nadenken.

Ben ook zojuist gebeld dat kindje positief is en dat ik anti d prik moet halen :(

11. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Klinkt niet heel erg positief inderdaad!
    Bij de kraamzorgorganisatie waar ik zit, kwam er een consulente langs die altijd huisbezoeken doet. Je kunt altijd nog even bellen dat je er echt geen goed gevoel bij hebt, over hoe de afspraak is verlopen.

Tegen mij is precies hetzelfde verteld. In de zomer is het echt heel erg druk. Dus dat een kraamverzorgster misschien 2 gezinnen moet draaien. Ik heb recht op 16 uur extra, maar ook dit kan niet gegarandeerd worden en kijken ze naar de omstandigheden.
    De drukte geld bij alle kraamzorgorganisaties, als je nu nog over zou stappen is de kans op uren helemaal klein bij een ander bureau vanwege een late aanmelding.

Ik heb nog niets gehoord over mijn bloeduitslag. Maandag zal ik het vast horen bij mijn groei echo.

Ik mag vandaag ook nog even spieken bij de gyn verwacht ik.

Jolicoeur vindt dit leuk.
  12. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Wat goed! Het begin is gemaakt! En de rest komt idd vanzelf wel.

Nuage vindt dit leuk.
  13. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Ik heb volgende week telefonische intake (?!) wat ik vreemd vind. Bij de vorige 3 een nader kraambureau gehad (wel 3x hetzelfde bureau) en die zijn alle 3x op huisbezoek geweest. Helaas kon ik hun niet weer kiezen ivm afstand. Ik ben 3 kaar geleden verhuist. Ook zij gaven aan (net als de VK) dat de maand juni mega druk is met uitgerekende dames. Ik heb geen idee waar ik recht op heb. Zoals het er nu naar uitzien kunnen we niet voor de bevalling gaan samenwonen... Dus mijn vriend mag hier niet de hele week zijn. Dus ik mieteren kijken hoe ik dat ga doen. Wil namelijk graag dat hij 4 weken voor en iig de 6 weken na hij hier bijna full time kan zijn. Zou ik erg vinden

14. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ze waren ook van plan om mij een telefonisch intake te doen, tot het moment dat ze vroeg hoe mijn zwangerschap verliep. Toen ik dus vertelde over HG en mijn depressie, werd er eigenlijk gelijk een huisbezoek gepland. Vandaar ook een extra uren indicatie.
    Hoezo zou je vriend niet de hele week bij jou mogen zijn?

15. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg :(
    Hier werd ook aangegeven dat het druk kon zijn, maar het is ook de manier waarop ze het brengen. Bij mij zei de consulente dat ze dan minder huishoudelijke taken doen zodat ze gezinnen kunnen combineren.

Van die prik is ook een tegenvaller :(. Knuffel!

16. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb nog niets van de kraamzorg gehoord, ben benieuwd alles is nieuw voor ons.. naja thuis dan ik weet genoeg van het werk.

Morgen geregistreerd partnerschap vind wel spannend ondanks dat er niets veranderd alleen op papier.

Vanavond om 21.30 nog zelf een pretecho geboekt om morgen gelijk mooie 30 weken foto's te maken met de echo op mijn buik.:D

Morgen avond samen uiteten bij een pannoeken boerderij, omdat ik gewoon ik gewoon erg trek in pannekoeken heb :roflmao:
    Zaterdag middag lunchen met de hele familie om het geregistreerd partnerschap te vieren.

Ondanks het verdriet van oma zijn er gelukkig ook mooie dingen waar oma trots op zou zijn geweest!

Suikers zijn hier gelukkig weer keurig met insuline en heb eigenlijk geen klachtjes op dit moment meer:cool:
    Voel wel duidelijk dat die kleine met zijn hoofdje beneden ligt... af en toe al een raar gevoel in mijn maag van zijn voetjes:roflmao:

Trassi en miniVosje vinden dit leuk.
  17. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik heb een zzper als kraamverzorgster , express naar gezocht omdat ik graag eerst degene wilde ontmoeten die bij mij in huis komt en zeker wil zijn van dezelfde persoon. Vergoedingen zijn helemaal hetzelfde en ik vond zelf een stuk persoonlijker. Nare ervaringen met de eerdere kraamweken dus ik hoop nu de oplossing gevonden te hebben. Ze zijn wel erg gewild haha , met 15 weken kon ik met moeite nog enkele beschikbare vinden.

miniVosje vindt dit leuk.
  18. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    @Lesliefje @Robijn89 @REST dank jullie wel!! Druk is het dus helaas overal. De consulent moeten ze gewoon op training sturen. Dat te laat komen is al een slecht begin natuurlijk en dan moet je sowieso beter je best doen bij mij :oops: Vind het niet erg als je het maar even laat weten.

@MelMel dat is idd een goeie misschien als het idd niet goed bevalt en er een tweede mag komen dat ik daar naar kan kijken.

@Phloxie ik heb ze ook besteld en vandaag binnen gekregen. Weet jij al welke je gaat gebruiken?

19. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Wat leuk zeg!! Alvast gefeliciteerd.

Hoe gaat het nu met jou en je moeder heeft ze nog aangegeven waarom ze het niet direct heeft laten weten?

20. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik heb zojuist genoten van de echo! Dat is voor het eerst in lange tijd!
    Maandag de groei echo bij de verloskundige, maar de gyn zei dat de baby goed op schema ligt :)

En zoals ik al dacht lag ze ook al met haar hoofd mooi naar beneden en wat lager dan ze verwachtte op dit termijn.

@Jolicoeur ik zou wel het bureau een terugkoppeling geven over je gevoel hoe het gesprek is gegaan!
    Misschien was het haar eerste keer, maar dan kan ze hopelijk bij een volgende intake een zwangere wel op haar gemak stellen..

@Kimberley92 spannende en leuke dag dus morgen!
    Hopelijk vanavond ook een mooie echo, kan je dag vast niet meer stuk :)
    En fijn dat je suiker onder controle is en de klachten echt stress gerelateerd waren!
    Heeft je oma een mooie begrafenis gehad?

Trassi, Santastisch, Phloxie en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina