Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Williie, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @Kimberley92 fijn om je zo opgewekt en blij te horen ondanks alle ellende die je al hebt meegemaakt. Mooie dag morgen!

Hebben jullie ook een wiegje naast het bed? Ik heb van een vriendin de chicco cosleeper geleend :)

MelMel en Kimberley92 vinden dit leuk.
  2. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ja ik heb een normaal wiegje naar ons bed. In haar kamer staat de grote ledikant.

3. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Jolicoeur mijn moeder dacht dat ik wel wist dat ze snel overleden zou zijn... Waarop ik heb gezegd dat ondanks ik in de zorg werk nooit precies weet waneer iemand overlijd. Maar dat is gelukkig goed uitgesproken.
    Het kan snel gaan maar ook dagen duren.

@Lesliefje het was zoals oma zou willen in de kerk, echt nog de oude generatie.

@lautjuh85 wij hebben de nieuwste Co sleeper van chicco, een foutje van de prenatal. We kregen de nieuwste voor de prijs van de oude :rolleyes:

Zit nu heerlijk bij de kapper, het genieten kan gaan beginnen!

Santastisch, Jolicoeur en Lesliefje vinden dit leuk.
  4. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hier is vandaag ook de consulent van de kraamzorg langs geweest.
    Wij hebben er gelukkig wel een goed gevoel aan overgehouden.
    Na de bevalling (in het ziekenhuis) gaan we gelijk door naar het geboortehotel van het Sophia.
    De kraamzorg die bij ons daarna thuis komt is dezelfde als de kraamzorg in het Sophia. En dat is wel zo prettig bij de overdracht.
    We mogen tijdens ons verblijf daar zelf beslissen hoe lang we willen blijven. We krijgen totaal 59 uur kraamzorg en elke dag is dan 8 uur. Dit vind ik ook wel een prettig idee, omdat we natuurlijk nooit kunnen weten hoe de bevalling loopt en hoeveel behoefte ik er aan heb.

Ze vroeg verder wat voor type kraamhulp we wilde hebben. Nooit over nagedacht en ik weet niet hoe we dat moeten omschrijven. Maar we zijn gegaan voor een rustig persoon, maar geen grijze muis. Zelf ben ik niet iemand die hulp ga vragen (want ja, ik kan het best zelf.. uhuh), dus dat het wel fijn is dat iemand wel assertief is en mij soms gewoon even zeg dat ik iets misschien beter even niet kan doen. Geen roker (we roken beide zelf niet, en vind het prima als iemand anders het doet, maar minder prettig als iemand gerookt heeft en daarna met de baby aan de slag ga), maar als ze een hele lieve kraamhulp heeft die toch rookt, is het geen ramp.

Verder heeft ze gelijk voor mij bedklossen besteld en die worden binnenkort thuis bezorgd. Vind ik een fijne service.
    Daarnaast hebben we gekeken in de kinderkamer, wat missen we nog?
    Gelijk met haar mijn "nog aan te schaffen" lijstje doorgenomen, en mocht van haar er best veel dingen afstrepen die echt (nog niet) nodig zijn. Vond ik ook erg fijn.
    Verder gaf ze aan dat we nieuwe matrasjes moeten nemen (wil namelijk die van mijn zus lenen) i.v.m. kans op wiegendood?? Weet niet zo goed wat ik daarvan denken moest. Ze drukte me wel op mijn hart dat ik echt geen dure hoef aan te schaffen.
    En ik had moltons gekocht, maar die waren volgens haar ook niet goed, moet 100% katoen zijn (en deze zijn 80%).

Al met al vond ik het heel fijn dat ze er was en was mijn vriend zowaar ook enthousiast (de kritische van ons twee haha).

Santastisch en Jolicoeur vinden dit leuk.
  5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.044
    113
    Vrouw
    Wij hebben een co-sleeper gekocht voor naast ons bed :).

Hier werkt de kraamzorg met een matchmaker. Online vul je dan een vragenlijst in met je voorkeuren en als je bevallen bent, kijken ze wie er beschikbaar is en het meeste aan je eisen voldoet.

Bedklossen etc worden hier ook bezorgd met 36 weken. Ideaal! Destijds bij mijn dochtertje zelf op moeten halen.

@Dexendon Bij mij heeft echt nooit iemand naar de moltons gekeken of ook maar iets over het matrasje gevraagd.. Baby krijgt gewoon het matras waar zijn zus ook op lag, is nog helemaal prima.

6. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie wel een goed gevoel over hebben. Wij hebben ook wel aangegeven dat we een rustig persoon willen en dat we wel op onze privacy gesteld zijn. Misschien komt het wel door de lompigheid van de consulent, maar die zei je moet het niet erg vinden dat ze in je kasten etc komt uh ja in de keuken kan ze kijken en doen wat ze zoekt, maar in de andere kasten in de huiskamer heeft ze niks te zoeken, maar zo liet de consulent het dus over komen.

Oh wij moeten de aerosleeptopper wat we hebben op het matras van het wiegje halen. Mag ik niet gebruiken in het begin.

7. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja ik ben ook geneigd om deze molton te houden. Als het echt slecht zou zijn, zouden ze het toch niet verkopen? Ik moet er sowieso nog één aanschaffen, dan zou ik er even opletten of die dan wel 100% is.

Over het matrasje weet ik niet meer exact wat ze zei, maar matrasje van broer of zus was geen probleem. Maar matras van de baby zijn/haar nichtje, nee dat kan allemaal niet.
    Nu is het gewoon van mijn zus geweest en ik weet dat er niks bijzonders mee gebeurt is. Dus zit er een beetje mee in dubio. Want dan moet ik twee matrassen gaan aanschaffen (wieg en ledikant).

8. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja, begrijp je heel goed. Wij zijn ook zeer op onze privacy gesteld en ik zou het echt niet chill vinden als er zomaar kastjes opgedaan gaan worden. Inderdaad, de keukenkastjes en het washok e.d. Nu vermoed ik ook dat ze niet eens zoveel bij ons hoeft te doen. Mijn vriend is die dagen erna gewoon thuis en hij is zelf van het koken en schoonmaken en nog meer op privacy gesteld dan ik dat al ben. Maar goed, we weten natuurlijk niet hoe alles gaat lopen en misschien zijn we straks echt heel blij met der hulp.
    Maar in principe wil ik dat ze mij in eerste instantie goed helpt met de borstvoeding en verzorging van de baby. De rest is bijzaak.

Wat is de reden dat je de aerosleeptopper niet mag gebruiken?

9. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ja zo staan wij we ook in. We weten alleen niet of ml eerste week gewoon gaat werken en dan zijn verlof opneemt of gelijk thuis blijft. Daar twijfelen we over, maar als hij eerste week gaat werken is er grote kans dan ik een paar nachten gelijk alleen ben.

Hij moet eruit omdat het teveel lucht doorlaat en je kindje in het begin misschien niet zelf warm kan houden en dan heeft kruiken ook niet veel zin zei ze.

10. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    O, dat lijkt me dan wel weer spannend om alleen te zijn. Is een kraamhotel dan ook geen opties voor jullie? Dan heb je de eerste dagen gewoon 24 uur per dag zorg om je heen wanneer je het nodig heb, en wordt vergoedt door je zorgverzekering.
    Hoewel ik me ook heel erg goed kan voorstellen dat je je lekkerder voelt in je eigen huis/omgeving.

Goed dat je het zegt, dan kan ik daar rekening mee houden, mochten we toch een nieuw matras aanschaffen.
    Kraamhulp adviseerde me ook om maar één kruikje aan te schaffen, twee vond ze niet nodig.

11. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ja dan ben ik op dit moment liever thuis. Iig zo denk ik er nu over. Ik hoop dat hij kan regelen dat hij die week de dagdienst kan pakken dan zijn vaderschapsverlof en daarna nog een week of twee vakantie.

Oh echt hier benadrukte ze dat ik er echt twee moet hebben. En ze keek wat ik er nu op had liggen en was het gelijk heb je geen dikkere deken voor erop?

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ooohh kraamhulpen en hun gezeik. Als ik jullie tekst lees krijg ik spontaan weer jeuk. Met ze dit mag niet en dat mag niet. Sodemieter op! Haha het is denk ik wel duidelijk hoe ik over kraamhulpen denk :p

Ik had ook telefonische intake. Bij mij is niks gezegd over drukte of moeilijke uren of wat dan ook. Ik heb gevraagd om een lieve kraamhulp die gewoon ondersteunend is en niet heel erg dominant. Als ik nog een keer zo’n wijf krijg die binnenkomt en direct begint te vertellen wat ik allemaal niet goed doe dan zeg ik echt daar is de deur weer en succes ermee verder. Dat van die moltons bijvoorbeeld... even serieus!!? Die is niet goed bij dr hoofd joh. Ze kan je adviseren, maar het is dat belerende en dwingende gedoe (waar ook het consultatiebureau zo goed in is) waar ik nu bij kind nr 3 echt klaar mee ben.

Ik gebruik geen bedklossen, ik gebruik wel een aerosleep topper op zowel de co-sleeper als het ledikant, ik gebruik het matrasje van mijn zoontje, ik heb een elektrische Zenzy kruik en ik heb voor mezelf een oorthermometer. Ze doen het er maar mee. Mijn huis, mijn lijf, mijn kind. Doei :D

Oh ik heb er zo geen zin in haha wat erg dit

miniVosje, Lesliefje, Robijn89 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Zal wel heel fijn zijn dat hij dat kan regelen. Zal toch wel moeten lukken?

O, bij ons waren de dekens goedgekeurd. Wat een gedoe allemaal zeg.

14. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Haha, ik houd van jouw instelling!! Voor mij nu nog zo lastig in te schatten, het is ons eerste kindje. Je wilt het zo goed mogelijk doen, maar je hoort van iedereen "schaf niet te veel aan, heel veel is onzin". Maar het is zo moeilijk om de zinnige en onzinnige dingen van elkaar te scheiden.
    Bedklossen leken mezelf voor nu eigenlijk wel handig. We hebben een heel laag bed, en met mijn bekkenpijn is het vrij lastig uit bed stappen. Misschien als het bed hoger staat dat het makkelijker is. Ze heeft ze daarom ook per direct voor me besteld, dan heb ik ze binnenkort alvast in huis.

Nuage vindt dit leuk.
  15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    @Dexendon als je echt een laag bed hebt dan heeft het ook zeker wel nut, niet alleen voor de rug van die kraamhulp maar veel belangrijker gewoon voor jezelf. Het is echt fijner je bed uit komen als het hoger staat na een bevalling of hoogzwanger. Ik heb een boxspring die 10cm te laag is ongeveer officieel. En ik ga daar niet in bevallen en er hoeft ook niemand hechtingen na te kijken down below want daar is niks te zien na een keizersnede haha dus ze kunnen me wat ;)

Dexendon vindt dit leuk.
  16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik weet nog bij de eerste toen had ik echt alles gekocht en was echt nerveus of ik alles wel had enzo. Ik kwam na 3 dagen uit het ziekenhuis met allerlei regeltjes die ze me daar hadden geleerd. De kraamhulp kwam binnen en zei binnen 5 minuten tegen me “doe je dat zo? Neeeeeee dat is niet goed hoor! En daarna kreeg ik een verhoor van haar over wat ze allemaal hadden gezegd”. En toen moest ik huilen. Ze was letterlijk nét binnen en ik moest al huilen. Bah, hoe maak je een nieuwe moeder onzeker.

Nu bij nummer 3 is het gelukkig echt anders. Ik weet zeker dat ik de baby in leven kan houden, ook zonder hun hulp ;) en ik weet ook zeker dat de winkels nog open zijn na mijn bevalling (ja echt!). Dus als ik dan toch besluit dat ik een babynestje/wippertje/muziekdoos/kleiner rompertje/of een loempia nodig heb dan gaat mijn man die gewoon ff kopen. Simpel :D

miniVosje vindt dit leuk.
  17. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    GE-WEL-DIG :roflmao::roflmao: ook je vorige poste en net wat @Dexendon eerste kindje even geen idee hoe en wat te verwachten. Maar ons bed is ook 10 cm te laag en gaan we ook niet ophogen ze gaat maar achter me zitten op het bed en verschonen kan iemand anders ook als het nodig is. Kom nu net met mijn tenen bij de grond als ik op de rand zit. Wil wel normaal in en uit kunnen stappen.

Nuage vindt dit leuk.
  18. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja, dat is precies wat ik mezelf probeer voor te houden steeds. We wonen in Rotterdam, daar is altijd wel een winkel in de buurt die heeft wat we nodig hebben. En anders online 'vandaag besteld, morgen in huis" vaak mogelijk.
    Maar ja, dan opeens twijfel ik en dan wil ik weer van alles kopen.

Nuage vindt dit leuk.
  19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hihi is heel normaal hoor. Ik heb net ook mijn winkelmandje gevuld met een Stokke tripp trapp met babyset, een ronde box met rond boxkleed, een box hangmat en een babynestje. Maar daarna alsnog netjes gewoon op het kruisje geklikt hihi

Ik heb wel een echte kleding afwijking. Daar wil ik heel veel van hebben. Of misschien heb ik meer een hekel aan wassen... dat is namelijk ook zo. Eigenlijk vind ik dat je zeker 1,5 week zonder wassen moet kunnen overbruggen met kleine kinderen. Gewoon... zodat je ook ziek kan worden of lui ;)

Het enige wat ik wel altijd in huis haalde, ook al ging ik bv geven, waren van die mini zakjes Nutrilon en minimaal 1 flesje. Want als jouw bv niet lukt en je baby schreeuwt alles bij elkaar om 4 uur ‘s nachts en jij en je man weten het ook niet meer... dan is dat een echte life saver! Hetzelfde geldt voor billenzalf van Wedela, pcm zetpillen 60mg, Luuf en Zwitsal Eucalyptus badschuim. Hhhmmm ik zie een trend... zo te zien gaat het bij mij vooral om medicatie en zalfjes haha maar goed ik had dan ook een huilbaby.

Kimberley92 vindt dit leuk.
  20. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nou die kleine man had er geen zin in... Hij liet het ook even zien:p

#langetong :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Phloxie, Trassi, Lvdv89 en 10 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina