Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Williie, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: Wel super gaaf dat het op de foto staat!!!

Kimberley92 vindt dit leuk.
  2. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Jolicoeur Heb er een filmpje van dat hij aan de placenta sabbelt en likt :roflmao:

Jolicoeur vindt dit leuk.
  3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Zo dames wat hebben jullie veel gekletst gisteravond. Ik lag al vroeg op bed.

@Nuage ik heb zo vreselijk gelachen om jouw reactie!!! Fantastisch. Ik sta er net zo in als jij. Als ze mij de les gaat lezen dan is daar het gat van de deur. Ook met dingen aanschaffen inderdaad. IK bepaal waar mijn kind in slaapt, van drinkt, aan heeft enz enz Met een derde word je daar inderdaad makkelijker in en maak ik me niet zo druk.

Nuage vindt dit leuk.
  4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Kimberley92 vindt dit leuk.
  5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    Hier heeft de kraamzorg helemaal niet gekeken naar wat ik allemaal heb. Ook niet bij de eerste.
    Ik zou uit eigen ervaring wel twee kruikjes aanraden. Mijn dochter kon zichzelf echt niet warm houden in het begin en die lag met een badcape om, mutsje op, sokjes om haar handjes en 2 kruiken in bed. Was echt nodig.

Bij mijn dochter kwam ik na twee weken thuis en had couveuse nazorg van de kraamhulp. Ik zorgde in het zkh al helemaal zelfstandig voor mijn kind, maar zij zou wel even vertellen hoe het allemaal moest. Nou, die hebben we echt weggekeken hoor :roflmao:. Heb nu ook aangegeven dat we iemand willen die ons niet even komt vertellen hoe het moet. Die komt om te ondersteunen, maar wel onze manier respecteert. Onze dochter leeft ook nog steeds dus we zullen vast wel iets goed doen.

Nuage en miniVosje vinden dit leuk.
  6. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Bij de eerste is mijn kraamhulp bijna alleen maar bezig geweest met mij en de baby. Totaal geen negatieve ervaring mee gehad en ik hoop nu dezelfde weer te krijgen. Heb ook al 3 andere kraamhulpen ontmoet van dezelfde organisatie en lijken me ook allemaal heel lief, dus het maakt me ook niks uit eigenlijk hahah.

De kleine gaat hier eerst in een wieg. Heb ik zelf ook nog in gelegen. Mocht de bv goed gaan en de wieg te klein worden, koop ik tegen die tijd een co-sleeper.

@ matrasje. Dochter heeft ook op matras van nichtje geslapen, nooit iets over gehoord. Deze baby gaat ook weer op dit matras. Als jij niet verteld had, dat het van je zus was, had ze er ook niks over gezegd. Lekker laten gaan.

@ bedklossen dit word gezorgd met 36 weken. Ik wil thuis bevallen, dus wil het allemaal wel op de goede hoogte hebben.

Verder vroeg mijn moeder wat we met dochter willen tegen die tijd. Heb gezegd dat als het snachts gebeurd, ik haar gewoon laat slapen. Alleen m'n vriend vind dat maar niks... straks word ze wakker etc.. mijn ouders wonen hier 5 minuten vandaan, die hebben haar dan gauw genoeg opgehaald. Vind het zielig om haar wakker te moeten maken, als je niet weet hoelang het nog gaat duren etc. Mochten we toch naar het ziekenhuis moeten, kunnen mijn ouders ook gewoon naar ons huis komen en kan ze blijven slapen.

Verder de laatste dagen weer wat meer energie. Ik slaap om 22 uur ipv 20 uur en word uitgerust wakker smorgens, heerlijk!

Maagzuur ook zo goed als over. Over gestapt van rennies naar omeprazol, had ik veel eerder moeten doen!

Santastisch vindt dit leuk.
  7. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Wij wonen niet samen. Door mijn vorige huwelijk ben ik in de schuldhulpverlening beland. Daarbij heb ik geen eigen baan (doe vrijwilligerswerk) heb volgende week wel een sollicitatie gesprek. Ik heb eigenlijk nog vrijstelling van de sollicitatie tot oktober dit jaar. Daarna zou ik op nieuw gekeurd worden. Dus ik zit in een de bijstand. Als hij meer dan 3 dagen bij mij zou verblijven en er zou zichtbare zorghuishouding zijn. Kan de gemeente dat zien als samenwonen en dan ben ik de sjaak. Ik ben wel met mijn psychiater aan het kijken of hij op medische gronden de laatste 4 weken en de eerste paar weken full time bij mij in huis mag zijn.Ik ben benieuwd naar vrijdag na het gesprek.

8. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Hahaha hoe herkenbaar! Bij mijn 1ste werd ik door alles en iedereen zo onzeker gemaakt. En nu heb ik zoiets van, bij mijn andere 3 is het ook goed gekomen en als je niet op past veranderd te regelgeving elke half jaar!
    Mijn bed staat wel al op klossen. Mijn eigen bed is erg laag en ik heb zo'n moeite met erin en eruit gaan.
    Oh en ik heb ook een oor thermometer misschien moet ik ook gewoon wat gas terug geven en die gebruiken. Bij de laatste temperatuurde ik mezelf. Was dat kijkdoos kijken al zo zat en dan ook nog getemperatuurd worden vind ik helemaal uhm, soort vernederend?

Nuage vindt dit leuk.
  9. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    E
    en kraamhotel? Ik hoorde wel over kraamsuites in het ZH. Maar dit ken ik helemaal niet :oops:

10. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik wist inderdaad dat jullie niet samen woonden, maar dat dit zo geregeld is voor mensen in een situatie als deze,is echt mensonterend zeg!
    Ik snap het principe wel hoor, bedoel er zal vast ook misbruik gemaakt van kunnen worden. Maar kom op, je vriend kan gewoon aantonen dat hij zijn eigen huis heeft/aanhoudt..
    Hopelijk kunnen ze dit wel op medische grond toewijzen.
    Lijkt me weer voor extra stress zorgen, die je niet nodig hebt..

11. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Owh goedemorgen dames,

Mijn dochter is ziek en mijn jongens zijn vandaag dus voor het eerst alleen naar school!:eek: Ze lopen al een paar weken alleen terug naar huis (3x in de week). Maar ze moeten 1 druk stuk oversteken (met lichten) en nu zo in de spits vind ik dat dood eng!!!:cry:
    Het alleen terug lopen hadden we geoefend, ik voelde me net een spion :roflmao:
    Maar nu zo onverwacht zonder spionage ze alleen heen laten lopen voelt dat als een mega grote stap! Ik stond ook net gewoon te janken bij de voordeur. Zegt mijn oudste; 'mama, we komen echt wel leven aan op school hoor'. Gelukkig hebben ze een stom telefoontje mee dat ze mij een sms kunnen sturen zodra ze op school zijn.
    Ergens ben ik zo trots op ze en aan de andere kant voel ik me dan zo slecht, ze zijn bijna 10 en bijna 7,5 maar toch... KUT HORMONEN maken het alleen maar erger. En het feit dat ik gewoon weer heel slecht in mijn vel zit werkt ook niet mee... Gelukkig wordt het mooi weer, ook dit weekend. En ik hoop dat mijn dochter genoeg opknapt omdat we zondag met zijn alle even naar België wilde zodat mijn lief en konden wakeboarden/ waterskiën. Door alles wat er nu speelt hebben we dat gewoon even keihard nodig.

12. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Er zijn er zat die misbruik maken. En ik kan dat niet, wil dat niet. Ik wil op eigen kracht gewoon alles doen en eruit komen. Van leugens word ik onrustig en paranoia. Niet handig dus, dan wordt ik opgevreten.
    Hij kan idd zijn eigen huis aantonen. Maar tegenwoordig schijnt dat niet genoeg te zijn. Ze kunnen zelfs bij zijn huis aan de buren gaan vragen hoe vaak ze hem zien etc. Want je hebt ook mensen die verhuren dan dat huis onder. Het is echt heel vreemd.
    Hopelijk mag hij idd op medische gronden mij wat ondersteuning geven. Maar ik vind hechting ook wel heel erg belangrijk. En niet alleen in het weekend. Dus...
    Och extra stress, hoe op... Ik probeer wel heel stoer te doen als in 'been there done that' (bij mijn dochter stond ik er alleen voor met 2 kleine kids) maar dat is niet wat ik wil. Ik mag best verdrietig erover zijn. Maar ja... We wisten ook dat dit niet makkelijk zou gaan. Ik had dit kindje zo graag een gewone gezinssituatie gelijk gegeven. Maar daar moeten we dan nog even mee wachten. Aan liefde zal het kindje iig niet te kort komen

13. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja bij sommige ziekenhuizen zit een geboortehotel of kraamhotel.
    Je kan daar een aantal dagen verblijven, en dat gaat van je kraam uren af. Je kan dus ook bijvoorbeeld maar twee dagen en de rest van de week kraamhulp thuis. Of gewoon alle dagen daar. Je vriend mag er ook blijven en eventuele broertjes en zusjes. Bezoek is de hele dag welkom. Wat ik fijn vind is dat je dan 24 uur per dag kraamhulp tot je beschikking heb, en dat lijkt mij prettig vooral als ik snachts borstvoeding wil geven. En ik kan daar beslissen hoe lang ik blijven wil. Heb nu in mijn hoofd 2 nachten maar het is maar net hoe ik me voel (ik weet niet wat voor aanslag de bevalling heeft op mijn spierziekte)
    Ik vind het voor ons een ideale oplossing
    https://www.kraamzorgrotterdam.nl/geboortehotels

14. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Pff. Ja tuurlijk gebeurt dat, anders zouden deze regels nooit gemaakt zijn. Ik kan ook heel slecht tegen onrecht, dus ik snap jou helemaal!
    Hechting is ook echt belangrijk, het zou ook echt wel een hork zijn die zo'n aanvraag afkeurt. Die niets van kinderen weet denk ik.
    Ik denk juist dat als dit kindje ziet en oud genoeg is en begrijpt hoe de situatie toen was, heel erg trots is op jullie! Jullie proberen er alles aan te doen om er echt een gezinssituatie van te maken, maar worden tegengehouden. Jullie liefde voor hem is gewoon veel groter dan de obstakels!

15. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Oh wow dit klinkt idd wel heel erg luxe! Ik krijg de site helaas niet geopend. Maar ik zal eens google raadplegen. Wat fijn dat dit soort hotels er zijn!

16. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    De eerste keer dat ik voorzichtig erover begon hoe vaak/ veel mijn vriend dan bij me mocht zijn ivm hechting werd afgedaan met; 'want een ongelofelijke bull shit, hechting!' Toen ik hem uitlegde dat mijn dochter dat nooit met haar bio vader heeft gehad was dat een compleet andere situatie (wellis waar) maar ze heeft zich nooit aan hem kunnen hechten en kent hem niet eens als je het zo bekijkt. Een half jaar lang heeft ze hem een paar keer gezien. Ze ziet mijn vriend als papa en is echt mega close met hem.
    Het is gewoon zo dubbel. En dan de innerlijke strijd die ik hierom voer... Maar ja, er komt een tijd...

17. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Volgens mij lijken wij in veel dingen best wel op elkaar... Tot wat ik tot nu toe gelezen heb...

Lesliefje vindt dit leuk.
  18. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    WOW, ik moet even mijn kaak van de vloer oprapen. Er zijn ondertussen zo ontzettend veel onderzoeken geweest waarbij wordt aangetoond dat dit daadwerkelijk van belang is. Maar het is nog niet diep genoeg doorgedrongen, kijk maar naar wat een grap het vaderschapsverlof is.
    Ik hoop echt voor je op een casuswerker die er wel verstand van heeft en dat anders de psychiater op zijn/haar strepen gaat staan!
    Ik denk ook dat, zeker in jouw situatie, er ook degelijk een verschil is tussen een biologische vader en de vader die je kind als papa ziet!
    Je ex heeft het natuurlijk sowieso af laten weten. Daarom des te fijner voor jou, maar zeker voor je dochter dat ze deze band heeft met jouw nieuwe vriend!
    Jij weet wat het kan doen met een kind en diegene die over jullie lot beslist, leest gewoon een zoveelste aanvraag en bekijkt het echt zwart-wit. Het empathisch vermogen ontbreekt denk ik gewoon.
    Ik hoop gewoon echt dat het wordt goedgekeurd en het muntje snel de goede kant opvalt, waardoor jullie leven als gezin samen echt kan gaan beginnen!

19. Santastisch

Santastisch Actief lid

13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Mijn kinderen zien alle 3 mijn vriend als vader. Ze zeggen dat het gewoon zo voelt en niet anders. Erg dankbaar hiervoor, maar ook zo pijnlijk soms.
    Ze begonnen zelfs over een omgangsregeling... Ik was te verbaast/ aangedaan om ook maar iets uit te kramen. Gelukkig staat mijn psychische zorg achter me en gaan een verklaring schrijven en daarin ook uit leggen hoe belangrijk hechting is.We hoeven echt niet direct samen te wonen al mag hij maar de laatste 4 weken hier bijna full time zijn en de eerste 3 maanden. Zonder gezeur... Tuurlijk kunnen we gewoon doen. Maar er zijn over klikkers en de bijstand kent de situatie, 1x een bezoek en we zijn de lul.

20. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Hebben de dames die recent nog een echo hebben gehad ook gehoord hoeveel vruchtwater ze hebben? Bij mij heeft ze 9,3cm gemeten en ze zei dat dat goed was omdat het boven de 5 was, maar nu lees ik dat dat best wel weinig is..? o_O Haha nooit gaan googelen...

Miesje25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina