Ja denk hoe dichterbij de eindstreep hoe meer dat gaat spelen.. Gelukkig was zijn test negatief! Hier vandaag kamertje zo goed als af.. stopcontacten nog en dan kunnen we gaan inrichten en ordenen.. Kleertjes wassen komt later nog wel haha, nog lang niet aan toe
Ah fijn zeg dat zo goed als af is. Bij ons moet hele kamertje nog wel al bezig met vluchtkoffer,wellicht wat vroeg.
Hier alles al gewassen, op de nieuwe wasbare luiers die ik erbij heb gekocht na. Vluchttas ook al bijna klaar, nog wachten op een paar dingetjes die nog binnen moeten komen.
Ik ga wassen met 36 weken. Mijn hb was ook te laag. Is 6. Heb nu ook pillen en drank. Hoe hoog is het bij jullie?
Die van mij was met vinger prik ook 6. Hoefde niet extra bloed te prikken, want hoger dan het minimale van 6.3 zou het dan toch niet uitkomen. Ik ben nog niet begonnen met wassen, moet de kleine maatjes nog van zolder halen en eerst uitzoeken wat nog een ronde meekan. Mijzelf druk maken om Corona doe ik eigenlijk niet, waarom weet ik niet, maar heb de angst op dit moment niet. @Dubbeltje82 Was je al bekend met wasbare luiers? Ben mij er ook een beetje in aan het verdiepen, ook voor de middelste voor in de nacht. Net voor de zoveelste keer alles mogen verschonen, hij lekt ‘s nachts regelmatig door en schijnt dat dat met wasbare luiers minder tot niet gebeurd. Heb jij tips? Ook voor newborn?
Ja opzich wel, maar gaan hem alleen maar als baby spullen opslag gebruiken en commode staat er, slapen doet hij het eerste jaar toch bij ons haha Maar kamertje was grote opslag kamer.. stonden allemaal dozen van de afgelopen verhuizingen, dus moest nodig opgeruimd worden.. Dus heeel veeeel weg kunnen doen. Mijn hb was volgens mij ook 6 met de vinger prik, moest alleen met eten opletten. Was niet te laag maar omdat vorige keer 8 was, wel een flink stuk gedaald dus vandaar dat ik met eten er iets meer om moet denken en dan rond 37 weken nog een keer vinger prikken. Ze noemde dat rond dit termijn vaker een dip voorkomt en dat het dan vaak weer wat gaat stijgen, maar het mag dan niet nog meer zakken.
De VK vertelde mij dat wanneer je HB met 30 weken lager is dan die 6.3 je aan de ijzer tabletten moet. Omdat er 6 weken voor nodig is om je ijzer weer op peil te krijgen. Maar dat zal miss per persoon verschillen? Als jij zegt dat die van jou eerst hoog was en nu een dipje heeft, zal je het waarschijnlijk ind weer omhoog kunnen halen met eten van de juiste producten. Ik had vier weken geleden ook al geprikt en was toen ook te laag.
Ik had dinsdag intake met de kraamzorg. Die zei ook dat ik hem al maar moest inpakken. Beter te vroeg dan te laat zei ze. Ik moet daar dus ook nog mee bezig. Qua kleding voor na die tijd, zit ik in dubio. Nu inpakken betekent trui ed. Later inpakken (zoals ik al gepland had) zou een maxi jurk betekenen
Hier ligt hb grens op 6.3. Mocht het lager zijn begin je met staalpillen. Ik heb zo co en ga vragen of het met 6 weken nogmaals geprikt kan worden.
@PlainJane ik heb bij de eerste 2 het BambinoMio duo systeem gebruikt. Nooit last van doorlekken of spuit luiers gehad. Voor deze heb ik er wat AIO (eendelig systeem) van BambinoMio (solo) bij besteld voor het gemak overdag en een paar Happy Flute extra wetter met klitteband voor de nacht om te proberen. Beide kids konden meteen vanaf de geboorte in de wasbare luiers.
Onze oudste is ziek,hoesten,koorts. Geen corona. Ben zelf ook heel moe en ineens heel veel bekkenpijn. We liggen op de bank,allebei niet vooruit te branden!
We hebben samen de hele middag op de bank gelegen. Broodje knakworst gegeten. Oudste slaapt al klein half uurtje. Ik zo in bad en dan op tijd naar bed. Osteopaat belde,als ik morgen nog zo'n last heb mag ik langskomen. Fijn als hulpverleners meedenken!!
Ja ik doe wel een maxi jurk met vest ofzo Maar dat inpakken voelt zo gek he. Er moeten allemaal dingen in, die ik bijna dagelijks gebruik. Dus dan kan ik maar de helft inpakken en op het laatste moment de rest doen ofzo. Ik begin wel met inpakken als ik klaar ben met de baby kleding wassen (ben ik toch bijna). Want daar moet ik ook wat van inpakken natuurlijk
Ik heb van alles reisformaatjes ingepakt. Deo, shampoo, douchegel, tandpasta. Verder een goedkope extra borstel en tandenborstel gekocht voor in de tas. In principe hoeft er straks niks lastminute in. Medicijnen moet ik er nog in doen. Maar dat doe ik ook van tevoren.
Ik heb inderdaad ook wat mini's gehaald, scheelt denk werk. Op laatste moment nog pyjama broek en bh erin. Volgens mij had ik vorige x pyjama broek aan naar huis. Geem idee meer.