Haha en wat doen ze daarmee? Na gisteren misschien 3 uurtjes slaap,vannacht in coma gelegen. Raam wagenwijd open,anders drijf ik uit bed. Zo wisselend die nachten.
Bij een thuisbevalling heb je twee emmers + vuilniszakken nodig, eentje voor de vieze was en eentje voor het afval. Placenta valt in dit geval onder afval. Of je mocht er iets mee willen doen natuurlijk.. Vervelend he, al die kwaaltjes zo tegen het einde! Ik las net iemand die erg last had van maagzuur? Als je iets zoekt wat minder slecht voor je is als een maagzuurremmer, dan raad ik kuzu aan. Is een natuurlijk bindmiddel, waar normaliter mee gekookt wordt. Maar als je ‘s avonds voor het slapen gaan een eetlepel hiervan oplost in heet water, dan werkt dit heel goed tegen maagzuur. Voor meerdere dingen goed trouwens, ik gebruik het voor mijn stoelgang ivm de ijzer tabletten die ik moet nemen. En nog een bijkomend voordeel is dat het ook nog schijnt te helpen als je wat slechter slaapt. Ik heb uiteraard eerst overlegd met de VK en het kan totaal geen kwaad als je dit inneemt.
Lief dat je daar naar vraagt! Wij hebben gisteren de eerste echo gehad. Mooi kloppend hartje. Wij krijgen eind deze maand als het goed is de uitslag van het genetisch onderzoek. Dus dat is nog wel even spannend. Verder zit ik nu weer heerlijk in de vreselijk misselijke periode . Succes allemaal met de laatste loodjes!
Fijn wat van je te horen. Wat mooi dat jullie eerste echo er goed uit ziet met een kloppend hartje! wat kun je dan weer intens verliefd zijn he op zo’n wondertje op het scherm. Kan me voorstellen dat de uitslag van het genetisch onderzoek spanning met zich meebrengt. Hebben deze uitslagen ook consequenties voor de zwangerschap van nu?
Wat fijn van je te horen, en dat jullie al een mooie eerste echo hebben gehad!! Zal vast ook wel een beetje dubbel voelen.. Hopelijk straks een goede uitslag en dat de misselijkheid ook snel weer voorbij mag gaan! En dan duimen we dat er over een maand of 7/8 een prachtig gezond broertje of zusje in jullie armen ligt!♡
Wat lief dat je het vraagt. Hier gaat het goed. De spannende weken breken nu aan. De baby doet het goed en is enorm actief op de echo's dus dat geeft vertrouwen. We wachten nu op de uitslag van de NIPT dus zodra die ook goed is kunnen we hopelijk gaan genieten. Overigens deze zwangerschap nergens last van gehad. Totaal geen misselijkheid of vermoeidheid. Ik voel mij lichamelijk echt heerlijk, zo onwerkelijk Voor jullie zit het er al bijna op! Spannend hoor wie als eerst gaat bevallen. Wij hebben een vakantie geboekt in de week van onze uitgerekende datum van Xem dus op die manier "vieren" we het toch een beetje. Als jullie het goed vinden blijf ik hier stiekem nog een beetje meelezen want ik ben veel te nieuwsgierig haha
Ja, als er iets uit het onderzoek komt, moeten we 3 juni naar het AMC voor echo en intake. Dan gaan ze kijken wat ze voor ons kunnen doen (vruchtwaterpunctie oid). Als er niks uitkomt, moeten we later met ongeveer 13 weken volgens mij langs komen voor een uitgebreide echo. Ik ben niet zo bang voor de uitslag. Heb niet het gevoel dat het genetisch is. Maar merk wel dat ik net als bij L. me nog niet echt durf te hechten en heel blij durf te zijn. Nog erg gereserveerd allemaal.
Wat spannend allemaal weer!! Hopelijk een goede uitslag van de nipt. Krijgen jullie ook nog extra echos? goed plan om even iets leuks te doen rond die dagen, blijft toch iets waar je naar uitkijkt, mee bezig bent. Hopelijk even lekker genieten met elkaar! Tuurlijk! En vinden het ook leuk om op de hoogte gehouden te worden van jullie zwangerschap
Heel begrijpelijk dat zal denk ik ook pas komen als je weet dat het “goed” gaat. Je leeft een beetje van mijlpaal naar mijlpaal..
Ja ik heb elke 2 weken een echo en slik sinds vandaag ook bloedverdunners om te zorgen dat de doorbloeding in de placenta optimaal blijft. Vanaf 27 weken ook om de week een groeiecho om te zien of alles goed blijft gaan en de placenta het blijft doen
*37 wekendansje* Als iemand nog tips heeft tegen het vocht? Straks naar de verloskundige, misschien heeft die nog tips. Zonder dat vocht houd ik het nog wel even vol. Maar die nachten en de hele dagen pijn breken me op (Ik snotter ook als een verkouden walrus momenteel, terwijl ik niet eens verkouden ben ) Ik ga sowieso acupunctuur en voetreflexmassage bespreken met vlk.
@Wanda68 hier kreeg ik het advies om veel te drinken en vochtafdrijvende groentes en fruit te eten... Helpt geen ruk kan ik je zeggen. Hier ook veel last, ook met snurken. Ik heb hier (twente) contact gehad met meerdere acupuncturisten en voetreflextherapeuten, maar niemand wil de bevallingspunten behandelen voor de 40 weken zwangerschap. Wellicht in andere delen van het land wel?
@Iemand1991 en @bozoe Wat fijn dat het goed met jullie gaat! Goed om te horen. Ik hoop dat de rest van jullie zwangerschap ook voorspoedig mag verlopen en jullie straks een prachtige baby in jullie armen mogen sluiten.
Haha ja ik ben al begonnen met frambozenbladthee, dus hele dag theeleuten doe ik Nee ik wil specifiek voor vocht afdrijven, want met iets minder vocht houd ik het wel wat langer vol