Ind, veel vocht drinken! Dat is ook de enige tip die ik kreeg. De zwangerschapsmassage van gisteren was echt heeeerlijk! Volgende week nog een keertje. Was zo ontspannend, merkte tijdens de massage pas hoe vast alles zat.
Ik heb thee van tastea gehaald voor de zwangerschap. Leek eerste dagen wat te helpen,nu ook niet meer. Acupunctuur helpt inderdaad ook voor vocht,misschien dat doen inderdaad.
Hier zo'n ik ben niet vooruit te branden dag. Helaas op de dag dat de jongste thuis is dus moet wel wat doen. Vannacht ook weer aardige voor weeën gehad, aardig vermoeid dus ook
Nou mijn bloeddruk is helemaal prima en ik en de kleine doen het perfect! Het vocht is dus gewoon vervelend. Ik ga een afspraak maken voor voetreflexmassage of lymfedrainage tegen het vocht, dan voel ik me vast snel wat beter
Ik heb hier ook af en toe een voorwee of oefenwee of hoe je het noemt. Voel dan een opkomende soort kramp/pijn die neemt toe en bereikt een piek en zakt dan weer. Duurt heel kort maar herkende het gelijk weer. Lijkt me erg vervelend dat vocht. Ik heb geen vocht (nog). Ben ook weinig gegroeit in totaal zit op +6 kg nu, vlgmij alles op de buik. Ik heb weinig eetlust en zit gauw vol. de kinderwagen is net in de kamer gezet ik ga hem zo op maken
Owja ik was vergeten te zeggen dat ze dus niet ingedaald is nog. Ze zit wel laag, maar heeft dus nog aardig de ruimte (al voelt dat voor mij niet zo ). Ik heb volgende week afspraak voor lymfedrainage. Maar eigenlijk duurt me dat te lang, dus ik ga vandaag bellen of ik eerder terecht kan bij de voetreflexmassage Want ik heb echt weer k*t geslapen, door maagzuur en de pijn en die krakende matras beschermer
Sterkte @Wanda68 Hier ook veel last van vocht. Kan met rechts amper nog iets vasthouden. Niet handig als je je gezin nog draaiende moet houden. Maandag weer naar de vk en dan kom ik denk ik wel wat harder uit de hoek. Prima dat ze aan de baby denkt en wil wachten, maar ze moet ook kijken naar de gesteldheid van de aanstaande moeder. En naar de rol in het gezin. Manlief moet nog werken, dus komt alles op mij neer en ik heb de energie al niet meer (mede door het slechte slapen). Ook het feit dat onze dame al zo groot is... In dat opzicht vind ik het onverantwoord als ze me voorbij de 40 weken laten gaan. Op mijn leeftijd hoef ik mijn lichaam niet aan extra schade bloot te stellen alleen omdat de vk er anders over denkt...
Absoluut, die nachten heb je al zo hard nodig. En die energie voor je gezin en helemaal voor je bevalling. Hopelijk neemt je verloskundige je volgende week meer serieus
En zo is het! Geef je helemaal gelijk. Ik duim dat ze gewoon nu meedenken hoor. Jij bent ook belangrijk en de kleine mag gewoon komen. Ik had dit vorige zwangerschap ook,zo heftig. Kan me nog goed herinneren,iedere ochtend wakker worden en denken shit weer niets. Kan je man nog mee naar verloskundige,als jou dat tenminste zou helpen om het bespreekbaar te maken?
@Lizzy16 manlief mag alleen met de echo's mee, dus dat is geen optie. Rechts kan ik dus al vrij weinig ivm mijn pols, en nu komt een slijmbeursontsteking in mijn linker schouder opzetten... Nog een reden om maandag wat harder voor mezelf op te komen.
Ja lastig hoor. Je hebt ook je andere kindjes nog. Maandag 38 weken,lang zat. Hoeveel tijd kwamen je andere twee. Wel jammer dat ze niet wat flexibeler zijn. Hier ook echo. Maar zei ze als het laatste weken nodig is om wat voor reden dan ook,dan kan het gewoon dat hij meegaat.
Bij mijn eerste (dochter) ingeleid met 38+1 (bevallen 38+2) vanwege zelfmoord neigingen door niet erkende pre partum depressie. Bij mijn tweede (zoon) heeft mijn toenmalige vk met 39+6 de vliezen gebroken (ook vanaf 38 weken al geprobeerd te strippen, die deed dus niet heel moeilijk daarover).
Ik ook. Ik heb nu ook pre partum depressie, maar deze keer met medicijnen gelukkig. Door mijn toenemende gewicht zou ik moeten ophogen, maar voor die paar weekjes die ik nog moet wil ik onze kleine ook niet nog meer van die troep meegeven.... Mijn gemoedstoestand gaat dus ook steeds een beetje achteruit.
Pfffff hier vandaag vage hoofdpijn gehad. Het begon net na de middag met oog migraine. Ik zat net zo lekker even in de zon Naar binnen gegaan en op de bank, maar alles was me veel te licht Toen maar op bed gaan liggen en daar werd de hoofdpijn met wat slapen weer wat 'gewoner'. Vroeg naar bed gegaan en net nog kort geslapen. Voel me een stuk beter, geen hoofdpijn zolang ik blijf liggen. Ik heb ook met de verloskundige gesproken vanmiddag. Ik moet veel rusten en haar op de hoogte houden. Hopelijk voel ik me morgen beter