Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dubbeltje82, Sep 23, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Ah oke, dan zijn dit andere zakjes. Maar lees dat die de stoelgang bevorderen, maar daar is bij mij niks mis mee. Daar komen de aambeien ook niet van. Die komen omdat de baby waarschijnlijk volledig is ingedaald en druk geeft. Maar toch bedankt voor de tip!

2. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Is inderdaad om de ontlasting wat dunner te maken, maar als dat het probleem niet is zal dat ook de oplossing niet zijn. Helaas.
    Hoop voor je dat de neusspray gaat werken, ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Houd ons op de hoogte! En evt die lidocaine crème al geprobeerd? Lidocaine is plaatselijk verdovend. Sowieso 2 keer per dag aanbrengen en extra na iedere keer ontlasting.

PlainJane likes this.
  3. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

Apr 2, 2015
    2,523
    2,404
    113
    Female
    Proberen te voorkomen. Ik gebruik wapiti tegen verstopping. Ik heb ook PDS.

PlainJane likes this.
  4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Mag dat tijdens de zwangerschap gebruikt worden dat jij weet? Ik bel sowieso de HA vanmiddag even op spreekuur, dan zal ik er naar vragen.

5. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    PlainJane likes this.
  6. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Moet trouwens wel zelf betaald worden, geen vergoeding van de zorgverzekering. Bij ons ligt het in de handverkoop, geen recept nodig. Maar volgens mij is het een twijfelgeval of het zo kan, zou je apotheek even bellen voor de zekerheid. Als je het zo kan halen kan je er gelijk mee beginnen.

PlainJane likes this.
  7. Mimus

Mimus Fanatiek lid

Oct 26, 2015
    2,267
    2,464
    113
    PlainJane likes this.
  8. Mimus

Mimus Fanatiek lid

Oct 26, 2015
    2,267
    2,464
    113
    PlainJane, Dubbeltje82 and Wanda68 like this.
  9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Thnx, lief dat je vraagt.

Ik keutel hier in huis wel een beetje aan. Merk dat de onrust nu uit mijn systeem is, nu ik weet wat er staat te gebeuren.

Stiekem hoop ik dat het voor volgende week woensdag zelf op gang komt, maar het einde is iig in zicht.

Wanda68, PlainJane and Mimus like this.
  10. Mimus

Mimus Fanatiek lid

Oct 26, 2015
    2,267
    2,464
    113
    Ja kan me voorstellen dat dat een stukje rust geeft..
    Er is een eindstreep, en dat is fijn!

Dubbeltje82 likes this.
  11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    @PlainJane ik heb deze creme...
    https://www.theranal.nl/

Werkt tot nu toe beter dan de curanol tabletten en creme. Ook heb ik voor het afvegen na ontlasting dr. swaab aambeiendoekjes. En om de druk eraf te halen macrogol via de huisarts (als dulcosoft zakjes ook zonder recept verkrijgbaar).

PlainJane likes this.
  12. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Dit heb ik vanochtend ook gedaan haha. Van tweede heb ik geen enkel album nog,zo slecht. Alles staat nu op de laptop dus kan beginnen.

Nimaso likes this.
  13. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Ik ben voor mijn 1e dochter bij 2014, wat denk je.. ga ik dat redden?? :roflmao:

Ik had eerst ingeplakt, maar vind (via albelli) digitaal toch mooier. Dus dat ga ik nu doen. Heb voor mijn 2e dochter 2015 en 2016 ook digitaal af laten drukken. Maar neig er toch naar om 1 album voor beide te maken, en dan 2 keer af laten drukken.. Niet te doen anders joh.. dan begin in vol goede moed.. maar na een halve dag ben ik er toch zo weer zat van.:|

Wanda68, PlainJane and Dubbeltje82 like this.
  14. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

May 7, 2015
    909
    885
    93
    @PlainJane wat vreselijk naar die aambeien. Ik heb het zelf ook gehad na de bevallingen. O man wat een pijn doet dat! Ik hoop dat de spray je wat verlichting mag bieden. Dat prikken bij de ha klinkt ook niet echt prettig :eek:

Ik heb net controle gehad. Ze is niet ingedaald dus bij vliezen breken direct vk bellen. Ze was ook erg druk bij het luisteren van het hartje, rug en benen gaan van de ene naar de andere kant.
    Op de moeheid na heb ik eigelijk geen klachten. In voel mij op dit moment het allerbeste van de hele zwangerschap. De eerste twee trimesters was ik zo ziek als een hond, veel overgeven, doodop en ischias. Maar nu gaat het goed. Vk vond dat wel leuk te horen want meestal kampen vrouwen in het laatste stukje van de zwangerschap met vele klachten en zijn ze er wel klaar mee vaak. Ik heb hier ook geen voortekenen dus ik denk dat het zeker nog wel drie weken gaat duren.

Mimosa, Wanda68, Lizzy16 and 2 others like this.
  15. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Mn vriend is naar huis gekomen en heeft lidocaine zalf gehaald. Het verzacht wel iets, maar haalt niet alle pijn weg. Ik ben maar op bed gaan liggen, wist niet meer hoe ik moest zitten. Mn arme zoontje heeft zich het meerendeel van de ochtend zelf moeten vermaken of bij mij op de bank, kon niks met hem doen.
    De neusspray werkte voor mn gevoel averechts, ging er alleen maar meer van branden o_O
    De aambeiendoekjes kon ik ook nog niet, die zal ik ook (laten) halen. Alle beetjes helpen denk ik dan maar..

Wanda68 likes this.
  16. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Dat klinkt eigenlijk alleen maar heel fijn dat je je zo goed voelt! Zo ga je in elk geval fit de bevalling in, ik denk dat dat je heel veel gaat helpen. En het indalen kan ook last minute nog gebeuren he, dus niet iets om je druk over te maken. :)

Wanda68 likes this.
  17. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Haha ik bij de eerste 2016. Ach als iets gedaan is, is al fijn.
    Ik ga ook over naar 1 album en dan twee x. Eerste jaar wel apart maar daarna niet. Het is gewoon teveel anders. Dus snap je overweging goed!

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    @PlainJane hier duurde het smeren met zalf ook wel 2 dagen voor het effect had. Hang in there!

PlainJane likes this.
  19. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Weet niet of ze ook bloeden? Dan kan ik me voorstellen dat het wat brand. De werkzame stof zou er voor moeten zorgen dat ze wat slinken. Dat is ook de werking waarvoor het eigenlijk gebruikt wordt :D. Vervelend hoor, ik ken dat gelukkig niet. Maar wat niet is kan altijd nog komen.. (hoop het niet)

Maar even flink met de zalf smeren, hopen dat het toch wat gaat doen. Succes!

PlainJane likes this.
  20. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

Apr 2, 2015
    2,523
    2,404
    113
    Female
    Hahaha ooow dat moet ik ook nog gaan doen vanaf 2015 :roflmao:

Share This Page