Ze bloeden (gelukkig) niet. Ik blijf volhouden hoor, met smeren en sprayen. Maar ik hoop stiekem dat de aambeien een voorbode zijn op de bevalling net als vorige keer en ik over een paar dagen er vanaf ben. bedankt allemaal voor jullie tips!!
Er zijn ook al wat mensen voortijdig aan het kolven toch? Hoe gaat dat? Voor mijn gevoel had ik bij de vorige zwangerschappen veel eerder al 'last' van 'lekkende borsten'. Zo veel was het niet maar wel dat je de ochtend wakker wordt met plekken in je nachthemd. Heb ik nu nog maar 1 keer gehad.. Jullie al last van?
Ik heb er toevallig even naar gekeken vandaag maar er is hier geen enkele druppel melk gesignaleerd. Ook niet als ik handmatig wat duw. Had bij de andere 2 kids wel al eerder lekkage
Hier lekken ze niet, maar als ik erop druk komt er wel ietsje. Ben er wel blij mee haha, dat functioneert in ieder geval.
Sinds 36 weken aan het kolven... Hand en elektrisch, maar niet genoeg opbrengst om te bewaren helaas.
Wat ik me dan afvraag, doet dat dan niet zeer om elektrisch te kolven? Mijn tepels zijn echt wel gevoelig nu. Moet er niet aan denken om er nu een kolf op te zetten. Ik maak me nog geen zorgen hoor, de vorige keren was ik net zo'n melkkoe, moest op een gegeven moment eerst kolven voor het voeden. Dochterlief kon het niet aan. Ga er van uit dat het deze keer ook wel losloopt. Zul je zien, morgen gruwelijke lekkage.
Is ook zo.. niet op volle kracht.. hopen dat het wat meer wordt zodat je het kan gaan bewaren. Ik dacht, laat ik ook eens gaan drukken. En er komt gewoon een klein druppeltje uit.. mijn man keek me wel een beetje vreemd aan wat ik toch aan het doen was
Hier komen er alleen na het douchen druppels uit als ik kolf, maar echt alleen een paar druppies. Geen milliliters.
Ja bij mij doet dat ook enorm zeer. Elektrisch heeft ook echt geen zin, die druppels verdwijnen in de kolf. Ik kolf met de hand, dus ook niet met een handkolf. Vang die druppels op en vries die in in spuitjes. Zo heb ik 8 spuitjes van 1-4ml in de diepvries.
Met twee x overproductie is het hier niet verstandig om te kolven al. Gatsie echt veel wakker gelegen vannacht. Ga mijzelf uit bed hijsen voor school voor de oudste.
Sterkte vandaag!! Hier gelukkig ook altijd een goede productie gehad, die gelijk goed op gang kwam. Dus ga ook nog niet voor kolven.
Ik breng zo de kids op school en duik dan weer even terug in bed. Paar uurtjes pakken. Vanmiddag even boven afstoffen en stofzuigen, gister de andere helft al gedaan. Heb goed geslapen alleen 6 x naar de toilet, terwijl ik na 19.00 al niets meer drink
Kids lopen zo zelf naar school, dus kan nog lekker ff in de pyjama de was vouwen. Dan weer een heerlijk lang weekend, waarin we nog verjaardagsvisite voor mijn man kunnen verwachten (die is dinsdag jarig). Niet te veel en ook niet op 1 dag, gewoon volgens de regels 2 per dag. Dus beperkt tot naaste familie en onze beste vrienden.
Mij werd verteld door de lactatiekundige dat antenataal kolven niets uitmaakte, omdat het hormoon wat de melkproductie op gang brengt pas aangemaakt wordt als de placenta na de geboorte los komt. Maar hier zijn er dus die dat wel doen en het ook lukt? Ik wilde dit doen, omdat mijn productie te langzaam op gang kwam na mijn vorige bevalling en hij niet goed aanhapte. Waardoor het hele borstvoedingsverhaal voor mij heel snel afgelopen was helaas. Ik ga er nu wel meer voorbereid in en hoop heel erg dat het mij nu wel lukt, maar had gehoopt dat antenataal kolven mij ook aangeraden zou worden.
@PlainJane antenataal kolven heeft ook geen effect voordat de kleine geboren is. Het is wel zo dat het wordt geadviseerd in de volgende gevallen: - vrouwen met pcos - vrouwen die weten dat ze ingeleid gaan worden (hier van toepassing) - vrouwen met een voorgeschiedenis van een lage melkproductie (hier van toepassing) - vrouwen met overgewicht (hier van toepassing) - bij verwachting van een baby met een hoog geboortegewicht (hier van toepassing) Dit alles alleen om een buffer van colostrum vlak na de geboorte te hebben. Mijn LK heeft hier een artikel over geschreven. https://www.borstvoeding.com/artikelen/kolven/voorkolven2/