Ken je dit plaatje? Een baby heeft zó weinig nodig in het begin, ik heb heel veel moeders zich onnodig zorgen zien maken omdat ze deze kennis niet hadden. Als je op de 1e dag een druppel kolft gaat de vlag uit zeg maar, en zelfs dat lukt niet altijd. Ook kolven moet je leren (En nee, ik ben écht niet van de BV maffia , vind het gewoon superzonde als je wel wil en het niet lukt vanwege tekortschietende info)
Ah meis wat waardeloos weer zeg!!! Ik snap dat het slopend is, fingers crossed dat het snel weer stopt.
dank je voor je reactie! Het was al dag 3 (tikfoutje!) en uiteraard was het gewichtsverlies al ver boven die 10%, anders had de kraamzorg nooit aan de bel getrokken. Wij hebben zelf geen contact gezocht met een kinderarts. wat betreft hoeveel hij binnen kreeg en de hoeveelheid die ik kolfde; als je het verschil zag tussen hem aan de borst (alleen maar huilen, proberen te drinken, uitgeput en hongerig in slaap vallen, om minimaal elk uur het riedeltje te herhalen) en aan de fles (relaxed, lekker slapen en komen voor de fles wanneer het tijd is) dan weet je dat je niet genoeg productie hebt voor de behoefte van je baby Ik heb het een beetje rot neergezet wat dit aangaat, maar natuurlijk ga ik eerst met een lactatiekundige overleggen voor ik iets doe wb kolven! Omdat ik hier over had gelezen (beginnen met kolven week 38) leek mij dat de beste insteek. Maar ik zal nooit iets doen zonder deskundig advies.
Ik heb soms ook een beetje last van mn buik en mn rug. Enkele keer beetje misselijk, maar minimaal. Verder niets. @Noralie87 wat vervelend. Het kan erbij horen. Hopelijk is het snel over.
Zorg ervoor dat je alvast het nummer hebt van een goede lactatiekundige. Dat zijn de professionals wat betreft bv. Zonder was ik ook gestopt met de eerste en nooit meer begonnen bij de tweede De meeste borstvoeding loopt fout door verkeerde begeleiding van andere "professionals" zoals verloskundige, verpleegkundige, gyn, kinderarts en kraamverzorgende. Ik heb van al die mensen borstvoeding advies gehad wat niet klopte!! En als nieuwbakken moeder vertrouw je op hun expertise. Niet doen dus, alleen een iblcb gecertificeerd lactatiekundige heeft ECHT verstand van borstvoeding. Wat ik zou doen is alvast een gesprek aanvragen en daar je tips halen. Zo zou ik denk ik die zekerheid kunnen krijgen voor mezelf
22 oktober mag ik al komen voor een echo dus dat is fijn. Tot die tijd afwachten. Bloed is gelukkig niet heel veel en alleen bij afvegen. Ook geen stolsels meer en icm met oplopende testen moet ik maar van het beste uitgaan. Alleen lukt me dat zo slecht....
Zwanger / uitgerekend: ♡ Vintage35 - 34 jaar - 1 juni ♡ Dubbeltje82 - 38 jaar - 2 juni ♡ Somita - 39 jaar - 2 juni ♡ Wanda68 - 37 jaar - 2 juni ♡ Lizzy16 - 35 jaar - 3 juni ♡ Ronnii - 30 jaar - 3 juni ♡ Sarah37 - 37 jaar - 3 juni ♡ PlainJane - 31 jaar - 4 juni ♡ Shir1980 - 40 jaar - 5 juni ♡ Skippykoe - 30 jaar - 5 juni ♡ Bozoe - 28 jaar - 6 juni ♡ Iemand1991 - 28 jaar - 6 juni ♡ LaVitaBella - 39 jaar - 7 juni ♡ Mimosa - 35 jaar - 7 juni ♡ Eef31 - 26 jaar - 7 juni ♡ A daydream - 37 jaar - 8 juni ♡ wachtenopeenwonder - 32 jaar - 9 juni ♡ Noralie87 - 33 jaar - 10 juni ♡ Dutch - 28 jaar - 11 juni ♡ Sel078 - 28 jaar - 12 juni ♡ Mimus - 30 jaar - 15 juni Bevallen: Afspraken: ♡ Wanda68 - 9 oktober 1e echo ♡ Sarah37 - 14 oktober 1e echo ♡ Shir1980 - 19 oktober vitaliteitsecho vk ♡ Vintage35 - 20 oktober vitaliteitsecho vk ♡ PlainJane - 20 oktober intake VK ♡ Dubbeltje82 - 21 oktober vitaliteitsecho vk ♡ Bozoe - 21 oktober vitaliteitsecho vk ♡ Iemand1991 - 21 oktober 1e echo ♡ Noralie87 - 22 oktober 1e echo ♡ Vintage35 - 23 oktober intake vk ♡ Dubbeltje82 - 23 oktober 1e consult fertiliteit ♡ Somita - 26 oktober vitaliteitsecho + intake vk ♡ Mimosa - 27 oktober vitaliteitsecho + intake vk ♡ LaVitaBella - 28 oktober 1e echo ♡ Skippykoe - 28 oktober 1e echo en intake vk ♡ Dutch - 4 november 1e echo ♡ Bozoe - 11 november intake vk ♡ Ronnii - 17 november 1e echo **********
Bij mij was het de lactatiekundige die juist aan de rem trok bij de eerste. Gezien de voorgeschiedenis (moeder en zus) heeft ze zeer snel en accuraat kunnen aantonen dat het mij natuurlijk gezien niet gegeven is om lang BV te geven. De kraamhulpen en vk hadden dat nog nooit bij de hakken gehad en hebben mij en de kleine daardoor behoorlijk uitgeput. Gelukkig had ik dus bij de tweede een andere vk en kraamhulp, wel dezelfde lactatiekundige. Wat ik heb kunnen geven heeft mijn zoon gehad, daarna was ik er geruster op om op FV over te stappen. Ik ben blij dat ik een lactatiekundige met kennis van zaken had. Want veel mensen denken (onterecht) dat elke vrouw BV kan geven. Vroeger waren er "minnen" die kinderen voedden als de moeder dat niet kon. Of de kinderen kregen geitenmelk. Tegenwoordig vinden veel mensen dat dus iedere vrouw dat moet kunnen, zonder naar de geschiedenis te kijken of naar voorbeelden uit het dierenrijk.
Nou ik heb me ook maar toegevoegd aan de groep als hekkensluitster Vind het allemaal behoorlijk spannend weer, maar hopelijk kan ik de trend voort zetten door alle kindjes rond dezelfde datum geboren te laten worden
Bedankt voor alle reacties betreft de borstvoeding. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben waarbij het mis ging/niet lukte. maar heb ik het goed begrepen dat ik in mijn zwangerschap alvast een afspraak kan maken bij een lactatie kundige om tips te krijgen?
Ik ben volgens mijn man erg saggerijnig laatste dagen. En kort lontje Merk het zelf ook wel. Geen idee hoe het komt. Misschien van de hormonen ofso? Ben ook erg vermoeid, werkt ook niet zo mee. En ik zit in het laatste stuk van mijn opleiding, vind ik nu ook wel pittig. Februari 2021 klaar. En moet natuurlijk ook nog gewoon onregelmatig werken in het ziekenhuis. Tis gewoon even veel alles bij elkaar denk ik.
Welkom! En wat een leuke trend Ik ga het ook proberen, ik ben nl afgelopen juni bevallen en nu ook weer in juni uitgerekend. Ben benieuwd of het ons gaat lukken!
Oei, ja alles bij elkaar zal best pittig zijn! En dan die hormonen er ook nog bij. Dat je daar chagrijnig van wordt kan ik goed begrijpen.
Oeh nou das best pittig. Ik was afgelopen juni klaar met mijn opleiding en vorige week mijn diploma gekregen. Zo blij dat ik er klaar mee ben!!