Vanochtend werd ik wakker met krampen. Werden op een gegeven moment ook wel pittig, maar helaas niet doorgezet. Dus zit nu een beetje teleurgesteld op de bank. Dus geen bevalling hier, helaas.
Dat gevoel ken ik zoooo goed. Maar hee, wat niet doorzet, is voorwerk. En het uiteindelijke klusje wordt daar misschien makkelijker en korter van Nog even. We zijn er bijna
Ja, we moeten de moed erin houden, hè! Thnx voor de bemoediging. Ik ga maar vroeg slapen vandaag, want ben er doodmoe van geworden, pfew.
Ik voel me hier ook zó massaal! Werd hier eerder ook al genoemd.. niks past meer fatsoenlijk. Vandaag lekker even wezen zwemmen met mijn dochters, aangezien de oudste al 1.5 jaar niet gezwommen heeft en de jongste nog steeds haar a diploma niet heeft was mijn schoonmoeder zo lief om mee te gaan. Kon ik iets rustiger zitten. Ging alleen helemaal goed, dus had rustig alleen gekund. Daarna nog lekker even een ijsje gehaald. Al met al een leuke dag. En alles nog steeds rustig
Hier hebben de kinderen ook gezwommen. Heerlijk. Ik zat op de kant in de zon te zweten. Lig nu voor pampus op de bank. Hebben jullie ook afspraken staan om te strippen binnenkort?
Ik heb vrijdag controle. Misschien dat ik inderdaad wel vraag om te strippen. Maar of ze dat met 39 weken willen doen.. geen idee..
hier heeft ze afgelopen dinsdag ook gevoeld maar kon er ook net nog niet bij, hopelijk komende dinsdag nieuwe poging
Ik heb morgen afspraak bij vk. Ga ik vragen om te strippen. hoe gaat het met de nieuwbakken mama’s en hun beebjes?
Moeeeee! Maar baby doet het goed! Ik kolf steeds meer, hij drinkt steeds meer, dus loop nog wel wat achter de feiten aan, maar zo’n 2 flesjes BV per dag nu. Meneer heeft de hele nacht liggen spoken en ligt nu als een klein varkentje op schoot te ronken. Heb hem al gezegd dat hij dit ‘s nachts moet doen, maar hij luistert nog niet zo goed Verder vliegen de hormonen van hot naar her en vraag ik mij af hoe ik het in hemelsnaam met een baby en bijna 1 jarige moet gaan doen als de kraamhulp na morgen weg is en vriendlief over een week weer werken is, maar ik ben bang dat ik moet doen wat ik nóóit doe; hulp vragen. Blegh, ben ik zo slecht in en wil ik ook helemaal niet! Wil het liefst alles zelf en alleen doen. Hoop dat de hormonen wat gaan zakken de komende week. Wat duurt het even voor er weer babynieuws is hier! Hopelijk voor de strippers ( )onder ons dat de poging mag lukken of dat het gewoon spontaan begint natuurlijk! Dit weekend weer mooie temperaturen om te bevallen dacht ik zo
Zo herkenbaar, maar echt het gaat straks zo snel makkelijker in je eentje! Hulp vragen is ook echt niet mijn ding, maar bedenk maar zo, men wil je echt heel graag helpen hoor. Er is bijna niets leukers Heerlijk om even te lezen over de baby's
Haha ja wieweet geeft het nog een hint aan de buik baby’s fijn dat het goed gaat @PlainJane, lekker genieten, maar oooh zoo zwaar, vooral de slapeloze nachten in het begin.. Maarja het is een mooie bijzondere fase!
Wat fijn dat er vooruitgang zit in de hoeveelheid borstvoeding! Knap van je dat je doorzet. Lijkt mij ook moeilijk, hulp vragen. Maar het kan wel echt rust geven. Probeer het gewoon eens, zijn vaak wel de kleine dingen die groot verschil kunnen maken. Scheelt dat hier mijn dochters groter zijn. Die begrijpen nu echt wel dat het allemaal wat lastiger is en dat ze dingen zelf moeten doen (die ze ook best zelf kunnen) maar met een kleintje van bijna 1 is dat een heel ander verhaal natuurlijk! En mijn man die voor 50% in de ziektewet zit helpt me ook veel waar kan. Ben bang dat die ziektewet ook nog wel even blijft.. denk dat 1.5 jaar thuiswerken, thuisonderwijs wat grotendeels op hem neerkwam ivm mijn werk, verbouwing, hormonale vrouw de veroorzaker is van dit probleem. Erg lastig. Er lopen wel bloedonderzoeken maar daar was de huisarts niet zo scheutig in. Hij moest het maar een maand aankijken en dan als hij nog steeds last heeft terug komen. Want het was vast oververmoeidheid. Maar toen is die hormonale vrouw opgestaan.. kom op zeg, over een maand (dit is van 3 weken geleden) heb ik je extra nodig.. Vanmiddag moet hij naar de praktijkondersteuner GGZ, benieuwd wat daar uit komt.
@PlainJane wat knap dat je zo doorzet met de bv. En dat met 2 kinderen erbij waarvan 1 nog heel jong. Heel begrijpelijk dat je nu moe bent, pittig hoor. En de slapeloze nachten hakken er ook in. @Nimaso wat sneu voor je man dat het hem allemaal teveel is geworden. Het klinkt ook als een heleboel wat op zijn bordje is gekomen. Het is wel fijn dat hij nu thuis is en je wat kan ondersteunen. Mijn man heeft onlangs een nieuwe baan en kan rondom de geboorte naast de 5 wettelijke dagen maar 1 week vrij. Niet heel lang maar ik denk dat het goedkomt. Onze kids zijn 8 en 6 en kunnen met de buurvrouwen en kinderen mee naar school lopen als mijzelf dat nog niet lukt. We kopen een groot opzetzwembad met pomp voor als ze zomervakantie hebben kunnen ze zich lekker vermaken aangezien we ook niet op vakantie kunnen door de nieuwe baan. Soms denk ik, zit ik hier 6 weken thuis met 3 kinderen, maar anderzijds denk ik, ik zie het allemaal wel. Misschien ga ik ook wel dagjes weg met 3 kids ik heb geen idee. Eerst maar eens een baby en ervaren hoe alles loopt. wij hebben ruim zeven jaar geen slapeloze nachten gehad dus dat zal wennen worden ook
@Vintage35 , grappig.. mijn dochters zijn ook 6 en 8. Mijn man had wel een goed gevoel bij die praktijkondersteuner. Hij had een beetje het gevoel dat de huisarts hem niet echt serieus nam. Deze persoon nam wel echt de tijd. Hij moet na gaan denken over waar hij echt blij van wordt, hij gaat altijd maar door in het ritme van werk, eten, kids naar bed, op de bank tv kijken en zelf naar bed. Over 2 weken weer komen. Ben benieuwd waar hij mee komt, kan me zelf ook niet echt zo wat bedenken waar hij echt een hobby aan heeft, vooral omdat hij altijd maar zo doorgaat. Hij doet veel vrijwilligerswerk, wel al een deel afgestoten wat wel wat rust geeft. (Erg eigenlijk dat ik niet echt weet waar hij hobby aan heeft, na 12.5 jaar huwelijk )
Sommige mensen hebben niet echt hobby’s als ze erover nadenken. Maar misschien wel dingen waar ze blij van worden of graag doen zonder er de term hobby aan te hangen. Ik heb zelf ook niet echt hobby’s. Liever doe ik niks, dat is mijn hobby. Haha. Ik geniet wel heel erg van vriendinnen avonden. Een bioscoopje of een terrasje. Zoiets. Omdat het leven altijd al zo druk is met werk, huishouden, kids etc. Ik heb vandaag steeds darm krampen ik dacht misschien begint er iets. Maar tot nu toe niets helaas
Afgelopen nacht om 01.40 uur ben ik bevallen van een dochter. Het was een snelle en vlotte bevalling thuis, maar helaas moesten we daarna alsnog naar het ziekenhuis. De kleine dame haalde niet helemaal goed adem. Inmiddels zijn we weer thuis na een nachtje observatie en ik was helemaal vergeten hoe brak je bent na een bevalling. Hoe lang duurt dit ook al weer, haha.
@Mimosa gefeliciteerd! Wat spannend zeg, dat je dan alsnog naar het ziekenhuis moet. Nu alles wel goed?