Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dubbeltje82, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Slaap lekker!!

2. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Hier echt last van de stuwing, lig al de hele dag op bed ervan. Eerder gekolfd voor de druk en dat viel me best tegen. Niet de opbrengst, maar de verlichting die het niet gaf. Vanavond nog eens kolven en hopelijk een niet al te pijnlijke nacht. En dan hopelijk in de loop van morgen wat minder stuwing :oops:

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Wanda68 koolbladeren kunnen ook helpen

PlainJane en Wanda68 vinden dit leuk.
  4. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Sterkte, het is idd echt een rot periode waar je even doorheen moet, x

5. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Ah wat rot!! Hopelijk helpt het kolven vanavond!!

6. Nimaso

Nimaso Actief lid

8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Hoe is je nacht gegaan? Hier liggen er zakjes met appelstroop in de diepvries. Dat in een washandje en dan in je nu proppen. Ziet er niet uit maar koelt wel lekker. :roflmao:
    De bult onder mijn oksel is er nog steeds. Hopen dat dat ook snel beter gaat, wel pijnlijk met bewegen van die arm (dan zit die bult in de weg zeg maar:eek:

Wanda68 vindt dit leuk.
  7. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ja hier dus (door het bijvoeden) een bijzonder goede nacht gehad. Uk heeft meerdere blokken geslapen met de langste van 5 uren. Borsten zijn nog steeds heel erg gevoelig, maar gelukkig wel al minder dan gisteren. Die harde plekken kan ik zo slecht tegen o_O

Het dametje is door het bijvoeden precies weer zo tevreden. Echt dit is mijn meisje, zoals ze geboren werd, rustig zonder huilen. Ze krijgt het er dus niet goed uit, groeit ook nog niet.

Vandaag gaan we kijken naar een verborgen tongriem, want dat zou wel alles verklaren (pijn bij aanleggen, nog niet aankomen en onrust bij haar).

Ik heb melk zat, voor de nacht 10 minuten kolven bracht 100ml op, maar dat heeft ze dus nog helemaal niet op (ik geef haar na de voeding tot ze verzadigd is 10-30ml).

Dus deze kraamweek moest ik helaas weer kolven, ik heb er echt heel hard om gehuild gisteren. Alle herinneringen en wanhoop kwamen weer boven van bij de jongens. Ondanks dat de productie deze x echt top is, toch even nodig voor mijn meisje, dus we gaan ervoor :thumup:

PlainJane vindt dit leuk.
  8. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Wat een goede tip van de appelstroop om te koelen, ga hem onthouden.

@Wanda68 wat ben je goed bezig het lijkt me best pittig zo te horen.

ik lag gister avond in bed en kreeg voorweeen. Duidelijk gevoel dat de wee begon, opliep en afzakte. Heel mild en zonder regelmaat maar ik dacht misschien begint het vannacht wel. Had ook wat licht bloedverlies gehad. Vervolgens viel ik in slaap en sliep als een blok. :roflmao:

vandaag 41 weken

9. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Dat is gewoon een voorbode! Een goede nachtrust om aan te sterken voor het echt begint :thumup::thumup: Ik heb de beste nacht gehad voor ik beviel :roflmao: en vloeien is ook wel een goed teken ;)

Goooo baby :thumup::thumup::rolleyes::rolleyes:

10. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Als je de evt denkt dat het een ontsteking word, kun je nog proberen
    Oeeeh spannend! Hopelijk vandaag meer baby nieuws!

Wanda68 vindt dit leuk.
  11. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Dat wilde ik ook zeggen,ik heb toen ook heerlijk geslapen. Hopelijk begint het bij jou ook @Vintage35 !!

Wanda68 vindt dit leuk.
  12. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Ow vervelend he. Ik moest bij de oudste ook kolven vanwege niet goed drinken. Zo rot is dat dan. Ik had ook voldoende productie. Hopelijk komen jullie er gauw achter waardoor het komt. Bij ons ging het beter na bezoek chiropractor.

Wanda68 vindt dit leuk.
  13. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Niet verzadigd en veel onrust na de borst. En omdat hij niet verzadigd raakt, wil hij het liefst de hele dag aan de borst hangen. ‘S avonds/‘s nachts een fles KV en hij slaapt als een baby.
    Vanochtend kwartiertje gekolfd en net geen 100 cc. Heb hem daar 60 van in een flesje gegeven en heeft drie keer een lading uitgespuugd. Ik snap er werkelijk waar niks van en raak er onzeker van. Ik moet ook al voeden met tepel hoedje, want ik heb een vlakke tepel waar hij niet aan kan aan happen. Waar gaat er iets mis??

14. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Je hebt al een lactatiekundige erbij?? Want dit klinkt echt als iets met de mondanatomie, misschien reflux of allergie. In ieder geval iets wat niet goed gaat. Tepelhoedje zou ik zelf (door eerder opgedane ervaringen) als laatste willen gebruiken :oops:

PlainJane en Mimus vinden dit leuk.
  15. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Voor nu is hier het plan, voor een aantal dagen, 2 á 3x per dag kolven en dat bijgeven na de voeding. Zodat ze hopelijk snel aansterkt en het snel zelf gaat oppakken. Zoals het nu lijkt, lukt dat ook steeds beter :rolleyes: Ze was vandaag gelukkig wat gegroeid en daar gaan we voor :rolleyes:

Dubbeltje82, PlainJane, Nimaso en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Ah fijn dat ze gegroeid is!! En dat je een plan hebt. Zet hem op!!

Mimus en Wanda68 vinden dit leuk.
  17. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Vandaag zo'n afscheid momentje. De laatste maat 0 luier opgemaakt :cry:

Dubbeltje82, Mimus en Wanda68 vinden dit leuk.
  18. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Hier nooit 0 gehad, maar 1 paste sowieso niet zo lekker :|

19. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik heb ind contact met een lactatiekundige, ze is ook al eens langs geweest.
    Zonder tepel hoedje voeden is nu geen optie, want hij kan niet goed aanhappen. Heb er vorige keer ook geen goede ervaring mee gehad, maar nu gaat het prima! Spugen is gelukkig weer gestopt. Ik dacht zelf ook aan reflux, aangezien hij al vanaf dag 1 last heeft van melk/maagzuur wat omhoog komt. Ze gooide het in het ZH op ingeslikt vruchtwater, maar het hield niet over en ik herkende het van bij mij dochter. Die heeft het ook heel erg gehad. Ik blijf het even goed in de gaten houden.

Wanda68 vindt dit leuk.
  20. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Niet leuk in ieder geval.

Ik weet niet of er koemelk allergie in de familie voorkomt? Maar dat kan zelfs nog een reflux oorzaak zijn. Sowieso sneu!

Hier gaat het met uk echt super! Vannacht tussen half 11 en de wekker, maar 1 (uitgebreid maar rustig) voedingsmoment gehad :rolleyes::rolleyes:

Maar ja dat kolven hè, is nog even afwachten hoe lang ik dat moet doen. Ik vind het zo krom dat ik haar moet bijvoeden van mijn eigen melk :| Maar ja zolang het tijdelijk is, heb ik het ervoor over.
    Fulltime kolven vond ik echt h*ll. Ik heb zoveel respect voor de mama's die dat doen! :thumup::thumup::thumup:

Deel Deze Pagina