Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dubbeltje82, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Jemig wat een schrik!

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Mimus gefeliciteerd!!!

@PlainJane 3 weken duren dan idd erg lang. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee.

Mimus vindt dit leuk.
  3. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Goedemorgen mamma’s

Volgesmij zijn intussen alle baby’s geboren van de actieve lezers en schrijvers. Ik ben heel benieuwd hoe het met iedereen gaat. Hier gaat het goed. Meisje doet het goed en ik ben fit. Grote broers zijn heel wijs met haar. Zo mooi om te zien.
    Puur goud die drie :)

we hebben het weekend nog kraamzorg. We hebben een hele lieve hulp.

PlainJane, Mimosa, Wanda68 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed. Inmiddels kolf ik zoveel dat onze dame alle voedingen op bv kan.

Inmiddels is ze alweer ruim 3 weken en wat vliegt de tijd!

PlainJane, Mimosa en Wanda68 vinden dit leuk.
  5. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Hier gaat het ook goed. Vannacht voor eerst 3.5 uur,joepie! De broers zijn heel lief en trots,zo leuk. Voelt heel rijk de drie mannen samen.

6. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Yes wat superfijn!!!!! :thumup::rolleyes::thumup:

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  7. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Hier gaat het ook 'goed'.

Alles gaat perfect, kleine dame is tevreden, hangt de hele dag aan de borst en slaapt goed. Ze groeit alleen erg traag. Ondanks elke dag kolven en bijgeven als 'toetje' tot ze propvol zit.

De verloskundige wilde dit een week aankijken (vanaf woensdag) en dat duurt mij dus te lang. Ze zou dan in 1 week minstens 100 gram moeten groeien. Ik weeg haar zelf dagelijks en ben helemaal niet tevreden met haar groei (wat je zou verwachten dat dat normaal zou verlopen met bijvoeden).

Ik verdenk haar heel erg van een verborgen tongriem (lipbandje is zeer aanwezig, maar lijkt weinig problemen te geven). Dus aanstaande maandag ga ik een afspraak maken voor laseren. In Dokkum zit een tandarts die sinds 1,5 jaar lasert, met lactatiekundige erbij. Een vriendin is daar kortgeleden geweest met haar zoontje en was zeer tevreden. Zij had anders 5(!)weken mogen wachten om in Groningen geholpen te worden.

Groeit ze dan nog steeds niet naar behoren, dan zullen we langs een kinderarts gaan.

Ze is tevreden, vrolijk (lacht veel, ondanks dat het een reflex zou zijn op deze leeftijd) en heeft goede luiers.

Maar goed, ik ben al niet het geduldige type. Ik zou maar voor 'een paar dagen' hoeven kolven zeiden ze tegen me op dag 5. Het is nu dag 15. Ik heb alles gedaan wat ze zeiden, 1000x loshalen en opnieuw laten aanhappen, geen borstcompressie ('ze moet het zelf doen', ja als ze dat deed dan hoefde ik het niet te doen hé), daarna wel met borstcompressie, bijvoeden met flesje ('want dan drinkt ze meer dan met fingerfeeding', ik krijg er gewoon echt niet meer in dan ze wil).

Al vanaf dag 2 heb ik dit aangegeven, ik ben een beetje klaar met luisteren en afwachten :|:|

8. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Hier gaat het ook goed, het is een heerlijk tevreden mannetje. Poept, plast en slaapt veel en tussen de slaapjes door wil hij aan de borst.
    Merk dat mijn borsten voller beginnen te worden dus hopelijk loopt dat straks ook mooi!

9. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Wat mooi dat het kolven zo goed gaat en ze alle voedingen nu bv krijgt. Knap van je dat je het zo doet en volhoudt.

Dubbeltje82 en Mimosa vinden dit leuk.
  10. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Zo te horen is jullie meisje heel tevreden met datgene wat ze binnenkrijgt. Ze is vrolijk schrijf je. Dat vind ik al een heel mooi signaal. Het is wel apart dat ze niet groeit of minimaal groeit terwijl ze veel aan de borst hangt geef je aan. Heb je zelf enig idee waar dat aan ligt op de tongriem na. Want als ze wel tevreden en vrolijk is, is dat lastig te rijmen. En heel begrijpelijk dat je niet tevreden bent met haar groei dat is wat onbevredigend kan ik me voorstellen terwijl je van alles uit de kast trekt.

PlainJane en Wanda68 vinden dit leuk.
  11. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ja ik vermoed echt die tongriem. Al vanaf geboorte bijna ivm aanhap en niet vast kunnen houden, niet goed leeg krijgen. Met fingerfeeding voel ik het puntje van haar tong steeds over haar onderkaak heen en weer bewegen ipv dat die stil blijft liggen.

Als dat het niet is, heb ik ook echt geen idee en wil ik ook snel verder kijken. Ik wil haar gewoon graag volledig aan de borst hebben, liefst zonder bijvoeden en zonder kolven als het kan. Ik voel me rot van dat kolven, maar ik weet waar ik het voor doe. Nou ja, dan moet ze wel groeien ervan :$

12. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    ik ben helemaal niet thuis in de wereld van de mond anatomie, wat wil dat zeggen als er iets is met de tongriem? Wat is er dan anders?

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb vanaf dag 1 mijn eigen plan getrokken mbt kolven en bijvoeden. Doe wat je gevoel je ingeeft dan komt het zeker goed.

Knuff.

Mimosa en Wanda68 vinden dit leuk.
  14. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Heel logisch dat je haar graag volledig aan de borst wilt hebben, is ook heel mooi als dat werkt. Maar ze moet idd wel groeien. Kan me voorstellen dat het best frustrerend is.
    Ik vind het heel knap dat je blijft kolven voor haar en haar zo kan voeden.

Mimosa en Wanda68 vinden dit leuk.
  15. Nimaso

Nimaso Actief lid

8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Voor de dames die kolven, hoe veel geven jullie uiteindelijk aan voeding? De oma van mijn man is overleden en nu zit ik met de voeding van zoonlief. Wil nu na elke voeding gaan kolven zodat ik mijn zoontje met een gerust hart bij mijn moeder kan laten tijdens de begrafenis. Met dus genoeg voeding, maar ik heb geen idee hoeveel ik dan mee moet geven. Wou genoeg voor 2 voedingen zodat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Ik had net na de voeding wel 6 druppels over.. wordt nog een hele belevenis :eek:

Heb vanuit de kraamweek nog wel wat in de diepvries, maar dat is alleen maar die 'voormelk'. Ik wil ook niet dat hij daar snel weer honger krijgt en mijn moeder met een schreeuwende kleinzoon zit. Kan dus wel bijvullen met wat ik nu kolf, dacht zelf aan 100ml per voeding? Of is dat te weinig?

16. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd met jullie verlies!

Wat je kan doen is de KV formule aanhouden, dan zit je altijd goed. Hier is dat in elk geval genoeg per voeding.
    150 x lichaamsgewicht : 8 = en dan indien nodig afronden naar boven.

Wanda68 vindt dit leuk.
  17. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    @Nimaso gecondoleerd. Ik kan je hier niet bij helpen, ik kolf niet. Het is met borstvoeding onbekend wat baby’s binnen krijgen natuurlijk maar ik denk dat @Dubbeltje82 je hiermee beter kan helpen gezien zij fulltime kolft en weet hoeveel haar dochter binnen krijgt. Veel sterkte met de begrafenis.

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Nimaso gecondoleerd

M. B. T. Voedingen: zie onderstaand schema. Hier geven we 6 voedingen, aangezien onze dame al door slaapt.
    Screenshot_2021-06-18-22-39-00-589_com.android.chrome.jpg

Nimaso vindt dit leuk.
  19. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Hoi dames

Wat is het rustig hier. Ik hoop dat het goed gaat met jullie en alle baby’tjes. En dat iedereen lekker aan het genieten is.

Hier gaat het goed. Dochter is nu 10 dagen en doet het heel goed. Borstvoeding is mooi op gang. ze drinkt overdag om de 3 uren, soms komt ze iets eerder. In de nacht laat ik haarzelf wakker worden want dan drinkt ze veel effectiever dan dat ik haar wakker moet maken. Zelf ben ik weer fit. Probeer elke dag even naar buiten te gaan. De grote broers zijn heel wijs met haar en heel betrokken. Als ze uit school komen gaan ze eerst bij hun zusje kijken.

Lizzy16, Wanda68, Mimosa en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het zo goed gaat! En wat een lieve broers heeft ze :)

Mimosa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina