Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dubbeltje82, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik ben in de kraamweek al begonnen met kolven, had een huurkolf van medela. Ding ging als een trein! Heb nu de draadloze van medela gekocht icm een kolf bh en je hebt je handen vrij, ideaal!
    Ik lees dat je al genoeg advies gekregen hebt, gelukkig maar, want ik doe nl ook maar wat. :D
    Ik ga kolven voor het moment dat hij een flesje nodig heeft. Zo ben je elke keer het voedingsmoment voor denk ik dan en kan je het gelijk aanbieden. En zijn je borsten nog het volst?
    In de kraamweek kolfde ik ‘s ochtends het meeste en dat liep naarmate de dag vorderde af. Dus dat zal ook zo zijn als hij live drinkt. Daarom wil hij waarschijnlijk bij mij ook 827171 keer per dag aan de tiet.
    Maar goed, we zijn ondertussen 3 weken verder, eens kijken hoe het er nu voor staat.

Nimaso vindt dit leuk.
  2. Nimaso

Nimaso Actief lid

8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    De begrafenis was goed, een mooi afscheid. Ze was gewoon oud, en echt op. Het was goed zo.

Ik heb ook een dubbele kolf, maar omdat mijn zoontje 1 kant per keer drinkt (nu nog wel in ieder geval) denk ik dat het beter is om áls ik dan kolf ook maar 1 kant te kolven?

Hier net even heerlijk 1.5 uur geslapen, ik sneak de slaapkamer weer uit, hopen dat meneer nog wat langer slaapt. Ik ga een serietje kijken, de dochters zijn bij de gastouder. Iemand nog tips voor leuke series op Netflix?

Wanda68 vindt dit leuk.
  3. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Dat is het hele ouderschap; we doen maar wat;):roflmao:

PlainJane en Wanda68 vinden dit leuk.
  4. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93

Heb ook een handsfree dubbelzijdig met kolf bh. Dus aan het materiaal zal het niet liggen :D:p

Het schijnt te kloppen dat je in de ochtend het meest kolft. Dit heeft te maken met je prolactine gehalte die is in rust het hoogst, snachts en sochtends. Dit hormoon zorgt voor de melkproductie.

5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Positief momentje vanavond; we hebben een baby weegschaal gekocht (hoe bedoel je onzekere moeder o_O) en baby is in een week tijd 241 gram aangekomen!
    Bij het CB verwachtte ze 100 gram per week.
    Dan is hij toch goed gegroeid op mijn melk. :)

Dubbeltje82, Mimosa, Lizzy16 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Wauwww wat goed!! :thumup::thumup:

Mimosa en PlainJane vinden dit leuk.
  7. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Super fijn!!

PlainJane vindt dit leuk.
  8. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Iemand bemoedigende woorden? Floris komt voor mijn gevoel heel vaak s nachts. Vannacht half één,half vier,half zes, zeven uur. Ik herken dit niet van de andere jongens. Zijn er nog tips? Ik ga dit niet volhouden met nog twee kinderen. Die zijn vannacht ook nog beide twee keer geweest. Die doet mn vent dan gelukkig,maar ja ik word toch wakker. Ben kapot. Zegt de kraamvisite af, waar ik wel heel veel zin in had. Lekker begin van de dag :cry:

9. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    ik begrijp je! Het is inderdaad heel vermoeiend. Wanneer ik het even niet trek geef ik een flesje KV, dan slaapt hij ineens wel een aantal uur achter elkaar ipv elk uur aan de borst. Dan kan ik ook even bij slapen. Maar ik snap het ook als je daar niet voor wilt kiezen.
    Ik heb toevallig net mijn eerste goede nacht met enkel BV er op zitten. Dat kwam grotendeels omdat hij liggend goed aanhapte en we daarna zo verder konden slapen. Hij is tussen 01:00 en 05:30 maar twee keer wakker geworden. En met onrustige momentjes slaapt hij fijn bij mijn vriend op zijn borst. Die slaapt dan zelf ook gewoon verder. Ik kan dat niet, bang dat hij van mn borst afvalt.
    Mijn enige bemoedigende woorden zijn; het wordt echt beter :) Over een paar maanden ben je dit alweer vergeten!
    Wel jammer dat je kraamvisite heeft afgezegd! Zeker als je je daar zo op had verheugd. Meer beschuit met muisjes over voor jezelf? :D

10. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93

Zo dan! Dat is super! Je bent heel goed bezig mam!

11. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    O wat pittig zeg. Zo ben je vaak wakker s’nachts en dat is loodzwaar.
    Fijn dat je man de andere kinderen dan voor zijn rekening neemt al wordt je ws wel wakker ervan. Ik heb geen tips voor je. Moet heel eerlijk zegge. dat ik elke dag op mijn gevoel af ga want ik heb gewoon zo weinig ervaring opgedaan met borstvoeding. Het loopt nu wel heel goed, ik ben er heel dankbaar voor, maar ik doe dus maar wat. Maar blijkbaar wel het goede want het cb was hier afgelopen donderdag en ze was in 4 dagen tijd 150 gram aangekomen.

Wat balen van je kraamvisite dat het is afgezegt. Dat zijn vaak even de leuke en gezellige momenten waarbij je de kleine even lekker kunt showen.

12. Nimaso

Nimaso Actief lid

8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Geen bemoedigende woorden helaas, hier ook de 2e nacht drama. En na het voeden is meneer wakker.. ligt hij daar een beetje geluidjes te maken in zn wieg. Gelukkig laat mijn man me 's ochtends wel liggen. Ik rol ook nu mijn bed pas uit, en meneer ligt nog steeds te slapen.. ik heb goede hoop dat het binnenkort beter gaat, anders toch ook 's avonds maar wel een flesje kunstvoeding (En dan zelf op dat moment maar kolven)

Misschien proberen om toch overdag wat bij te slapen of in ieder geval wat te rusten. Is dat een mogelijkheid? Ik druk ze dan gewoon de tablet in de handen, daar worden mijn dames wel gelukkig van, en ik van een beetje rust.

Het is wel jammer dat je dan kraamvisite af moet zeggen, maar als je zelf echt op bent is dat wel beter misschien..

13. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier ook meer Bumba/Zandkasteel/Tik Tak dan voor de baby er was, maar wat je zegt; kind rustig, jij wat rust. En ik heb geloof ik heel erg mazzel dat een 1 jarige zichzelf heel goed kan vermaken met zijn speelgoed. En een heel lieve grote zus die na schooltijd graag met haar broertje speelt. :)

Hebben jullie hulp van buiten af? Als in moeder/schoonmoeder/vriendinnen?

Wanda68 en Lizzy16 vinden dit leuk.
  14. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Merk je niet dat de darmen dat reageren op kv? Dar houdt mij nml tegen,ben bang daar weer problemen mee te krijgen.
    Haha ik vind het wel heel lekker,beschuit met muisjes. We doen nu straks vaderdag. Zouden het vanochtend doen maar de oudste twee werden na nacht spoken pas om 9 uur wakker en 10 uur moesten ze paraat zijn op de voetbal.

15. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Ja ik rust overdag ook. Vooral doordeweeks lukt dat als de kids weg zijn. Mn vent moet wel weer werken maandag dus dan moet ik 's ochtends wel op tijd eruit. Van de week x overdag geslapen,jongste voor de tv. Werd ik wakker,lag hij te slapen,zie bijlage :roflmao::roflmao:

Voordeel van kraamvisite met kindjes vind ik dat de kinderen zich goed vermaken. Scheelt mij energie. Maar het is wat het is.

Bijgevoegde bestanden:

16. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Mijn moeder doet veel. Gisteren ook middelste opgehaald. Daarna geholpen met naar bed brengen. Heel fijn. Mn schoonouders zijn één keer geweest,hoor niets verder van ze. Ow ja of wij daar kwamen voor vaderdag en dat we asperges konden ophalen. Jij veel hulp?

17. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat ze zoveel is aangekomen!!
    Met borstvoeding kun je weinig sturen he. Kindje moet het zelf doen. Weet ik eigenlijk ook wel maar hoop dan toch nog iets te kunnen,dat het iig drie uur ertussen is. En wat PlainJane zegt,het wordt echt beter.

18. Nimaso

Nimaso Actief lid

8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Oh, ik had begrepen dat jij de kraamvisite af ging zeggen ivm vermoeidheid @Lizzy16 Maar als zij afzeggen terwijl je je er juist op verheugd is het niet leuk idd.

Hier wel aanbod om te helpen, maar tot nu toe geen gebruik van gemaakt, mijn moeder haalt mijn dochters wel elke week een dag van school, en dan eten ze daar ook. Dat is ook wel erg fijn. Mijn man gaat volgende week ook weer aan het werk, nog steeds voor 50%. Dus hij maakt wel de tas voor de kinderen klaar en brengt ze naar school. Heel erg fijn. Hij helpt me sowieso veel in het huishouden op dit moment. Echt een topper..

PlainJane en Lizzy16 vinden dit leuk.
  19. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Mijn man moet ook as maandag weer beginnen met werken. Hij brengt in de ochtend de kinderen wel naar school, dat is wel fijn aangezien ik dan net voeding heb op dat moment.

Maandag uit school wordt het meteen een vliegerij bedenk ik me nu. Kids zijn 14:15 uit en moeten beide om 14.45 aangekleed en wel op de tennisbaan staan. We moeten 10 minuten rijden. Baby gaat ook mee en denk dat ik daar dan moet voeden :roflmao:

Wij krijgen vanmiddag en morgen middag kraamvisite van vrienden met hun kids. Het weer is best lekker hier, kunnen ze mooi allemaal in het zwembad.

PlainJane en Lizzy16 vinden dit leuk.
  20. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad haasten! Dat gaat vast goed komen!!
    Heerlijk in het zwembad. Hier niet zo warm. Wij hebben morgen fotoshoot.

Deel Deze Pagina