Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dubbeltje82, Sep 23, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Hoe oud is jouw kleintje nu? Die van mij morgen 8 weken en laat sinds een week wat langer er tussen. Even wat adem ruimte.. niet veel, maar toch ;)
    Twee weken geleden hadden wij de slaapmeting, maar die was wederom mislukt. Dus we waren gisternacht in het ziekenhuis en morgennacht weer, wederom een slaapmeting plus een EEG.
    Afgelopen vrijdag was mijn vader zijn uitvaart, dus het zijn wat mindere tijden hier. Desondanks probeer ik wel van mijn gezin te genieten!

2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Fijne vakantie! Veel last van de sprong?

3. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Heftig de uitvaart. Was het een mooie uitvaart? Hopelijk lukt het genieten ook!

PlainJane likes this.
  4. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar hoor. Hoe oud is de kleine? Ik zei ook op gegeven moment,zo hou ik het niet vol. En toen ineens s nachts 4 uur, in week naar bijna 6 uur. Echt uit het niets. En daarvoor ook soms s nachts 2 uur bezig,zo frustrerend. Maar na bijna 6 uur ertussen,was het uur vannacht veel beter te handelen. Onze man is nu 8 weken. Ik hoop dat bij jou ook snel beter gaat!!

5. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Ik geef inmiddels twee gekolfde flesjes op één dag. Eerst dronk hij ruim 100 cc en nu zo rond 70cc. Net alsof hij aan het inhalen was of zo. Sinds de flesjes is hij ook meer wakker en meer aan het kletsen. Ik hou het dus zo. Kolven gaat goed en anders zeg ik het borstvoeding avontuur gedag. Ik ben blij met wat hij gehad heeft en met twee flesjes is het echt een ander kind.

Dubbeltje82 likes this.
  6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ze gooit het bekende ritme een beetje in de war, maar verder valt het mee hoor.

PlainJane likes this.
  7. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Hij is nu bijna 7 weken, ik heb ook goede hoop dat het snel beter gaat hoor. Mijn man neemt hem in de ochtend mee naar beneden en laat mij nog even liggen. Kan dan vaak nog wel 1.5 uur slapen. Dat is echt wel even heel erg fijn.

Soms is het gewoon even zwaar, constant het gevoel alleen maar met hem bezig te zijn. Vooral voor mijn dochters soms lastig. Maar dan besef ik me ook dat het een fase is.. laat ik maar genieten van die borstvoedingmomentjes. De laatste keer, maar wel de eerste keer dat het zonder problemen gaat, en daar ben ik ook wel erg blij mee.

Wat een zware tijd heb je achter de rug @PlainJane .. sterkte ook voor de komende tijd!

PlainJane likes this.
  8. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

May 7, 2015
    909
    885
    93
    Heel veel sterkte @PlainJane met het verlies van je vader.

PlainJane likes this.
  9. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Dank jullie! Het was een mooie uitvaart, fijn om te zien hoe geliefd hij was.

Baby is nu in het ziekenhuis met mijn vriend samen, zodat ik na twee roerige maanden even een nachtje kan bij slapen. Of nou ja, ik moet wel kolven, maar dat doe ik vannacht dan maar 1 keer. Ik voed naast de BV nog steeds bij met KV. Borstvoeding maakt mij zo onzeker.. ik heb net gekolfd, nadat hij om 11:30 nog bij mij gedronken heeft en ik heb maar 100 ml gekolfd uit twee borsten. Het voelt echt als een fulltime job dat borstvoeden. Ik ga mijn best doen om de drie maanden vol te maken en als het zo door blijft gaan als nu ga ik daarna afbouwen, want ik word er niet gelukkig van. En dat klinkt misschien een beetje egoïstisch, maar ik moet ook aan mijzelf denken. En ik denk dat er ook wat voor te zeggen is als mijn kids een gezellige moeder hebben en eentje die ook wat meer tijd voor de andere twee heeft ipv constant een baby aan de tiet. o_O

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    @PlainJane 100cc na aanleggen zou ik een moord voor doen! Dat is best veel (in mijn ogen dan). Ik kolf, na troostaanleggen, maximaal 50 tot 70 cc. Ik leg ook niet aan om te voeden. Ik kolf full-time en troost alleen met de borst.
    Fijn dat de uitvaart goed was.

11. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Het was niet direct na aanleggen he, er zat ruim 3 uur tussen. Afkolven levert mij hooguit 30 cc op. Als ik mazzel heb. Mag ik vragen waarom je fulltime kolft? Ik zit er ook over na te denken om dat de laatste maand te doen.

12. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Dat klinkt helemaal niet egoïstisch maar als een hele begrijpelijke keus. Je hebt er meer en iedereen moet tevreden zijn,ook jij! Soms is het wat het is. Ik doe het zolang het leuk is,we gaan het zien. Ik zei vorig weekend ook,ik kan niets,zit constant met Floris. Daar wordt niemand beter van in ons huis.

PlainJane likes this.
  13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Live voeden brengt Bij mij zoveel stress met zich mee, dat mijn productie door de stress te weinig wordt. Daarbij leg ik wel goed aan, maar drinkt onze dame gewoon niet effectief. Ik kolf nu ca. 850 cc per dag en onze dame drinkt 700-750 cc. Ik heb dus nog een beetje overproductie voor het aanleggen van voorraad. Ik kolf met 3 uur ertussen ook tussen 100 en 115 cc hoor, dus lang niet gek. Het fijne vind ik dat je rustig kunt kolven wanneer het uitkomt. Ik hou normaal iedere 2 uur aan, dan is het ook geen ramp als de kleine een keer onverwacht komt en er eens 3 uur tussen zit.

Nu met vakantie kolf ik ook gewoon op het terras of in het restaurant aan tafel hoor. Of op het strand. Udder cover erover en klaar. Als iemand daar een probleem mee heeft... Jammer dan! Ben ook superblij met mijn Horigen Chicture kolf die ik voor de vakantie heb aangeschaft.

Onze meid krijgt lekker wat ze nodig heeft en vindt het heerlijk om de flesjes ook van papa te krijgen en ik kan in de nacht gewoon van 23.30 tot 7.00 of 8.00 slapen. Ik ga mijn bed niet meer uit om te kolven. M. drinkt nu 4 flessen 150 cc en een laatste toetje van tussen 100 en 125 cc voor het slapengaan. Overdag met ca. 4 uur ertussen. Heerlijk.

Bij de andere 2 nooit genoeg gehad en bij deze nu al 8 weken bijna alleen BV (alleen in het begin een beetje KV aanvulling). Ik stop er nog niet mee zolang ik minimaal 50% van haar behoefte aan BV kan geven.

PlainJane likes this.
  14. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Als ik kolf (na 3 uur) kolf ik ook zo'n 100 ml. Dus ergens denk ik dat dat dan normaal is? Maar ik weet het ook niet. Hier ook soms dat gevoel hoor. Manlief met 1 dochter naar een pretpark vanmiddag, we hebben een abonnement genomen voor dit seizoen. Maar dat lijkt mij nou ook even fijn. Even 1 op 1 met een kind. Misschien dat ik dat binnenkort gewoon ga doen. Voor de tijd kolven en gelijk als ik er weer ben. En zorgen dat ik voeding uit de vriezer haal zodat hij niet zonder komt te zitten. Ik heb dus wel een beetje hetzelfde gevoel, dat je constant met de kleine bezig bent. Is het niet voeden dan is het spelen/troosten. Dan proberen in bed te slapen.. kwartier later, huilen, toch weer naar beneden. Zucht.. het komt allemaal wel goed.

Zo lang ik het nog leuk blijf vinden blijf ik borstvoeding geven, flesvoeding is net zo goed vind ik, worden ze ook wel groot van.

Dubbeltje82 and PlainJane like this.
  15. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Afgelopen woensdag ben ik dagje weg geweest met de drie jongens. Om 10 uur gekolfd en 18 uur voeding thuis. Tussendoor twee flesjes. Volle borsten maar goed te doen. Dus wellicht kan het bij jou ook.
    Dat gevoel herken ik. En dan ergens keer schoonmaken. Vandaag met stofzuiger aan sliep de kleine ineens goed. Ik heb de stofzuiger aan laten staan terwijl ik de badkamer deed :roflmao:

Dubbeltje82 and PlainJane like this.
  16. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Wat jij zegt over live voeden begrijp ik heel goed. Ik stress daar ook over. En als ik dan zie hoeveel ik kolf (net de tweede keer kolfde ik 110) dan denk ik hoe kan die jongen na zoveel nog bijgevoegd willen worden? Misschien drinkt hij mijn borsten ook niet genoeg leeg?
    Ik heb zelfs momenten dat er helemaal niks uit komt, dan geef ik direct een fles, maar dan drinkt hij ong 70, max 90 weg. En door de reflux spuugt hij ook weer een deel uit. Ik blijf het lastig vinden die begin tijd. Er komt zo veel over die kleintjes heen, ze moeten zo veel gelijk.

Maar wat zit er bij jou al een goed ritme in joh, wat fijn! En dan ook al zo’n hoeveelheid weg kunnen drinken met lange tijd er tussen. Je mag trots zijn op je kleine dame :)

Dubbeltje82 likes this.
  17. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Haha, dit deed ik ook vanavond. Heb het huis even snel opgeruimd terwijl de stofzuiger nog aan stond :roflmao:

Misschien gewoon een keer doen dan, wat leuks met één dochter terwijl zoontje thuis is. Even tijd voor mezelf

Lizzy16 and PlainJane like this.
  18. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Gewoon doen! Nu ik samen met mijn dochter en andere zoontje ben merk ik pas wat een verademing het is om niet de hele avond en nacht aan de baby geplakt te zitten.. Gezellig samen met dochter hapjes gegeten en tv gekeken toen de middelste op bed lag en vanavond samen in het grote bed slapen. Het zijn simpele dingen, maar heb dit wel gemist.

Lizzy16 and Nimaso like this.
  19. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Het lijkt wel of hij mijn 'geklaag' heeft gehoord. Gisteren half 9 laatste voeding. En nu (half 3) pas weer. En nu dat nog een klein beetje beter verdelen :D

Morgen gewoon al weer 7 weken oud, kan iemand de tijd stop zetten.. Niet normaal hoe snel dat allemaal gaat!

Dubbeltje82 and Lizzy16 like this.
  20. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Kijk, nu al een braaf kereltje! :D
    Dan heb jij hopelijk ook even lekker kunnen slapen?

Ik had gisteravond om 20:00 voor het laatst gekolfd, ik dacht ik zet geen wekker, zo vol zullen de boobs niet worden met mijn lage productie... Word ik net om 05:00 wakker; shirt drijf nat, vlek op mn bed.. oeps! En ik kolf gewoon nog even 170 er uit o_O
    @Dubbeltje82 Ik denk dat ik jou achterna ga en blijf kolven. Geeft zo veel meer rust om te zien wat er uit komt en dan ook weet wat er bij baby in gaat. Voel mij zelfs een beetje trots op mijn opbrengst!

Dubbeltje82 and Nimaso like this.

Share This Page