Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dubbeltje82, Sep 23, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Bizar he.. het probleem alleen is dat als je je huis gaat verkopen je ook wat weer moet hebben. En die zijn net zo goed erg duur.
    Wij wonen al 12.5 jaar in dit huis, toen waren vooral de rentes erg hoog. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, mooie overkapping in de tuin, schuur omgetoverd tot mooi kantoor en wasruimte. We hebben een nieuwe pvc vloer voor boven gekocht, die moet alleen nog gelegd worden. Ik zit hier eigenlijk wel goed. Alleen de woonkamer nog, maar daar wachten we nog even mee. Ik wil helemaal geen nieuwe woning:roflmao:

PlainJane and Dubbeltje82 like this.
  2. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Hoe is het bij jullie dames? Hier liet meneer er ineens 6 uur tussen vannacht.. best heftig hoor :$ was in staat om de kolf op te halen.. zo lang er tussen ben ik nog niet aan toe. :roflmao:

PlainJane, Mimus and Dubbeltje82 like this.
  3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Hier goed. Nog steeds fulltime aan het kolven.

PlainJane, Mimus and Nimaso like this.
  4. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Respect hoor, jij kolft dan 's nachts niet toch? Heb je dan geen stuwing als je wakker wordt?

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Thnx.

Nee, wel 2 volle borsten maar geen stuwing en geen lekkages. Dat betekent wel dat ik overdag ook niet te lang tussen de kolfbeurten moet laten, anders loopt het bij mij erg snel terug.

PlainJane likes this.
  6. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Heb vannacht 2 keer het zoogcompres moeten wisselen.. nu ook weer 4 uur er tussen.. er is hoop!

PlainJane likes this.
  7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Stiekem ben ik een beetje jaloers hihi.

Nimaso likes this.
  8. Mimus

Mimus Fanatiek lid

Oct 26, 2015
    2,267
    2,464
    113
    Hier gaat het ook goed! Weinig bijzonders, hij drinkt goed, slapen gaat ook goed, meestal een ruk van 4 a 5 uren en dan voed ik hem en slaapt hij lekker verder bij mij in bed.

PlainJane, Dubbeltje82 and Nimaso like this.
  9. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Het is altijd een beetje zoeken he. Ik had gekolfd en dacht lekker een rosé te kunnen drinken. Afgelopen nacht ook zo lang tot de volgende voeding. Heb het glas nog niet leeg en wie horen we daar.. hij ruikt het gewoon :roflmao: had mooi gehoopt dat mijn man deze voeding in de nacht kon geven zodat ik wat langer kon slapen. Is me niet gegund blijkbaar :p

PlainJane and Dubbeltje82 like this.
  10. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

May 7, 2015
    909
    885
    93
    Joehoe! Hier gaat alles ook goed. In de nacht soms 6 uren ertussen, maar afgelopen nacht weer gewoon iedere 3 uur. En dat is prima, ze is nog klein. Ze weegt nu 4500 gram bij 7 weken.

De borstvoeding loopt goed. Heb wel regelmatig last van stuwing, heb veel merk en een sterke tsr. Die voel ik soms op de gekste momenten. Moet dan echt ff mn ogen dicht doen, is niet pijnlijk maar voel een intense druk in mn borsten naar voren komen.

Ik kolf nu 3 x per week en we geven zo’n 5 x per week een oefenfles a 30 ml. De rest gaat in de vriezer. Ik kolf electrisch en dubbelzijdig. Heb binnen een aantal minuten al 150 ml gekolft.

11. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Hier ook goed. Kleine man behoorlijk verkouden geweest maar maakt nu echt een sprong in zijn ontwikkeling. Nachten worden wel weer minder,eerst 5 a 6 uur,nu terug naar 4 uur. Wel echt balen. Ik ben behoorlijk moe,ook nu die twee anderen vakantie hebben. Aanpoten zo. Floris krijgt één a twee flesjes gekolfd, de rest live. Geeft mij al wat rust en gevoel van vrijheid. Ik kolf tussen de 100 en 200 cc per keer.

PlainJane, Nimaso and Dubbeltje82 like this.
  12. Nimaso

Nimaso Actief lid

Oct 8, 2017
    233
    374
    63
    Female
    Ik vind het nu zo leuk, dat gericht naar je lachen. Geluidjes maken (En daar soms heel hard van schrikken..:p)
    Hier gisteren een dag dat meneer heel vaak kwam. Heb gisteren de laatste voeding gekolfd, had 'maar' 100ml. Was wel al na 2 uur weer, maar ergens ga ik dan gelijk weer twijfelen.. heb ik nog wel genoeg? Vannacht na 6 uur na de kolfsessie waren ze ook niet zo vol dan de vorige nachten. Dat vind ik dus het enige nadeel aan borstvoeding, de onzekerheid/ het niet weten hoeveel de kleintjes krijgen.

PlainJane likes this.
  13. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Ik wil ook zeggen dat het goed gaat, maar zo voelt het niet. Ik voed elke dag bij met KV, ik ervaar te veel stress op dit moment om een goede productie op gang te krijgen. Morgen komt een logopedist vanuit het ZH meekijken naar zijn drink en slik gedrag en waarschijnlijk moeten we de voedingen gaan indikken ivm reflux. Dan is BV einde verhaal, want ik vind fulltime kolven en voeden en nog zorgen voor m’n andere kids erg zwaar.
    @Dubbeltje82 ik heb zo vreselijk veel respect voor jou, echt waar...
    Ik denk dat de laatste paar dagen een sprongetje gaande is, baby is normaal al een plakker, maar kan hem nu niet eens slapend weg leggen. Constant bij mij hangen, drinken, slapen.. ik heb een groot schuldgevoel naar mijn andere kids toe, ik kan mijn aandacht niet meer eerlijk verdelen. Hoe doen jullie dit?!

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Knuff @PlainJane

Het is gewoon lastig om alle ballen hoog te houden met 3 kleine kids. Ik heb de mazzel dat de oudsten zelfredzaam zijn en mee kunnen helpen.
    Vervelend zijn die sprongetjes... Even doorbijten en dan komt er weer een fijnere periode.
    Wat betreft BV/KV: bedenk dat jij je kind altijd wil geven wat het nodig heeft... Met name een rustige moeder die alles aan kan is het belangrijkst. Kijk waar jij de meest rustige moeder van wordt en sla die weg in. Is dat met BV, prima. Is dit met BV en KV, ook prima. Is dit met KV, ook prima!
    Leg jezelf niet te veel druk op om het perfect te willen doen. Het komt allemaal goed.

@Nimaso 100cc na 2 uur is prima hoor! Zolang de kleine alert is en genoeg plasluiers heeft, geen zorgen maken.

PlainJane likes this.
  15. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Heel hard huilen,mezelf een waardeloze moeder vinden en vervolgend met mijn vent relativeren. Er komt weer een moment dat het minder is. Ik leg de oudste ook uit hoe of wat. En hulp inschakelen. Mijn moeder neemt soms of de oudste twee of de jongste. Of laatst naar indoor speeltuin met mijn schoonzus,dan kan ik of de baby doen of met de andere twee. Voordeel met neefjes en nichtjes is dat zij zich ook goed vermaken. Ik kon aan de warme koffie zij blij,ik blij, Floris wel wat overprikkeld maar die is de dag erna weer aan de beurt.

PlainJane likes this.
  16. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

Apr 28, 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Onze man is denk ik ruim 5 kilo. Hij krijgt 7 voedingen waarvan twee flesjes. Hij drinkt maar zo'n 80cc. Als ik de berekening erbij houd,dan is dit te weinig. Ik weet alleen niet wat hij uit de borst drinkt natuurlijk. Hij heeft iig altijd volle luier.

PlainJane likes this.
  17. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Die luiers moeten ook je graadmeter zijn, niet wat er in het flesje zit. Wanneer ik KV geef is dit ook max 90 cc, vaak laat hij wat staan of spuugt er nog veel van uit. En hier gaan we ook al richting de 5 kilo en altijd volle luiers.

Lizzy16 likes this.
  18. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

May 7, 2015
    909
    885
    93
    @PlainJane hele dikke knuffel voor jou. Je doet het hartstikke goed! Het is loodzwaar met een baby en nog 2 kinderen. Het aandacht verdelen is heel herkenbaar hier, alleen zijn ze hier wat ouder en kan ik afspraken maken met ze daarover. Bijv, vanmiddag als zusje slaapt ga ik Yathzee met jullie spelen of koekjes bakken. Dat begrijpen ze heel goed. Dus zij hebbben er geen last van, ikzelf soms wel.

Hoe is het gegaan met de logopedist vandaag?

Ik zit op 8-10 voedingen per dag.

PlainJane likes this.
  19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Hier een big baby. Nu al ruim 6 kilo en ze drinkt tussen 740 en 790 cc op een dag, over 5 flessen verdeeld. Zelf kolf ik 7-8 keer per dag. 's Nachts slaapt ze lekker en kolf ik ook niet.

Lizzy16 and PlainJane like this.
  20. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Logopediste heeft geadviseerd om voedingen toch in te dikken. Het druist, ondanks dat de borstvoeding stroef verloopt, zo tegen mijn gevoel in om volledig over te stappen KV.
    Ik ga proberen om johannesbroodpitmeel aan te lengen met wat water en met een spuitje toe te dienen tijdens de voeding. Kijken of dat iets doet. Anders gedeeltelijk KV/BV. En tuurlijk, als niets werkt, dan zal ik wel volledig moeten overstappen, want het welzijn van mijn kindje gaat voor mijn eigen belang.

Gisteren dan wel weer een goede dag wat BV betreft, ik kon mij ineens wat meer ontspannen en het TSR kwam zelfs meer dan 1 keer opgang tijdens een voeding. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Het was ook wel een cluster dag/nacht, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

Net had ik een moment wat eigenlijk opgenomen had moeten worden voor ‘funniest home videos’...

Ezra had al twee dagen geen poep luier gehad en was steeds zo onrustig tijdens het drinken. Dus net tijdens het voeden kakt hij z’n luier vol. Oké, midden in de nacht, tuurlijk joh. Maar goed hij is het kwijt. Ik na 1 borst zijn luier verschonen met een nachtlampje aan. Wil ik toch even goed kijken wat de schade is, of het niet tot aan de achterkant van z’n romper zit. Dus half donker, want nacht en alleen een nachtlampje aan, moet ik goed kijken.
    Lieve meiden, pas na drie kinderen heb ik deze nacht de wijze les geleerd; kijk nooit in een luier als je kind nog niet uitgekakt is.
    Ik kon een douche beurt gebruiken. Gezicht, haar, ik (en de vloer, kast, muur...) zat helemaal onder :roflmao:

Lizzy16 and Dubbeltje82 like this.

Share This Page