Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dubbeltje82, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nooompje

nooompje Actief lid

20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    ik heb erg getwijfeld of ik me erbij zet of niet, ben bang binnenkort weer van de lijst af te moeten; maar goed, dat is dan ook weer zo gepiept :oops:.
    Zit in de mmm (onverklaard subfertiliteit) voor ons eerste kindje, heb 16 september punctie gehad en 19 september terugplaatsing van 3-daagse embryo. Heb echt nog nooit een positieve test in handen gehad; tot afgelopen week. Maar de testen lopen sinds 11dpo eigenlijk niet meer op. Zaterdag mocht ik officieel testen, dus ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld; en daar waren ze verbaasd dat ik het niet bij 1 test gelaten heb; 'waarom doe je niet gewoon 1 Clear Blue test die zegt zwanger of niet, en laat je het daar bij?'. Ze prikken geen HCG in het bloed, ik ben rond de 8 weken welkom voor de eerste echo en mag voor die tijd bellen als ik klachten krijg waar ik me zorgen om maak... Een positieve urinetest is zwanger, en dan zien we bij de 8w-echo wel weer hoe het ervoor staat...
    Ook aangemeld bij de vk; die doen nooit een afspraak voor de eerste echo van het ziekenhuis.
    Ik ben me echt enorm op aan het vreten, is het een vroege miskraam, is het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap??
    Daar komt bij dat ik niets voel. Niks. Geen krampjes, gespannen borsten, pijn, niet misselijk... Toen ik met de 1e punctie (in januari) tegen overstimulatie aanzat en mijn beide eierstokken een diameter van 15-20 cm hadden voelde ik ook nagenoeg niets en van de hormonen in het traject heb ik nauwelijks bijwerkingen gehad; dus misschien ben ik gewoon erg 'ongevoelig'.
    Ben wel enorm onzeker en emotioneler dan dat ik anders ben; maar goed, dat durf ik ook nog niet als zwangerschapsteken te zien.

Ik probeer me nu maar voor te houden dat het goed gaat komen, maar eigenlijk geloof ik er niets van :(
    Dus: mogelijk ben ik over een paar dagen of weken hier weer weg; maar hopelijk worden de berichten alleen maar positiever en ben ik inderdaad halverwege juni 1 van de hekkensluiters.

Mimosa vindt dit leuk.
  2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @nooompje welkom. He wat vervelend dat je zo lang moet wachten. Probeer het een beetje met vertrouwen tegemoet te zien, hoe moeilijk ook. Think positive vibes. En ja, als je bij de gyn in het ziekenhuis loopt, zul je eerst weer terugverwezen moeten worden naar de vk als de gyn daarvoor akkoord geeft. Lekker van het kastje naar de muur. Krijg je wel Utrogestan?

3. nooompje

nooompje Actief lid

20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Thnx, ik doe mijn best maar is wel lastig ja...
    Utrogrestan: tot 2 weken na de terugplaatsing; dus t/m afgelopen vrijdag. Volgens de gyn heeft het vanaf dat moment geen zin meer, dan zou de prille zwangerschap het zelf over moeten nemen...
    Moet zeggen dat de benedenverdieping wel blij is dat er niet 2x per dag meer smurrie ingestopt wordt; begon laatste dagen toch wat te branden...(excuses indien tmi :|)

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    blijkt dus dat verschillende gyneacologen er verschillende zienswijzes op na houden. Ik heb nu dus een recept t/m week 16. Normaliter produceert de placenta vanaf 10/12 weken progesteron, tot die tijd produceert jouw lichaam het.

Aangezien ik in 5 rondes al 3x een vmk/ma heb gehad, is de kans groot dat dat bij mij dus niet het geval is. Slechts de helft van de miskramen zijn een gevolg van foutieve aanleg. De andere helft heeft het grootste deel te maken met een hormonale onbalans.

Wanda68 vindt dit leuk.
  5. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Welkom!

Wat vervelend die onzekerheid! En wat jammer dat ze niet willen bloedprikken of een echo willen maken :oops:

Wat ik heb gedaan, ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij een echo centrum. Normaal wordt die vitaliteitsecho alleen vergoed bij indicatie. Die heb ik niet, dus ik betaal hem gewoon zelf :thumup:
    Misschien is zoiets in jouw buurt mogelijk?

6. Skippykoe

Skippykoe Lid

28 sep 2020
    66
    111
    33
    Vrouw
    Zwanger / uitgerekend:

♡ Vintage35
    - 34 jaar - 1 juni
    ♡ Dubbeltje82 - 38 jaar - 2 juni
    ♡ Somita - 39 jaar - 2 juni
    ♡ Wanda68 - 37 jaar - 2 juni
    ♡ Lizzy16 - 35 jaar - 3 juni
    ♡ Ronnii - 30 jaar - 3 juni
    ♡ Sarah37 - 37 jaar - 3 juni
    ♡ PlainJane - 31 jaar - 4 juni
    ♡ Shir1980 - 40 jaar - 5 juni
    ♡ Skippykoe - 30 jaar - 5 juni
    ♡ Bozoe - 28 jaar - 6 juni
    ♡ Iemand1991 - 28 jaar - 6 juni
    ♡ LaVitaBella - 39 jaar - 7 juni
    ♡ Mimosa - 35 jaar - 7 juni
    ♡ Eef31 - 26 jaar - 7 juni
    ♡ A daydream - 37 jaar - 8 juni
    ♡ wachtenopeenwonder - 32 jaar - 9 juni
    ♡ Noralie87 - 33 jaar - 10 juni
    ♡ Dutch - 28 jaar - 11 juni
    ♡ Sel078 - 28 jaar - 12 juni
    ♡ nooompje - 32 jaar - 13 juni
    ♡ Mimus - 30 jaar - 15 juni

Bevallen:

Afspraken:
    ♡ Wanda68
    - 9 oktober vitaliteitsecho
    ♡ Wanda68 - 13 oktober intake vlk
    ♡ Skippykoe - 13 oktober vroege echo
    ♡ Sarah37 - 14 oktober 1e echo
    ♡ Shir1980 - 19 oktober vitaliteitsecho vk
    ♡ Vintage35 - 20 oktober vitaliteitsecho vk
    ♡ PlainJane - 20 oktober intake VK
    Dubbeltje82 - 21 oktober vitaliteitsecho vk
    ♡ Bozoe - 21 oktober vitaliteitsecho vk
    ♡ Iemand1991 - 21 oktober 1e echo
    ♡ Mimus - 21 oktober intake + echo
    ♡ Noralie87 - 22 oktober 1e echo
    ♡ Vintage35 - 23 oktober intake vk
    Dubbeltje82 - 23 oktober 1e consult fertiliteit
    ♡ Somita - 26 oktober vitaliteitsecho + intake vk
    ♡ Mimosa - 27 oktober vitaliteitsecho + intake vk
    ♡ nooompje - 27 oktober 1e echo
    ♡ LaVitaBella - 28 oktober 1e echo
    ♡ Skippykoe - 28 oktober 1e echo en intake vk
    ♡ Dutch - 4 november 1e echo
    ♡ Bozoe - 11 november intake vk
    Ronnii - 17 november 1e echo

7. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik denk dat mijn niet oplopende testen in mei ook een hormonale onbalans waren. Hopelijk zijn nu mijn hormonen wel in balans en kan het kleintje zich mooi ontwikkelen.

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  8. Shir1980

Shir1980 Actief lid

2 apr 2020
    142
    207
    43
    Vrouw
    Ff mn schoolboeken erbij gepakt voor de check, maar 90% van de miskramen komen door foutieve aanleg. Moest het toch even corrigeren ;)

Mimosa vindt dit leuk.
  9. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.469
    836
    113
    Welkom aan de nieuwelingen, voor sommige extra spannend lees ik al.
    Ik duim en hoop mee dat alles goed gaat.

Had ik al een paar dagen weinig kwaaltjes, nou dat heb ik geweten vandaar, vandaag weer erg misselijk, zere boobs, spataderen komen alweer tevoorschijn en begin ik te voelen.
    En een krampen en bandenpijn.

Morgen mag ik naar de fysio voor mijn onderrug hopelijk geeft dat wat verlichting.

Wel even contact gehad met de vk hierover en die geeft aan te luisteren naar mijn lichaam,maar ja morgen roept de plicht weer en moet ik weer aan het werk.
    Aangezien ze op het werk buiten mijn manager om van niets weten gaan we maar gewoon door.
    Hopelijk sta ik op een niet te zwaar kantje.

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Volgens de prisma studies die in 2019 zijn afgerond is deze kennis achterhaald. Sorry, maar ik post niets wat ik niet eerst op waarheid gestaafd heb.

PlainJane en Noralie87 vinden dit leuk.
  11. Shir1980

Shir1980 Actief lid

2 apr 2020
    142
    207
    43
    Vrouw
    Heb je een linkje? Ik heb dit uit mijn dit jaar gebruikte leerboek obstetrie en gynaecologie, vind het bijzonder als dat zo snel is gewijzigd!

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Die boeken zijn niet op basis van uitkomsten van de laatste studies uit het buitenland. Bovendien houdt men hier langer vast aan oudere richtlijnen dan in het buitenland (als bijvoorbeeld in Duitsland en België). Ik moet het even opzoeken, maar ik heb het gelezen in het New England Journal of Medicine omdat ik op zoek was naar oorzaken voor herhaalde miskramen.

13. Sel078

Sel078 Bekend lid

28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    @nooompje welkom!
    Wat moet dit ongelooflijk spannend zijn voor je. Ik hoop voor je dat alles goed komt!

14. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93

Ik zou gewoon een plaatselijk echo centrum bellen voor een vroege echo tegen betaling. of zeg ik nu iets geks? Dan ban jij iig van de spanning af. Want dat worden nog lange weeken anders.

Wanda68 vindt dit leuk.
  15. Skippykoe

Skippykoe Lid

28 sep 2020
    66
    111
    33
    Vrouw
    @nooompje wat spannend zeg! En wat balen dat je je niet gehoord voelt. Wat anderen zeggen zou ik zeker overwegen. Zoveel kost een vroege echo niet en dat zou me heel wat waard zijn om die geruststelling te krijgen.

Wanda68 vindt dit leuk.
  16. A daydream

A daydream Actief lid

12 jan 2016
    399
    106
    43
    Herkenbaar wat je schrijft. Ik heb al zo vaak moeten aangeven dat het niet goed is gegaan, maar het is wel belangrijk dat we erin blijven geloven. Al vind ik dat ook lastig hoor. Ik kan het nu wel zo zeggen maar soms voelt het niet zo.

Je hebt nu een positieve test en dat is het belangrijkste.

Een echo voor de 7 weken heeft niet zo veel zin behalve dat je weet of het in de baarmoeder zit. Natuurlijk kun je misschien een hartje zien kloppen maar dat hoeft nog niet. Als je het niet ziet hoeft dat nog niets te betekenen. Je wordt er alleen maar zenuwachtig van kan ik je uit ervaring vertellen.

Ik heb bij de ene zwangerschap iets meer klachten gehad dan bij de andere (in het begin). Wat of hoe je je voelt zegt soms niets

17. Shir1980

Shir1980 Actief lid

2 apr 2020
    142
    207
    43
    Vrouw
    Ben benieuwd, altijd bereid om te leren ;). Ik vind het trouwens ook wel een verschil of het gaat om álle zwangeren, of om dames met een voorgeschiedenis van herhaalde miskramen: dan is het beleid ook anders, net als dat progesteron ook niet behulpzaam is voor iedereen maar bijvoorbeeld ondersteuning kan bieden bij bepaalde zwangerschappen die ontstaan zijn in de medische molen.

Wanda68 vindt dit leuk.
  18. Shir1980

Shir1980 Actief lid

2 apr 2020
    142
    207
    43
    Vrouw
    Meis, wat een spanning... Kun je niet nog een keertje naar het ziekenhuis bellen en uitleggen dat je je echt heel onzeker en gestresst voelt? Misschien dat een ander aan de telefoon iets empathischer voor je is!

19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Wat wordt er hier veel geschreven. Ik vind het best lastig om actief mee te kletsen. Er zijn steeds 4 pagina's die ik bij moet lezen en daar heb ik vaak geen puf/tijd voor.
    Ik hoop dat de energie/tijd snel weer terugkomt.. tot die tijd duim ik voor iedereen voor mooie echo's en oplopende testen

Mimosa, Wanda68, PlainJane en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Lindalvs

Lindalvs Lid

5 okt 2020
    25
    55
    13
    Vrouw
    Jee ik mag er ook bij:) 5 juni uitgerekend 27e positief getest. Heb al 4 zonen dit wordt mijn 5e kindje
    28 oktober intake gynecoloog en echo.

Shir1980, Wanda68, Dubbeltje82 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina