Uitgerekend 1 t/m 15 maart 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rostie, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen

Esther ik ben 35 zwanger van nummer 3.

Prulletje trouwen? Heb ik wat gemist?
    Gefeliciteerd hihihi

@moe ben bizar moe

Ik was zo onzeker vanmorgen heb een test gedaan hahaha en jawel positief maar kan het amper geloven (nog steeds)

2. Ravi80

Ravi80 Actief lid

31 jan 2014
    304
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben 34 jaar en (nog) zwanger van ons derde kindje.

Nog steeds bloedverlies, wel minder, maar nog wel helderrood. Ik tel de uren tot maandag...

Sorry dat ik verder niet reageer, maar er blijft momenteel echt helemaal niets hangen.:$

3. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0

Ja hoor ik loop onder ontrolde bij een longarts en die heeft me juist hier opgezet omdat ik een kinderwens had. Welke meds gebruik ijij?

4. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meis wat een onzekerheid! Wat duren die dagen dan lang he :( ga voor je duimen! Knuffel in ieder geval

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik gebruik symbicort en nasicort

6. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Nog steeds wat bloed met afvegen. Het is echt weinig, maar ben zo blij als het helemaal weg is. Ik heb dan wel een kloppend hartje gezien maar toen. Dat zegt mij niet zoveel alleen dat het op dat moment gewoon goed was. Heb eerder een MA gehad en toen ook met 7 weken een kloppend hartje. Maar goed als zaterdag het hartje nog steeds klopt dan ben ik wel wat meer gerustgesteld. Het bloed komt dan in ieder geval niet van een miskraam ofzo. Maar ben zo blij als het echt helemaal gestopt is!!!

7. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik ben 27 en zwanger van ons 2e kindje (waarschijnlijk ook laatste kindje)

Ik slaap nu echt weer heel goed, maar ik blijf echt zo ontzettend moe.
    Ik werk niet, dus ik kan als mijn dochter slaapt wel voldoende rust pakken.
    Maar het helpt niet om minder moe te zijn ;)

8. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0

Van die weet ik het niet, ik vermoed van niet.

Ventolin en qvar mogen keer. Er zijn er niet zoveel die mogen. En idd benauwd zijn is vele malen erger voor de baby dan de putjes wss. Mijn longarts zei zelfs als het heel erg wordt dan moet je soms zelfs aan de prednison. Je moet voldoende zuurstof hebben,

Ik zou ff in overleg gaan.

Bij 2/3 van de vrouwen wordt de astma wel beter tijdens een zwangerschap.

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Meissie heb net de ha even gebeld en ze gaan overleggen wat ik evt mag want als ik een beetje lach dan moet ik hoesten en ben ik super benauwd.

Bam wat fijn en nu niet meer bloeden

Ravi jeetje wat ene stress

10. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    http://www.ziekenhuis.nl/upload/documents/medicijnen/symbicort.pdf

Symbicort en nasacprt wordt afgeraden.

Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
    Zwangerschap
    Over het gebruik van dit medicijn tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Meld het in elk geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander medicijn.

Borstvoeding
    Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts. Het is niet bekend of dit medicijn in de moedermelk terechtkomt en of het schadelijk voor de baby is. Mogelijk kan de arts u (tijdelijk) een ander medicijn voorschrijven, waarvan wel bekend is dat u het veilig kunt gebruiken.

11. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Dat soort medicijnen zijn relatief nieuw. Ze weten dus nog niet wat het kan doen. Qvar is vrij oud en daar zijn dus wel dingen over bekend. En voor ventolin (=is luchtwegverwijder) geld het zelfde.

12. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Sjudith, haha nee ik ben in mei getrouwd, 2 maanden geleden dus. Toen waren we nog niet op dit forum :D.

Ik heb me net aangemeld voor 'mom in balance'. Dat is sporten als je zwanger bent vanaf 12 weken in een groep in de buitenlucht. Zit op veel locaties in Nederland.
    Ik deed vorig jaar nog aan hardlopen en vlak voor de zwangerschap had ik dat weer opgepakt, maar ik merk dat het niet echt lekker gaat. En ik wil toch echt actief en gezond blijven. Dus dit leek me wel wat. Wel jammer dat het pas vanaf 12 weken kan, want ik heb nu 6 weken vakantie, dus moet ik echt discipline hebben om niet nu 6 weken op mijn kont te zitten en alsnog lui en dik te worden :D.

Gaan jullie nog iets speciaals van sport of bewegen doen nu je zwanger bent? Zwangerschapszwemmen of zwangerschapsyoga of ook zoiets als wat ik straks ga doen? Of zijn jullie allemaal al heel sportief? :)

13. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ravi, wat naar voor je dat het bloeden nog niet is gestopt. Nog drie dagen en dan heb je wat meer duidelijkheid en hopelijk goed nieuws!

Bam, zo'n echo is inderdaad geruststelling voor het moment. Wel fijn dat je voor de vakantie nog weer langs mag komen.

Jootje, hoe is het met jou?

Ester, ik ben 38 en dit is mijn tweede.

Sjudith, fijn dat je weer een mooie test had!

Jeetje yinxy, wat een bericht! Dapper dat je je hebt opgegeven voor mvm! Misschien ga ik het na de echo toch ook nog wel doen...

Vandaag lekker naar het zwembad met m'n dochter en het zoontje van een vriendin. Ik ben zooooo blij dat ik vakantie heb!

14. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bij mijn vorige zwangerschap deed ik yoga en zwemmen. Heerlijk! Nu met mijn dochter erbij wordt dat gewoon te lastig om in te plannen helaas.

15. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Renske, het komt meer door mn vorige miskramen die ik gehad heb. Altijd heb ik toen dat vreselijke stemmetje in mn hoofd gehad die me vertelde dat t niet goed zat. Nu heb ik dat stemmetje niet, dus daar ben ik heel erg blij om. En ik wil graag aan MvM meedoen, meer eigenlijk dat ik zonder hun werk me hier nu niet bij dit topic had kunnen aanmelden ;) Ik wil graag iets terug kunnen doen. Maar ja ik ben erg bang voor de test van volgende week. Tot nu toe is t iedere keer in de 6 de week fout gegaan (of eerder) bij me. Dus dit voelde ff heel raar aan, toen ik de vrouw van MvM aan de lijn had ;) het voelde wel goed, dat gelukkig wel! Haha.

Oww vannacht heb ik trouwens gedroomd dat we een goede echo hadden, hartje konden we nog niet horen, maar je zag wel t knipper lichtje.. Hopelijk is dat een goed teken :p

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Renske geniet er van!

Prulletje ga niks bijzonders doen hihi

Yinx wat een fijne droom

17. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hopelijk goed teken Yinxy! Ik heb al een keer gedroomd dat het een jongetje ging worden ;)

Ik wil straks wel gaan zwemmen en misschien nog wat anders erbij. Ik liep hiervoor hard, maar dat gaat lastig worden i.v.m. Pijnlijke knieën. Ook wel leuk om straks te sporten met andere zwangere vrouwen die hetzelfde termijn zwanger zijn ook.

Ik zag dat ze hier ook mom in balance geven In de buurt :D wel leuk dat het al vanaf 12 weken is

18. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
  19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Jaaa Prulletje ongelooflijk he

20. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeeh! Fijn prulletje. Ik had dinsdag nog een kv testje gedaan die ik nog had liggen. De teststreep was nog donkerder dan de controle streep. Ben niet echt onzeker deze keer, maar toch fijn die bevestiging!

Deel Deze Pagina