Hoi allemaal, Iedereen nog gefeliciteerd! Mooi en bijzonder om alle verhalen te lezen. Ik heb een vraagje: Sinds vanochtend heb ik licht bloedverlies en wat bruinige afscheiding. Iets zeurend gevoel in de onderbuik maar pijn kan ik het niet noemen. Verder weinig klachten behalve gevoelige borsten. Weet iemand of dit 'bloedverlies' in deze fase normaal is? Ik maak me toch een beetje zorgen. Groetjes Roos
Welkom nieuwe zwangeren!!! Wat leuk he allemaal in maart!! Wat leuk dat we hier nu ook samen zitten junyor!! En wat gaaf dat jullie gaan trouwen!! Gefeliciteerd. @roos bloedverlies kan. Ik heb vorige week ongeveer 5 dagen (nog voor nod) bruin verlies gehad ik denk dus innesteling. Vorige keer begon mijn mk ook met bloedverlies.... Het kan helaas alle kanten op. Sterkte meis! @klachtjes. Ik ben alleen met vlagen erg moe. En heb al wat gevoelige borsten, verder qua eten gaat het nog goed, wel iets meer honger. Vorige x toen ik zw was voor mk. Lustte ik geen wortels meer.... Nu nog niet iets geks
@ roos2: klein beetje bloedverlies schijnt de eerste weken heel normaal te zijn. Hou het even in de gaten en als je je echt zorgen maakt misschien even de verloskundige bellen?
Alle nieuwe dames: gefeliciteerd! Vosje, ook gefeliciteerd met je trouwdag. Clyde, jeetje dat is wel heel dubbel. Sterkte met het overlijden van je vader. Roos, ik had zaterdag ook wat bloedverlies na de seks. Heb toen op internet gezocht en het kan zijn dat er een bloedvaatje stuk gaat bij bijvoorbeeld seks of hard niezen. Als het geen heftig bloedverlies is, moet het geen kwaad kunnen. Hier net thuis van werk en ben nu moe. Had er op m'n werk niet zo last van. Vanmorgen de vk gebeld en ik heb 28 juli afspraak voor een echo en 29 juli de intake. Vind het nog wel vreemd om mezelf te bestempelen als zwanger, hoewel het steeds meer gaat wennen.
Ik heb mezelf al 2x op de lijst gezet en weer sta ik niet op de laatste lijst. Wil de volgende die de lijst bijwerkt mij er op zetten? Misschien verdwijn ik er dan niet meer vanaf. 1 maart 22 juli afspraak vk + echo
♥ Maart mama`s 2015 ♥ (1-15) 1. Mejosje (33) 3e kindje Bam 2e kindje 2. Rostie (28) 3e kindje Ravi80 (34) 3e kindje 3. 4. Littledreamer (26) 3e kindje 5. Meissie83 (31) 4e kindje SilverWolf (25) 1e kindje Juul83 6. Ils1 (26) 1e kindje 7. Renske76 (38) 2e kindje Roos2 (28) 1e kindje 1Hanneke (30) 1e kindje Prulletje2 (29) 1e kindje 8. Kleineroe (27) 1e kindje 9. meissie86 (28) 1e kindje Groen29 (33) 3e kindje 10. vosje2000 (29) 3e kindje 11. 12. 13. 14. 15. Afspraken 14 juli Ravi80 echo 17 juli Meissie 86 gyn + echo 21 juli Littledreamer gyn + echo 22 juli Meissie83 intake vk 22 juli Bam vk + echo 29 juli Meissie83 echo
Dit dus! Nog steeds zo moeilijk te bevatten! En ik durf ook nog niet zo goed blij te zijn. Ben zo bang dat het alsnog mis kan gaan... Bam, ik heb je op de lijst gezet, maar wist je leeftijd niet. Sorry!
Wat grappig! Mijn banner klopt niet helemaal. Twijfel ook een beetje tussen 28 februari en 1 maart. Zal er om hangen We horen het wel bij de termijn echo
Roos, bloedverlies kán duiden op een naderende miskraam, maar het hoeft helemaal niets te betekenen. Zeker bruinverlies is niet zo erg. Helderrood i.c.m. krampen is vaak wel een slecht teken... Omgekeerd hoeft een miskraam niet altijd met bloedverlies te beginnen. Kortom... Je kunt er niets van zeggen in deze fase. Het kan heel onschuldig zijn, maar het hoeft niet. Voor nu zou ik er gewoon vanuit gaan dat alles goed zit!
♥ Maart mama`s 2015 ♥ (1-15) 1. Mejosje (33) 3e kindje Bam 2e kindje 2. Rostie (28) 3e kindje Ravi80 (34) 3e kindje 3. 4. Littledreamer (26) 3e kindje 5. Meissie83 (31) 4e kindje SilverWolf (25) 1e kindje Juul83 6. Ils1 (26) 1e kindje 7. Renske76 (38) 2e kindje Roos2 (28) 1e kindje 1Hanneke (30) 1e kindje Prulletje2 (29) 1e kindje 8. Kleineroe (27) 1e kindje 9. meissie86 (28) 1e kindje Groen29 (33) 3e kindje 10. vosje2000 (29) 3e kindje 11. 12. 13. 14. 15. Afspraken 14 juli Ravi80 echo 16 juli Renske76 gyn + echo + cmv-bepaling 17 juli Meissie 86 gyn + echo 21 juli Littledreamer gyn + echo 22 juli Meissie83 intake vk 22 juli Bam vk + echo 29 juli Meissie83 echo
♥ Maart mama`s 2015 ♥ (1-15) 1. Mejosje (33) 3e kindje Bam 2e kindje 2. Rostie (28) 3e kindje Ravi80 (34) 3e kindje 3. 4. Littledreamer (26) 3e kindje 5. Meissie83 (31) 4e kindje SilverWolf (25) 1e kindje Juul83 6. Ils1 (26) 1e kindje 7. Renske76 (38) 2e kindje Roos2 (28) 1e kindje 1Hanneke (30) 1e kindje Prulletje2 (29) 1e kindje 8. Kleineroe (27) 1e kindje Anne020 (34) 1e kindje 9. meissie86 (28) 1e kindje Groen29 (33) 3e kindje 10. vosje2000 (29) 3e kindje 11. 12. 13. 14. 15. Afspraken 14 juli Ravi80 echo 16 juli Renske76 gyn + echo + cmv-bepaling 17 juli Meissie 86 gyn + echo 21 juli Littledreamer gyn + echo 22 juli Meissie83 intake vk 22 juli Bam vk + echo 29 juli Meissie83 echo
He clyde jeetje, wat dubbel! Gecondoleerd en Gefeliciteerd! Zal nog wel af en toe moeilijk voor je zijn! Dikke knuffel! Vosje, gefeliciteerd met jullie trouwdag! Grootsgezin, toe maar, de 5e al! Super leuk zeg! Ik hou wel van grote gezinnen! Misschien willen wij er ook wel 4. Maar 5 weet ik niet hoor haha! Ik vind trouwens 1 al eng hihi maar we slaan ons er dapper door! @mvm, ik wil daar niet aan meedoen. Het wordt hier niet opgehaald, dus zal het zelf weg moeten brengen, het schijnt enorm te stinken, waar je echt tegen moet kunnen, ik vind het ook veel gedoe, en daarnaast lees ik vaak verhalen dat lang niet alles naar vrouwen toe gaat die zwanger willen worden, maar ook in allerlei andere producten gestopt wordt. En zelfs dat het hormoon gewoon op een andere manier gemaakt kan worden, maar dat dit goedkoper is. Nouja, al met al voel ik me er gewoon niet prettig bij. Terwijl ik echt graag mensen help, maar nu kies ik helaas toch echt voor mezelf. Ben ik nou slecht? @verloskundige, ik had er 1 uitgezocht, eindelijk, krijg ik een reactie dat ik niet mag komen omdat het niet hun werkgebied is ! Terwijl we in een gat van een dorp wonen en álles ver weg is, en zij waren net zo ver weg als andere waar ik heen zou moeten. Pff, vond het echt even niet leuk! Je wil toch een goed gevoel hebben bij zo'n praktijk vind ik en niet het idee hebben dat je geen keus hebt. Nu maar even goed kijken welke het dan gaat worden. Kan ook niet echt rondvragen, want ja, dan weten ze het natuurlijk! Junyor, wat leuk dat jullie gaan trouwen!! Ik ben vorige maand getrouwd! Echt leuk! @kwaaltjes, hier eigenlijk alleen kramp alsof het de menstruatie is. Verder niks. Mag nog niet klagen dus! De worteltjes smaakten me vandaag ook niet echt, maar niet dat ik het echt smerig vond of over mijn nek ging ofzo. Kan dus ook gewoon aan de wortels gelegen hebben. He, roos, niet leuk bloedverlies! Het kan, maar je wil het natuurlijk niet zien! Zou gewoon even in de gaten houden of het erger wordt en of je testen nog positief blijven.
Is een beetje afhankelijk van waar je woont... in west heb je het geboortecentrum, zuid vk praktijk op de churchill en in oost op de van swinden. In centrum en noord weet ik zo even niets.
Even een vraagje hoor dames: Als je zwanger bent, mag je natuurlijk niet gaan afvallen, dat is ongezond. Maar, voordat ik zwanger was, was ik echt een grote snoepkont! Ben dan ook een klein beetje te zwaar. Met de nadruk op klein beetje, want met 2 kilo minder heb ik gewoon een gezond bmi! Maar, nu ik zwanger ben wil ik echt gezond proberen te leven voor ons kindje. Ik eet nu veel gezonder (niet te weinig!) en snoep bijna niet meer. En nu val ik dus toch af. Kan dat dan kwaad of is dat niet erg als je gewoon gezond eet? Ik las ook ergens dat je echt pas gaat aankomen na de 10e-12e week. (Als je niet overeet natuurlijk ). Geen idee of ik dat gezonde nog 8 maanden zo goed ga volhouden hoor, maar wil het op z'n minst proberen! Lijkt me in elk geval beter dan snoepen en snacken! Maar dan moet het dus geen kwaad kunnen. Weten jullie daar misschien meer over?
mbt mvm: ik doe er dit keer ook niet aan mee. maar opzich vind ik het biet erg als er iets naar een ander doel gaat. Zolang er maar een iemand zqanger kan raken met hulpmvan het plasje dat afgegeven wordt. Dat is toch 1 iemand die hetzelfde kan meemaken als wat voor ons hier vanzelfsprekend lijkt af en toe.
Hallo allemaal. Even voorstellen. Ik gebruik de gebruikersnaam Elijfay, ik ben 26 jaar oud en zwanger van ons tweede wondertje. We hebben samen al een zoontje en zouden het geweldig vinden als er een brusje voor hem bij kwam. Rond 8 maart zou mijn uitgerekende datum zijn dus een spannende tijd gaan we tegemoet. Groetjes