Verder dan de normale dingen zoals een glas lauw water, een uurtje flink doorwandelen en wat verse pruimen heb ik gelukkig nog nooit hoeven zoeken dus als je dat allemaal al geprobeerd hebt (vooral die verse pruimen.. na vijf of zes zat ik echt wel op de wc hoor) dan heb ik helaas geen tips voor je.. ILS: ik mag met 22 juli vd lijst. Zou morgen een echo hebben maar mn kleine mannetje is zo ziek.. heeft al drie dagen 40-41 graden koorts.. Nu zelfs 41.4.. hangt echt als een hoopje ellende bij me op schoot Zie niet in hoe ik morgen met hem een half uur door de regen ga fietsen op t tijdstip dat ie eigenlijk een middag slaapje zou doen dus echo met pijn in mn hart afgebeld (ben zo benieuwd!!!!) 29 juli blijft gelukkig staan dus mag niet zeuren.. nog een week wachten..
Ik moest echt teveel bijlezen, niet allemaal gedaan. Als eerste @prul heel veel sterkte voor jou en je man. Wat verschrikkelijk klote!!!! Neem alle tijd die je hiervoor nodig hebt.. Dikke knuffel. Begrijp je helaas maar al te goed. @hier Ik lees af en toe wel mee, maar heb besloten ffies wat minder er mee bezig te zijn. Afgelopen week heb ik twee paniekaanvallen gehad, dit had ik vroeger. Komt echt omdat ik me te druk maak. Ik ben bang voor misselijkheid en overgeven.. Daar kreeg ik vroeger paniekaanvallen van. Als ik er nu teveel aan denk, word ik ook echt misselijk en dan hoppa paniekaanval. Al die kwaaltjes van iedereen vind ik echt super erg voor jullie, maar ik word er ook bang en onzeker van. En dan maak ik me er continu druk over. Ik klink nu echt als een zeikerd en een paniekzaaier, maar die miskraam heb ik de hele dag in mijn achterhoofd. Volgende week vrijdag de echo.. Stel dat het dan niet meer leeft of niet goed is. Pff ik wil zo graag dat het goed gaat. Zelf voel ik ongesteldheidskrampjes, maar dat is normaal zei de vk. Ik ben moe en heb een weeïg gevoel dus ik eet vaker kleine beetjes. Heb trouwens een gouden tip voor de misselijke vrouwen onder ons: Bij de Tuinen hebben ze gember snoepjes. Dit helpt tegen misselijkheid. Het kost 2 euro. Altijd het proberen waard Ik heb ze gekocht op aanraden van zwangere vriendin. Je kan ze makkelijk door de helft doen want het is best groot. Nou meiden sorry voor mijn negatieve gezeik... maar ik ben er nog wel. Ben alleen bang.
Oh Jessica , ik snap je zo goed. Vind je ook echt geen negatieve zeikerd. Een miskraam is zo'n groot verdriet . Dat wil je gewoon niet nog een keer maken . Nu wil je dat het wel goed gaat , maar tegelijk ben je bang dat het wel weer niet goed zal zijn. Hoop dat het gauw beter met je gaat . Dat je minder zorgen hebt en meer vertrouwen. Doe ondertussen wat goed voelt voor jou .
Sluit ik me helemaal bij aan. Doe rustig aan (ja makkelijker gezegd dan gedaan). Paniekaanvallen zijn niet fijn nee. Balen dat je ze nu weer gehad hebt. K heb ze jarenlang ook gehad. Neem je afstand voor zover je kan. Ik hoop voor je dat de tijd snel voorbij gaat zodat je je kleine lieve schat mag zien.
@Jessica... ook ik wens je veel vertrouwen en positiviteit toe.. dit forum is fijn maar het kan je ook onzeker maken wanneer je de verdrietige verhalen leest.. Ik wens je veel rust toe de komende tijd.. en hopelijk blijven de paniek aanvallen weg.. Ook hier ineens erg onzeker.. Morgen mijn eerste echo maar ik ben eerder bang dan dat ik er zin in heb. Ja ik voel me zwanger maar ben gewoon doodsbang dat het niet goed zit, niet goed blijft gaan of dat er iets mee is/gebeurd.. Pff dit had ik bij mijn eerste zwschap niet..maar toen had ik ook veel eerder een echo dus geen tijd om er zo over na te denken.. helaas kan ik niks doen dan rustig blijven en afwachten.. Morgen veel echo's zag ik.. iedereen succes
Jessica, je bent geen negatieve zeikerd! Paniekaanvallen zijn verschrikkelijk en ik kan me heel goed voorstellen dat je even een klein beetje afstand wil nemen! Toen ik zwanger was van mijn beide zoons ging ik helemaal niet uit van een miskraam of dat het überhaupt fout zou gaan. Ik was geen lid van fora en in mijn omgeving kwam het godzijdank niet voor. Nu ben ik er veel meer mee bezig, omdat ik van zoveel mensen hoor dat het fout is gegaan en dan realiseer ik me opeens dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is! Ik ben ook nog steeds bang dat het 4 augustus niet meer leeft. Ik probeer blij te zijn en te genieten, maar ik ben en blijf ook onzeker. Ik denk dat veel meiden daar in meer of mindere mate last van hebben. Dikke knuffel voor iedereen!
Hier ook een enorme twijfelkont, het ene moment weet ik zeker dat alles goed is en het volgende moment slaat de twijfel toe. Pas over 8 dagen heb ik mijn eerste echo en ik vind het heel eng...
Wauw meiden echt super bedankt! Voel me helemaal niet alleen in ieder geval. Wat zijn we een twijfelkonten. Inderdaad... ben me zo bewust dat het niet vanzelfsprekend is. Ik lees het nu gewoon 2 keer in de week ffies mee in plaats van elke dag. Dat geeft me wat rust. Ik vind het zo geweldig dat ik een kindje mag krijgen, maar hoop echt dat het dit kindje is. Liefs!
pffff zit one born every minute te kijken.. huilen huilen huilen Maar ook lachen: zoontje van 14 maanden op schoot, bij elk moment supreme, bij elke geboorte klapt ie in zn handjes haha!-
Ik denk dat iedereen die onzekerheid deze eerste spannende periode zo heeft en dat zal zeker gelden voor degenen waarbij het eerder mis is gegaan. Het blijft gewoon echt enorm spannend zo tot de eerste echo! Ik ben woensdag aan de beurt en krijg ook de zenuwen als ik eraan denk. Ene dag last van veel kwaaltjes en de volgende dag weer een stuk minder. Hopelijk zijn we snel allemaal uit onzekerheid en krijgen we allemaal gewoon heel lieve en mooie baby'tjes!
Ik ben ook onzeker ookal echo gehad. Gyn zei wel met hartactie is de kans dat t nog mis gaat 1% dat nam heel veel onzekerheid weg!
Man en ik zijn net stad en land afgereden voor een frituurpan (die hadden we geen en we hadden dringend behoefte aan troostvoer), maar die ene die we wilden (een airfryer, toch nog een béétje verantwoord) hadden ze nergens. Uiteindelijk helemaal naar Rotterdam moeten rijden. Hadden we in ieder geval een beetje afleiding. En daarna de halve ah geplunderd voor frituursnacks en chips en snoepjes en ijs. Zo komen wij nu de avond wel door. Bah, wat een dag. Morgen weer braaf hoor. Het liefst wil ik nu nog een nieuw kindje maken! Maar ja, deze moet er eerst uit . Ergens hoop ik nog op een wonder, maar dat kan helemaal niet meer, dat weet ik best. Dankjewel voor alle knuffels lieverds! *kus*