So dames ik moest echt teveel bijlezen! Ga even reageren op wat ik nog weet! Prulletje; onwijs veel sterkte gewenst wat een verdriet Verstopping; roosvicee laxo, pruimen, theelepel olijfolie (als een tierelier!) niet eten; bananen, rijst, teveel vezels (bruin brood, ontbijtgranen, volkoren crackers, peultjes) Discussie; dames wat een discussie zeg! Laten we iedereen in z'n waarde laten en ieders mening respecteren! Ik ben super blij dat ik zwanger ben want heb er echt een zwaar traject voor af moeten leggen (operatie, ivf met overstimulatie als gevolg, ziekenhuisopname), maar ik merk dat ik het nu echt nog niet genieten vind hoor! Heb spierpijn, kotsmisselijk de hele dag, onwijs moe, opgeblazen gevoel, idee dat ik zl tekort doe, maar ik klaag niet want ik weet wat ik ervoor terug krijg en hoe fantastisch het voelt als je je kindje voor het eerst voelt bewegen (totdat ie zo hard trapte dat ie m'n ribben kneusde!) Aan de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat het niet voor iedereen een roze wolk is en al helemaal niet als je echt ziek bent van de zwangerschap. Gewone klachten of niet soms is zwanger zijn niet leuk! Iedereen beleeft het op zijn eigen manier en heeft daar ook het recht toe. En ik vind dat je je ook niet schuldig hoeft te voelen als je klaagt terwijl iemand anders wellicht niet zwanger kan worden, daar kan jij niks aan doen. Wel kan je rekening houden met de gevoelens van een ander dus laten we dat in ieder geval doen. Vertellen; wij hebben het dit weekend de familie verteld, met het shirtje dat ik gemaakt had voor zl. Mijn schoonouders begrepen het niet/drong niet door dus toen hebben we het zl laten vertellen (hij super trots!) en toen kwamen de tranen bij m'n schoonmoeder! Later waren we bij mijn ouders en iedereen was thuis (groot gezin!) want mijn vader was vrijdag jarig dus dat was mooi. Niemand las de tekst, behalve mijn vader en die stond dus in z'n eentje te juigen! Waarop iedereen echt huh wat is er... Toen gilde zl dat ie grote broer werd en werd er meteen taart (een verjaardag zonder taart was het, heel vreemd!) en alcoholvrije bubbels geregeld, super leuk! Ik had deze reacties wel verwacht, iedereen was emotioneel, maar iedereen heeft ook onwijs met ons meegeleefd de afgelopen tijd. Voor de rest ben ik het even kwijt (mag ik dat nu al zwangerschapsdementie noemen?!), dus ik ga lekker slapen! Net nog een paar muggen afgeslacht (ik versus muggen 8-0!) dus hopelijk een goede nachtrust! Welterusten!
Mamamies super hoe er gereageerd werd! Heerlijk. En vannacht van de muggen gewonnen? Ik hoop t voor je! Bam, heftig zeg, dat ze er pas bij je dochter achter gekomen zijn. Wel goed dat ze je goed in de gaten houden.
Hier zo zwemles met zoontje dan medicijnen bij apotheek halen, boodschappen dan auto wegbrengen word een trekhaak op gezet. Nu lig ik plat na de droge kaakjes en thee hopelijk helpt t weer de misselijkheid een beetje te onder drukken
Bah Prulletjes. Heel veel sterkte toegewenst. Hopelijk hebben de frituursnacks en andere dingen jullie wat gesmaakt! Mamamies, super die reacties! Hier ben ik precies wat nerveus/bang om het de familie te vertellen hihi. Bam, fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden. Hopelijk verloopt alles naar wens deze zs! Mijn bezoek naar de gyn is pas om 20u. BAH De wachtruimte is een ruimte voor alle gyns in het ziekenhuis. Ik heb zo'n schrik dat daar NET weer iemand / een koppel die we kennen zal zitten in dezelfde wachtzaal. Dat zou echt vervelend zijn. Dan maar hopen dat die hun mond kunnen houden! Hier vanmorgen terug mijn ontbijt eruit gegooid bah Troostende woorden van ML: "Ik denk dat het went hoor schat! 'S morgens wat overgeven en dan kun je naar je werk vertrekken. Dat went echt'. LOL kon hem wel een mep geven. Gelukkig is hij anders wel een schat en helpt hij bij het opruimen
Dames met echo, succes vandaag! Dames die misselijk zijn, ik hoop dat het snel minder wordt of over is. Prulletje, hoe issie met je? Heb je een beetje kunnen slapen?
Ik heb straks gelijk om 9 uur mijn intake, en ik heb ook de angst een bekende tegen te komen. Mijn schoonzus is zwanger en loopt bij dezelfde praktijk als ik, en zij weten nog niks van onze zwangerschap. Hier weer een rotnacht gehad, heb enorm veel wakker gelegen...dat word dus weer een pittig dagje. Aan alle dames die vandaag een echo hebben...toitoitoi en bring us some good news!!!
Ik kwam gister ook een bekende tegen hij zei me gedag ik hem en ben ergens anders gaan zitten. Was vroeger vriend van mijn broer maar denk niet dat iemand t snel zeggen zal als ze je zien. Een gyn is er ook om spiraal te zetten.
Ik vind de eerste controle ook altijd onwennig, lijkt me toch heel vreemd om een bekende tegen te komen, gelukkig nog nooit gehad. Echo's vandaag heel veel succes!! Mamamies, leuk dat het zo positief gevallen is, spannend he met zo een shirtje, dat hebben wij ook gedaan, ik kreeg al bijna de slappe lach voordat er uberhaupt iemand binnen was hihi. Hoe we het nu gaan vertellen weet ik nog niet. Fee balen zeg die misselijkheid! Ik zou zoveel mogelijk hapjes en routines uitproberen om te kijken of het wil verminderen. Meissi, niet leuk, succes vandaag!
ML zal er ook bij zijn Denk dat men dan niet aan een spiraal of dergelijke denkt als ze je beiden tegenkomen
Vanmorgen licht misselijk. Straks nog vergadering hoprn dat het wat wegtrekt. De dames die vandaag een echo krijgen, heel veel succes. Op naar Nog meer kloppende hartjes.
Hallo ik ga zo is even proberen bij te lezen maar ik loop een maand achter zie ik Wij Zijn in verwachting van ons 3e kindje. Oudste word bijna 5 jaar en de jongste is 2,5 jaar Gister eerste echo gehad en was ongeveer 6 weken. Over 3 weken de 2e echo. Het hartje hebben we in ieder geval zien kloppen
Hai dames, hoe houden jullie het vol op werk? Ik ben echt niet te genieten (ben babysitter van twee kleine kinderen). Uren tellen..
Welkom kim1988! En gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat mooi dat jullie al een goede echo gehad hebben. Op naar de volgende
Zojuist de intake gehad bij de vk en ik ben geen bekenden tegen gekomen Alles was nog redelijk hetzelfde als 4 jaar geleden, en ik vond het erg leuk om de vorige zwangerschappen en bevallingen even door te lopen. Bloeddruk was 100/50 dus dat verklaard mijn vermoeidheid en duizeligheidsklachten. Volgende week de echo.
Kim je kan ook gewoon vanaf nu aansluiten! Welkom iig en gefeliciteerd! Ja werk, gewoon doorgaan. Ik heb best een drukke en veeleisende baan, dus er zit ook niets anders op.
Dag dames ik heb gelezen maar ben een vergiet neem me niet kwalijk. Iedereen die een echo krijgt of op controle moet veel succes!! Heb al de hele ochtend een misselijk en weeiig gevoel en met moeite een boterham gegeten
Sterkte studente Ik ben blij dat mn zoontje nu even in bed ligt.. Hij was weer beter en meteen niet te genieten.. Alle kastjes leeggehaald in de keuken toen ik even de verloskundige belde, kruiden over de grond uitgesmeerd.. fruit niet willen eten enz. enz. even de schade inhalen van een paar dagen ziek en rustig en lief zijn Maar kan er nu even erg slecht tegen. Baal ook gewoon dat ik de echo van vandaag af heb moeten zeggen en dat ik nu nog steeds niet weet of het goed is of niet Werkende mama's: wat voor werk doen jullie en hoe gaan jullie dat straks doen als de beebjes er zijn? Doorwerken, minder werken, stoppen met werken?? Dames met echo's (het zijn er nogal wat vandaag volgens mij Succes!! Hoop op hele mooie echo's vandaag edit: En kim, welkom natuurlijk!