afwachten!!? ik zou nog een keer bellen en even vragen een echo is een kleine moeite zeg!! dat kan je ook zeggen hoor
Littledreamer, nee met wachten moet je geen genoegen nemen. Die zenuwen zijn verschrikkelijk! Heel veel succes.
Kans is inderdaad grotendeels geweken. Na t zien of horen van het hartje is er nog maar 5% kans dat t mis kan gaan tot de 12de week. Dus ja kans bestaat, maar is klein.
Als je nou alleen wat bloed verloor kunnen ze nog zeggen van afwachten, maar nu lijkt me niet dat je gewoon moet afwachten.. Zou er idd gewoon op staan dat je vandaag nog ( als het kan ) langs wilt komen...
Eens met alle meiden, terugbellen en je niet af laten schepen door de assistente van de gyn. Dit is niet een beetje bloedverlies, hier zitten grote stolsels bij! Dikke knuffel meid!
hier weer misselijk eng opgestaan...wel gelijk geprobeerd een boterham naar binnen te werken en een bak thee..wil toch normaal eten naar binnen werken das toch het beste... maar het ging met moeite zeg pfff
ja hoor dat wisselt bij iedereen hoor bij de ene werken die hormonen wat erger op de buik en darmen en kan het lekker opzetten zoals bij mij ..had het bij mijn dochter ook dus het werkt zo schijnbaar bij mij ...zal je gerust stellen dit kan dus gewoon @ Joma: Tnx voor je reactie het stelt me een beetje gerust.
Joma, dat heb ik ook. Ik krijg alleen echt niets weg, zo 's ochtends vroeg. Dus dan maar een bak vanillevla. Hopelijk is het na week 10 een stuk minder!
Littledreamer, sterkte en inderdaad terug bellen en eisen dat je langs mag komen, deze onzekerheid levert stress op en die is helemaal niet goed voor een kindje!
Littledreamer: andere meiden hebben het al gezegd, gewoon aandringen. Dit is geen fijne situatie... en op wat zou je moeten afwachten? Beetje rare reactie... op stolsel? Die zaten erbij... dus ze mag best even laten kijken of de stolsel het embryo was. Sterkte iig en een dikke knuffel!
Hoi meiden, Ik zit met een dilemma, mijn man wil heel graag de combinatietest doen. Ik wil het ook wel, maar wat nou als de uitslag niet goed is? Ik vind het zo eng. Dat zou betekenen dat wij het vruchtje moeten laten weghalen. Toen ik nog niet zwanger was had ik daar ook meteen voor gekozen. Echter nu is het anders. Ik heb het hartje zien kloppen, heel mijn lichaam veranderd ik voel me zo beroerd. Ik ben dus echt zwanger. Ik kan niet zeggen dat ik een band heb ofzo maar het is gewoon niet te verkroppen dat ik het leven in me moet afbreken. Ik had nooit gedacht dat ik zo zou denken. Maar het leeft en dat moet dan weg. Maar leven met een gehandicapt kind kiest mijn man niet voor zegt hij. Wat moet ik nou doen? Gewoon de test doen en afwachten maar? Dan zit je dus wel een poos in spanning. Ik vind het nogal wat. Voor ons is het de eerste, heeft iemand hier ervaring mee en duurt het lang voor je zo'n uitslag hebt? Ik hoop niet dat ik verkeerd wordt begrepen want zo'n onderwerp ligt best gevoelig. Ik vindt de keuze als het niet goed blijkt te zijn gewoon heel erg moeilijk. Liefs Ger
Ger die keuze wat betreft wat te doen na een foutieve uitslag is voor iedereen persoonlijk. We hebben daar natuurlijk allemaal wel een mening over, maar dat is de vraag niet. Ik vind het toch lastig! Probeer hier samen zo goed mogelijk over te praten en geef ook duidelijk jou gevoelens aan voor jou is het ook anders nu, je voelt dat er wat gebeurd in je lichaam en dat is natuurlijk een wonder.. Ik denk voordat je een test doet je het samen wel eens moet zijn met wat doen we als het niet goed is... Want het blijft vaak een kans berekening...
Het is een keuze die je samen moet maken. Bespreek goed wat je wel en niet wil. Wij slaan de combinatietest over en gaan naar Belgie voor de NIPT Test. En dan hebben we rond de 12 weken al de uitslag. Ik ben geadopteerd en ik weet dus totaal niet wat ik eventueel met me meedraag. Wij weten heel goed wat we wel en niet willen. Als er uit de NIPT test komt dat er een ernstige afwijking (bijvoorbeeld Edwardsyndroom) is kiezen wij ervoor om de zwangerschap af te breken. De combinatietest is een kans berekening, de uitslag duurt meestal een week, als daar uitkomt dat je 1 op 199 kans hebt op een kindje met een afwijking moet je alsnog de NIPT laten doen en dan moet je weer 2 weken wachten. De nipt test is veel nauwkeuriger dan de combinatietest.
Hier ook weer zo misselijk opgestaan. Net maar 2 crackers en een glas water naar binnen gewerkt ben blij als het eerste trimester voorbij is! Ik hoor ook wel van sommige vrouwen dat ze de hele zwangerschap misselijk zijn geweest, bah! Kan me voorstellen dat je er dan niet van kan genieten.
Och jemig wat zijn er toch een stel gevoelloze assistentes op deze wereld.. Wij hebben er ook zo een bij de huisarts en vk.. Bij vorige miskraam mocht ik ook niet langskomen, wilde naderhand ook niet checken of ik schoon was hoewel ik zowat geen stolsels was verloren. Ben blij dat je een klacht indient Judith want dan gebeurd er misschien eindelijk iets tegen zulke mensen en opmerkingen. En littledreamer: hoop dat er nu niks meer komt, dat het onschuldig was en dat je toch snel terecht mag!! Ger: De kans dat er iets uit komt is natuurlijk erg klein.. Dus je kan het gewoon doen en er op vertrouwen dat er niks uit komt.. Maargoed, er kan altijd iets uitkomen. Wij doen zelf niet de testen maar wel de 20 weken echo. Ik zou een gehandicapt kindje ook niet kunnen laten weghalen denk ik nu (misschien reageer ik anders als de situatie daar is, dat weet je pas als je het meemaakt denk ik).. Maar vooral als het kindje het in de buik goed heeft zou ik denken: laat t nog maar even fijn zitten. Mijn man denkt daar gelukkig hetzelfde over. Maar als dat verschilt is het wel moeilijk natuurlijk. Alleen zou je ook pas echt kunnen discussiƫren als er iets mis blijkt te zijn? Dan kun je ook hulp krijgen vanuit het ziekenhuis om alles op een rijtje te zetten he? Ik weet het niet zo goed hoe je dat moet oplossen.. Ik snap jou in elk geval wel.. Het zit toch in jouw lichaam he? Misst: veel plezier Hopelijk hebben ze niks door En meiden met de echo vandaag: succes! Hopelijk mooie echo's