Joma, ik hang een beetje op de bank en doe niet veel in huis. Tot ik wat meer energie krijg. Heel soms val ik op de bank in slaap en daarna heb ik dan weer wat energie. Niet veel hoor
Ik had een heel verhaal geschreven over de testen. Denk dat niemand iemand daar een advies over kan geven. Belangrijkste is denk ik dat je naar jezelf blijft luisteren en op basis van jezelf een keuze maakt en die probeert te matchen met je partner. Joma, hier echt weken dat akelig/eng/misselijk gevoel gehad. Nu eindelijk minder, alleen nog maar met vlagen. Uitzitten denk ik, we gaan hard op weg naar het einde eerste trimester!!!
Heel herkenbaar. Ik werk fulltime, dus overdag zorg werk wel voor aangename afleiding. Zit wel heel veel te gapen op het werk Ga s avonds wel vroeg naar bed, om 22.00 lig ik er echt wel in. en ik het weekend val ik overdag ook wel in slaap maar probeer dan nooit langer als een uurtje te slapen. Wat ik wel super frustie vind is dat ik in het weekend om 9.00 gewoon klaar wakker ben...
Ravi, ik hier ook, ik doe het hoognodige en wat kan met de kinderen en thats it. Ben een mega poetskont maar ik heb het even losgelaten want het lukt gewoon niet. Over weken zal het wel weer goed komen.
ja ik werk niet meer ..met mijn dochter zwangerschap werkte ik ook fultime maar was ik lang niet zo moe als nu ....en wat je zegt vroeg naar bed en als je vrij ben ff liggen ...
Dit dus! Ik voelde me eerst ook erg schuldig dat ik zo weinig deed in het huishouden. Maar ik geef er nu gewoon aan toe en doe wat ik kan. Het echte poetsen komt wel weer als ik meer energie heb!
Gewoon aan toegeven lijkt mij het beste. Voel me alleen maar beroerder als ik er helemaal tegenin ga.
Niet doen Joma! Gooi die poetsdoek in de hoek en plof even lekker neer op de bank. Bakkie thee erbij en even gewoon relaxen. Even toegeven aan die vermoeidheid. Het komt allemaal wel weer!
zelfs mijn lievelings thee smaakt me niet!blehhh ja ik ga nu ook ff me ogen dicht doen op de bank hoor!!
Op mijn vrije dag poets ik meestal ook het hele huis.. Is hier altijd spik en span, maar nu even wat minder Gisteren niet verder gekomen dan de badkamer haha. Ik probeer niet te gaan liggen tussen de middag, aangezien ik dit op de dagen dat ik aan het werk ben ook niet kan. Maar gisteren was ik zo futloos dat ik het wel heb gedaan en soms in het weekend
Trots op mezelf dat ik gister heel de keuken schoon heb gemaakt. Vooral ook omdat ik een beetje een afkeer heb gekregen van de keuken.. Als ik de koelkast open doe moet ik vaak al kokhalzen, vanwege de vele producten die erin liggen waarvan ik misselijk word. En van de geur. Nu is ie lekker schoon, dus nu kan ik er al wat meer in zijn. Vandaag is de badkamer aan de beurt! Kleine stapjes, maar zo komen we er wel hihi. Ik ben echt geen ijseter, maar sinds mijn zwangerschap zijn ze niet aan te slepen.. Pff. Ik heb meerdere malen per dag vlagen van enorme dorst, die niet weg te drinken valt. En krijg dan ook een soort van last van mijn keel tijdens die vlaag. Herkent iemand dit? Drinken helpt niet, ijsjes en keelsnoepjes wel. Ik las trouwens dat je je ijzergehalte moet laten checken wanneer je veel trek in ijs hebt. Oops. Wat zijn de dingen die jullie wel wegkrijgen? Bij mij: Waterijs (calippo!!) Brood met kipboterhamworst of vega smeerworst (iets anders op brood moet ik van kokhalzen) Maiskolven Groentesoep Witte bonen in tomatensaus Vers fruitsap Fris fruit als appels en sinnaasappels Gemberthee Crackers Broodje bakpau (lekker klef en zacht) Cake Zelf echt koken kan ik trouwens niet, moet kokhalzen van de geur en het idee. Gelukkig woont schoonmams dichtbij. Vanavond wordt het dus groentesoep met een maiskolf, haha. Trouwens, ik ga vanavond het goede nieuws vertellen aan schoonouders+eigen ouders. Ik WEET gewoon dat ze (vooral schoonmoeder, 100 procent) het al weten. Manlief is er laatste weken zo'n drie keer per week gaan eten ivm ramadan, maar ik kwam vaak niet mee ivm misselijkheid. Of dan kwam ik wel mee, begroette ik schoonmoeder met drie kusjes en dan zei ze altijd: je bent zo warm, heb je nou alweer koorts? En manlief heeft haar verteld dat k twee weken geleden met spoed naar het ziekenhuis moest, vanwege enorme krampen. Nu kan ik het straks eindelijk vertellen, WAT een opluchting. En merk ook echt dat ik behoefte heb om als een klein kind bij mijn moeder uit te huilen als ik weer eens misselijk of ziek ben.
pfff hier nog zo'n energieloos iemand...ik kan de hele dag wel slapen. Gelukkig heeft manlief vakantie dus smiddags geef ik toe aan mijn vermoeidheid en slaap ik een paar uurtjes. Poetsen komt wel weer, had altijd een mooi schema en die pak ik wel weer op als de energie terug is. hier nu toch ook de misselijkheid hoor...en dat voelt naar. Het zit me gewoon hoog als ik wat gegeten heb...blehhh. hier langzaamaan al wat spulletjes pakken voor onze kampeertrip, vrijdag vertrekken we!! morgen een kinderloos dagje want ze gaan met opa en oma op stap dus heerlijk relaxed!! little dreamer, ik hoop dat je alsnog terrecht kan bij je vk voor een echo. die onzekerheid is niet fijn, suc6 en sterkte!
Ik heb de ha weer gebeld... Niet het idee dat ik door de assistent begrepen werd.. Ja maar mevrouw u bent toch zwanger.... Uuh ja maar ik hou geen voedsel binnen.... Ooh nou wilt u dan een afspraak?? Ja dat weet ik toch ook niet. Dus ik moet nu om 13 uur de ha zelf bellen.... Pfff wat een gedoe.
Oh zo herkenbaar die misselijkheid en vermoeidheid! Ik moet ook het om de 2 uur iets eten anders ben ik kotsmisselijk! Niet heel handig aks je voor je werk de hele dag op een winkelvloer staat! En ik ben ook extreem moe! Dat had ik met zl echt niet, toen heb ik me de eerste 10 weken echt afgevraagd of ik wel echt zwanger was! Pas toen ik de intake bij de VK had en het hartje had gehoord werd ik kotsmisselijk! Dat was toen tot 14 weken en toen was het alweer over. Verder had ik toen nergens last van. Nu is het zo anders! Ik ben zelf dan ook heilig overtuigd dat het deze keer een meisje is ( ik zie er ook echt niet uit terwijl ik de vorige keer straalde en ze zeggen toch altijd dat je van een meisje lelijk zwanger bent?!) Ook zl is overtuigd dat ie een zusje krijgt! littledreamer Oh meisje ik hoop zo dat het goed zit. Gewoon nog een keer bellen hoor. Stress is echt het meest slechte dat je kan hebben. ils spannend bijna de eerste echo! Ik mag vrijdag voor de 2e echo. Dan moet ik als het goed is nog 1x na de vakantie bij fertiliteit en als dan alles goed is mag ik gewoon weer naar de vk. Ga dus vrijdag ook even vragen of ik de vk niet al mag/moet bellen... Straks heeft ze geen plek! Ook kraamhulp moet ik denk al gaan regelen, want dat was de vorige keer echt een ramp... Ik heb 3 verschillende kraamhulpen gehad en een stagiaire die echt niks deed. Continu werd mijn vriend op pad gestuurd. Dat gaan we deze keer echt anders doen! Ik ga een uitgebreid plan voor de kraamwerk schrijven, want het geboorteplan van de vorige keer werkte echt heel goed. Ze hielden zich er allemaal keurig aan. Je denkt Oh die kraamwerk volop genieten, maar ik was best een beetje labiel door al die hormonen en de klap die mijn lichaam op had gelopen door de bevalling, dat ik niet zo mondig was als ik normaal ben. De bv schoot echt niet op (zl bleek uiteindelijk KMA te hebben) en ik ging kapot van de pijn. Normaal zou ik echt heel duidelijk gezegd hebben wat ik wilde, maar dat lukte gewoon niet. Ik ga er nu van te voren heel goed over nadenken en het dan opschrijven. Dan kan VL ook tegen de kraam zeggen zo gaan we het doen en niet anders! Spulletjes kopen; heb ik nog helemaal niet gedaan. Op de een of andere manier ben ik daar ook nog helemaal niet mee bezig... Het is ook de 2e en eerlijkheid gebiede, als het weer een jongen wordt, dan hebben we echt alles al! En gezien schoonzusje ook onlangs een zoon heeft gekregen, komt er vandaar nog een lading spullen bij! Ik wacht dus even af of het een jongen of meisje wordt! Heb wel al gekeken naar een wandelwagen, want die we nu hebben is echt helemaal op! Ik twijfel tussen de bugaboo cameleon3 of de bugaboo buffalo, maar nog genoeg tijd om daar uit te komen! Ik heb ook absoluut geen haast, waar ik de vorige keer alles zo snel mogelijk geregeld wilde hebben! We gaan waarschijnlijk ook verhuizen, dus dat wil ik ook even afwachten! Kan me nu al verheugen op de kinderkamers ontwerpen... Ben super creatief en handig, dus daarna ik dan echt iets gaafs van maken! Nou sorry, heel verhaal! Oeps!
Hier nog een futloos iemand. Veel te drukke dagen gehad en snachts ook slecht geslapen. Plus gisteren weer bruin gezien, vanmorgen ook weer een beetje. Ik heb mezelf vandaag een rustdag ingelast. Ik blijf lekker op bed liggen tv series kijken. Hopelijk kan ik tussendoor ook wat slapen. Maar ik merk dat ik echt ff rust moet houden. Schoonmaken, ik wilde ook alles schoonhouden. Maar dat lukt echt niet meer. Ik zie per dag wel hoever ik kom. Ik neem liever nu te veel rust, dan dat ik doorga. Als ik dat doe, wordt ikzelf boos, maar mm vriend ook. Die wil dat ik zo veel mogelijk rust houd, voor nu met dat bruin en die drukke dagen die we gehad hebben. De schat neemt nu ook veel van t huishouden op zich naast z'n drukke baan Dames die op vakantie gaan, veel plezier!
@kannen MvM, de ene dag red ik t wel met een volle en de andere dag kom ik ook maar tot de helft. Als ik een dag weg ben geweest zoals veel de afgelopen dagen, dan komt er bijna niets in de kan.