Uitgerekend 1 t/m 15 maart 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rostie, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Wat een mooie echo weer! Gefeliciteerd!!

Pff, hier ook weer zo misselijk... Wanneer houdt het op? Mag stilletjes aan gaan minderen, al hield de ochtendmisselijkheid bij dl ook pas op bij 13 weken. Pff, hoop niet dat het nu zo lang duurt :(!!

Had zo een zin in pasta, maar na 2 happen werd ik weer spuugmisselijk (werd ik al tijdens het koken ;)). Fijn, daar gaat mijn lievelingseten :(! Ondertussen ook 1 kilo afgevallen... Bij dl nooit afgevallen, dus is helemaal een andere zwangerschap nu :).

2. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Little dreamer, de cijfers zijn heel bemoedigend toch, ik duim mn duimen eraf voor je!

Joma, heel herkenbaar, gewoon lekker eten waar je trek in hebt! Zeker als je je zo akelig voelt is dat denk ik het beste wat je kan doen. Zeg ik lekker uitbuikend van goddelijke pizza! Hihi.

Wat betreft kinderen, zo zie je dat een forumgroep zoals dit heel erg fijn en ondersteunend is. Ik heb het de afgelopen weken ervaren voelde me zo verschrikkelijk rot tegenover de kids omdat ik gewoon de puf niet had om een ondernemende mama te zijn waar ik normaal als een "adhder op 10 bakken koffie" doorbhet leven stuiter. Ook geirriteerd en kort in de kar. Nu voel ik me beter dus dan gaat het ook beter. Als je dan leest dat meer mamas dat ook ervaren sterkt je dat. En de kinderen....die hebben er echt niet zoveel last van als wij denken.
    Meissie gefeliciteerd!

3. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Oh wat erg ik ben inmiddels al 4,5 kg aangekomen. Ik eet echt niet meer of anders (jaja net pizza op, maarja dat moet een keer kunnen).
    Ik heb dat iedere keer als ik zwanger ben, ik kom gelijk aan als een bezetene, ik wordt gewoon een rond propke. Als ik niet zwanger ben glijd het er gewoon weer af tot 55 kg (tenminste de laastste 4x)

4. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0

Hihi ja dat bestefte ik me ook laatst!! Spannend he voor de tweede echo!

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.337
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #4885 Liekje81, 30 jul 2014
    Laatst bewerkt: 30 jul 2014
    Wel fijn dan om vroege echo's te krijgen! Kan me voorstellen dat dat voor een hoop geruststelling zorgt!
    Mijn gyn zei rond de 5% dat het misgaat bij kloppend hartje. Zo zeggen ze allemaal wat anders. :(
    Ik las verschillende keren dat bloedverlies best vaak voorkomt. Dus dat komt helemaal goed lipttledreamer! Je zal de uren wel aftellen tot aan morgen!
    Ik ben gelukkig nog niet aangekomen. Ik let net als altijd op wat ik eet. Beetje gezond voor de baby kan geen kwaad. Ik heb echt geen zin straks 20 kilo eraf te moeten krijgen.

6. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Joma, die bandjes zijn herbruikbaar ;) Je kan ze wassen. Ik ben niet meer erg misselijk geweest maar toen ik ze om deed was ik ook niet echt misselijk. Doe ze vanavond af en morgen pas om als ik misselijk ben. Dan merk ik pas echt als het werkt. Normaal hele dag door misselijk en net toevallig vandaag niet. Haha

Papilio Fijn een goed echo!

Meissie86 Het is ook niet niks hoor om zo misselijk te zijn! Ik heb het lang niet zo extreem als jouw en tuurlijk wil je dit wondertje graag maar het is logisch als je je zo beroert voelt dat je er even niet van kan genieten. Heb je geen HG? Ik hoop dat het nog beter voor je word!
    Ik denk ook dat als je zo extreem misselijk bent dat je veel moet spugen dat die bandjes ook niet echt kunnen helpen.

Eten: Toch weer patatjes gegeten vanavond. Ik eet overdag wel fruit. En komkommer lust ik ook graag dus zolang ik dat blijf eten vind mijn vriend het niet erg als ik elke avond patatjes eet :p Beter als niks zoals de vorige zwangerschap zei hij. Maar elke avond patatjes word ik vanzelf wel zat denk ik. Haha.

7. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Mooie echo! Gefeliciteerd. En wat lief van je vriend :) genieten meis.

@reden vroege echo, heb 4 mk op m'n naam (2 met m'n ex). En we zitten in de mmm, dus controleren ze je ook eerder.

@ eten, de vk vertelde me dat ik gewoon alles moest eten waar ik zin in heb. Dit ivm m'n gewicht. Niet dat ik alles naar binnen schuif, maar toch fijn om te weten dat ik gewoon kan blijven eten. Op de rauwe melk, kazen en vlees na dan.

@misselijk, volgens mij begint t hier eindelijk ook te landen. Of t is van de stress. Heb sinds gister avond wisselend wel en geen bruin verlies. Maar ik ben vandaag echt niet lekker. Avond eten viel me ook absoluut niet goed. Klinkt misschien gek, maar ik ben blij als de misselijkheid zich meld.

8. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @Meissie86 Ja spannend weer dat het maar snel dinsdag is en voor jou maandag!!

@BAM oke je kan ze wassen ben zeer benieuwd...hier is trouwens de misselijkheid heel de dag alleen savonds wordt het minder dat was gisteren ook!
    whahah moet zo lachen om die patatjes van jou!!

@Grootsgezin 4,5 kilo...ik denk dat het bij mij ook niet veel minder is ...even kijken of ik straks op de weegschaal durf....oehhhhh ohh ik hoop zo niet weer een 40 kg aan te komen..dan wordt ik gek!!! maar dat tonnetje rond ik denk dat we elkaar een handje kunnen geven...dat dat hier ook weer gaat gebeuren!

@Shaantje heel herkenbaar ik had van de week lekker gekookt echt trek in stond bord voor me neus ...blehh 2 happen toen was het over...dus was blij vandaag dat ik daar trek in had en gewoon gehaald heb en naar binnen ging

@Sjudith nog even meid het is zo vrijdag!! en komt goed

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    de dames die ook al een redelijke buik hebben nu hebben jullie ook als je eraan zit zo spierpijn beurs gevoel aan de buik?????

ohh het is allemaal zo lang geleden he..volgens mij bij mijn dochter ook gehad gewoon het uitrekken van alles denk ik maar was later

10. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    zo de vakantie hier is begonnen in Duitsland!!!!!!! dochterlief mag 15 september pas weer heerlijk hoor!

11. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Joma, ik hoop dat ik nog van mijn patatjes af kom! :D:p;)

12. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    anders lekker eten joh!!:)

13. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik duim voor de meiden die in onzekerheid zitten. En voor alle misselijke onder ons, sterkte!! Hopelijk neemt het gauw af;) Ik zelf heb er ook last van, maar als ik regelmatig eet gaat het goed. Alleen avond eten lust ik nauwelijks..

Fijne avond nog en ik wens iedereen goede nachtrust toe!

14. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Net een ons ham van de slager zitten eten! Hopelijk gaat dat goed :p

ben blij als t morgen ochtend is dan weet ik meer.

ik heb nog geen buik tenminste mijn vet randje van mijn jongste nog :p

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Heb net een mars op die verdomde goed smaakte

16. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    nou heerlijk lekker dingen eten die smaken!

17. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik ben toch ook iets minder misselijk. Avond eten marcaroni met cheddar kaas ging goed naar binnen en zit er nog steeds in. Daarna zelfs nog twee beschuitjes gegeten met suiker omdat ik zo'n honger had... Of die zetpillen doen eindelijk hun werk. Of de bandjes... Ik denk dat ik ze vannacht maar af doe en kijken hoe ik mij morgen ochtend voel.

18. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    spannend met die bandjes!!

19. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ha die bandjes, hier werkt het in elk geval niet tegen zeeziekte;) Maar hoor er ook heel veel goeie verhalen over! Dus hopelijk werkt het wel tegen de zwangerschapsmisselijkheid!

Littledreamer, fijn dat t echte bloeden is gestopt en fijn dat je morgen ochtend al weer terecht kan. Ik blijf gewoon keihard voor je duimen.
    Voor judith trouwens ook, jij ook morgen of niet?

Meissie86: Geen ervaring en geen tips maar gewoon een hele dikke knuffel want het lijkt me zo ongelooflijk rot! Ik snap dat het kindje super gewenst is en dat je t niet ongedaan zou willen hebben maar het is wel gewoon heel erg ellendig en ik hoop echt dat het snel wat minder wordt!

Kids: Ik heb vanavond zitten huilen omdat hij zn avond eten niet wilde eten.. Eerst boos en toen het nog niet werkte moest ik gewoon huilen van ellende en moeheid en frustratie en schuldgevoel. Bah:( Vind dat zo zielig voor m he? Want hij doet dan eigenlijk verder de hele dag zo lief.. Heb dat normaal nooit! Ben hiervoor nog nooit boos op m geweest! Hij wilde ook meteen gewoon niet in slaap komen. Denk dat ie geschrokken is van dat ik boos was. Had m pas na negenen in slaap..

gewicht: 2 kilo erbij.. Maar elke maand als ik ongesteld moet worden kom ik twee kilo aan en als ik ongesteld ben geweest is die twee kilo er weer af.. Volgens mij houd ik dan gewoon vocht vast ofzo?

Eten: vanavond maar een boterham op. Hier gek genoeg patatjes ook fijn! Zelfs als ik helemaal niks meer lust lijken patatjes me nog lekker.. Terwijl ik t normaal dus echt niet lekker vind? Heel maf..

Trouwens ook nog iemand gefeliciteerd met de echo! Ik zag n hele mooie langs komen:)

Joma: hoe noem je een pret echo in t duits? Vk zei dat ik moest proberen op vakantie in berlijn even een pret echo te laten maken om t termijn vast te stellen:p

Liekje: hier inderdaad vroege echo omdat ik drie miskramen heb gehad.. Vind het eigenlijk niet heel relaxed hoor.. Want je ziet bijna niks, in tegenstelling tot een echo rond de 10 weken. Ben nog steeds niet 100% gerustgesteld want ik vind dat je nog best vaak hoort dat er in de 8e week wat fout gaat en die ben ik nog niet door.
    Maar aan de andere kant, ik weet ook dat ik de vorige keer wachten tot 10 weken lang vond hoor;)

20. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Liekje; ik moet vroege echo's omdat ik via ivf zwanger ben. De kans op een bbz en een miskraam is dan aanzienlijk hoger.

Echo; ik zag een hele duidelijke echo voorbij komen (sorry weet niet meer van wie!) mooi zeg, je kan echt al een soort kindje zien!

Eten; bij mij wisselt het per week! Ik had vorige week totaal geen honger en een normale stoelgang, nu heb ik echt steeds honger, word dan ook misselijk als ik niet op tijd eet, maar krijg wel continu buikpijn van alles wat ik eet... Niet heel handig dus!

Littledreamer; fijn dat je morgenochtend toch een echo krijgt. Hopelijk is alles goed. Ik weet nog dat ik met de zwangerschap van zl ook rond week 9 ineens wat bloed verloor en ook een stolsel... Ik schrok me rot, maar alles bleek dus goed te zijn. Wat het was wisten niet, maar waarschijnlijk gewoon een stolsel dat van een oude menstruatie was achtergebleven. Ik duim voor je hoor!

Vandaag een heerlijke dag gehad! Zl was super lief, luisterde goed (is echt een unicum!), z'n haartjes zijn weer lekker kort (knotsknetter in amsterdam, super leuke winkel en fijne kinderkapper voor slechts €13,-!) en we hebben een leuk spelletje voor de vakantie gekocht. Hij heeft ook geholpen met koken en daarna extra lekker zitten smullen van het eten.... Heerlijk om te doen en eigenlijk best wel welkom een beetje hulp! Was vandaag ook niet zo moe en misselijk en dat maakt me dan gelijk ook weer onzeker... 'Gelukkig' doen m'n borsten vreselijk pijn, dus dat bevestigd dan weer dat het wel goed zit met kruimel!

Deel Deze Pagina