Uitgerekend 1 t/m 15 maart 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rostie, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Molly, welkom en gefeliciteerd!!

2. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Molly, welkom en gefeliciteerd!

Littledreamer, dat is geen domme vraag, ik had er tot voor kort ook nog nooit van gehoord. De vader van mijn kindje heeft ooit een cmv-infectie gehad (net als bijna de gehele bevolking): zijn is dus cmv-positief. Ik heb die injectie nog nooit gehad (ik ben dus cmv-negatief). Dit is een nadelige combinatie voor een zwangerschap (kans op miskraam, ontwikkelingsachterstanden, doofheid, blindheid). Maar ik geloof dat de kans erop minder dan 1% is. Maar als ik nu ineens wel besmet ben met het cmv-virus en het nu bij mij actief is, dan is dat heel gevaarlijk. Geen idee wat ze dan doen trouwens, maar het moet goed in de gaten gehouden worden... Ik maak me over veel dingen zorgen, maar hier helemaal niet. Ik denk maar zo, als ik het in 38 jaar nog niet heb opgelopen, zal het nu vast ook niet gebeuren ;)

3. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier

hopelijk is er niks! Ik heb er nog nooit van gehoord!

4. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Ah wat naar roos
    Heel veel sterkte en hopelijk ben je gauw weer zwanger

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Sterkte Roos! Wens je snel weer een goede zwangerschap toe!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Renske ook nog nooit van gehoord nou maar hopen dat het goed is! Mag ik jouw situatie vragen? Alleenstaande? Met vriendin?

7. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh nee toch! :(:(:(
    Heeeeeel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou!
    Hopelijk mag het snel weer raak zijn!
    Dapper dat je weer vol goede moed bent hoor!

8. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Dat mag! Ik heb het op blz. 15 van dit topic beschreven. :)

9. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Welkom!
    Ik had vandaag de vk gebeld en die zei zelfs dat ik met 8 wkn een echo móest aanvragen. Daarna zouden zij pas met 10 wkn de intake doen. Ze zei er wel bij dat ik het echt niet eerder moest doen omdat het hartje dan nog niet te horen zou zijn.

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Molly welkom meid

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wooow mooi verhaal renske!!

12. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gezellig geklets meiden!

Roos wat een verdrietig nieuws zeg. Ik wil je veel sterkte toe wensen en hoop dat jullie snel weer zwanger mogen zijn. En hoop op dat je het een plekje kunt geven. Ga je in ieder geval bij de Vlindermamas neerzetten meis. Veel sterkte

Molly welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Eindelijk iemand die me gezelschap komt houden op de lijst op 6 maart haha! :)

@ huisdieren: schattig allemaal!

13. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    ♥ Maart mama`s 2015 ♥ (1-15)

1.
    Mejosje (33) 3e kindje
    Bam 2e kindje
    Hommel82
    Nannaf (29) 4e kindje

2.
    Rostie (28) 3e kindje
    Ravi80 (34) 3e kindje | MVM
    Yeahbaby (27) 1e kindje

3.
    Pauwlien (27) 2e kindje

4.
    Littledreamer (26) 3e kindje
    Junyor (33) 1e kindje | MVM
    Papilio 1e kindje

5.
    Meissie83 (31) 4e kindje | MVM
    SilverWolf (25) 1e kindje
    Juul83 (31) 3e kindje
    Grootsgezin (34) 5e kindje
    Thatsme87 (26) 1e kindje
    Mamamies (29) 2e kindje
    Josje83 (31) 3e kindje| MVM

6.
    Ils1 (26) 1e kindje | MVM
    Molly1 (26) 1e kindje

7.
    Renske76 (38) 2e kindje
    1Hanneke (30) 1e kindje
    Prulletje2 (29) 1e kindje

8.
    Kleineroe (27) 1e kindje | MVM
    Anne020 (34) 1e kindje
    Elijfay (26) 2e kindje

9.
    Meissie86 (28) 1e kindje
    Groen29 (33) 3e kindje
    LinsyVH 1e kindje

10.
    Vosje2000 (29) 3e kindje
    1982eva (32) 1e kindje
    AzA (28) 1e kindje
    Joma (33) 2e kindje

11.

12.
    Stukkie (29) 2e kindje

13.
    Sparky (27) 3e kindje

14.
    Sjudith 3e kindje | MVM

15.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindermama's Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Clyde - 4 +6 weken
    Roos2

Afspraken

9 juli Sjudith echo
    14 juli Ravi80 echo
    15 juli Junyor echo bij de fertiliteit
    16 juli Renske76 gyn + echo + cmv-bepaling
    16 juli Rostie echo
    17 juli Meissie 86 gyn + echo
    17 juli Kleineroe intake + echo vk
    18 juli Mamamies echo
    21 juli Littledreamer gyn + echo
    21 juli Sparky echo gyn
    22 juli Meissie83 intake vk
    22 juli Bam vk + echo
    22 juli Hommel82 echo
    22 juli Junyor intake + echo vk
    24 juli 1982eva intake vk + echo
    25 juli Grootsgezin intake + echo
    27 juli Rostie intake vk
    28 juli Kleineroe evaluatie + echo gyn
    29 juli Meissie83 echo
    29 juli Mejosje intake + termijnecho gyn
    31 juli Ils1 intake + echo
    4 augustus Prulletje2 intake vk

Wil je ook op de lijst of een afspraak gemaakt? Laat het mij ( Ils1 ) even weten

14. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Ik heb honger!!! Grrrr zin in vette zooi en heb alleen fruit ..

15. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fruit is wel gezond... Toch maar even naar de Mac dan ;)? Ik zou ook wel wat lusten :(

16. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Tjemig meiden, meer dan 10 pagina's moeten bij lezen sinds vanochtend!

Vosje; je moet doen wat goed voelt en kan me heel goed voorstellen dat MvM nu even niet zo goed voelt. Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen!

Eva; daar is het forum voor toch?! Ik ben ook super onzeker en continu bang dat ik toch ongesteld ga worden! Twijfel ook steeds of ik niet nog een rest moet doen (heb er 1 gedaan), maar ben dan ook weer bang dat ik ineens een negatieve test heb! Om gek van te worden! Dit had ik bij mijn zoontje helemaal niet, maar door die mmm en door het lange wachten is het nu zoveel spannender! Probeer te genieten! Ik geloof er heilig in dat stress echt negatief werkt op de baby in je buik, hoe klein ook! Bij S was ik super relaxed en heb ik echt genoten en heel veel rust gehad en hij was echt een super makkelijke baby!

Prulletje; ik heb ook migraine, maar tijdens de vorige zwangerschap heb ik juist 9 maanden geen enkele aanval gehad! Heerlijk!

Kleineroe; veel fruit en groenten eten! Pas op met al die smeerkaas, daar zit extreem veel zout in! Neem eens een cracker met avocado en tomaat, super gezond en heel lekker! In avocado's zitten veel eiwitten die je hard nodig hebt nu! Ook frambozen, zalm (gebakken met huid hier zitten de meeste voedingstoffen in!), makreel, perziken, yoghurt met granola/muesli/cruesli/havermout en bananen zijn super goed voor je! Wedden dat je je snel wat fitter voelt? En verder moet je lichaam natuurlijk wennen aan al die hormonen, dus geef het wat tijd.

Niet doen nu je zwanger bent; rauw vlees (zoals rosbief en carpaccio maar ook filet americain), tonijn, vacuüm verpakte producten die je niet verhit (gerookte zalm door de pasta doen kan dus prima!), (smeer)leverworst vanwege vitamine A (niet meer dan 1 boterham per dag), cafeïne (1 kopje koffie mag!), alcohol (hoewel mijn VK bij de vorige zwangerschap zei dat ik best af en toe een glas rode wijn mocht vanwege laag HB!), rauwmelkse kazen (bijv camembert), opletten met zout vanwege vocht vasthouden
    Verder zou ik alles met een korrel zout (!) nemen... Ik bedoel vroeger werd nergens op gelet en onze ouders zijn toch ook gezond op de wereld gezet?!

Huisdier; ik wil wel een hond, maar op 65m2 en twee hoog vind ik dat toch een beetje zielig! Komt ooit wel!

Roos; wat verdrietig, sterkte.

Welkom Molly!

Honger; ik heb ook continu trek, maar gelukkig heb ik super veel zin in fruit terwijl ik normaal helemaal niet zo'n fruit-eter ben! Vorige zwangerschap was ik verslaafd aan waterijsjes (van die dubbele met 2 stokjes! Was toen ook midden in de zomer uitgerekend en het was zo warm!) en garnalenkroketten! Gelukkig heb ik nu geen frietpan meer in huis!

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wow mammie respect voor je bericht hahaha.

Ik had bij de eerste trek in marsen en chocoladeboter. +50 kg.....
    Bij de 2e de eerste 4 maanden misselijk en amper gegeten maar daarna was het hek van de dam en vond ik bijna alles lekker. Maar vooral verslaafd aan mandarijntjes (hij heeft ook oranje haar hahaha)En kwam ik alsnog 40 kg aan. En nu vind ik verse sinaasappelsap helemaal lekker en hoop dat het erbij blijft. En Oja banaan op brood nomnomnom

18. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Sjudith ik typ altijd in notities en knip en plak dan de boel hier pas! Zo kan ik lezen en meteen reageren en lijkt het net alsof ik dat allemaal onthouden heb! Niets is minder waar, mijn geheugen is nu al een zeef en ik ben ineens zo onhandig als de pest! Had ik bij zl ook, dus ja ik voel me nu echt zwanger!

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Op mijn telefoon werkt dat niet

20. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Goedemorgen dames,

Ik kan het allemaal niet bijhouden, gezellig hier!

Roos, heel verdrietig, ik hoop snel op een nieuwe zwangerschap voor je!

De rest....heb het allemaal gelezen en als ik dan ga typen......poef alles weg.

Ik heb nu nog geen bepaalde trek in ander eten. Ik heb bij de vorige een mentosverslaving gehad, zo erg dat als ik een boertje liet het gewoon een fris boertje was. Bij de laatste deed ik niks anders dan mega glazen ranja vol met ijs drinken.
    Ik wel echt last van een soort vervroegde nesteldrang. Lijstjes maken, plannen etc.
    Ik heb een box op wieltjes gekocht en een borstkolf. Waarom dat? Geen idee maar moest en zou het hebben.
    Onze oudste is wat aan het vermoeden denk ik, hij doet een beetje anders, nog liever en behulpzamer dan anders, het is zo een droppie!

@sjudith ik dacht dat ik bizar veel angekomen was met 4 keer tussen de 20 en 25 kilo, maar 50..... Damn

Ze kwamen gister een pakket brengen, zegt de postbode ow het is nogal zwaar, stap maar even opzij want dat mag u nu niet tillen.
    Zo poepig, dat was dus de eerste!
    Oh weet je wat me heel erg opvalt, klinkt heel raar,ik heb echt bizar veel sjans! Ik denk dat mannen onbewust de hormonen oppikken ofzo. Ze komen wel van een koude kermis thuis want heb voor het eerst wel veel last van mn humeur!

Een hele fijne stralende dag voor alle dames!

Deel Deze Pagina