Welkom nieuwe zwangeren!! ohh ben zo blij dat ik nooit geen smoesjes hoef te verzinnen...ik drink gewoon geen alcohol Hier zojuist een uur lang pannenkoeken staan bakken, morgen is het de laatste schooldag voor de zomervakantie en die sluiten ze ieder jaar af met een pannenkoekenfeest!! Ik ben nu gaar...op de bank geploft met mijn theetje en straks op naar mijn bedje!
Heerlijk met die misselijkheid haha ! Wel leuk zo'n afsluiting met een pannenkoekenfeest! Mijn ogen vallen ook bijna dicht. Ga zo ook lekker vroeg naar bed, heerlijk
Oh wat hebben jullie veel geschreven! Pff, moet even wat van me afschrijven! Ik moest vandaag gewoon werken (ben kleuterjuf) en was zoals normaal rond half 8 op school. Maar vandaag was een extra lange dag, omdat groep 8 afscheid nam, dus ben ook tot half 9 's avonds op school gebleven. Tijdens de afscheidsavond zaten we in een benauwde speelzaal en voelde ik de kramp weer opkomen. Ik had mijn enige collega die ervan weet al ingeseind dat het zou kunnen gaan gebeuren, omdat ik dit thuis ook vaak 's avonds heb. En ja hoor, het kwam. Ik keek haar al aan dat het niet goed ging, maar bleef stug zitten. Maar het werd zó erg dat ik echt de tranen in mijn ogen had en niet meer kon blijven zitten. Ik moest de zaal uit, maar toen moest ik langs al mijn collega's en wat ouders, die hebben het allemaal gezien. 1 collega liep me achterna, want ze dacht dat ik flauw zou gaan vallen of over mijn nek zou gaan. Vlug naar mijn eigen klas gerend en zij mij achterna. Ik ging hurkend aan een tafel hangen, maar het hielp niet en ik huilde zo en het deed zo'n pijn! Dus toen heb ik tegen haar ook maar gezegd dat ik zwanger was. Ze begreep het meteen. Twee tellen later stond de directeur ook bij me, gelukkig had die niks gehoord. Mijn collega probeerde wat smoesjes wat er met me was en wuifde hem weg maar hij ging niet. Op een gegeven moment ben ik gewoon plat op de grond gaan liggen op mijn rug en heeft mijn collega een koude natte doek op mijn hoofd gelegd. Toen heb ik gevraagd of de directeur weg wilde gaan en toen ging hij gelukkig wel. Kon ik eindelijk even vrij praten. Maar toen de kramp weg was en we weer terug waren bij alle mensen was er blijkbaar al heel veel gepraat, zo van 'is ze zwanger ofzo?' Echt zo balen dat ze dit nu al vermoeden! :'-( Mijn collega vond dat ik het toch misschien maar aan de directeur moest vertellen, ook hij had gevraagd of ik zwanger was. Dan kan hij in elk geval vervanging voor me regelen mocht het echt nog nodig zijn. Dus ik heb hem net maar even een appje gestuurd (want kon niet praten met alle mensen erbij natuurlijk), maar heb tot nu toe nog geen reactie. Pff, baal er wel van. Van die stomme pijn natuurlijk, maar ook dat het nu niet helemaal meer echt een verrassing zal zijn. Maar ja. Het is niet anders.
Sparky, wat gek van je testen. Maar misschien geeft morgen de doorslag! Ik had op 13 dpo tuurtestjes. Maar op 14 dpo gaf die kruidvat early bij mij ook een veeeeel duidelijkere streep dan de kv 2v5. En toen was mijn digitale ook zwanger.
Oh nee Prulletje! Hopelijk hoef je dit niet meer mee te maken zeg, lijkt me vreselijk. Trek je voor de rest niet teveel aan van die insinuaties en probeer te genieten.
Damn, net tijdens het plassen zie ik ineens bloed... Verder nergens last van, geen kramp of iets dergelijks.
@ prulletje: balen zeg dat je dag zo moest verlopen! Ik denk dat het wel meevalt en de meeste mensen niet is opgevallen. Gelukkig heb je nu vakantie( toch?) dus dan hoef je ze even niet onder ogen te komen. Sterkte!!! @meissie83 ik heb dat ook bij mijn zwangerschap gehad op 5-6-7 weken en dat komt met regelmaat voor volgens vk. Zolang je geen krampen hebt dan is er waarschijnlijk niks aan de hand( bij mij toe ook niet) al kan ik me goed voorstellen dat je hier wel onzeker van wordt! Ook sterkte meid! Wil iemand op de lijst zetten dat ik op 22 juli een echo en intake heb en meedoe aan mvm? Alvast bedankt! Oja ik hou me een beetje afzijdig van het forum met meekletsen omdat ik met veel dingen niet kan meekletsen ( dingen kopen en voorbereiden enz) Geen probleem hoor maar volg graag jullie verhalen!!
Juul, nee ik moet nog een week voordat ik vakantie heb. Meissie, oh nee, bloed willen we niet zien! Hopelijk valt het allemaal mee!
Pfff zo moe maar slapeloosheid! Alweer! Ik kan al een paar dagen maar niet in slaap komen! Herkent iemand dit? Sparky; niks van al die opmerkingen aantrekken! Bij zl testte ik met 7 weken licht positief en dat ik helemaal goed gegaan hoor en nu had ik op 4 weken precies een CB digital die 1-2 weken aangaf. Die zijn overigens niet heel gevoelig pas vanaf 50 net als predictor. Kruidvat en andere eigen merk testen pakken meestal vanaf 25 hcg op! Het zegt dus allemaal niet zoveel hoe donker die streep is. Ik zou proberen te genieten en rustig af te wachten, al weet ik dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is! Werk; ik werk als leidinggevende bij een supermarkt en VL is projectmanager bij een detacheringsbedrijf en werkt steeds op projectbasis voor diverse grote verzekeraars en pensioenbedrijven (denk aan delta loyd, Zwitserleven, nationale nederlanden) Test; we hebben samen de test gedaan omdat we door het ivf traject twee hele duidelijke en tergend lang durende wachtweken hadden! Hij zag het eerder dan ik want ik was zo zenuwachtig dat ik wat anders was gaan doen en hij is bij die test blijven staan! Hier gaat VL mee naar de eerste echo want we hopen dan een hartje te zien knipperen! Hij gaat echt niet mee naar elke afspraak hoor! Smoesjes; antibiotica is absoluut een goede! Ik had vanavond een etentje bij mij thuis en heb continu mijn glas (met wijn!) mee naar de keuken genomen en daar leeg gegooid! Mijn vriendinnen hebben echt niks door gehad! Bij zl was ik precies met de feestdagen pril zwanger en ik heb alle drank aangenomen en ergens weggezet, want dat ziet echt niemand of ik was de bob en moest rijden! Prulletje; wat vervelend die krampen steeds! Schoonzus had dat ook heel erg en heeft zelfs in het zkh gelegen maar ze konden niks vinden! Wij hebben dit totaal niet geweten en zij had het ook 1 collega verteld. Na 8 weken was het helemaal weg en nu heeft ze een kerngezonde zoon! Meissie; zo lang je geen kramp hebt en het niet helderrood is, is er waarschijnlijk niks aan de hand. Ik heb dit bij zl tot 10 weken (!) gehad en daarna een super relaxte zwangerschap gehad. Maar schrikken is het wel! Hier; vanavond vriendinnetjes te eten gehad die hadden niks door al vroegen ze wel naar het verdere verloop van het ivf traject. Op een gegeven moment was ik echt zoooo moe... Heb maar gezegd dat ik de laatste tijd te veel heb gewerkt (is ook wel een beetje waar!) Ik heb ook een buikje door opgezette darmen. Dit had ik bij zl ook en dat trok met 7 weken weer weg... Heel vreemd want dan ben je dat opgeblazen gevoel en kleine buikje gewend! Ik ben slank en ben bang dat ik deze keer echt snel een buik zal krijgen! Bij zl was er met 12 weken echt geen ontkennen meer aan, maar vrees dat ik dat nu niet redt! Heb ik even geluk dat ik met 9 weken op vakantie ga!
Prulletje, wat vervelend, ik heb het bij mijn twee laatste zw ook gehad en ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Bij mij was het ook zo erg dat het om de paar minuten in een kramp sloeg en ik gewoon echt kon gillen van de pijn. Ik was de eerste keer echt wel in paniek. Waarschijnlijk zit er dan een flinke kronkel in je je darm door het verschuiven. Ik geloofde dat eerst niet, want kon ook niet blijven zitten zo erg. Goed dat je het wel hebt besproken, tja JIJ bent nu belangrijk de rest....jammer dan even! Meis; he wat schrikken! Zonder kramp zou ik me niet te druk maken, maarja dat is moeilijk! Mijn man is manager verkoopafdeling bij een exportbedrijf en ik heb een drukke baan als officemanager (thuisblijfmoeder) Hier is de moeheid ook toegeslagen, lamlendig bah, vind dat moeilijk om mee om te gaan. Ik wil heel de dag maar het lukt allemaal niet zo. Mijn man gaat mee naar de intake met echo en dan alleen bij bijzondere afspraken. Man komt gister thuis, ben je zo de straat opgegaan??? Had een zomerjurkje aan en heel wijd was het allemaal niet. Ik zeg ja pfffff ik kan niks super wijds meer vinden. Hij zegt, je ziet eruit om op te vreten, het is ook niet anders, komen er vragen dan is het zo. Enige waar ik zoooo op moet letten is dat ik continu mijn buik wil vasthouden, doe ik altijd maar dat moet ik nu niet doen! Gister ineens beetje stress, ik dacht ik voel mn rechter borst minder! Nog testje gedaan, knalpositief pffffff zal blij zijn als het 25 juli is! Zo nou stop ik anders wordt het een boek!
Vannacht weer flink kramp gehad. Mijn man heeft toch maar even de spoedlijn van de vk gebeld. Die hebben vervolgens weer de gyn gebeld in het ziekenhuis. Ze vonden toch dat ik een echo moest komen maken. Spraken even over een bbz maar dan had de pijn waarschijnlijk meer constant geweest, bij mij is het met vlagen. Dus ze vonden het geen spoed genoeg om vannacht te komen maar ik moet zo om 8 uur bellen voor een echo. Zal wel een inwendige worden 😟. Vind het zo eng! Hoop echt dat alles goed is.
Och prulletje wat een stress!! Bah! Ik duim dat het hetzelfde is als bij mij! Was ook met vlagen om de paar minuten en echt ook verschrikkelijke pijn. Duim duim duim. Inwendige echo is eitje echt waar. De benen losjes open laten vallen.....pfffffff hoe vaak ik dat nu al wel niet gehoord heb, leuk is anders maar pijn doet het niet. Ik trek altijd een wijde rok aan die je omhoog kunt halen. Met een t shirtje lig je daar zo naakt op de bank! Oh en leg een inlegkruisje in je broekje, ze zijn evht niet zuinig met het glijmiddel! Heel veel succes, gaat je man mee? Ik hou vandaag in de gaten hoe het met je is.
Prulletje, wat heftig! Veel succes bij de echo. Jeetje wat kletsen jullie veeeel!! Hier nog in bed en flink misselijk. Vannacht wakker geworden van kramp en nu ook steeds lichte krampjes. Vandaag NOD. Vorige keer ging het deze dag mis. Sochtends een positieve digitale en savonds miskraam. Een week later waren de testen pas weer negatief dus was zeker echt een miskraam. Nu een spannende dag dus. Baamoedermond is in ieder geval hoog, hard en dicht. Temp nog mooi stabiel. Geen enkel teken van een naderende 'ongi'.
Ow, het is je eerste kindje, dus even voor jouw beeldvorming, je moet met ontbloot onderlichaam op de bank komen liggen. Het echodingetje(geen idee hoe je dat noemt) is een soort staaf waar ze een condoom overheen doet en daar een hele dot glijmiddel opdoet. Deze brengt ze heel rustig in en thats it. Misschien wel handig om te weten. Ik kreeg nl de eerste keer van de zenuwen spontaan een hysterische lachbui bij het zien van het condoom, ik zeg dat lijkt me een beetje laat.
Sparky, ik leef zo met je mee! Dui duim. Ik zat gister nog wel ergens aan te denken. Im zou echt niet meer aan je bm mond voelen. De verloskundige en gyn vermijden dit heel erg als er geen noodzaak is omdat het kan prikkelen! Dus echt waar, niet meer voelen!
Poeh prulletje, wat een naar begin van de zwangerschap voor jou. Wel prettig dat je zo een echo krijgt. Meissie, hè bah, bloed, dat is schrikken! Sparky, ik hoop dat je zo een mooie digitale test hebt. Of doe je die pas morgen? Grootsgezin, ja die moeheid...pfff. Ik sliep gisteren ook al weer om half tien...
Oh prulletje, wat naar zeg! Ik duim dat het je darmen zijn en dat je straks gerustgestel weer naar huis kan. En inderdaad, inwendige echo stelt echt niets voor. Sterkte meis!! Sparky, ik duim me echt suf voor je. Hopelijk vandaag of morgen een enorme knaltest! Hier ook al wakker door de misselijkheid en de zenuwen. MvM komt om 09.00 uur en ik hoop zo op een positieve test! Moet je de urine trouwens in de koelkast bewaren ofzo? Meissie, ik hoop dat het eenmalig was en dat er niets aan de hand is! Dikke knuffel!
Renske, zijn de vaders ook bij de bevalling? Vind het trouwens heel krachtig dat je denkt dit wil ik en ik zoek in oplossingen hoe ik dat kan realiseren. Respect