@Louise11110 wat vervelend zeg. doe maar rustig aan en hopelijk trekt het snel weg! Vandaag 20 wkn echo gehad. Op zich zag alles er goed uit qua organen etc. Het viel de echoscopiste alleen wel op dat de baby een klein hoofd, buikje en bovenbenen heeft. De groei zou zo’n 2 weken achterlopen. Ik ga nu een nieuwe echo krijgen die uitgebreider zal zijn. Is dat een GUO? Of is dat weer iets anders? Ze gaan me nu maandag bellen want ze willen het eigenlijk nog voor de kerst plannen maar omdat de dokter al zo vol zit moet ze eerst overleggen wanneer het kan. Hopelijk kan ik maandag terecht en weten we dan meer! Onze dochter is geboren met 2300 gram dus die was ook heel klein. Ik ben zelf ook niet groot dus misschien krijg ik gewoon kleine kindjes. Ik ben wel een beetje bang nu maar hoop gewoon dat ze gaan zeggen, de baby is wat kleiner dan gemiddeld maar verder niks aan de hand. Wordt dus weer spannend tot maandag!
Het is inderdaad de GUO. De 20 weken echo wordt opnieuw gedaan maar dan door de gynaecoloog. Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat je toch eerder heen mag. Zo lang in spanning is niet fijn.
He spannend lijkt me dat ook loezzzzje. Gelukkig was je dochter ook klein, dat geeft goede hoop en gelukkig hebben ze niks geks gezien aan het kindje. Zijn jullie zelf ook niet zo groot? Hopelij kkun je inderdaad voor de kerst nog terecht, het is maar niks om zo in spanning te moeten zitten.
Vanwege mijn vorige zwangerschap loop ik al bij de gynaecoloog. Ik had zwangerschapsvergiftiging en mijn placenta bleek niet goed te zijn en is operatief verwijderd. Mijn gevoel zegt dat de placenta nu weer niet goed is en dat daarom de groei wat achterloopt. Hopelijk valt het mee en horen we maandag snel meer! Ik ben 1m55, dat is wel klein maar mijn vriend is 1m86, dat is zeker niet klein. Ik probeer me gewoon rustig te houden maar vind het wel spannend.
Ooh @loezzzje wat spannend! Ik herken het heel erg! Heb hier ook 2 zwangerschappen tussen hoop en vrees en angst geleefd vanwege te kleine kindjes... De 1e bleek uiteindelijk prima, de 2e bleek de placenta te klein bij de geboorte. Bij haar kwamen we pas met 28 weken erachter dat ze 4,5e week achter liep, bij de eerste was het ook met de 20 weken echo 2,5e week achterstand. Moest vaak voor extra controles en guo's en ctg en groeiechos en de hele mikmak weer naar het ziekenhuis. Steeds te horen krijgen dat we de 40 weken niet zullen halen en eerder gehaald moeten worden... Dus pffff ik snap de achtbaan en heb beide kanten ervaren. Maar hoe dan ook heb ik 2 gezonde dochters die nu goed groeien! Onthoud dat de curves van gemiddelde kindjes zijn. Als jullie een kleiner kindje krijgen, hoeft dat niet te betekenen dat er iets mis is. Dus wat is de achterstand met 2 weken? Hoe is er gemeten? Was behalve de grootte verder alles wel goed in aanleg en doorbloeding? Organen die werken? Dat id vooral belangrijk. Extra metingen zijn natuurlijk niet verkeerd nu om het goed in de gaten te houden! Sterkte!
@Louise11110 Hoe gaat het? Hopelijk heb je nu na een nacht slapen geen last meer. Erg vervelend die onzekerheid waar die harde buiken vandaan komen..
Het stelt me wel gerust dat er meer mensen zijn met deze ervaring maar blijft toch spannend. Ze kon voor nu geen afwijkingen zien aan organen, die zagen er allemaal goed uit, ook 3 vaten naar de navelstreng dus dat was ook goed. Misschien dat er idd geen oorzaak gevonden word en de baby gewoon klein is. Meer echo’s is alleen maar goed ja. Onze dochter was ook klein en groeit nu super goed dus wat dat betreft zien we het niet als een probleem. Hopelijk komt er niks geks uit maandag.
He ik kreeg opnieuw geen meldingen meer! Oh ik zie opnieuw mooie profielfoto's van jullie kleintjes voorbijkomen, wat mooi! @loezzzje erg goed nieuws dat alles van organen, doorbloedingen etc goedgekeurd is! Zoals ik het hoor lijkt het mij ook gewoon logisch dat je dit keer opnieuw een kleintje zal hebben, als het bij je vorige ook zo was, en je zelf ook niet groot bent, klinkt me echt normaal hoor! Maar toch goed dat ze het niet afwimpelen en gaan opvolgen, hopelijk krijg je voor kerst nog een geruststellend gevoel @Louise11110 oh dat klinkt niet fijn... er ging bij mij al een beetje een kleine alarmbel rinkelen toen je zei dat je al enkele keren harde buiken had die pijnlijk waren. Maar dat link ik dan meteen aan verkorte baarmoedermond en dat is niet het geval, dat is al erg goed! Ik hoop dat het iets onschuldigs is Neem je rust nu maar.. Hier gaat alles opnieuw positief verder. Ik ben zo ontzettend blij met die utrogestan. Ik heb in 2 weken tijd amper nog een harde buik gehad, enkel na het plassen sochtends nog en dat trekt ook steeds vlugger weg nu. Het enige nadeel is dat ik zo hondsmoe ben van die pillen.. ik neem dan ook de hoogste dosis nog voorlopig, 3x 200mg per dag. Ons meisje is intussen heel actief daarbinnen, ik kan zelfs de tel niet bijhouden hoeveel harde schopjes ik voel op een dag Gisteren in bad ging mijn buik van links naar rechts haha, heb er een filmpje van Nu voorbereiden op een weekje vakantie!
Hier alles weer redelijk rustig Goed geslapen dus ik denk dat het wel los gaat lopen vandaag! Morgen weer voor het eerst op mijn eigen afdeling werken dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ga in iedere geval een buikband aanschaffen voor op werk. Lief dat jullie zo meeleven❤️ @Lisa890 wat fijn dat je haar zo goed voelt en dat je buik rustig is! @loezzzje spannend meid! Voel je de baby wel goed?
@Lisa890 ja, ze kon op het eerste gezicht niet echt een afwijking ergens vinden dus vandaar dat ik toch wel heel benieuwd ben naar die uitgebreide echo. vind het toch wel spannend. gelukkig belde ze gister al en heb ik maandag om 15:15 de afspraak! hopelijk hebben we dan meer duidelijkheid. @Louise11110 ik voel de baby nog niet echt elke dag, dat is ook iets wat ik met de gyn wilde bespreken, nu realiseer ik me dat dat misschien ook kan komen omdat de baby dus “klein” is. Al moet ik zeggen dat de tikjes wel steeds vaker te voelen zijn aan alle kanten dus dat stelt me ook weer wat gerust. Hopelijk voel ik de baby snel veel schoppen.
@loezzzje fijn dat je morgen al kan gaan! Ik duim mee Hebben jullie soms ook een soort van misselijk gevoel daar het getrappel? Snachts is de kleine zo fel aan het draaien en trappen. Eerst denk ik ooohh hoe geweldig, maar na een tijd begint het op mijn maag te werken, vooral als ze omrolt Ik herken het echt niet van de eerste
Hier trapt ze soms in 1x zo hard dat ik ervan schrik Hier trapt ze ook flink, vooral richting mijn blaas. Lijk er wel een soort van ritme in te herkennen. Vooral in d e ochtend als ik wakker word, na het eten en in de avond als ik in bed lig is ze actief.
Hier voel ik ze helemaal niet zo duidelijk. Het is nog erg zwak geplop en gefriemel en twijfel dan ook soms of het nog mijn darmen kunnen zijn. Dat zal wel met de placenta te maken hebben die aan de voorkant ligt maar het maakt me onzeker. Ik heb haar nog maar 3 keer echt heel duidelijk gevoeld en ooh wat droom ik er van om ze vaker heel duidelijk te voelen!
Hier trapt meneertje al een paar dagen op mijn blaas. Heb het idee dat hij vaak wakker is. Voel hem meer dan toen met mijn oudste. Mijn oudste was heel rustig en meer aan het schuiven... en toch voor mekaar gekregen een knoop in de navelstreng te zetten. De navelstreng was gelukkig langer dan standaard en hij kwam niks tekort. @FVG; ik hoop dat je binnenkort de baby wat beter zal voelen. ❤
Wel vandaag eerste rustdag van de vakantie (lees: veel zetelhangen) en ik mag niet meer klagen. Vandaag heb ik ze dus enorm veel gevoeld! Heb ze nu ook langs buiten gevoeld voor de eerste keer (meestal als ik wou voelen dan stopte ze). Zo bijzonder! Nu mijn vriend nog...
Fijn dat je ze lekker voelt. Wij vandaag een kinderwagen gekocht helemaal blij mee. Via mp voor een mooie prijs. Alles is al lekker gewassen en zit er alweer terug op. Heerlijk bevredigend voor mijn nesteldrang haha.
Succes vandaag Loezzzje. Ik snap dat je je dan zorgen maakg over d e placenta. Kunnen ze daar iets aan doen? Of vooral jullie in de gaten houden en verder niks? Ik duim voor goed nieuws!
Mooie wagen Cindy! Ohhh brrr knoop in de navelstreng, griezelig. Wat fijn dat het met je zoon helemaal goed is gekomen. (sorry vergeten wie het vertelde) FVG ik voel ook nog niet zoveel. Wel dagelijks nu, maar niet op gezette tijden en nog maar heel zachtjes. Zeker niet aan de buitenkant te voelen of te zien. Ik kan ook niet wachten tot het meer en duidelijker wordt.