Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Louise11110 hoe gaat het nu?

@Lisa890 fijn dat het zo goed gaat met de utro! Ik word gelukkig niet misselijk van het getrappel :p wel echt een hyper kind, elk moment dat ik ga zitten of liggen is ie duidelijk wakker.

@loezzzje 2 weken is wel een flink verschil zeg, maar je dochter was ook echt niet groot nee. Gelukkig zag alles er verder goed uit, heel veel succes zo!

@Cinsam mooi! Heerlijk idd voor je nesteldrang, hahaha.

Zo schoonmoeder weet sinds vandaag ook eindelijk dat er nog een kindje komt. Echt wat een luie vent heb ik wat dat betreft. We hebben heel weinig contact met haar en ik zei al weken, wanneer vertel je het je moeder nou eens (ik heb sowieso niet zo'n goede band met haar dus ik wilde dat hij het zelf zou zeggen), en ja nu voor de kerst moest het natuurlijk echt wel even gebeuren :rolleyes:
    Herkennen jullie het ook dat als je bvb wat voorover zit of op je buik ligt, dat je baby wat gaat protesteren? Echt duidelijk maken dat het wat te krap is ofzo :p

Louise11110, loezzzje en urfebe vinden dit leuk.
  2. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @Rapunzel haha vind je schoonmoeder het dan niet vervelend dat ze het nu pas hoort? :p

Als ik soms een plotselinge draai maak met mn bovenlichaam dan krijg ik ineens een keiharde trap van de baby. Volgens mij schrikt hij dan ofzo :D
    Verder voel ik hem ook duidelijk bewegen, maar veel minder vaak dan mijn zoontje. Hem voelde ik zowat de hele dag bewegen. Deze baby is slechts enkele keren per dag actief. Zoontje was na de geboorte ook een hele onrustige baby, dus hopelijk krijg ik nu een heel rustig en tevreden baby'tje :p

3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @blessings ik denk dat ze geeneens doorheeft hoe ver ik al ben, en als ze dat hoort zal ze wel zeggen ow zo ver al! Maar verder zal het niet boeien :p
    Whaha zou mooi zijn als het wat zegt he, een rustige baby is een heerlijk vooruitzicht :D

blessings vindt dit leuk.
  4. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    @Rapunzel Oh nou inderdaad. Lekker geïnteresseerd zo'n schoonmoeder. Ze heeft dus nog niet eens gevraagd wanneer je uitgerekend bent of wanneer het kindje verwacht wordt...

5. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    7EE7109D-0D2F-43BC-ADFE-BF6ACB009D1B.jpeg
    Grappig om het zo naast elkaar te zien. Merk ook dat het wat in de weg gaat zitten met sokken en schoenen aan doen. Scheren doe ik op gevoel haha. Gaat tot nu toe nog prima. Ik slaap met een Voedingskussen en dat is wel fijn. Maar merk als ik meer op mijn buik draai dat de baby dat niet zo leuk vind. Op mijn rug vind ik het zelf minder leuk als mijn ingewanden naar binnen drukken of zo. Dus ik draai wat af op een nacht. Maar vind het nog steeds heerlijk dat zwanger zijn.

Louise11110, urfebe, Loeki82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Vanmiddag weer een echo gehad bij de gyn. Helaas zijn we nog niet veel wijzer. De gyn heeft een uitgebreide echo gedaan en alles goed nagekeken. De baby bewoog volop dus dat was wel mooi om te zien. Gyn zegt dat alles er keurig uitziet. Genoeg vruchtwater, tot nu toe goede moederkoek, goede doorbloeding, alle organen zien er goed uit, beweeglijk. Maar, de baby is erg klein. Je hebt die curve en de baby zit nog onder de onderste lijn. Hij kan geen oorzaak hiervoor vinden omdat alles er normaal uitziet. Hij wil het wel verder laten onderzoeken dus ik ben nu doorverwezen naar het radboud in nijmegen. Daar heb ik nu vrijdag een afspraak. Hun gaan ook weer een echo doen en kijken of ze wat kunnen vinden. Heel misschien als hun het nodig vinden ook een vruchtwaterpunctie. Pffft vind het wel spannend allemaal!

7. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Kan me heel goed voorstellen dat het spannend is zeg. Je maakt je toch zorgen Idd. Hoop dat je snel wat wijzer word. X

loezzzje vindt dit leuk.
  8. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat spannend! Niet echt relaxt de kerst in zo..

loezzzje vindt dit leuk.
  9. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Mooie buik en mooie kinderwagen!
    Ik heb ook 'n Joolz. Hele fijne wagen!

Cinsam vindt dit leuk.
  10. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Heel herkenbaar met mijn 1e zwangerschap vanaf de 20 weken echo... Alles goed, behalve dat ze klein was. Inmiddels is ze bijna 4 en is daar niets meer van te zien en ook qua ontwikkeling geen enkele zorgen! Zij zat nog wel net onderin het lijntje van de curve.. Bereid je ook vast voor op dat ze gaan vertellen dat je mogelijk met 37 weken wordt ingeleid. De jongste viel ook van het lijntje af, maar wel pas met 28 weken. Haar placenta was te klein, maar dat konden ze niet zien tijdens alle echo's en ctg's en onderzoeken. Alles was helemaal in orde, ook de doorstroom. Af en toe wat minder vruchtwater. Maar ook deze dame... Helemaal gezond en doet het erg goed!

Hopelijk heb je hier wat aan qua positieve uitkomsten. Maar de weg naar de geboorte was wel echt slopend qua spanning iedere keer..

Sterkte! Voor vragen kun je gerust bij me terecht!

loezzzje en Kyra77 vinden dit leuk.
  11. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Dank je, lief! :thumup: Ja, het is wel echt spannend. Eigenlijk is er in zover niks aan de hand omdat alles er goed uitziet op de echo en hij niks kan ontdekken, maar er is wel degelijk iets aan de hand, want het is een kleine baby. Dus het is een beetje dubbel. Ja, onze baby lag echt ruim onder het laagste lijntje vandaar dat hij ons echt wil doorsturen. Ik dacht ook dat er misschien wel vroeg ingeleid gaat worden maar mijn vriend zegt weer; misschien groeit het kindje wel heel langzaam en willen ze het zo lang mogelijk in de buik houden zodat het verder kan groeien. Moeilijk om te speculeren nu omdat er natuurlijk nog niks duidelijk is! We wachten vrijdag wel weer af. Gelukkig hebben we wat afleiding tijdens de kerstdagen.

12. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik dacht inderdaad ook elke keer dat ik ze liever beter in mijn buik kon houden omdat dat toch de beste plek zou zijn voor ze... Met de oudste ging het vanaf mijn verlof = rust, werd beter. Ze ging met sprongen vooruit en mocht ook tot over de 40 weken doorlopen. De jongste lag 4, 5e week achter en moest wel echt eerder komen. Voor haar was het ook echt beter omdat ze geen kant meer op kon groeien. Dus ze zullen je kleintje goed in de gaten gaan houden en alle opties en mogelijkheden bespreken. Heb je ook een idee hoe ver de baby achter ligt in groei en waar ze aan denken? Voor groeiechos is het fijn om bij dezelfde persoon in te plannen voor een eenduidig beeld. Ik kreeg tussendoor nog weer een guo door weer mindere groei en die meette zo ruim, dat er 1,5e dag later niks meer mis was, terwijl ze die 1,5e dag eerder echt onder de curve zweefde...
    Vervolgens weet je straks wel heel goed echo's te lezen en bepalen ;) hopelijk is de baby vrijdag weer wat bijgetrokken! Doe het vooral wat rustig aan!

loezzzje vindt dit leuk.
  13. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    We zijn vergeten te vragen hoever de baby achter ligt maar hij noemde de baby “absurd klein”, nou weet ik natuurlijk niet wat in zijn ogen absurd klein is maar we kunnen het in Nijmegen nog vragen. Als het vruchtwater en placenta etc. allemaal goed blijft dan kunnen we denk ik ook gewoon door blijven zoals nu maar met veel groeiecho’s. Of het moet zijn dat ze in Nijmegen toch nog iets vinden maar dat wachten we gewoon af. Voor nu lekker proberen te genieten van de kerst!

14. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat het goed blijft gaan. Voor nu idd proberen van de kerst te genieten. Dikke knuffel. ❤

loezzzje vindt dit leuk.
  15. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    He wat vervelend die onzekerheid loezzzje, hopelijk vrijdag meer duidelijkheid en fijn dat jullie wel afleiding hebben met de kerstdagen.
    Wat een rare woordkeus van de gyn zeg, absurd klein vind ik echt niet iets wat je kan zeggen tegen aanstaande ouders...

Mooie buik cinsam!

loezzzje vindt dit leuk.
  16. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nou dat is niet de meest tactische manier van overbrengen van de gyn! Ik kan bij mijn ziekenhuis ook verslagen inlezen. Wellicht staat daar meer in. Maar als jij rustig zo de kerst door komt is dat veel belangrijker!

loezzzje vindt dit leuk.
  17. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

@Rapunzel
    Hier gaat het goed! Ik moet wel rustig aan doen maar dat is ook niet zo gek.

@loezzzje ik snap dat je zorgen maakt! Krijg je nu elke week een echo bij dezelfde gyn?

Hier protesteert de baby hevig als ik een beetje voorover gebogen zit:roflmao: Ik voel haar echt goed bewegen. Ik blijf het bijzonder vinden.
    Vrijdag de 20 weken echo:D

urfebe, loezzzje, blessings en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Even een off topic onderwerp, ik moet het even kwijt..
    Wat vinden jullie ervan als jullie partner zonder jou op reis gaat?
    Mijn man heeft 3 broers.
    3 jaar terug zijn ze begonnen met een spaarboek om samen een keer op reis te gaan.
    Ik vond het wel een leuk idee, eens de mannen onder elkaar en nu intussen 2 jaar terug zijn ze 10 dagen naar new york gegaan.
    Ik heb toen geen moment gepiekerd ofzo.
    Vorig jaar was er een vrijgezellenfuif van mijn schoonbroer en toen zijn ze 4 dagen naar boedapest gegaan. Ik vertrouw mijn man blindelings maar toch gaf het mij een lastig gevoel.

Ze zijn intussen terug 2 jaar aan het sparen en volgend jaar zouden ze 3 weken de westkust van Amerika afreizen met als eindpunt las vegas.

En vanavond kreeg ik te horen dat ze eind mei een week barcelona aan het plannen zijn, als we een kersverse dochter hebben dus.

Ik weet het niet meer.. die ene reis naar new york vond ik een reuze leuk idee maar nu voel ik mij ronduit buitengesloten.
    Mijn man en ik gaan zelf nooit op reis overzee, al zeker niet met ons 2. 4 daagjes duitsland is het enige dat we in de laatste 6 jaar gedaan hebben, met zoonlief erbij.

Ik heb het gevoel dat hij de hele wereld ziet en ik braaf aan de haard zit te wachten.

Ik heb geen vriendinnen, heb al 10 jaar al mijn energie in mijn man en gezin gestoken. Ik kan dus niet even zelf iets organiseren om me wat af te leiden.

Het ligt vast aan de hormonen maar ik ben erg overstuur hierdoor :(
    Ze maken reizen om nooit te vergeten, stuk aan stuk en ik mag er nooit deel van zijn :(

Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

19. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Oh ik snap je helemaal hoor. Is helemaal niet raar dat je dat niet leuk vind. Hij lekker allemaal reisjes plannen, maar allemaal zonder jou! Ik vind dat echt niet eerlijk. Heb je je man verteld dat je het heel rot vind dat hij elke keer mooie reizen maakt waar jij niet bij mag zijn?

Kijk, dat hij het leuk vind om met zijn broers af en toe weg te gaan snap ik. Maar doe dan een kleine vakantie van een weekendje ofzo. Of eenmalig een grote reis. Maar dit is wel heel veel. En dan ook nog zo vlak na de geboorte van jullie dochter. Lekker handig.. Je weet nog helemaal niet wanneer je bevalt en of je na de bevalling wel weer snel op de been bent. Heb je hem dat wel verteld? Mannen denken daar vaak niet over na :rolleyes:

Mijn man gaat eens in de 2 a 3 jaar een lang weekend met zn broers en vader weg naar Engeland om een voetbalwedstrijd te kijken. Gaan ze met de boot enzo. Helemaal leuk.
    Nu hadden ze dus voor half mei ook een reisje staan, maar ik heb wel gezegd dat de kans groot is dat hij deze moet afzeggen. Alleen als ik een paar weken eerder beval en de bevalling heel goed is gegaan dan mag hij weg, maar anders heb ik hem gewoon nodig. Klaar. Maar dat snapte hij wel toen ik dat zei.

En wij hebben ook afgesproken dat als hij naar zo'n voetbalreisje gaat, ik voor datzelfde bedrag iets mag doen of kopen wat ik leuk vind. :o:

Maar lang verhaal kort. Ik zou het er dus ook absoluut niet mee eens zijn. Hebben zijn broers een vrouw/vriendin? Vinden zij het allemaal maar goed dan?

20. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Oef! Mijn lief is absoluut niet zo dat hij weg gaat, maar dat is omdat hij meer op zichzelf is. Maar hier zou ik ook echt niet blij van worden... Heb je het wel eens besproken wat je hier schrijft? Zolang hij niet weet hoe jij je er bij voelt, zal hij dit ook niet weten of er bij stil staan. Een weekend of een week zou mij af en toe niet zo zeer storen als het in overleg gaat en het financieel kan. Maar 3 weken en ook nog eens net rond de uitgerekende datum.. Dat getuigd toch van weinig zelf nadenkend vermogen hoe dat voor jou is. Ben ook wel benieuwd wat zijn Broers dan thuis hebben zitten... Ik zou dit echt bespreken dat jij ook wel op dit soort reisjes zou willen en het ook wel beter afgestemd mag worden met jou. Ik zou me achtergesteld voelen of zo als ik jou was en alleen en dit ook benoemen. Dat komt waarschijnlijk wel aan dat je je buitengesloten voelt. Dat je hem dan mist en nodig hebt bijvoorbeeld. En een voorstel om samen op zo'n reis te gaan. Ik denk dat dit voor onze relatie de aanpak zou zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit.

Deel Deze Pagina