Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    @Louise11110 wat een hoge werkdruk! Je zou voor minder even breken daarvan :confused:
    Goed op je strepen staan hoor!
    Ik geloof dat jij wel héél blij zal zijn als die laatste werkdag voor je verlof erop zit :)

2. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste zorgde ik ervoor dat ik alles in huis had wat op de uitzetlijst van de kraamzorginstantie stond. Gaf mij toen wel een gerust gevoel dat ik dan alles in huis had wat zij misschien nodig zouden hebben.

Louise11110 vindt dit leuk.
  3. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @uitzet: gewoon je gevoel volgen. Ook qua aantallen. Als je merkt dat je iets te kort komt, is het zo bij gekocht dan wel besteld via internet. Je kunt eens Google op budget uitzetlijst om ieg de basics in huis te hebben. En bedenk dat 'n uitzetlijst van 'n babywinkel ook 'n verkooptechnieken is..
    Een idee
    https://www.consumentenbond.nl/zwanger/baby-uitzetlijst

4. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
  5. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Super leuke kopjes zeg @Cinsam !! Ik heb het oilily servies hier in de kast staan, is alleen voor de sier. Het mag ook absoluut niet gebruikt worden want dan is het niet mooi meer. Het is ook niet meer verkrijgbaar in de winkels volgens mij dus ik hou het ook maar in de hoop dat het misschien straks heel veel waard wordt :roflmao:

@Louise11110 pfff klinkt heftig! Je hoeft geen nachtdiensten nou toch? Kan me herinneren dat mijn vriendin dat ook niet meer hoefde toen ze zwanger was, is ook verpleegkundige. Hopelijk kan je wel goed je rust nemen!

@uitzet; ik heb bij onze dochter geprobeerd om te kijken naar wat ik dacht nodig te hebben. de uitzetlijst van babywinkels is idd een verkooptruc, daar heb ik niet alles van gekocht. Wat je echt wel heel veel nodig hebt zijn hydrofieldoeken en rompertjes. Ik dacht steeds dat ik wel genoeg rompertjes had en dan zaten ze weer allemaal in de was. Nu heeft ze er gewoon 1 per dag aan, toen ze nog baby was soms wel 2 of 3 op een dag :p

6. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    23 weken buik fotootje

Bijgevoegde bestanden:

urfebe, blessings, Cinsam en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik heb me vandaag helemaal laten gaan bij het beddengoed bij zara home :D:D
    Ik heb persoonlijk liever de ouderwetse manier met dekens en bovenlaken dan een slaapzak.
    Heb een zomer en wintersprei gekocht en 3 sets bovenlaken met hoeslaken in dezelfde print.
    Effe showen, ook 2 foto's van een bovenlaken rond de 2 spreien omgevouwd.
    Ben helemaal happy ervan :D
    Krijg alleen de foto's niet goed gedraaid hier..

20200105_194913.jpg 20200105_194852.jpg 20200105_194846.jpg 20200105_185844.jpg 20200105_185808.jpg

urfebe, Julias, blessings en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooohhh prachtig!! Daar hou ik ook van!!
    Qu uitzetlijst ga er maar van uit dat je alle extra dingen niet nodig hebt zoals een flessenwarmer. Hydrofiele doeken zijn echt super handig in veelvoud. Ik gebruikte ze overal voor helemaal met een spuger en een knoeier! Dus bijna iedere 3 uur een schone of zo o_O dus setjes kleding gingen er ook rap doorheen. Maar die heb je ook zo bijgehaald of besteld indien nodig. Kruiken en hoezen en dekens voor bedje is wel handig om die x2 te hebben kun je mooi afwisselen ook. Ik heb 1 kruik en een dopper die heel heet wordt. Dat werkt ook prima ;) en anders kan de kraamzorg je ook nog weer verder helpen. Is allemaal geen drama als je moet compleet bent. Mijn lief werd bij de eerste steeds op pad gestuurd omdat de ouderwetse kraamzorg onze spullen niet goed genoeg vond... Die kun je ook nog krijgen :mad:

@Louise11110 jeetje dame... Ik snap je wel hoor! Wederzijds respect is ook een gegeven...

Louise11110 vindt dit leuk.
  9. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Heel mooi @Lisa890 vooral dat lakentje met die bloemetjes erop!

@uizet bedankt voor de tips dames! Net even de kast in gedoken en ik kwam erachter dat ik meer hydrofiele doeken heb dan ik dacht. Ook nog een paar doeken die mijn oma nog heeft gebruikt en die zien er nog piekfijn uit. Ik heb ook nog wat kleertjes en lakentjes van haar gekregen. Echt heel schattig!

Mijn opleiding zit er bijna op! Nog een 2 weken hard werken en dan is dat klaar! Wat een opluchting zal dat zijn zeg. Ook gelijk met mijn teamleider gesproken over minder uren werken. Vond ik wel spannend omdat er soms echt niet met haar te praten valt. Gelukkig viel dit mee want we zitten blijkbaar met een overschot aan personeel dusstond ze er voor open. Ik ga dus 20 uur werken na mijn verlof en daar ga ik nog eens 4 uur ouderschapsverlof overheen gooien. Heerlijk dus:D

urfebe, blessings, Julias en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    @Julias ik moet nog steeds lachen om het moment dat onze kraamzorg mijn vriend naar de winkel stuurde voor zoogcompressen en we beiden geen idee hadden wat dat was :roflmao: ik zie het nog voor me hoe hij in de winkel stond te zoeken naar die dingen :roflmao: Wat dat betreft is het zo fijn als het niet je 1ste is, je weet al zoveel meer dan eerst :p

urfebe, Julias en Louise11110 vinden dit leuk.
  11. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooh goed geregeld!

Haha wij moesten en katoenen dekens halen en nieuwe emmers en oohh pfff ik weet niet eens meer wat allemaal! Bijna iedere dag was er wel iets! Ik kreeg daarentegen van haar zoogcompressen die ze nog had :roflmao:

urfebe en loezzzje vinden dit leuk.
  12. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Ohja hij moest idd ook een nieuwe emmer kopen want degene die we al hadden mochten we niet gebruiken hoor, dat was niet hygienisch! Als ik er weer aan terug denk moet ik weer lachen :roflmao: En hij maar elke keer weer braaf naar de winkel haha

13. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    O echt zo ging het bij ons niet haha.
    En nu hebben we een zzp kraamhulp dus kies je zelf eigenlijk al wie er komt. Klikte gelijk heel goed dus heb er alle vertrouwen in. Ze gaf al aan dat zij niet zo van alle strakke regeltjes is zoals bij grote kraambureaus en ook niet zo op de uren let. Ze kijkt vooral wat nodig is. Ook kan ons bed niet omhoog. Hoeft van haar ook niet. Dus heel relaxt allemaal.

urfebe vindt dit leuk.
  14. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat een gaaf behang en gave dekentjes @Louise11110 ! Heftige baan inderdaad wel en helemaal als je dan zo'n ondankbaar kreng voor je neus hebt nadat je al de hele dag aan het rennen en vliegen bent. Sommige mensen... nou ja laten we het erop houden dat ze ziek zijn en dat niet helemaal goed is voor hun humeur...

@loezzzje wat fijn dat die ernstige afwijkingen in ieder geval zijn uitgesloten en er tot nu toe niks geks uit de onderzoeken is gekomen! Pataus en Edwards wordt inderdaad ook op getest bij de NIPT/combinatietest.

@Kyra77 4 weken daarvoor was m'n laatste controle, dus een kleine kg per week vond ik wel wat veel haha. Ik ga weer wat gezonder eten, nu de vakantie en al die feestdagen voorbij zijn.

Mooie luiertas en wat een superleuk servies @Cinsam ! Lekker dat het zo goedkoop was. Hoe was het weerzien met je dochter? Wat fijn om haar weer in je armen te hebben na ruim 2 weken.

Haha, heerlijk he @Rapunzel, weer terug in het ritme.

@uitzetlijstje: ik moet er nog even naar kijken, maar doe het wel met de oudste twee in mijn achterhoofd. Deze keer ga ik thuis bevallen hoop ik, dus daar moet ik wel even goed naar kijken. Geloof dat ik zout etc nodig heb voor de was ofzo. Meiden die eerder thuis zijn bevallen en daar goede tips over hebben? Ik heb gewoon een kraampakket van de verzekeraar, maar moet even kijken naar aanvullingen daarop.

loezzzje vindt dit leuk.
  15. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hahaha hilarisch dat je man voor van alles op pad gestuurd werd, @loezzzje . Dat zou hier ook zo gebeurd kunnen zijn. Sterker nog: nummer 3 komt, maar mijn man zou zich zo de hort op laten sturen door een kraamhulp hahaha.

loezzzje vindt dit leuk.
  16. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk dat je opleiding bijna klaar is @Louise11110 !! heerlijk vooruitzicht! En wat fijn dat je teamleider je wens heeft geaccepteerd voor minder uren straks.

17. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Jaaa was zo fijn om dat gekwebbel weer te horen Hihi lekker knuffelen samen.

Julias, Lisa890 en urfebe vinden dit leuk.
  18. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    En ja hoor we shoppen lekker door :roflmao::roflmao:
    Had een tijdje terug al een changer pod van pacapod gekocht.
    Echt zo'n megahandig compact ding waar een verzorgmat, natte doekjes, reservekleren, zalf,.. in passen.

Maarja ik had natuurlijk ook een nieuwe tas nodig toch om dat in kwijt te kunnen? :D
    50% in de solden dus helemaal leuk zo. Het is een rugzak model dus beide handen vrij :thumup:

En met de changerpod in de tas is er nog veel plek over voor een fles en andere frulletjes.

En vandaag zijn we ook het geboortekaartje gaan uitkiezen oh mijn god ik ben echt smoorverliefd op het ontwerp :eek::eek:
    Ben helemaal op dreef haha :roflmao:

Snap echt niet waarom de foto's telkens draaien, sorry!

20200107_094819.jpg Bekijk bijlage 638501 Bekijk bijlage 638504 Bekijk bijlage 638505

19. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw

Wat leuk al die spulletjes.
    Je moet de foto bewerken klein beetje bijsnijden, dan draait hij niet hier. Geen idee waarom maar zo werkt het haha. En lekker op tijd met geboortekaartjes. Daar heb ik nog geen moment aan gedacht haha. Moet nog zoveel andere dingen eerst. Dat kamertje leeg bv pff. Hoop dat we er deze week ergens aan kunnen beginnen. Krijgen we een Sneek preview van de kaartjes?

Lisa890 vindt dit leuk.
  20. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Lekker geshopt @Lisa890 !!

Grappig he @urfebe dat ze voor de kraamzorg naar de winkel vliegen :roflmao: Ik weet dus ook niet of dat echt alleen bij de 1ste is of ook bij de 2de, 3de etc. We zullen zien haha

Volgende week lekker een weekje vrij, merk toch dat het werken best vermoeiend is. Werk in een winkel dus sta en loop best veel. Ik kan ook wel zitten maar doe dat niet de hele dag want dan krijg ik zo'n last van mijn rug. Nu gelukkig 3 dagen vrij, dan nog een dagje werken en dan vakantie.

urfebe en Lisa890 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina