Wat fijn dat alles nog goed blijft gaan! Mag de beeb blijven zitten zolang alles goed is? En jij al die tijd in het ziekenhuis blijven, of kan daar ook nog verandering in komen?
Ja, ze gaan de baby pas halen als de doorstroming zo slecht wordt dat de baby geen voeding meer binnen krijgt en het gevaarlijk wordt om nog in de buik te blijven. Proberen ze natuurlijk zo lang mogelijk te rekken. Daarom 2x per week een doppler echo en elke dag een hartfilmpje. Voor nu moet ik idd blijven tot de bevalling, als ik vlakbij het zkh zou wonen dan zou ik thuis mogen monitoren maar ik woon er 60km vandaan dus dat mag helaas niet Als de baby nou zo’n groeispurt maakt dan mag ik misschien naar het zkh in Tilburg maar die kans acht ik heel klein. Achja, het is wat het is!
@loezzzje, wat super fijn dat beebje het nog zo goed doet in je buik. Blijf nog maar mooi even zitten beebje! Kan me ook voorstellen dat 't voor jou niet fijn is. Pff Netflix heb je dan ook wel een keer gezien. Maar alles voor t goede doel.
@Mississippi nou valt helaas wel tegen met het weer deze week hè hoe is het op vakantie? @blessings prachtige foto's weer! Ik blijf me verbazen over die bos haar van L. Ik zie idd ook veel verschillende soorten 3d echo voorbij komen, andere kleuren enzo. Zal wel aan de apparatuur liggen. @loezzzje wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat, die saaie bedoeling neem je nu maar even voor lief loopt alles thuis ook nog op rolletjes met F.?
En idd gewoon alweer de 30 weken voorbij, gaat echt zo snel, niet normaal hebben jullie al een voorgevoel of je overtijd gaat lopen of juist niet? Hebben jullie ook al een geboortepakje gekozen? Ik had bij de andere kinderen een unisex creme kleurig pakje van Prenatal, van de pure lijn denk ik? Maar zoiets hebben ze nu niet meer geloof ik. Nu nog geen idee, kom maar op met ideeën!
Hier sterk het gevoel dat ik overtijd zal gaan. Maar dat is omdat ik een doemdenker ben haha Ik hoop wel heel vurig dat mijn lichaam alles spontaan in gang zal zetten eens het zover is. Gezien ik een keizersnede heb gehad gaan ze ivm inleiden niet verder dan strippen en een ballon. In België laten ze je ook amper 5 dagen overtijd gaan.. Geeft me best wat stress en dat wil ik eigenlijk niet. Ben al maanden mijn vingers aan het kruisen dat dat voldoende zal worden voor mijn lichaam. Als dat niet helpt wordt het zowiezo terug een keizersnede. En. Dat. Wil. Ik. ECHT NIET! @geboortepakje: ik heb een oudroze onesie van noukies maar ik twijfel nu of die niet te warm zal zijn want het is best een dikke stof.. Ik kijk ook uit naar andere ideetjes
Ik denk dat ik rond de 38 ga worden ingeleid, dus nee overtijd zal ik denk ik niet gaan. Ik zag wel een leuk setje bij de H&M, maar weet nog niet zeker of ik daar voor ga. Ook welke maat en welk weer het zal zijn... Vind het nog best lastig!
Onze 3D-echo was van dezelfde kwaliteit dus ik vind hem ook nog zeer mooi! Hier denk ik ook dat ze te vroeg komt (waarschijnlijk dan al eind april) maar we zullen wel zien. @Lisa890 Bij ons laten ze tot 10 dagen over tijd gaan (ook België) maar een vriendin-vroedvrouw zei me dat ze dat bij kleine vrouwen niet vaak doen. Ik ben zelf niet zo groot dus denk ik dat ze dan eventueel sneller gaan inleiden. Het eerste pakje ligt hier ook al klaar. Is er eentje van noukies! Ben alleen aan het twijfelen om nog een ander maatje te voorzien maar dat beslis ik dan wel als de laatste echo's zeggen dat het een grote of kleine meid wordt. Voor de rest heb ik hier echt hele mooie foto's weer tegengekomen! Ik kan niet wachten tot het kamertje bij ons helemaal in orde is en tot onze kleine meid er is. Momenteel word ik door verkoudheid elke nacht wakker rond 3-4 uur en dan ga ik plassen en spring ik al eventjes haar kamertje binnen. Dan kan ik het al leren om er 's nachts uit te gaan voor haar. :'D
Bah ik voel me zo ontzettend slecht vannacht. Heb deze week erg veel gedaan met mijn zoon en krijg nu de terugslag denk ik. Moet het geloof ik toch wat rustiger aan gaan doen stilaan.. Heb sinds ik 6 ben epilepsie, volledig onder controle sinds mijn 18 ongeveer, al jaren geen aanval meer gehad en nu net terug een gehad. Was vergeten hoe het voelde, lig belabberd in de zetel nu. En morgen terug veel op het programma Ga effe hulp inschakelen om met de auto te rijden denk ik.
@Lisa890 oh wat naar dat je weer een aanval hebt gehad. Ik denk dat je nu echt even rust nodig hebt. Kun je vandaag en morgen niet thuis blijven? Ik weet niet veel van epilepsie maar 't klinkt mij als een serieuze waarschuwing in de oren..
@Lisa890 oh getsie, lijkt me heel eng om een aanval te krijgen. Kan dat komen door de zwangerschap dat je er dan gevoeliger voor bent ofzo? Rustig aan doen hoor! @Rapunzel haha ja die bos haar heeft hij (helaas) niet van mij hoor Ik had op die leeftijd maar een paar sprietjes en heb nog steeds vrij dun haar. Hij heeft het echt te danken aan mijn man - Ik ging bij mijn zoontje 3 dagen overtijd, wat begon met gebroken vliezen. De weeen kwamen de volgende dag pas. Dus ik denk dat ik wel weer overtijd ga. Helemaal omdat ik met de termijnecho een week vooruit ben gezet en dat dit eigenlijk niet klopt met mijn ovulatie. Ik denk dus dat ik eigenlijk een week minder ver ben Maargoed ik mag niet te lang overtijd lopen omdat ik de vorige keer een grote baby en totaalruptuur heb gehad. Dus mogelijk wordt het ook een inleiding al ruim voor de uitgerekende datum. Ligt er maar net aan hoe groot deze baby wordt geschat. (Voor nu rond p50, dus gemiddelder kan niet haha) Maar ik hoop echt heel erg op een natuurlijke bevalling. We gaan het zien. Eerst moet de baby nog draaien want hij ligt nu steeds dwars of in stuit
@Kyra77 @blessings Heb taxi hulp gekregen van mijn mama vandaag, superlief Ik ga het wel wat rustiger aan doen, wil liever niet ergens neervallen met een baby in de buik het zou idd wel mogelijk kunnen zijn dat zwangerschap het triggert, ik hoop van niet! Blessings, een totaalruptuur Auw!!! Dan kan je inderdaad beter ingeleid worden om dat te voorkomen. Het blijft toch zo'n gokwerk hoe en wanneer het allemaal zal gaan gebeuren binnenkort. Ik hoop wel voor ons allemaal dat we niet overtijd moeten, of al zeker niet te ver!
Lief van je moeder! En goed dat je het rustiger aan gaat doen! Ja ik mag ook kiezen voor een keizersnede om opnieuw een totaalruptuur te voorkomen, maar dat wil ik zelf liever niet
Oh getsie wat griezelig Lisa van de aanval. Kan me voorstellen dat 't extra griezelig is nu met een kleintje in je buik. Hopelijk komt 't niet nog eens. Zeker rustig aan doen! Eerste pakje nog niet gekocht, ik moet nog even op zoek. Wel iets snoezig geels gekregen, misschien wordt dat 'm wel. Mn zoon en dochter kwamen allebei met 39 weken (en 39.1) dus ik verwacht ook nu eigenlijk niet overtijd te lopen maar we zullen het zien. Ik wil echt niet ingeleid worden (ivm langdurig gebroken vliezen kreeg ik opwekkers bij m'n dochter, vreselijk!), volgens mij is 't hier maximaal 42 weken. We gaan 't zien. Ook nog een 3d echo laten maken op de 9mb. Kindje wilde niet meewerken, maar tocj een mooie en profile kunnen schieten. En 'n buikfoto, 30.2. Bij de oudste had ik dit pas op het eind hahaha
Vervelend @Lisa890 zo’n aanval! Lijkt me heel eng. Doe maar rustiger aan ja, dit is vast een teken. Leuk @urfebe ! Ik wilde ook met mijn moeder naar de 9mb gaan maar dat is er niet meer van gekomen vanwege zkh. Was het iets? Was het heel druk?
Wat eng die aanval! Rustig aan meid!! Ik was gisteren ook op de 9mb, vond het wel wat tegenvallen. Had meer kleertjes gehoopt te zien en meer test dingen of zo. Wel leuke truitjes gekocht! Weet nog niet of dit het eerste zal worden, maar leuk is het wel met bijtjes! Ik zag ook de echo stand, maar had die middag al een echo gehad. 3d had ik nog kunnen overwegen! Jammer, gemiste kans. Wel echt een hele mooie 3d!
@urfebe mooie buik hoor! Bij mij is ie vergelijkbaar Gaaf die echo! Ben zo benieuwd of het een meisje of een jongetje wordt bij jullie! Spannend @aanval wat eng zeg! Hoe lang was je al aanvalsvrij? Mag je nog wel autorijden en dat soort zaken? Mijn moeder mocht dat namelijk na een aanval zes maanden lang niet. Gebruik je medicatie? Hopelijk was het eenmalig! @virus vinden jullie het ook zo spannend met dat Coronavirus? Ik merk dat ik vooral onrustig word van het feit dat er zo weinig bekend is over zwangeren die het virus oplopen en wat het voor effecten heeft op de baby. Morgen heb ik bijvoorbeeld controle en 30 weken groeiecho in het ziekenhuis, maar ik vraag me af of het nou handig is om daarheen te gaan ivm besmettingsgevaar. Ook van werken (middelbare school) vraag ik me af of het handig is, had ik maar vast verlof... @Rapunzel deze week was echt heerlijk relaxed, helaas heel slecht weer gehad, vanmiddag gaan we lekker naar huis. Ben ik ook wel aan toe!
Trouwens het lijkt erop dat we eruit zijn qua naam! ❤️ Iemand aan wie ik de naam zou mogen pb’en in combinatie met de namen van mijn andere dochters?