@Lisa890 ow bah dat lijkt me heel naar, goed aan jezelf denken en rustig aan doen hoor! @urfebe aah super schattig snoetje! Was het leuk op de beurs? Nog wat kunnen scoren? @Julias haha *volgende pagina*, ben benieuwd naar wat je hebt gekocht! Ik ben er 1x geweest toen de 2e net geboren was, jaar daarna schoonzus nog wat mee laten nemen maar ik ging ook voor goodiebags enzo @Mississippi ik weet de namen van je meiden, pb mag zeker Fijn dat je een relaxte week hebt gehad, hopelijk weer wat energie tot je verlof!? Het weer was idd wel ruk hè, maarja dat kun je niet veranderen. Corona komt nu wel erg dichtbij nou het ook in Rotterdam is, dat geeft idd wel een beetje een onrustig gevoel. Gelukkig kom ik zelf niet op hele drukke plekken, man werkt aan de buitenrand van Rotterdam en op zijn werk zijn ze ook voorzichtig, er is al een reisverbod enzo.
@Rapunzel ik stuur je een pb! Nou idd, mijn man werkt in Rotterdam centrum in een van de grote mierennesten op de kop van Zuid (kantoortuin/flexplekken). Ik zei ook al; kun je niet beter thuiswerken voorlopig, maar dat gaat niet zolang er niks vanuit de organisatie wordt gecommuniceerd. Helaas.
@Mississippi ja snap dat je dat heb gezegd hoor, zelfs ik heb het gezegd tegen mijn man ze hebben op zijn werk wel aangegeven dat iedereen moet checken of ze thuis in het systeem kunnen komen voor evt thuiswerk, maar daar is nu verder ook nog geen sprake van. Toen hij nog bij Blaak werkte deed hij in zijn pauze altijd een rondje centrum, nu werkt het bij het Rivium, gelukkig geen rondje centrum meer
We hebben 2 truitjes met bijtjes en een matching knuffeldoekje. Gewoon omdat het super schattig was ging eigenlijk voor happy horse knuffeldoekje en muziekknuffel, maar die laatste hadden ze niet. Dus heb dit nog even gelaten. Jaaa mij!
Hadden jullie het al wel eens gehoord dat als je de laatste 4 weken van je zwangerschap dagelijks 4 tot 6 dadels eet, dit een hele gunstige uitwerking kan hebben op de bevalling? Ik las er gisteren wat over. Had er nog nooit wat over gehoord. Maar zo zou je meer kans hebben dat de bevalling natuurlijk begint, zou de ontsluitingsfase veel sneller gaan, minder bloedverlies etc etc. Klinkt goed toch! Ik ga ze in ieder geval eten. Kan sowieso geen kwaad Iemand anders nog leuke tips?
Ik had het ook al gelezen maar heb altijd wat twijfels bij de natuurlijke middeltjes. Ananas en tonic zou ook helpen maar ze zeggen er niet bij dat je er wel 1000 moet eten en drinken voor je genoeg kinine binnen hebt Het kan natuurlijk nooit kwaad om te proberen! Veel bewegen zou ook helpen, en veel stuiteren op een zitbal. Veel seksen Handmatig wat kolven kan ook helpen dacht ik. Ik ga vanaf 37 weken wat vanalles gaan uittesten
Ja maar volgens dat onderzoek is dagelijks 4 tot 6 dadels dus al genoeg! Alleen is het niet echt om de bevalling eerder op te wekken, maar meer voor een goed verloop van de bevalling. Maarja er zullen vast wel meer voedingsmiddelen zijn met een positief effect op de bevalling. Haha ja kolven ga ik sowieso doen om alvast wat melk op voorraad te hebben. Bij mijn zoontje kwam het namelijk maar niet op gang en moest hij al snel bijvoed worden. Dus hopelijk helpt dat op den duur om de bevalling een zetje te geven. Seksen heb ik echt geen zin meer in hoor!
Haha nee dat wist ik niet, maar heb ze wel zaterdag gehaald vanwege moelijke stoelgang. Helpt niks, maar wel lekker pruimen vind ik niet zo, dus toch maar aan de Roosvicee laxo. De fles zag er zo smerig uit in de winkel dat ik hem liet staan... Kolven hielp bij mij ook niks. Ben toen ook met 37 weken begonnen omdat de jongste zo klein was en een voorraad te hebben en vast productie op gang te helpen. Dat ga ik nu ook zeker weer doen! Niet perse om dus de bevalling te bespoedigen (word denk ik toch wel ingeleid) maar om meer voeding te hebben. Dat werkte, maar met 38,5 toch een inleiding bij de 2e. Dus nee kan niet zeggen dat ik erin geloof, maar het is sowieso goed voor je, dus lekker genieten!
Oh ok dan ga ik ook maar een voorraadje dadels in huis halen geloof ik Bij mijn zoon kwam de borstvoeding pas na 5 dagen een klein beetje op gang Heb echt gehuild erom maar gelukkig wel doorgezet. Ik had een geplande keizersnede op 38 weken en de boel kwam maar niet op gang. Ik had toen nog niet gehoord van op voorhand kolven maar ga het nu echt wel doen! Hoe pak je het dan praktisch aan? Vries je het colostrum in en geef je het in een flesje? Wat ik ook niet goed weet is, hoe lang maak je dat colostrum aan? Stel ik begin met af en toe kolven op week 37, is alles dan weg voor de geboorte? Wat als de borstvoeding wél meteen goed op gang komt, maak je dan nog steeds colostrum aan na de geboorte of is die dan al allemaal afgekolft ervoor en moet je het ingevroren spul eerst geven? Ben echt een groentje op dit gebied.
Zojuist de groeiecho en controle gehad in het ziekenhuis. Kleine dame weegt nu al 2kg, hiermee loopt ze net als haar grote zussen ook een weekje of 2/3 voor stevige tante! Alles zag er heel mooi uit. Gyn wilde me alsnog een ogtt suiktertest aansmeren, omdat ze zo groot al is. Dit ondanks dat mijn andere dochters ook zo groot waren, maar heb het kunnen veranderen in een dagcurve prikken ofwel ontbijttest. Scheelt weer iets. Een maand geleden nuchter geprikt en dat was toen goed. ! Hopelijk ook dit keer geen diabetes! De datum van de geplande keizersnede staat nu vast iig... zo’n gek idee...
Ik had er nog nooit van gehoord. Maar kwaad kan 't niet, lijkt me. Hierbij de link https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21280989 Kanttekening is dat 't echt een kleine onderzoekspopulatie was en dat de 2 groepen vrouwen niet even groot waren. 69 dadel eetsters vrs 45 non dadel eetsters.
2 kg.. Netjes. Grote dame! Ja, dat lijkt me ook gek om al te weten wanneer je gaat bevallen. Wel makkelijker plannen met de rest van je gezin
@Lisa890 ja je blijft colostrum aanmaken, ook na je bevalling! Het gaat niet op . Je melk veranderd nml van colostrum naar melk onder invloed van hormonen en niet hoe vaak of lang je kolft. Voor je bevalling zul je waarschijnlijk maar enkele milliliters kunnen kolven per keer (als je geluk hebt, het kan nml ook bij enkele druppels blijven). Het makkelijkst is om dit dan in spuitjes in te vriezen. Wat je in een dag bij elkaar hebt gekolfd kun je bij elkaar gieten (mits je het in de koelkast bewaard en pas bij elkaar giet wanneer het dezelfde koude temperatuur heeft) en dit dan invriezen. Wanneer je de melk nodig hebt kun je het laten ontdooien, opwarmen en dan inderdaad via een flesje oid geven. Maar hopelijk heb je het niet eens nodig @Kyra77 oh dat klinkt dan inderdaad niet echt als een betrouwbaar onderzoek als maar zo weinig mensen met het onderzoek meededen.. maarja joh ik vind dadels lekker dus probeer het gewoon @Mississippi zozo flinke meid al inderdaad! en jij kunt nu echt gaan aftellen naar je bevalling
Hahaha nee dat van die dadels heb ik nog niet eerder gehoord, maar lekker zijn ze wel dus het is sowieso geen straf meer tips heb ik trouwens niet, ken ook alleen de praatjes om je bevalling op gang te brengen. Volgens mij willen er ook een hoop bv geven hè!? Kunnen we gezellig verder keuvelen tegen die tijd en met nachtvoedingen enzo de vorige zwanger groepjes waar ik in zat werd er weinig bv gegeven, voelde ik me altijd zo alleen @Julias jaa die laxo ziet er niet aantrekkelijk uit hè, dikke troebele drap @Mississippi aah je kan nu echt gaan aftellen dus, word een april baby zeker? En lekkere flinke meid hoor, hoe groot waren je andere meiden met de geboorte?
Ja klopt, het wordt april inderdaad K. en J. wogen rond de 3800 gram allebei. K. met 38+2 en J. met 39+1. Waren ook rond deze tijd al tegen de 2kg. Ik ga (als het allemaal gaat volgens planning) ook borstvoeding geven hoor! Heerlijk wil dit keer ook echt proberen om iig 6 maanden vol te maken en het liefst een jaar, ben alleen heel benieuwd of het me lukt om het te combineren met werken en studie na de zomervakantie. Tot nu toe nooit langer dan 3 maanden gelukt.
@Mississippi oeh wat is ze groot! En fijn dat je een datum hebt! @Rapunzel dus jij gaat lekker dadels eten tegen einde aan Ik vind ze ook heerlijk! En ja ook ik wil graag borstvoeding geven! Aan de rest. Sorry ik ben heel erg afwezig geweest de laatste tijd. Ik ben echt zwaar vermoeid en heb moeten stoppen met werken. Ik werk nu nog 2 dagen een aantal uur. Ik doe dan vervangend werk wat niet heel leuk is maar wel gedaan moet worden. Zo ben ik er ook nog even uit. Verder begin ik echt wel last van mijn bekken te krijgen de daarbij horende ongemakken Ook heb ik elke nacht krampen in mijn kuiten. Niet te doen, huilen met de pet op 's nachts. Gelukkig is mijn vriend heel begripvol en helpt me waar hij kan! Verder is bij ons de gastouder geregeld dus ook dat kunnen we weer van ons lijstje strepen. Hoe is het met iedereen?
Thanks! Fijn dat je het met je werk zo hebt kunnen regelen, wel balen dat het niet meer ging. Ik heb ook echt geen puf meer, maar moet nog 2 normale weken werken en dan nog 2 weken van 2 daagjes (ene week alleen maar proefwerken afnemen, laatste week alleen maar film kijken en trakteren met mijn leerlingen bij wijze van afscheid. Dus nog twee weken bikkelen voor mij. Wanneer ga jij met verlof? Fijn dat je vriend zo behulpzaam is!
Ooh wat fijn om een datum te hebben zeg! Nu kun je er ook echt volledig naar toe leven! Fijn dat alles ook goed was met je kleine grote dame! @Louise11110 wat vervelend dat je al zo vroeg moest stoppen met werken... Balen zeg al die klachten! Wel heel fijn zo'n begripvolle vriend! Ik moet zeggen dat mijn mobiliteit wel wat beter is geworden, maar de misselijkheid is verergert.