Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Die van ons kwam toen elke dag van 9 tot 3. Ik vond het uiteindelijk ook wel weer fijn als ze weer weg was dat je weer je eigen gang kon gaan. De laatste 2 dagen kwam ze maar een halve dag omdat we het niet meer nodig vonden. Ze was wat ouder en ook beetje van de oude stempel. Heb ook aangegeven dat we deze keer een iets jongere willen, voelen we ons toch wat prettiger bij. Zij deed het overigens wel elke dag rectaal omdat ze zei dat dat het beste was maar ja ik had niet echt puf er voor om er tegen in te gaan :p

urfebe vindt dit leuk.
  2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier juist om een oude rot in het vak gevraagd. Iemand die stevig in haar schoenen staat en veel ervaring heeft met bv begeleiden. Ik heb de vorige keer echt een hele lieve vrouw gehad die mij zo goed heeft bijgestaan met alle emoties (dochter was toen net overleden ook). Ik wilde haar heel graag weer, maar ik weet dr achternaam niet dus kon het bedrijf niks voor mij betekenen ivm de privacywet. :( Helaas. Aangezien ik een ks krijg heb ik 8-10 dagen kraamzorg. Heb me nog nooit door de kraamzorg rectaal laten temperaturen? Dat deed ik dan toch echt zelf :roflmao: Hier overigens de Intake telefonisch al gehad 4 weken terug ofzo.

3. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    #2943 Loeki82, 6 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2020
    Hier ging de intake ook telefonisch omdat het om een 2e gaat. Vorige maand al plaats gevonden en het mapje en kado via de post ontvangen. Wij willen graag dezelfde kraamverzorgster als bij onze oudste, dus het wordt flink duimen. Oja, temperaturen ging met de oorthermometer

Qua uren in principe 49. Vorige keer was ze van 8 tot 2 uur bij ons. Zal weer ook zoiets worden. Manlief brengt zo'n naar schooo en haalt hem op bij de BSO. Heb ik wat meer tijd met de baby.

@ borstvoeding; dat wil ik weer proberen. Hopelijk lukt het nu voor een langere periode.

@Mississippi, misschien staat het nog in het boekje van de kraamzorg... als je die hebt gekregen.

4. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Dagelijkse rectaal meten ben ik ook niet zo van. Maar kraamverzorgster gisteren was toch echt overtuigd dat dit het beste was. Nou ik ga het gewoon zelf doen, kan natuurlijk ook. Maar als je gehecht bent moeten ook de hechtingen gecontroleerd worden en dat is zelf zo lastig te zien
    Ik moet zeggen toen ik bevallen was van m'n zoon was ik alle gene tijdelijk helemaal voorbij. Ik was flink uitgescheurd en in het ziekenhuis heb ik een uur met m'n benen wijd en omhoog moeten liggen met 'n felle lamp erop.. Ach daarmee vergeleken is ff tempen niet zo'n dingetje meer:roflmao:
    Ps het is uitstekend genezen, dus het was het ook wel waard.

urfebe vindt dit leuk.
  5. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Hier ook de intake telefonisch gehad. Vond dat wel lekker makkelijk eigenlijk :p

Dat rectaal meten vond ik de vorige keer ook niet zo prettig :| oortemp mocht toen niet. Dit keer ga ik mooi zelf mn temperatuur wel meten. De vorige keer niet eens bij nagedacht dat ik het zelf ook prima kan haha.

Vorige keer hadden we wegens drukte de helft van de kraamzorg uren gehad. Vond ik ook helemaal niet erg. Ben behoorlijk introvert en vind het daarom ook niet zo prettig om een vreemde in huis te hebben..
    Maar ik durf ook niet echt aan te geven dat ik nu ook minder uren wil :oops: Denk dat we het gewoon maar even aankijken. Ik kan mn man tijdens de kraamweek ook altijd nog laten bellen om wat uren te minderen. Wie weet vind ik het dit keer wel heel fijn :)

urfebe vindt dit leuk.
  6. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Zit nu in t ziekenhuis voor de ogtt. Zit er nu gelukkig bijna op, want ik heb hongerrr! :roflmao:

urfebe vindt dit leuk.
  7. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Hahaha fijn dat het goed genezen is. Voor uit scheuren en hechten ben ik niet zo bang. Het is meer dat als ik het zelf doe doet het al zeer. Ik heb een soort weerzin daartegen ofzo. Ik wil het gewoon echt niet. Net als dat ik absoluut geen ruggenprik wil. Ik vind het geen probleem om er stagiaires of co-assistenten bij te hebben en laat soms nieuwe collega's een infuus op mij prikken. Maar die ruggenprik moet ik echt niet :$
    Net als rectaal tempen. Nee bedankt haha.
    Dat is het enige wat ik zeker weten niet wil. De rest zal allemaal wel los lopen.

Ik vind het wel prettig dat ze langskomen. Kunnen ze gelijk kijken of ik alles in huis heb:roflmao:

Soms voel ik me zo onvoorbereid en vraag ik me af of we hier wel goed aan hebben gedaan en of het niet te snel was en of ik wel een goede moeder zal zijn.
    Die onzekerheid is normaal toch? :p

urfebe vindt dit leuk.
  8. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik heb er lang over nagedacht hier maar ga toch niet voor de kraamzorg gaan.. Heb eigenlijk een hekel aan vreemden in mijn huis en bij mijn zoon had ik er ook geen en is prima gelukt mits wat teamwerk met mijn man en moeder.
    Denk dat het in België sowieso minder een gewoonte is.

Even een outfitje showen van daarnet in de hema, die kon ik echt niet laten liggen :D

20200306_142345.jpg

urfebe, loezzzje en Mississippi vinden dit leuk.
  9. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    DIE WIL IK OOOOOOOOKKKK!!!! :o:
    We hebben van happy horse de bosjes knuffeltjes besteld en daar past deze outfit super bij!!

Net de telefonische intake kraamzorg gehad en 3 of 4 uurtjes per dag was prima. Hulp bij bv en de controles en even weer de kneepjes en technieken en verder wel prima.

urfebe, Loeki82, Lisa890 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Bosjes is vosjes

11. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Oh dan moet je echt naar hema! -50% op het 2de stuk mix&match!
    Heb me moeten inhouden om geen 2de setje mee te nemen :roflmao:

urfebe, Julias en loezzzje vinden dit leuk.
  12. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Ik mocht gister eventjes naar buiten en hebben mijn schoonouders mij mee naar de stad genomen. Zijn toevallig ook bij de Hema geweest en ik heb ook 2 shirtjes gekocht van die aanbieding :roflmao: Ik had al wat broekjes thuis liggen dus heb alleen 2 shirtjes gekocht die daar qua kleur bij passen. Maar het was idd allemaal zo leuk!

Bijgevoegde bestanden:

urfebe, Louise11110, blessings en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Deze had ik trouwens voor mijn dochter meegenomen, hoe leuk is die ook! :D

Bijgevoegde bestanden:

urfebe, Louise11110, Julias en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Heel leuk!! Hema heeft echt veel te mooie spullen :p

loezzzje vindt dit leuk.
  15. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Oehhh die moet ik ook voor de oudste :D
    Ik ga zondag de ha eens flink leeg kopen :roflmao:

loezzzje vindt dit leuk.
  16. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ja, als je 't tempen en de ruggenprik zo verschrikkelijk vindt, gewoon lekker niet doen. Dat is de stress voor je niet waard.
    En qua onzekerheid: ja, dat is super normaal. Geef je zelf maar gewoon de tijd en je zult zien wat 'n lieve super mama je bent! Vertrouw maar op je mamagevoel.
    En qua onzekerheid of je alles wel hebt: in het ergste geval niet en dan bestel je dat online en heb je 't de volgende dag in huis. Of je stuurt vl naar de winkel.

urfebe vindt dit leuk.
  17. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @HeMa, ja ze zijn echt super schattig. Maar ik durf nog niet zo veel te kopen. Maakt zo veel uit wat voor 'n weer 't is bij de geboorte..

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    95DF6458-8918-479B-9C43-1B7FCA4BED1A.jpeg
    Kijk nou wat een heerlijk gezichtje :)❤️

Loeki82, Lisa890, urfebe en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Wat een knappe meid!! ❤️

Mississippi vindt dit leuk.
  20. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Aaah super schattig!

Mississippi vindt dit leuk.