Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

@blessings en @Rapunzel

Nee 11 kilo lijkt mij vrij normaal. Ik meet ook af en toe zelf mijn bloedsuiker die altijd prima is dus dat zal wel loslopen.
    Kortademig ben ik echt heel snel maar dat kan ook door een laag hb komen dus oorzaak is nu een beetje onbekend.
    Maagzuur is gelukkig een stuk minder!
    Morgen alweer 31 weken!
    Ik vind de bevalling nu toch wel een tikje spannend worden als ik eerlijk ben:oops: Hoe zit dat bij jullie?

Loeki82 en blessings vinden dit leuk.
  2. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Louise11110 kortademigheid herken ik idd ook, ik kan niet fatsoenlijk de trap op of ik ben al een hijgend paard :rolleyes:
    Ik vind de bevalling ook wel spannend hoor! Opzich weet ik natuurlijk wel goed wat me te wachten staat, maar ik weet ook gewoon dat het heel erg pijn gaat doen :| mijn jongste lag met 2 handjes opgeslagen en die hebben ze moeten terug duwen zodat hij niet te snel geboren zou worden en ik zou uitscheuren, auww.. als ik eraan denk al :oops::roflmao:

Louise11110 vindt dit leuk.
  3. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nou ja zeg! Ik vind 11 kg ook netjes hoor! Eet maar lekker pannenkoek! Ik was bij beide ongeveer 15 kg aangekomen aan het eind. Bij deze heb ik mijn snelle schildklier tijdelijk gehad, dus viel ik af, maar zit nu op +2 van het startgewicht, +7 van het laagste gewicht. Zo veel verschilt dat toch niet. Bij mij wegen ze niet eens ook bij de controle of vragen ze er niet eens om.
    Betreft de bevalling ben ik daar niet bang voor omdat ik nu ongeveer weet wat er komen gaat, hoewel iedere bevalling natuurlijk anders is. Ik ben meer bezig of ik eerder moet worden ingeleid of niet. Mijn tip: vooral rustig blijven en niet toegeven aan pijn. Hoe rustiger ik ademde (fck puffen dat werkte averechts voor mij) en stiller ik lag, hoe makkelijker ik door de weeën heen kwam. Iedere wee was een moment van rust en stilte :p

@Rapunzel Ik denk dat op het moment dat je straat open ligt en er geen eventuele ambulance personeel makkelijk bij je kan komen, wel af te raden s. Je weet nooit wat er gebeurt natuurlijk...

Loeki82 en Louise11110 vinden dit leuk.
  4. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Die bevalling.. tja, ben er niet zo mee bezig eigenlijk. Vorige keer totaalruptuur opgelopen, maar ben daardoor nu niet bang geworden ofzo. Ja, bevallen doet pijn. Veeeel pijn. Maar ik vind het toch ook wel weer een bijzondere ervaring.
    Ben nu ook meer bezig met of ik eerder ingeleid moet worden of niet. Hoop heel erg dat dat niet nodig is. Borstvoeding houd me ook erg bezig omdat dat de vorige keer een ramp was.
    Dus nee, eigenlijk maak ik me drukker om de dingen eromheen dan de bevalling zelf :|

urfebe, Loeki82, Louise11110 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Net weer een groeiecho gehad! Hij wordt nu rond de 1800 gram geschat. Bij 40 weken zal dat ongeveer 3500 gram zijn als hij zo door blijft groeien. Niet zo groot als zijn/haar broer dus gelukkig! Over 3 weken weer een groeiecho :)

Hij ligt wel nog steeds dwars.. :rolleyes:

Lisa890, urfebe, Loeki82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @blessings super netjes! Dat gewicht dan, het dwarsliggen niet :p

blessings vindt dit leuk.
  7. Louise11110

@blessings klinkt goed van de groeiecho!
    @Julias bedankt voor de tip. Ik ben ook niet zozeer bang voor de pijn. Mijn pijngrens ligt heel hoog, waar ik meer meer mee bezig ben is het onbekende van een bevalling! Ik hou van planbare dingen:roflmao: Een bevalling is alles behalve planbaar hahaha.

Ik heb vandaag bloed laten prikken. Ik ging bijna van mijn stokje:eek: 2 mini buisjes bloed maar was er echt even niet lekker van. Uitslag hopelijk vanmiddag dus ik ben benieuwd.
    De waarden waren in oktober al randje ondergrens...

blessings vindt dit leuk.
  8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hi ladies!

@Louise11110 wat naar dat je beroerd werd van het prikken! Hopelijk zijn de resultaten goed :) ik moet morgen prikken voor glucose (dagcurve) hopelijk geen zwangerschapsdiabetes.

@blessings mooi gewicht hoor! Balen dat ie nog dwarsligt, maar volgensmij is dat met deze termijn nog geen enkel probleem!

@Rapunzel ik vermoed dat ze er idd niet zo happig op zijn als er bij een thuisbevalling geen ambulance bij kan komen. Gewoon ff overleggen met je vk, dan weet je het zeker!

@hier: gister een gesprek gehad met leidinggevende en nieuwe afspraken gemaakt: as vrijdag werk ik en mijn vervangster komt dan dagje meelopen. Volgende week werk ik dinsdag niet ivm sterfdag van onze L*. Woensdag nog een dagje proefwerken afnemen en dan vrijdagochtend nog aanwezig in de lessen van mijn vervangster. Dan VERLOF!! :D Kan niet wachten... ben zo moe...:oops:

Komend weekend gaan ze eindelijk de zolder doen dus ook met de babykamer kunnen we eindelijk gaan beginnen. Gaat nu echt opschieten :)

Oh ja: 32 weken!! Yeahh! :D

Lisa890, urfebe, Loeki82 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Louise11110 hoe waren je waardes?

@Mississippi oeh echt je laatste werkdagen, heerlijk :D en dan de babykamer beginnen, super, ik kan ook bijna beginnen, yeah :p

Mississippi vindt dit leuk.
  10. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Nou ik had ook weer een fijne dag. Vanochtend bij de ha geweest omdat ik zo'n last heb van spataderen en vooral 'spinnenwebjes' op mijn been, enkel en voet :oops: voor de zekerheid bloed prikken, bij de jongste heb ik aan het einde van de zwangerschap een aderontsteking gehad. Vanmiddag kon ik bellen, ik heb veel te hoge stollingswaardes, het liefst wilden ze dat ik meteen nog een echo van mijn been liet maken ivm trombose, maar ik kon gewoon niet zo snel wat regelen voor de kinderen, dus ze gaat morgenochtend meteen bellen voor een nieuwe afspraak. Daarna heeft de ha besloten dat ik toch meteen aan de bloedverdunner injecties moest, gewoon voor de zekerheid, dus die heeft de assistente om kwart over 5 nog even gezet :p en nu is het even afwachten op die echo morgen, heb ik trombose moet ik dus die injecties blijven nemen en anders niet.

11. Louise11110

O hemel dat is vervelend! Zijn het fraxiparinespuiten die je moet? Die heb ik 1x gehad na mijn ok maar vond het verschrikkelijk. Wat een kutprik vond ik dat:o:
    Morgen dus gelijk echo van je been? Ik ben benieuwd! Doet het ook erg veel pijn?

Ik heb mijn bloedwaardes gezien, zijn iets verslechterd ten opzichte van oktober met 12 weken. Als ik alles zo bij elkaar optel komt er wel echt ijzertekort uit. Verloskundige nog niet gebeld maar wel gelijk Floradix gehaald. Helaas voor mij betekend dat fikse maagzuur en aangezien je het beter niet kan nemen met maagzuurremmers heb ik dus al de hele avond last van maagzuur:cry:
    Morgen even de verloskundige bellen maar... Misschien stelt ze iets anders voor.

Ik hoef nog maar 6 dagen te werken:p
    Voelt zo onwerkelijk!
    @Mississippi ook bijna klaar al! Fijn gevoel is dat hé?

12. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk meiden, bijna verlof alweer! Ik ga over 4 weken met verlof, maar m'n 1e verlofdag heb ik nog 3 leerlingen en 20 april ook nog 1x een lesje. Het neemt in ieder geval af, haha :)

Sterkte dinsdag @Mississippi. Het gemis is er altijd, maar ik kan me voorstellen dat het op zo'n dag nog een beetje extra is. Knuf!

Hier waren m'n bloedwaardes prima. Vit d zelfs gestegen van 22 naar 43 dus ik mag een vitamientje per dag minder :)

Afgesloten weg, lastig, geen idee. Hier gaan ze de waterleiding vervangen. Ik wil graag een badbevalling, zul je zien dat we precies die dag geen water hebben hahahaha hef zal je overkomen.

Vandaag controle gehad, alles was prima alleen ligging kon ze niet goed voelen of nu 't hoofdje of de billetjes boven lagen. Ze had 't idee hoofdje. Over 2 weken nog eens checken en als ze dan nog twijfelen krijg ik een liggingsecho. We wachten het wel af. Hoop wel dat 't kindje uiteindelijk gewoon in hoofldigging terecht komt.

13. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Louise11110 ja klopt, het is fraxiparine! Ben nog niet gebeld daar de assistente dus geen idee hoe laat ik mag, hoop dat ze gauw wat laat weten dan kan ik er rekening mee houden. Man werkt voor de zekerheid thuis nu en mijn moeder is achterban, dan kan er iemand thuis zijn voor de kinderen en iemand mee, ik wil niet alleen :oops: doet idd ook heel erg pijn, heb al heeeel lang pijn ervan hoor, maar ben het type uitsteller :$ geef het alleen elke keer aan bij de vk, maar die doen er niks mee.

Balen dat je zo'n last hebt van de floradix! Hopelijk kan ze je wat anders voorschrijven. En jeej ook bijna klaar met werken, super fijn :D einde komt zo gewoon langzaamaan echt in zicht hè :eek:

14. Louise11110

@Rapunzel wat vervelend! Kan je nog wel lopen of doet dat ook zeer?
    Wel slecht dat je verloskundige er niks mee deed... Heb je die nu gebeld of gaat de huisarts ze op de hoogte brengen?

Wat gaat de tijd hard hé? Ik ben alweer 31 weken:eek: Ik weet de dag ik testte nog zooooo goed. Alsof het gisteren was!

Loeki82 en urfebe vinden dit leuk.
  15. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Louise11110 jaa ik kan nog wel lopen, het doet alleen zeer idd. Probeer veel af te wisselen tussen bewegen en been omhoog, maarja die rust schiet er wel vaak bij in met de kids :rolleyes: ik heb 1 van de verloskundigen gister een appje gestuurd, ik ken haar van school dus heb haar nummer :p dacht vraag gewoon of ik even privé mag appen, zij voegt het nu ff toe op mijn zwangerschapskaart. Zit nu in de wacht in het ziekenhuis, iets te vroeg en druk, dus zal wel een lange zit worden :rolleyes:

16. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    @Mississippi fijn dat er schot in de zaak komt met de zolder en babykamer! Bijna vakantie joepieee :)

@Rapunzel Vervelend zeg dat je bloedverdunners moet spuiten. Maar erg goed dat ze het hebben opgemerkt en je nu helpen. Ik heb vorig jaar een kleine herseninfarct gehad en neem sindsdien dagelijks bloedverdunners, binnenkort schakel ik ook over op de spuitjes.

@bevalling: ik voel me eigenlijk heel rustig als ik aan de bevalling denk. Voel me er gewoon ontzettend klaar voor. Heb natuurlijk wel zenuwen of alles goed en gezond zal verlopen zonder risico's, maar dat heeft iedereen wel denk ik.
    En ik blijf hard hopen dat het natuurlijk zal lukken dit keer. En dat alles vanzelf op gang komt want anders wordt het toch een keizersnede gezien ik geen opwekkers mag krijgen.
    Maar ze ligt nu al 7 weken goed, ik vertrouw erop dat het goedkomt :)

urfebe vindt dit leuk.
  17. Louise11110

Ik heb de verloskundige gebeld voor mijn bloedwaardes. Zij vonden het prima:rolleyes:
    Ik geloof er geen bal van, ik ben niet gek en kan dit zelf prima interpreteren en beredeneren dus ik ga gewoon lekker aan de Floradix om te kijken of het wat doet.
    Vorige afspraak vroeg ze al of ik de voorgeschreven vitamine D slikte. Dat is nooit voorgeschreven door ze of ik wist van niks. Ook dat ben ik op eigen houtje gaan slikken omdat ik niet met een waarde van 60 en zwanger de winter in wilde gaan.
    Ik zie het bij de volgende controle over 2 weken wel:roflmao:

18. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Yeah! 32 weken dansje. :D Het was heel gezellig tijdens de pretecho. Het was bij mijn voormalige verloskundige. Normaal duurt het 30 min maar ik lag daar iets van 1,5 uur. Kon ze mooi haar apparatuur uitproberen.

Bekijk bijlage 644528

Echt wauw zo'n beeld. Helemaal verliefd. ❤

En hij ligt gelukkig niet meer in stuit. :oops:

Kyra77, blessings, Mississippi en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    11kg erbij valt reuze mee @Louise11110. Dat wegen moeten ze erg achterwege laten. Brengt alleen stress met zich mee. Ik word bij mijn controles niet gewogen. Was bij mijn vorige zwangerschap ook niet het geval.

De bevalling vind ik ook spannend, maar nu weet ik wat ik kan verwachten. Vorige keer raakte ik in paniek toen ze de ruggenprik hadden uitgezet. :rolleyes: Dus schoonmoeder erbij gehaald. Bij deze bevalling alleen mijn man en ik.

Verder kijk ik naar uit naar het zwangerschapsverlof. Voel meer druk op mijn bekken en heb een beurs gevoel bij mijn doos. :eek::oops:

Nog 2 weken werken. Op mijn werk zijn ze druk bezig met thuiswerkplekken te regelen vanwege het corona virus. Dus wie weet werk ik de laatste weken lekker thuis achter mijn laptop.

20. Louise11110

Waarom raakte je in paniek? Had je veel pijn?
    De druk en het beurs gevoel wat jij beschrijft heb ik ook! Volgens de verloskundige lag ze dan ook al met haar hoofd richting uitgang:D

Nog 2 weken! :eek:
    O wat heerlijk! Heb je nog wat gepland of doe je lekker rustig aan en vooral niks? :roflmao:
    Ik wil alles al klaar hebben een beetje voor mijn verlof zodat ik in mijn verlof lekker rustig aan kan doen. Misschien nog een x een babywasjes draaien en strijken maar thats it.

Ik moet denk ik alleen nog de adressenlijst maken voor de geboortekaartjes. Thats it.

Deel Deze Pagina