Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Hier brengen ze de boodschappen niet meer tot in huis. Ze zetten het op de drempel en je mag zelf even uitzoeken wat je ermee doet.
    Resultaat: Bekijk bijlage 644588

Als ik dit had geweten had ik het op een tijdstip laten bezorgen zodat mijn vriend het op kon ruimen:rolleyes:

2. Louise11110

Dit is trouwens echt een mooie foto!! En wat fijn dat hij niet meer in stuit ligt!
    Sorry, had er nog niet op gereageerd:oops:

Loeki82 vindt dit leuk.
  3. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Heeft AH daar geen email over gestuurd? Ik kreeg een mail van Jumbo dat ze het niet meer in de keuken bezorgen. Kunnen ze er geen uitzondering van maken als ze naar je buik kijken? Nou moet je er idd zelf mee sjouwen :(

4. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Omdat ik niet wist wat er na de weeënstorm zou komen. :oops: Al met al ging het toen goed.

Ik denk dat ik mijn verlof begin met lekker uitslapen, hier en daar poetsen, babykleren wassen en ik heb ook een shop afspraak met mijn schoonmoeder.

Had de bezorger het niet wat meer naar binnen kunnen schuiven ipv stapelen? Het is wat met de corona virus. Hier halen we zelf de boodschappen. Vandaag heb ik zelf wat gehaald... op de fiets ook nog. Is een klein stukje fietsen gelukkig. Morgen de zware dingen met de auto. Dan heb ik verjaardagsvisite.

5. FVG

FVG Actief lid

8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Dag dames!

De tijd gaat zo snel! Overmorgen 33 weken zwanger... Normaal zou volgende week mijn verlof starten maar nu de lessen opgeschort zijn hier in België weet ik niet wat me komende week nog te wachten staat en welke opvang ik als zwangere leerkracht moet bieden. Van de gyn mocht ik gisteren gaan werken, van de huisarts had ik mogen thuisblijven. We zien wel! Ik ga in ieder geval maandag sowieso terug zodat ik afscheid kan nemen van mijn leerlingen (diegene die in de opvang zullen zijn) en de laatste spullen kan ophalen voordat ik in verlof ga (al dan niet een weekje extra).

@gewicht: hier ook 10 kg aangekomen. Vooral voor de suikertest veel gesnoept en toen was er wel een serieuze stijging. Nu is het wat minder.

@boodschappen: met zo'n buik zouden ze toch een uitzondering mogen maken! Hier regelmatig toch al wel een voordeeltje gehad door die buik. Mijn vriend doet hier alle boodschappen en die heeft toch al wat ingeslagen maar ééntonig.

@Loeki82 wat een mooie 3D-foto! Genieten van dat snoetje!

Hier maar eerst eens verder werken.
    Tot gauw dames en hopelijk kan ik in mijn verlof wat meer mee kletsen!

loezzzje, Louise11110 en Loeki82 vinden dit leuk.
  6. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Zwaai ladies.
    Ik heb weer bij gelezen.
    Maar ik ben zooo moe. Geen fut meer om uitgebreid te reageren. Druk om m'n vervangster in te werken. Nog 1 week dan verlof!! :D

Loeki82, Mississippi en loezzzje vinden dit leuk.
  7. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Toen ik werd opgenomen in het ziekenhuis hebben ze bloed geprikt om mijn hb te checken, deze was wat aan de lage kant dus ik krijg nu al 4 weken van die pilletjes (ferro heet het geloof ik) vandaag hadden ze weer geprikt en het was nog steeds aan de lage kant, dus ik heb met de arts besproken wat ik nog meer kon doen, qua eten hier in het ziekenhuis ben ik natuurlijk beperkt qua keuze helaas, maar ik kon ook nog floradix proberen. Een paar van jullie gebruiken dit ook toch? Werkt dit goed? Hij zei dat voornamelijk veel van wat er in voedsel zit er ook al in die tabletjes zit maar omdat de hb nog steeds maar laag is vraag ik me af of die tabletjes genoeg zijn.

8. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Linkje met info over ijzer en voeding
    https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/ijzer.aspx?query=ijzerrijke%20voeding

Mississippi vindt dit leuk.
  9. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Zitten jullie ook stilaan te denken aan hoe de omstandigheden in het ziekenhuis zullen zijn tegen dat we moeten bevallen?
    Met heel die corona heisa begin ik me in te beelden dat binnen 7 weken alle gangen zullen vol liggen en ik weet niet of ik wel tussen zo'n bacteriehaard wil bevallen binnenkort :confused:
    Ben echt aan het balen dat ik een medische indicatie heb en niet eens thuis mág bevallen.
    Overdrijf ik of voelt iemand hetzelfde?

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja ik heb het ook wel een beetje hoor, maar probeer toch maar positief te denken. Ze verwachten de piek over een week of twee, dus over 6-8 weken zal het (hopelijk) al een stuk beter gaan. Wat een gekkenhuis hè... o_O

Ik heb geen zwangerschapsdiabetes gelukkig :) waarden waren goed!

11. Louise11110

Om eerlijk te zijn vind ik het lichtelijk overdreven:oops: Maar dat komt omdat ik weet hoe de gang van zaken in het ziekenhuis gesteld is.

Alle afdelingen moeten op de hoogte zijn van het corona protocol en van alle afdelingen word verwacht dat je andere afdelingen helpt.
    Maar dan komen we bij de kraam en verlos afdeling. Die leveren hele andere zorg, die weten veel over baby's en pas bevallen vrouwen, maar minder over mensen die opgenomen worden met een dubbele longontsteking. Dus zij worden niet ingezet op andere afdelingen en blijven redelijk uit de buurt van mogelijke corona patiënten. Tenzij er natuurlijk een zwangere met verkoudheid en koorts word opgenomen voor bijvoorbeeld een geplande keizersnede. Daarom word elke patient bij ons ook op d e hoogte gebracht van het feit dat ze niet mogen komen als ze koorts en klachten hebben, maar eerst moeten bellen voor overleg.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd:roflmao:

@loezzzje wat vervelend dat je hb zo laag is! Ik gebruik nu sinds een paar dagen Floradix dus ik ga pas over een tijdje de werking ervan merken gok ik. Het geeft me wel enorm maagzuur dus tip, neem het een halfuur voor het eten in en blijf echt een tijdje rechtop zitten. O en het word beter opgenomen met vitamine c en minder goed met melkproducten. Dus je zou het met sinaasappelsap kunnen mengen.

loezzzje en Mississippi vinden dit leuk.
  12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @Louise11110 thanks! Je hebt ook gelijk hoor, ik probeer me ook niet al te druk te maken. Maar heb familie in Madrid en als je hoort wat daar momenteel allemaal gebeurt, dan moet ik wel echt mijn best doen om te blijven relativeren :)

Louise11110 vindt dit leuk.
  13. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik denk niet dat op de kraamafdeling in het ziekenhuis andere mensen liggen dan zwangeren of net bevallen vrouwen. Dus in de gang zal het rustig zijn. Wel vraag ik me af hoe dan moet met mij groeiecho's en bevalling inderdaad als je nu het ziekenhuis niet in mag met verschijnselen... Ik vind het voor mezelf niet heel spannend, maar wel voor een klein net geboren kindje... Hoop echt dat het snel rustig wordt!!!

Mississippi vindt dit leuk.
  14. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Thanks @Louise11110 voor de tips! Ik baal wel ervan dat het echt niet goedkoop is, bijna €16 voor een flesje! Maar goed als het helpt he... Ik ben juist opgehouden met het drinken van jus ‘d orange omdat ik zoveel maagzuur had en ze zeggen dat je dan beter geen zure dranken kunt drinken. Maar zal het toch weer eens overwegen dan als ik het drankje neem.

Ik zat er vanochtend echt weer even doorheen. Omdat het al zo lang stabiel is met de baby zou ik elk weekend een dag naar huis mogen en dan weer terug voor ctg. Ik had me er dit weekend al weer op verheugd maar nu gaf de arts dus aan dat hij het niet meer verstandig vindt dat ik naar huis ga (lees tilburg = brabant) :( Hij snapte dat dat echt heel k*t voor mij is omdat ze al hadden gezegd dat het mocht maar dat het even niet anders is. Echt balen! :(

15. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooohhh dat is waardeloos! Wel heel logisch dat ze jou liever nu daar laten, maar ik snap hoe naar het voor je moet zijn...

16. Louise11110

Ik snap het hoor! Gaat het er heel erg aan toe daar? Kunnen ze wel gewoon een beetje leven?

17. Louise11110

O wat kak!!! Maar ze mogen wel nog bij jou komen? Dat is toch ook krom?

18. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Dat vond de gyn zelf dus ook heel erg krom ja @Louise11110 . Ze zei ook, ik ben het echt helemaal met je eens dat het heel krom allemaal is maar ze moet zich aan de regels houden die die infectieafdeling (ofzoiets) heeft opgesteld. Echt gewoon enorm balen.

Mijn vriend is ook wel bang als ze straks misschien de regio’s gaan afsluiten dat hij niet meer naar Nijmegen mag en dan niet bij de bevalling kan zijn, dus we zijn nou maar alvast een beetje aan het kijken of hij misschien zolang in een vakantiewoning kan blijven ofzo dat hij iig in de buurt is. Hij moet van zijn werkgever toch thuis werken dus wat dat betreft kan hij gewoon op zijn laptop werken. Het is misschien allemaal wat overdreven maar je weet nooit wat voor gekke regels ze de komende weken nog gaan bedenken/uitvoeren. Dan zijn we liever wat voorbereid!

19. Louise11110

@loezzzje
    Ja ik snap ze wel, het is alleen zo jammer!
    Ik vind hét logisch dat je man kijkt voor een huisje in de buurt! Is een veel prettiger idee denk ik zo. Zou toch wat zijn als hij door dat klote virus de bevalling mist:eek:

Ik ben al vanaf 3.00 wakker:cry: Wie heeft de tip om goed door te slapen? Ik heb nog geen kind, geen kramp in mijn kuiten meer, geen pijn en geen gekke dromen meer snachts. Hoe kan het dan dat ik elke x toch weer zo vroeg wakker ben? Ik hoef er niet eens uit om te plassen! Dus er is geen enkele reden voor mij om zo vroeg wakker te zijn. Laat me gewoon slapen:p

Willen jullie nog iets grappig horen? Ik stond laatst wat boodschappen af te rekenen waaronder bier voor mijn vriend. Zegt de kassiere: mag ik je id-kaart zien?
    Ik stond haar met open mond aan te gapen:roflmao: 26 jaar en met een enorme zwangere pens sta ik daar aan die kassa. Gekkigheid:p

Mississippi, loezzzje en urfebe vinden dit leuk.
  20. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @loezzzje ja wat een gedoe allemaal ook he.. Wel heel fijn dat baby het zo goed blijft doen in je buik!

@Louise11110 hahaha tja je had natuurlijk ook een tienermoeder kunnen zijn :roflmao:
    Balen dat je steeds zo vroeg wakker wordt.. Hier gelukkig geen last van, maar geen tips dus ook helaas.. Krijg je misschien honger rond die tijd?

loezzzje en Louise11110 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina