Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hahaha wat grappig van je ID Louise! Want iemand die aan de bier wil, gaat echt een zwangere, minderjarige dat voor hem laten kopen hahahahaha.

Ohh wat balen zeg Loezzzje, ik snap dat je daar enorm van baalt. Mag je eindelijk, gooit dat rotprotocol roet in het eten. En ik snap dat je man kijkt voor een vakantiehuisje, het zou wat zijn als hij de bevalling zou missen hierdoor, daar moet je toch niet aan denken.

Gelukkig had ik besloten thuis te bevallen, want ik kreeg het ook al wat benauwd van het ziekenhuis nu, al zijn er hier pas twee besmettingen. Maar het verhaal van.... Louise? Ik weet niet meer wie, sorry. (vergeethormonen, kan echt niks onthouden) stelt me wel gerust. Klinkt inderdaad logisch, dat de kraamafdeling écht een heel andere afdeling is. Nou ja, we wachten het af. Ik voel me een beetje ontheemd, met al die sluitingen, dingen die niet doorgaan etc. Voelt zo raar en onwerkelijk, ALsof de wereld echt even helemaal stil staat.
    Ben wel blij dat wij nog niet hoeven te bevallen, hopelijk is het over een paar weken overgewaaid, tegen de tijd dat wij aan de beurt zijn.

Ben ook benieuwd wat er euit het scholenoverleg komt vanmiddag.

loezzzje en Louise11110 vinden dit leuk.
  2. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

@blessings nee ik heb ook niet echt honger rond die tijd. Uiteindelijk om 5.00 maar wel 2 boterhammen gegeten omdat ik toen wel honger had:p

@urfebe ja dat was ik! Ik ben ook heel blij dat we nog niet hoeven. Al vind ik het voor @loezzzje en haar familie wel heel erg jammer en vervelend dat ze juist nu in het ziekenhuis ligt...
    Maar ik snap je wel, het is echt raar. Ik heb dit soort paniek nog nooit zo gemaakt en vraag me ook af hoe erger het nog kan worden. Ik weet hoe schaars materiaal in een ziekenhuis kan zijn. En niet alleen materiaal maar ook bedden en personeel. Ik werk zelf op een interne geneeskunde en daar zie je de gekste dingen. Sommige patiënten moeten blij zijn dat de verpleegkundigen van tegenwoordig steeds mondiger worden want ik heb een aantal gevallen meegemaakt waar de arts niet wilde luisteren naar ons en de patiënt dood had kunnen gaan als we niet achter de rug van de arts om contact hadden opgenomen met de ic... Ik merk in de laatste 2 weken wel dat er veel patiënten te vroeg van de ic worden ontslagen naar een gewone verpleegafdeling om vervolgens een paar uur later weer helemaal in te storten en terug te gaan naar de ic.

Weet iemand hoe laat dat scholenoverleg is vandaag?

loezzzje vindt dit leuk.
  3. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Moeten jullie ook alleen naar de controles nu? Normaal gaat mn man altijd mee, maar mag nu voorlopig even niet

4. Louise11110

O dat weet ik niet. Ik heb over 2 weken weer controle. Zal het tegen die tijd wel horen denk ik.

5. Louise11110

Oké ik ben nu toch zo intens verdrietig. En het slaat nergens op:roflmao:

Ik heb besloten om mijn verjaardag en babyshower niet door te laten gaan vanwege kwetsbare mensen met wie zij werken/wonen om besmetting te voorkomen.
    Maar ik vind dat toch zo ontzettend stom dat ik er gewoon heel even om moest huilen net:cry::roflmao:
    Ik gooi het maar op de hormonen. Hoe doen jullie dit met bezoek?

P.s. Bij mijn verloskundige is er geen hartjesspreekuur meer, geen pretechos, partner mag alleen mee bij echo bij bloedverlies of vroege/termijnecho, vooraf handen wassen, zo ver mogelijk bij elkaar vandaan zitten in de wachtkamer en de afspraken worden zo kort mogelijk gehouden. Geen groepscontroles meer en als je vragen hebt moet dit telefonisch of via de mail. Huisbezoeken worden alleen gedaan als er nood is.

Dus...

6. FVG

FVG Actief lid

8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Hier zouden de tranen ook zo kunnen beginnen stromen. Alles loopt precies mis en dit zou een periode van genieten moeten zijn. Ik heb geen afscheid kunnen nemen van mijn leerlingen (België dus enkel opvang maar daar zal niet iedereen zijn), volgende echo geannuleerd, ... Ik heb ook niet het gevoel dat het begin mei beter zal zijn. Er zal nog steeds corona zijn met dus maatregelen (hopelijk mildere). Maar mocht ik nu bevallen dan mag enkel partner in het ziekenhuis komen (en wij verblijven 3 nachten in het ziekenhuis), ik kan niet met de baby op bezoek in mijn klas en school, kraambezoek zal ook niet volop zijn hierdoor, ... Kortom ik denk dat het gewoon een heel eenzame periode wordt i.p.v. genieten.

Wel nog een vraag: als ik nu corona zou krijgen (niet dat ik me express laat besmetten), geef ik dan geen antivirussen door aan de baby zoals met het kinkhoestvaccin? Als dat zou zijn, zou het wel een geruststelling zijn voor de kraamperiode!

7. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    @blessings; ja de baby is een taaie! Ik hoor de gyn nog zeggen bij mijn opnamegesprek; “oh als je toch de 34 weken zou halen, daar zou ik echt meteen voor tekenen” en nu ben ik woensdag gewoon al 33 weken! :D

@Louise11110 ik moest ook ALTIJD mijn id laten zien. sinds ik met mijn dochter de boodschappen doe echt nooit meer, het veranderd toch enigszins wel hoe mensen naar je kijken :roflmao: hoewel je dan nog steeds wel een tienermoeder zou kunnen zijn maar ze vragen het gewoon niet meer :p

@urfebe ja het is echt balen! ik zal voorlopig niet meer naar huis mogen tot de bevalling, en dan is ook nog maar afwachten of de baby overgeplaatst mag worden naar tilburg. we weten natuurlijk niet wat ons allemaal nog te wachten staat met dit virus!

urfebe, Louise11110 en blessings vinden dit leuk.
  8. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Aan welke kant van mn buik zou de baby toch liggen..? :roflmao:
    20200315_151547.jpg

Mississippi, urfebe, Loeki82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Zo om 4 uur nieuwsupdate! Hopelijk weten we dan of de scholen dicht gaan en wat te doen in de kinderopvang!

Vandaag ook de verjaardag van onze jongste geannuleerd. Ze heeft ietsje een vies neusje. zij en ik niesen af en toe...

10. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Het is echt zwaar k*t gewoon heel deze heisa. Voelt ook niet echt ofzo, lijkt uit een film te komen, en inderdaad net nu, bah.
    Ik heb vanmorgen gelezen dat ze de piek half mei verwachten dus ik vrees dat het nog volop aan de gang zal zijn tegen dat wij gaan bevallen.
    @loezzzje voor jou helemaal een rot scenario waar je inzit, veel sterkte hiermee! Wat een gedoe zeg nog even verhuizen dichterbij je ziekenhuis enzo, kan me inbeelden dat dit een zware en vermoeiende domper is voor jullie. Probeer de moed erin te houden!

Hier eerlijk gezegd toch ook wat depri. Had me deze laatste weken helemaal anders ingebeeld. Vond het ook net fijn dat ik nu alles klaar had en eindelijk even kon rusten terwijl zoonlief school had, nu zit ik 5 weken met een hyperactieve stuiterbal in huis waar ik nergens mee naartoe kan.
    Even egoïstisch geklaag hoor, sorry :oops:

Mississippi en loezzzje vinden dit leuk.
  11. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    #3031 Loeki82, 15 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2020
    @loezzzje, dat is balen. Hopelijk kan je vriend snel wat vinden.

@blessings, herkenbaar die scheve buik. :roflmao: Dan is ie dan aan het kont draaien. :roflmao::roflmao::roflmao: Hier doet het boefje het dan precies midden in de nacht. :rolleyes:

Gisteren mijn verjaardag nog wat kunnen vieren met wat familie. Wie snotterig en verkouden was heeft afgezegd. Ondanks de huidige situatie heb ik een gezellige middag gehad.

@ afspraak, morgen gaat mijn controle gewoon door. Ben door het ziekenhuis niet afgebeld. Ik mag alleen 1 persoon meenemen. Daar zoon nu ook thuis is zetten ze me af bij het ziekenhuis en halen me daarna op. Morgen hoor ik ook of de autorisatie voor een thuiswerkplek gereed is. Manlief gaat ook thuis werken en deze 2 weken wat verlof opnemen om deze weken voor mijn verlof te overbruggen.

urfebe, blessings en loezzzje vinden dit leuk.
  12. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Hoe is het hier verder? Vandaag nog op controle geweest in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit en de baby wordt nu geschat op 1875 gram..... en hij is weer gedraaid en ligt in stuit. :rolleyes:

Man en zoon hebben me afgezet en daarna opgehaald. Mocht namelijk met max nog 1 persoon naar de afspraak toe.

Slapen is op dit moment gewoon een ramp. Ik lig minimaal 2x midden in de nacht wakker. :oops: kon bijna in slaap vallen op het werk. :| Morgen ff een half dagje werken en de rest van de week thuis. Zoon kan ook lekker bezig gaan met zijn werkboek van school. Hij had zelf in gedachten om te gaan gamen.

13. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik ben vandaag ook gebeld door het ziekenhuis...
    Mijn groeiecho van woensdag gaat wel door, maar niet met mijn eigen gyn... Die zit 2 weken thuis :eek: en moet ook alleen komen en daar baal ik ook ontzettend van omdat ik best bang ben voor slecht nieuws... Bij de bekende klachten moet ik dat aangeven en een mondkapje vragen. Ik ben verkouden aan het worden... Maar mag dus op die manier wel binnen.

14. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Die denkt zeker, oh lekker 3 weken niet naar school, ik ga eens de hele dag gamen :roflmao: Hier ook bijna elke nacht wakker, dacht dat het aan het zkh lag maar denk dat het door de zwangerschap komt, echt heel vervelend! En dan val je eindelijk weer in slaap en dan beginnen die bouwvakkers om 7 uur met boren vanwege de verbouwingen hier :mad: Ik ben echt zo blij als al deze ellende voorbij is. We treffen het echt niet met zijn allen.

Lees ik net ook nog dat CP al zijn parken heeft gesloten. Als LG volgt dan valt er niet echt meer een vakantiehuisje te boeken :( Als het echt zo erg wordt met alles wat dicht gaat dan vraag ik een overplaatsing naar het zkh in Veldhoven. Daar hebben ze ook een IC en zit ik toch in Brabant, dichter bij huis. Ik heb het er echt niet op dat ik zo ver van huis zit!

@Julias echt vervelend joh dat je maar alleen mag komen en dan ook nog eens een beginnende verkoudheid. Waarom ben je bang voor slecht nieuws?

Ik heb morgen ook weer een groei echo, zo benieuwd weer! Is inmiddels weer 2 weken geleden.

15. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Deze avond deel 1 van een bevallingscursus gehad, gegeven door een vroedvrouw die werkt in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Was oorspronkelijk met een groep maar nu dus privé geworden uit voorzorg.
    Zit er even helemaal door. Ze zijn zo goed als zeker dat heel binnenkort zelfs de partner niet meer aanwezig zal mogen zijn tijdens de bevalling en verblijf in ziekenhuis.
    Wist even niet wat ik hoorde. Blijkbaar zijn er al landen waar dit al gaande is, maar vind dit nergens terug op internet?
    Ik hoop zo hard dat dit niet waar is want dan is het gewoon een nachtmerrie aan het worden :(
    Vond het al afschuwelijk dat mijn eigen zoon niet eens op bezoek mag komen na de bevalling, maar dit is echt teveel.
    Waarom nu :(

16. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik kan er ook echt niet bij dat je de bevalling alleen zou moeten doorstaan... Mijn lief is bij mij, hoe dan ook! Onderzoek en echo's is 1 ding, maar de bevalling doen we samen!

@loezzzje hoop dat de overplaatsing gerealiseerd kan worden! Echt super lomp die bouwvakkers dan ook...

Ik heb om de groeiecho steeds een dip in de curve gezien... Die dip is nu weer aan de beurt...

Lig inmiddels ook al weer een uur wakker... Neusverkoudheid is een feit sinds gisteravond...

17. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Onze zoon heeft vannacht plots hoge koorts gekregen (39,8) hij klaagt van hoofdpijn en als hij hoest is het een blaffende hoest zoals bij een valse kroep.
    Ik vrees dat het vies beestje hier binnen zit :(
    Straks de huisarts opbellen om raad te vragen maar denk niet dat we veel kunnen doen buiten de koorts onderdrukken en hopen dat het hierbij blijft. Hij heeft vorig jaar een zware longontsteking gehad en al vaak moeten aerosollen in het verleden dus hij heeft niet de sterkste longen. Maak me toch wat zorgen..

18. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Beterschap voor je zoon! Hopelijk wordt het niet erger.

Hier ook wat neusverkouden maar toch vanochtend gewerkt. Man is nu aan het werk en die loopt te hoesten (heeft hij al een tijdje). Zoon loop ook wat te snotteren dus die houden we mooi thuis. We zijn alle 3 longpatiënten. Ik hoop dat het daarbij blijft.

Ik kreeg gisteren ook te horen dat ik alleen 1 persoon bij de bevalling en bezoek mag hebben. Alleen bevallen zie ik ook niet zitten.

19. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Familie kan toch zo vreselijk teleurstellend zijn.. Ik geef vanochtend bericht door dat onze zoon erg ziek is. Denk je dat er 1 iemand reageert? Echt wow op zo'n momenten besef je hoeveel je betekent voor iemand.
    Mijn ouders en broer meteen aan de telefoon, maar van de schoonfamilie niet 1 iemand, en het is een grote familie.
    Het gaat snel rond hier, manlief ligt met koorts in bed en ik ben aan het gloeien en hoest als een gek :(
    Even geen fut meer om vrolijk te zijn, kan alleen maar huilen. Bah verdomde hormonen erbij ook :cry:

20. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Ik duim voor je dat het allemaal meevalt @Julias

@Loeki82 rustig aan! Hopelijk knappen jullie allemaal snel op!

@Lisa890 wat vervelend dat je schoonfamilie niks van zich laat horen zeg! De 1 kan idd wat vermoeiender zijn dan de ander. Mijn dochter zou eigenlijk gister naar mijn schoonouders zijn gegaan zodat die konden oppassen, mijn vriend belt zijn moeder nog even van tevoren, hoort ie aan haar dat ze verkouden is, als ie niet gebeld had, had ze dat waarschijnlijk ook niet vermeld. Ik wil nu gewoon heel voorzichtig zijn omdat ik niet wil dat mijn vriend straks hier niet meer kan komen. Die boodschap is niet altijd voor iedereen duidelijk denk ik :confused: Hopelijk is je zoontje snel weer beter!

Net groei echo gehad, baby groeit nog steeds goed door. Geschatte gewicht is nu 1194 gram! Nog wel te klein natuurlijk maar er is nog steeds groei, zo blij!

Kyra77, blessings, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina