Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw

Ohhh vervelend van de onzekerheid Lisa! Ik voel de kleine ook minder of niet als ik een harde buik of gespannen buik heb. Misschien helpt een bad of douche om te ontspannen? Ik snap je twijfel om te bellen, je wilt ook liever niet zo'n besmettingshaard inlopen. Heel lastig!

Lisa890 vindt dit leuk.
  2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat Urfebe zegt, misschien even lekker warm in bad of onder de douche.
    En bij twijfel toch maar bellen. Zou de vk niet langs kunnen komen? Ipv dat jij naar het zkh moet?

Lisa890 vindt dit leuk.
  3. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Heb om 20u een bad genomen maar dat hielp niets.
    Nu net de doppler bovengehaald, stomweg vergeten dat ik die had!!
    Hartje goed gehoord, pfjoew...
    Wil wel graag beweging voelen maar het stelt toch al iets gerust.
    Hoop dat die buiken niet 4 weken zo hard gaan blijven, het pakt op mijn adem :confused:
    Als het heel de nacht zo doorgaat bel ik morgenvroeg of ik niet wat vroeger dan 17.30 kan komen.

blessings, Kyra77 en urfebe vinden dit leuk.
  4. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Wat vervelend @Lisa890 ! Ik had ook een keer (toen ik nog niet in het zkh lag) het idee dat ik weinig voelde. Op mijn zij liggen hielp toen niks maar ik wilde eigenlijk ook niet bellen want dan moest ik toch wel naar het zkh komen. Uiteindelijk toch gebeld omdat ik me zat op te vreten en wat denk je? “mevrouw komt u maar naar het zkh”. Daar aangekomen, echo gemaakt en niks aan de hand. Het beste is om toch even te bellen als je je zo voelt, het neemt zoveel zorgen weg. En die stress kun je nu niet gebruiken! Misschien dat er idd wel een verloskundige kan langskomen.

Lisa890 vindt dit leuk.
  5. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Vervelens! Heb je nog gebeld? Ik lig nu natuurlijk in het ziekenhuis en ik kan je hopelijk een beetje geruststellen.
    Hier liggen ook afdelingen vol met corona patiënten. Daar merk je op de verlos/kraan/neonatologie echt niks van! Mijn partner mag er gewoon bij zijn en mag ook gewoon weg en weer terugkomen zonder restricties. Tenzij hij klachten heeft natuurlijk.
    Maar je merkt echt niks van de Corona gekte. Behalve dan dat er bijna alleen personeel loopt en geen bezoek, wat heel erg fijn is!

urfebe, blessings, Lisa890 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Dankjewel dames!
    Ik heb een rustige nacht gehad, mijn buik staat ontspannen nu en heb ze al goed voelen bewegen.
    Ga vanavond wel de harde buiken aankaarten die zo lang duren, uren aan een stuk is toch gek of niet?

@Louise11110 wat fijn dat je man gewoon heen en weer mag zeg!!
    In mijn ziekenhuis is dat dus niet het geval.. de partner moet na de bevalling kiezen: ofwel naar huis en niet terugkomen ofwel blijven tot je naar huis gaat, om te vermijden dat er nieuwe bacteriën kunnen binnenkomen.
    Ik hoop dat alles zorgeloos verloopt hier dus zodat ik snel naar huis kan, want men man gaat na de bevalling naar onze zoon.
    (Hoop dat alles zorgeloos verloopt voor iedereen hier trouwens, uiteraard!! :thumup:)

urfebe, Kyra77, Louise11110 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Gelukkig voel je haar weer goed, @Lisa890. Goed om het vanmiddag te bespreken.

Hier krijg ik de laatste tijd bij iedere controle een hele riedel te horen van wanneer ik contact moet opnemen. Dus bij twijfel gewoon bellen.

Het was weer 'lekker' slapen afgelopen nacht. Ik kon niet op mijn linderkzij slapen, het deed zo zeer. Toen maar op mijn rug en rechterzij gelegen en de baby was weer lekker druk. :oops:Kan zo weer mijn bed inrollen.

urfebe vindt dit leuk.
  8. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    36 weken vandaag! Gek idee dat baby volgende week gewoon al mag komen! Al verwacht ik de 40 weken wel weer aan te tikken hoor :p Heb nog totaal niet het idee dat ik binnenkort ga bevallen. Ik heb vrijwel nooit harde buiken. Sowieso geen klachten eigenlijk. Heerlijk natuurlijk, maar denk dus wel dat de baby voorlopig nog even binnenboord blijft. Ach ja, ik geniet er nog maar even heerlijk van :D

De baby lag de afgelopen week goed, maar is nu in de nacht weer naar stuit gedraaid.. Pff.. hoop wel dat hij weer terug gaat draaien :rolleyes: Kans op zelfstandig weer terug draaien wordt nu natuurlijk wel klein.. nouja.. volgende week weer controle en hopelijk ligt hij dan weer goed en ingedaald.

9. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Jij ook een eigenwijsje. :roflmao:

Volgens mij is de mijne ook weer gedraaid.... of zijn zijn billetjes net zo groot als zijn hoofd. :roflmao::roflmao::roflmao: Volgende week weet ik ook of hij kopje onder ligt. Bij mijn zoon ben ik ivm zwangerschapsdiabetes met 38 weken ingeleid. Nu zijn mijn waardes gelukkig goed, dus ben benieuwd of het voor de 40 weken al begint. Zou fijn zijn om het ook anders mee te maken ipv te worden ingeleid.

Voor nu de wasjes draaien. :cool:

Ps. Grappig dat sommigen van ons een kindje hebben met een naam wat met L begint. Hier word het weer een naam die met L begint. :D

10. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ja draakjes zijn het. Nu al! :roflmao:
    Hier wordt het nu een naam die met een N begint. Toevallig zowel de jongens als de meisjesnaam :p

Weten jullie eigenlijk allemaal het geslacht van de baby? Ben ik de enige die het geslacht nog als verassing heeft? :p

loezzzje, urfebe en Loeki82 vinden dit leuk.
  11. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wij krijgen ook een L :roflmao:

@Lisa890 spannend heh als je haar dan even niet voelt... Gelukkig is de beweging terug!
    @blessings hopelijk draait de baby snel goed en blijft daar!
    @Loeki82 hier ook alleen 2x een inleiding meegemaakt... Bij de jongste ivm groei achterstand eerste ingeleid, bij de 1e met 40+6 omdat ze haar ivm groei niet langer wilden laten zitten. Dat zullen ze bij deze ook doen als ze na de 40 weken blijft zitten. Ik mag het dan zelf zeggen zei de gyn. Ik hoop dat het niet nodig is ivm alle verjaardagen in mei dat het een dubbele wordt...

Hier ook te bagger geslapen vannacht... Was zo misselijk van het niet innemen van de omeprazol... Lag om 3 uur wakker en half 5 maar naar beneden wat gegeten en pillen weggewerkt. Ben een uur later ongeveer weer in slaap gevallen..

urfebe en Loeki82 vinden dit leuk.
  12. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je haar weer goed voelt @Lisa890 ! Goed om de harde buiken inderdaad aan te kaarten.

Oef, hier zei m'n oppas voor morgen, vk bezoekje, ineens af... ze was t vergeten. gelukkig kunnen ze even naar m'n buuf, al is zij wel verkouden. Maar goed, al 2 weken ruim, en zoon en man hebben niks gekregen dus ik waag het er maar op (hoor haar ook eigenlijk nauwelijks snotteren hoor, maar ik snap dat ze voorzichtig is en het aangeeft). Moet toch ook naar de vk en nu nog verplaatsen vind ik ook geen optie. Man nu nog vrij vragen van z'n werk ook niet. En twee kinderen van 1 en 4 10 minuten alleen in de auto laten zitten (met ook nog flinke temperaturen morgen) zie ik écht niet zitten.
    Ik hoop morgen - als alles er goed uit ziet - niet over een week terug te hoeven komen maar over 2 weken. Bij de jongste heb ik de controle van 37 weken ook overgeslagen omdat ik toen op vakantie was.

Wat een eigenwijze stuitliggertjes! Ik heb de indruk dat baby hier nu in hoofdligging is blijven liggen. Af en toe van die haaktenen achter m'n ribben enzo heeeerlijk. En ik denk nog niet ingedaald, want k heb nog geen ademruimte gekregen en nu net weer maagzuur.

Vandaag m'n laatste lessen, morgen nog wat nakijkwerk en dan donderdag verlof! Ben eraan toe!

@blessings hier ook een verrassing! Laatst droomde ik van een jongen, maar deze week droomde ik over een meisje. Kan alle kanten op ;) Onze meisjesnaam is met een K, jongensnaam (ook) met een L, haha. Grappig al die L-en!

13. Louise11110

Ik heb helemaal haar naam niet genoemd geloof ik? :eek:

Haar naam is Lotte:)

loezzzje, blessings, urfebe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    De controle was goed hier vandaag!
    Ze ligt ingedaald met hoofdje naar beneden, yes!!
    3000g en 49cm :eek: Ze vond het mooi gemiddeld maar ik vond het zo veel lijken.
    Heb 2cm ontsluiting dus de harde buiken zijn toch wat voorwerk aan het doen, maar ze denkt niet dat het voor de eerste weken zal zijn :rolleyes: Dus lekker afwachten dan maar en proberen actief blijven..
    Toch een hele opluchting dat ze het goed stelt daarbinnen. :)

loezzzje, blessings, urfebe en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Louise11110

Wauw dat klinkt goed!!! Hoop je dat ze snel komt?

16. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Van mij mag ze echt wel al komen haha. Voel me er volledig klaar voor en ze heeft een goed gewicht. Maar heb zo'n vermoeden dat ik de familietraditie zal volgen en overtijd zal gaan :oops:
    Echt een heel mooie naam, Lotte!! :)
    Hier begint het met een A. :)

urfebe, Loeki82 en Louise11110 vinden dit leuk.
  17. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooh wat fijn zeg!!! Klinkt allemaal heel fijn!!!

Lisa890 vindt dit leuk.
  18. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Zo ik moest weer even bijlezen, haha.
    Hier waarschijnlijk ook een naam met een L. :roflmao: maar ik twijfel wel nog steeds :rolleyes:
    Nog wat positiviteit voor de bevalling van een aantal, eerst duurde het persen bij mij 30 minuten, de 2e 7 minuten en de 3e 4 minuten :cool: ik hoop dat het nu ook weer snel mag gaan, al heb je op dat moment toch geen besef van de tijd, haha. Ik was bij de 2e ook wel echt 'vergeten' hoe zeer de weeën deden, maar bij de 3e wist ik het nog zo goed, en nu dus weer, die pijn kan ik nu al tegenop zien.. al zegt een stemmetje in mijn hoofd ook heus wel je kan dit en het gaat weer voorbij :p
    Morgen ook weer controle, hopelijk een ingedaalde baby, maar vraag het me af.

loezzzje, blessings, urfebe en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Louise11110 oow ik vergeet jou gewoon te taggen! Maar wat een mooi meisje! Voor de foto's die ik heb gezien op fb zeg ik, ze lijkt op jou :p
    Wel een heel raar idee dat dit het begin is van de baby's in de groep :eek: ik weet dat het einde van de zwangerschap in zicht is, maar toch voelt het ook ergens nog niet zo. Dat word nog een hoop janken komende weken denk ik, iets wat niet meer terug komt voor mij :oops:

loezzzje, Julias, blessings en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @Louise11110 haha ja je hebt dr naam wel genoemd hoor! :) superleuk! Hoe gaat het met jullie?

@Lisa890 netjes zeg! Gewicht en lengte! Fijn dat alles weer in orde was. Krijg je nu nog meer controles de komende weken? Ik hoef alleen nog 15 april terug en verder niet in principe.

@Rapunzel zo herkenbaar! Opeens het besef dat dit de laatste weekjes ooit zijn dat ik op en top zwanger ben... in combinatie met hormonen en toch ook wel heel erg de zenuwen door de Corona situatie ben ik niet de meest stabiele persoon geloof ik :oops:

@Naam: hier de top 1 naam met een B. :p Maar we twijfelen ook nog steeds... :confused:

@36 weken dansje vandaag :D nog een weekje dan mag ze gewoon komen... kan het me niet voorstellen nog... :rolleyes:

loezzzje, Julias, Louise11110 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina