Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ja je had haar naam genoemd idd Louise!

Hier vanmorgen controle gehad, zometeen liggingsecho want ik mag me waarschijnlijk aansluiten bij de dwarsliggers. Ik voel 't kindje ook daadwerkelijk anders dan de afgelopen dagen. In ieder geval is ie nog totaal niet ingedaald.vanwege de ligging mag ik ook geen 2 weken wegblijven dus volgende week weer controle.
    Verder wel alles gewoon in orde hoor! Dus maak me nog geen enkele zorgen. Alleen jammer dat de helft van de kraamkamers in het ziekenhuis hier IC bedden zijn geworden. Maar goed, baby gaat gewoon goed liggen en indalen en dan mag ik thuis bevallen haha

En 'n 36 weken dansje!!

loezzzje, Loeki82, Julias en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @Lisa890 lijkt mij ook een heel net gewicht voor jou termijn! Zelfs iets kleiner dan gemiddeld denk ik? Hoe zwaar waren je andere kindjes uiteindelijk? :)

@urfebe ook al zo'n eigenwijs kind :roflmao:

Ohh hebben jullie ook zo'n honger de hele tijd? Kan wel blijven eten! Heb ook geen last van maagzuur wat me tegen zou kunnen houden ofzo. Dus moet me echt wel inhouden om niet constant te eten. Wil niet deze laatste weken ineens nog veel kilo's aan gaan komen o_O

loezzzje, Loeki82, urfebe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Hup baby! Lekker met het koppie naar beneden, help je moeder een beetje zeg!

loezzzje, urfebe, Loeki82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Heel verhaal getypt, loopt Chrome vast o_O ga ik weer..

Jaa hier ook 36 weken! En de komende week zal ook wel snel gaan, de bedverhogers zijn al in huis, jeej met een krukje mijn bed in :roflmao:

@Mississippi haha nou idd, lekker de hormonen erbij, iedereen thuis dus totaal geen rust, zijn toch wel hele rare aller allerlaatste weekjes zo.

@urfebe aah nee geen dwarsligger! Da's niet de goede kant op, beetje bijdraaien baby!

@blessings het verschilt heel erg bij mij, soms vreselijke honger en soms totaal niet. Probeer ook echt wel op te letten, wil er ook niet meer kilo's bij hoor, het is genoeg zo :roflmao: al kijkt die twix in de kast me wel aan, en soms roept die me zelfs (of zijn dat quarantaine verschijnselen) :rolleyes:

Vanochtend ook weer controle gehad. Baby ligt gelukkig weer netjes met het koppie naar beneden. Voor wat ik begreep nog niet vast, maar ze kan het hoofdje er ook niet meer uitwippen, dus ik gok bibi.
    Ik ben wel benieuwd wanneer deze baby komt hoor. De 1e kwam totaal onverwachts met 37.5 en 3050 gram, helemaal geen rekening mee gehouden met de 1e, beetje naïef van de uitgerekende datum uitgaan denk ik :oops: de 2e kwam 'pas' met 39.3 met 3150 gram, en de 3e kwam weer onverwachts met 37.6 en 3220 gram, daar had ik door de 2e weer niet op gerekend :roflmao: deze baby word geschat op 3200 gram met 40 weken, dus ik hou rekening met voor de 38 weken en tegelijk denk ik zou ik nu die 40 halen met een vergelijkbaar gewicht :p oke heel lul verhaal maar ik vind het leuk om te vertellen, je moet nu toch wat met je tijd hè :p

loezzzje, Louise11110, blessings en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Bij jou ook al @urfebe. :roflmao: Het wordt wat met deze babies.

Ik merk ook dat ik meer zin heb in eten. Dan smeer ik een sneetje volkorenbrood. Iets anders eten helpt niet. Dan blijft het honger gevoel hangen.

6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hahaha ja honger herken ik wel. Hoewel baby nu weer ligt te duwen op m'n maag dus dan is 't weer over.

Morgen gaan we proberen te draaien. Spannend!
    Geschat gewicht is hier nu 2950, was wel wat boven het gemiddelde zei ze maar allemaal wel prima binnen de curves. Op zich past 't bij het plaatje, alletwee m'n kinderen zijn 1 week eerder gekomen dus nu een week voor lopen vind ik niet gek.

Mn schoonouders komen zo de jongste halen, morgenochtend breng ik de oudste bij mijn ouders. Beide even logeren, zodat ik morgen kan bijkomen na het draaien en vrijdag m'n huis vliegensvlug op orde kan maken. Dat is echt geen doen met kinderen thuis...

Super dat baby goed is gaan liggeN rapunzel!!

blessings, loezzzje, Mississippi en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @urfebe spannende dag morgen! Hopelijk lukt het draaien!

@Rapunzel fijn dat jouw kleine wel gedraaid is!

Hier is er 1 aan de afdaling begonnen lijkt het!
    En vandaag belde mijn gyn dat het protocol in het ziekenhuis is veranderd. Zoooo lief dat ze op deze mooie dag mooi nieuws wilde brengen dat de regels betreft verkoudheid van de partner bij de bevalling versoepelt zijn en hij er wel bij mag bij de bevalling en zij dan in pak kunnen. Alleen bij een keizersnee kan het niet. Zo blij met haar!

blessings, loezzzje, Loeki82 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Hai allemaal, ik wilde even komen melden dat gisteren op 7 april om 17:02 onze dochter Luxy is geboren :) (ja ook een L :roflmao:). Ik zou vandaag 36 wkn zijn geweest. Ik kreeg in het zkh 3x per dag een hartfilmpje en de arts zag gistermiddag een kleine afwijking in de hartslag dat ze besloot om de keizersnede te vervroegen, die stond eigenlijk gepland voor volgende week. Er was eigenlijk direct een ok vrij dus het is allemaal heel snel gegaan! Ik had wel weer wat problemen net als bij mijn dochter destijds. Placenta wilde weer niet loskomen en de baarmoeder wilde niet inkrimpen. De arts heeft deze met hechtdraad handmatig kleiner gemaakt. Hier heb ik gisteren en vanochtend echt heel veel pijn aan gehad, maar het lijkt nu beter te gaan (met diverse pijnmedicatie), hopelijk blijft dit zo! Met Luxy gaat het redelijk. Ze is geboren met 1485 gram en direct naar de ic in de couveuse gegaan. Ze ademde wel zelf maar de artsen merkten vanochtend dat ze best onrustig was en heel hard moest werken om te kunnen ademhalen dus hebben ze besloten om haar te gaan beademen zodat ze wat meer rust krijgt. Hier heeft ze heel goed op gereageerd dus ze zijn nu langzaam bezig om de zuurstof weer af te bouwen zodat ze langzaamaan weer zelf kan gaan ademen. Nu even afwachten hoe ze er allemaal op gaat reageren. Spannend allemaal! We zullen dus zeker nog een aantal weekjes in het zkh moeten blijven.

urfebe, blessings, FVG en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Louise11110

Ik ging hier even kijken en lees gelijk dit bericht! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een mooie naam!
    Wat fijn dat ze zo goed reageerd op de behandeling. Hoe is het verder met jullie? Is het allemaal te overzien of nog onwerkelijk? Het lijkt me een hele heftige periode voor jullie nu.
    Hoe is het nu met de pijn? Kan je een beetje slapen daar?

urfebe en loezzzje vinden dit leuk.
  10. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Dank je! :) Ja voor nu is ze stabiel en bouwen ze stapje voor stapje de zuurstof af, dat gaat allemaal goed. Het ging allemaal zo snel gisteren en het viel een beetje rauw op ons dak omdat we eigenlijk dachten dat we de 37 wkn nog wel gingen halen maar dat is niet meer gelukt. We zijn wel heel dankbaar dat ik het toch nog 8 wkn langer heb weten vol te houden waar artsen eerst dachten dat ik misschien wel met 28 wkn ging bevallen. De pijn is gelukkig minder, hopen dat dit zo blijft. Ik heb diverse pijnmedicatie gehad en die zijn we nu aan het afbouwen. Morgen ook proberen uit bed te komen en voor het eerst proberen te kolven. Er komt ook een lactatiekundige met ons spreken. Ik ben namelijk bij onze dochter 4,5 liter bloed verloren bij de bevalling en de melkproductie is toen bijna niet op gang gekomen. Ik ben gisteren 2,5 liter bloed verloren dus ik ben bang dat het misschien weer niet gaat lukken. Maar we gaan het proberen! Hopelijk vannacht beter slapen dan gisteren.

urfebe, blessings en Louise11110 vinden dit leuk.
  11. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @loezzzje : gefeliciteerd met je dochter! Dat is dan idd toch nog in eens heel snel gegaan. Super dat ze het onder de omstandigheden goed doet!
    Jij een voorspoedig herstel gewenst!

loezzzje vindt dit leuk.
  12. Jeanine1995

18 sep 2018
    69
    152
    33
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd!!

loezzzje vindt dit leuk.
  13. Louise11110

@loezzzje wauw ik vind het maar stoer van je! Inderdaad heel fijn dat je nog 8 weken verder bent gekomen dan gedacht!
    Logisch dat het rauw op jullie dak viel, is er ook een maatschappelijk werker daar of psycholoog die je even door de eerste tijd heen zou kunnen helpen? Hier dringen ze er bijna op aan om daarmee in gesprek te gaan en dan valt het bij ons allemaal nog wel mee.
    Heb je bloedtransfusies gehad? Je zal je ook wel moe voelen zeker?

Lekker uitrusten hoor! En laat je maar lekker verwennen door iedereen! Hopelijk heb je beter geslapen als gister!

loezzzje vindt dit leuk.
  14. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @loezzzje gefeliciteerd met Luxy!
    Wat fijn dat je het toch inderdaad nog zo lang hebt vol mogen houden met haar in je buik als je haar gewicht zo ziet. Is haar hartje wel stabiel?
    Ik hoop dat nu alles soepel mag lopen met je herstel en kolven en met Luxy natuurlijk! Ontzettend leuke naam! Dikke knuffel!

loezzzje vindt dit leuk.
  15. FVG

FVG Actief lid

8 mrt 2019
    313
    377
    63
    @loezzzje Wauw! Proficiat met jullie dochter! Hopelijk sterkt ze snel aan! Mag je haar al knuffelen? (Geen idee wat mag en wat niet mag...)

loezzzje vindt dit leuk.
  16. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @loezzzje en daar is de tweede baby uit ons groepje alweer! ❤ Gefeliciteerd! Super leuke naam!
    In je buik heeft ze iedereen nog verbaasd, dus hopelijk gaat het sterker worden ook boven verwachting snel en mag ze over niet te lange tijd lekker mee naar huis.
    Veel gezondheid en kracht ook voor jouw herstel!
    Kun je haar de komende tijd wel vaak zien/knuffelen?

loezzzje vindt dit leuk.
  17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Gefeliciteerd @loezzzje met jullie dochter! Wat fijn dat jullie in goede handen zijn en dat er goed voor jullie wordt gezorgd :) en idd waanzinnig dat je gelukt is om het 8 weken ‘vol te houden’. Ik hoop dat ze het vandaag zonder beademing kan en dat het met jou ook snel de goede kant op gaat! Maar bovenal vergeet niet te genieten in deze hectische tijd! ❤️

loezzzje vindt dit leuk.
  18. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    @loezzzje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! ❤ Wat een mooie naam en wat fijn dat jullie in goede handen zijn.

Dat jullie ondanks alles nog lekker van elkaar mogen genieten.

En ik doe meteen mijn 36 weken dansje. :)

@Louise11110, hoe gaat het met jullie?

loezzzje, urfebe, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Louise11110

Goed! Mijn herstel loopt vlotjes, beetje last van mijn hechtingen maar ik gok dat het nu goed begint te helen.
    Lotte ligt nu in een gewoon bedje, heeft de afgelopen 2 nachten goed geslapen van voeding tot voeding.
    Ze lijkt al iets minder geel, haar bilirubine is vanochtend geprikt. Borstvoeding loopt, wel wat last van rode en pijnlijke plekken maar goed te doen.
    Waarschijnlijk moet ik vandaag naar huis om plaats te maken voor een andere kraamvrouw. Ik vind het wel goed eigenlijk. We hebben lang bij haar mogen blijven en dat gun ik iemand anders net zo lief! Als ze zo doorgaat mag ze woensdag mee naar huis!

loezzzje, blessings, urfebe en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    @loezzzje wauw ook gefeliciteerd met jullie dochter wat een leuke naam.
    @Louise11110 jou had ik via fb al gefeliciteerd en nu ook je bevalling verhaal gelezen. Fijn dat het vlot is gegaan en je je ook goed voelt.

Geen idee waarom maar was even dit groepje vergeten sorry Dames was niet bewust, zit nu ook meer in 100 dagen topic en ook niet dagelijks.

Ik heb dus nog niet alles terug kunnen lezen. Alles ok met de nog zwangere dames? Ondanks deze bizarre tijd.

loezzzje, blessings, Loeki82 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina