Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Oké update:roflmao:

Ze ligt toch onder de uv lamp! Bilirubine was iets gestegen. Ze gaan deze dagen opbouwen kwa voeding, de kans dat ze steeds beter gaat drinken naarmate de bilirubine zakt is groot omdat je van een te hoog gehalte suf word.
    Als ze het goed doet kwa voeding mag ze dit weekend mee naar huis! Alles al in gang gezet, kraamzorg krijg ik dan nog 2 dagen en de verloskundige komt dan zondag langs voor ons beiden!

loezzzje, blessings, Loeki82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat fijn Louise! Ik wilde net schrijven dat 't wel balen is dst t van woensdag naar het weekend is geschoven maar ik realiseer me nu dat 't donderdag is dus dat 't weekend nog sneller is, Wat fijn!! Super zeg dat ze het zo goed doet!

En loezzzzje gefeliciteerd met jullie dochter! Tocj nog even pittig idd dat ze sneller kwam maar inderdaad ze is mooi 8 weken langer blijven zitten dan verwacht. Hopelijk gaat ze gauw lekker groeien. Ik weet 't even niet meer. Wat was ook alweer de reden dat ze klein bleef? Was dat vanwege de 2 strengige navelstreng of was dat iemand anders?

Draaipoging hier is geslaagd! Baby was van dwars gewoon nog even doorgedraaid naar stuit, tolletje dus ze moesten toch nog even flink sjorren. Hij zette ook halverwege hakken in 't zand dus ze moesten tot 't laatst best wel even duwen maaarrrr 't is gelukt! Nu hopen dat ie blijft liggen... Volgende week weer controle.

loezzzje, Lisa890, blessings en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    En jij nu flink bijkomen dus! Lijkt me best pijnlijk om te ondergaan! Maar gelukkig gelukt, dus hopelijk nestelt hij zich nu mooi met zijn koppie naar beneden!

urfebe vindt dit leuk.
  4. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @loezzzje wauw gefeliciteerd meid! Wat goed dat je het nog zo lang hebt kunnen rekken, wat een ongelooflijk klein moppie is het, en dat gewicht heeft ze nog bereikt door zo lang in je buik te blijven ❤️ hopelijk gaat ze gauw aansterken nu!

@Louise11110 jeej L. is ook een sterke meid zeg, wat fijn dat ze waarschijnlijk al zo snel mee mag naar huis!

@urfebe fijn dat het gelukt is! Als baby nu meteen gaat indalen zou het top zijn, haha. En nu lekker uitrusten, bijkomen en je laten verwennen vanavond :thumup:

5. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hahaha, dat belooft wat voor later. :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Nu even rustig bijkomen. :thumup:

Bij mij heeft de baby 2 bloedvaten in de navelstreng. Gelukkig geen afwijkingen en de baby groeit goed. Ook een eigenwijsje. :rolleyes:

@Louise11110, wat fijn om te lezen dat de baby eerder naar huis mag. Nog 2 nachtjes. ❤

urfebe, Louise11110 en Mississippi vinden dit leuk.
  6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ohhh ja! Gelukkig dat alles goed is verder Loekie!

Nou de buitenkant van m'n buik voelt inderdaad wel wat beurs ja. Kan als ik erop druk aanwijzen waar de vingers van de gyn en de vk hebben geduwd :D

Louise11110 en Loeki82 vinden dit leuk.
  7. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Ik heb net voordat de maatregelen begonnen nog een borstvoedings cursus gedaan. Blij dat ik dat gedaan heb. Veel geleerd. Omdat ik een borstverkleining heb gehad eeuwen geleden dacht ik dat het onmogelijk zou zijn. Maar blijkt dus wel te kunnen, kans is alleen groter dat het een combi word. Nu ben ik op advies van de Lactatiekundige aan het “voorkolven” en yeah dat lukt gewoon. In het begin echt maar druppeltjes, en nog steeds niet veel. Ongeveer 1 ml per keer haha. Maar het is iig iets wat ik al klaar heb liggen. Vanaf maandag mag ik de frequentie gaan verhogen. Stond er van te kijken dat het dus we mogelijk was en dat de melkklieren in tact zijn. Heb er vertrouwen in dat het gaat lukken.

loezzzje, urfebe, Loeki82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Louise11110

Wat fijn! Het geeft mij super veel voldoening dat het nu loopt en ze alleen nog maar borstvoeding krijgt. Wij hebben veel hulp gehad van een lactatiekundige!

loezzzje, Loeki82, Kyra77 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Super cinsam en louise!! Ik hoop ook weer bv te mogen geven. Bij m'n oudste lukte het niet goed maar bij de jongste liep het als een speer.

Zo en nu een rennie en weer slapen, werd wakker van maagzuur beh. Kom op baby, indalen met je koppie naar beneden nu! Haha

Loeki82 en Mississippi vinden dit leuk.
  10. Louise11110

Wat vervelend! Het is echt gelijk over zodra ze gaat dalen of er uit is. Ik hoop dat ze snel daalt.

urfebe vindt dit leuk.
  11. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat gerommel en vanmorgen dscht ik duidelijk een hoofdje te voelen onderin. Hopelijk is 't indalen!! :)
    Fijne Pasen meiden!!

Louise hopelijk jullie meisje vandaag naar huis, ik duim!!

Julias, Mississippi en Loeki82 vinden dit leuk.
  12. Louise11110

Ik duim voor jou dat je baby aan het indalen is!

Wij mogen onze dochter vanmiddag ophalen! Ze vroegen nog of we het zeker wisten en of het wel zou lukken thuis ook omdat ze nog zo klein is en zich kan verslikken omdat ze het drinken nog een beetje moet leren.

Natuurlijk is het spannend om haar mee naar huis te nemen maar wij willen ons kind gewoon mee naar huis hebben zodra het kan, vandaag dus:D

@loezzzje hoe is het met jou? En met je prachtige dochter? En met de rest van je gezin?:D

Julias, loezzzje, urfebe en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie dochter vandaag naar huis mag! Heel spannend en jullie weten waar je erop moet letten. En met wat hulp van de kraamhulp komt het allemaal goed. :thumup: Lekker genieten thuis.

@loezzzje, hoe gaat het met jullie?

Hier rommelt het ook wat. Heb wat last van menstruatiepijn en de boef is druk bezig onderin. Dus ik heb het vermoeden dat hij goed ligt en hopelijk aan het indalen. Ik heb meer pijn in mijn bekken en rug en hoop dat de boef over 2 weken er klaar voor is. Weet niet of ik het tot 40 weken trek, slaap ook daardoor zo slecht en ben heel humeurig. We zullen het zien.....

Voor nu lekker vanuit de tuin genieten van het mooie weer.

loezzzje, urfebe en Louise11110 vinden dit leuk.
  14. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Oh wat lees ik hier allemaal!! :eek:
    Kreeg geen meldingen meer en dacht hmm wat is het stil daar, niet dus! :rolleyes:

Van harte gefeliciteerd @loezzzje !! :thumup::):) Baby nr 2 is er gewoon in dit groepje!
    Het klinkt wel allemaal best heftig, ook met het bloedverlies en de borstvoeding die je zo graag wil laten lukken.
    Zorg goed voor jezelf en neem je rust! Ik duim mee dat jullie dochtertje goed aansterkt en het even flink doet dan de voorbije 8 weken in je buik :)

@Louise11110 Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie thuis inmiddels? Oh klinkt zoo heerlijk naar huis met jullie meisje :oops: Genieten maar!!

Hier weer heel rustig daar vanbinnen. Ik denk dat het gerommel door het verdere indalen kwam.
    Begin het stiekem toch ook erg spannend te vinden allemaal!
    Voel me echt als een groentje zo nu, de eerste keer natuurlijk proberen bevallen.
    Bij men zoon kon ik rustig aftellen naar de geplande KS, ideaal voor een controlefreak als mezelf ;)
    Maar nu rustig afwachten dus.. Nog 1 week? Nog 4 weken? o_O
    Vind er niets aan haha, ik ben echt van het plannen en voorbereiden :roflmao::roflmao:

Louise11110, loezzzje, urfebe en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Lisa890 wauw 37 weken, nu mag ze ook officieel komen :D

@loezzzje ik hoop dat alles goed gaat!

@urfebe go baby go! Heb je goed je rust kunnen pakken zonder de andere kids?

@Louise11110 super dat ze thuis is! Nu gaan jullie de eerste nacht in samen thuis, toch wel spannend haha :p

16. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Oh echt om te rotten!
    De laatste nachten lig ik klaarwakker.
    Kruip ik eens op een fatsoenlijk uur in bed gisteravond na een bad en rustige muziek, lig ik héérlijk te slapen, snurkt mijn man me wakker en staat zoonlief aan mijn bed omdat die een nachtmerrie had.
    Iedereen ligt intussen verder te ronken en ik ben klaarwakker :mad:
    Echt, soms denk ik, wat als de bevalling start als je uitgeput bent? Dan kan je dat toch echt niet aan? :confused:
    Ik. Wil. Slapen. NU!!
    Ok sorry moest er even uit :D

urfebe vindt dit leuk.
  17. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Dank jullie wel allemaal!! Hier gaat het zijn gangetje. Ik mocht vrijdag met ontslag in het ziekenhuis. Heel fijn na 8,5 week! We slapen nu beiden in het Ronald Mcdonald Huis. Onze dochter zit sinds dinsdagmiddag al bij mijn ouders. Zij mag niet op de NICU komen nu vanwege corona dus die logeert een weekje bij opa & oma. Ze krijgt er gelukkig niet veel van mee en vermaakt zich prima. Volgende week even kijken of we haar hierheen halen. Ik wil haar natuurlijk ook graag weer hier hebben en dan zullen we om & om naar het zkh moeten. Het is helaas even passen en meten, echt vervelend deze situatie :( Met mij gaat het steeds beter. Heb wel nog last van de keizersnede maar dat is logisch, zal nog wel een week of 6 duren. Ben ook regelmatig wakker ‘s nachts zoals nu omdat ik dan weer pijn krijg dus ja hopelijk op snel betere nachten! Kolven gaat ook goed, ik zie de productie steeds iets meer omhoog gaan dus dat is fijn! Luxy krijgt nog niet zoveel voeding nu dus tot nu toe heeft ze alleen nog maar moedermelk gehad, hartstikke fijn! Verder doet ze het goed. Ze ligt wel aan de beademing omdat ze extra zuurstof nodig had, ze moest veel te hard werken om te ademen dus nu krijgt ze wat meer rust. De zuurstof zijn ze nu aan het afbouwen en daar reageert ze goed op dus hopelijk mag ze snel van de beademing af!

@Louise11110: de arts heeft idd gevraagd of we met een medisch psycholoog wilden praten. we hadden beiden zoiets van, nee voor nu nog niet nodig, misschien in de toekomst. maar het kan dus idd wel. omdat ik voor de bevalling al ijzertekort had hebben ze mij voor de bevalling al een zak bloed gegeven, toen tijdens de operatie ben ik 2,5 liter verloren en hebben ze mij weer een zak gegeven en toen ik weer terug op de kamer was hebben ze me nog 2 zakken gegeven, dus in totaal 4 zakken bloed. ik was in de OK wel heel slaperig dus heb ik veel mijn ogen dicht gehad toen ik moest wachten tot ik weer naar de kamer werd gebracht maar heb er nu eigenlijk niet veel last meer van. moet nog wel 6 weken ijzertabletjes slikken.

@FVG: we hebben helaas alleen nog maar naar haar mogen kijken (en hand in de couveuse). als ze van de beademing af is, dan mogen we met haar buidelen, daar moeten we dus nog op wachten maar is niet erg. belangrijkste is dat ze nu rust krijgt en aansterkt, dan komt de rest vanzelf!

@Julias; ja haar hartje is stabiel. de kindercardioloog is vrijdag langs geweest voor controles en die heeft haar goedgekeurd. ze hebben ook een echo van haar hersenen gemaakt en die zag er ook goed uit. de zorg gaat nu voornamelijk naar haar longetjes.

@urfebe; de reden voor haar groeiachterstand is omdat de doorbloeding door de navelstreng niet goed was. er kwam te weinig voeding voor haar doorheen dus kon ze niet goed groeien. ik had bij de bevalling weer dat mijn placenta niet los kwam en de baarmoeder niet wilde samentrekken dus hebben ze handmatig kleiner moeten maken. mijn baarmoeder vind het gewoon echt niet leuk als ik zwanger ben, dat is nu wel gebleken. fijn dat de draaipoging is geslaagd! dat lijkt me toch een zorg minder.

@Louise11110; wat fijn dat jullie dochter mee naar huis mocht! hoe is de 1ste nacht gegaan?

Hoe gaat met de rest?

blessings, Julias en Louise11110 vinden dit leuk.
  18. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020 ♡

1 mei
    Leuk - 28 jaar - 3e kindje

2 mei
    Lisa890 - 30 jaar - 2e kindje

3 mei
    FVG - 28 jaar - 1e kindje

4 mei
    Kyra77- 42 jaar - 2e kindje
    Cinsam - 43 jaar - 2e kindje
    Jeanine1995 - 24 jaar - 1e kindje

5 mei
    Blessings - 28 jaar - 2e kindje

6 mei
    Mississippi - 33 jaar - 4e kindje
    Urfebe - 33 jaar - 3e kindje
    Rapunzel - 30 jaar - 4e kindje
    Loezzzje - 34 jaar - 2de kindje

7 mei
    Loeki82 - 37 jaar - 2e kindje

8 mei

9 mei

10 mei

11 mei
    Julias - 33 jaar - 3e kindje

12 mei

13 mei
    Louise11110 - 26 jaar - 1e kindje

14 mei

15 mei

------------------------------------------
    ⭐️Sterretjes:⭐️

Ano
    Krv
    Nog anoniem
    Penny123
    Butterfly36
    ------------------------------------------

Afspraken:

14/4 - FVG - vroedvrouw
    17/4 - Loeki82 - controle gyn
    27/4 - FVG - echo
    28/4 - Loeki82 - controle gyn
    30/4 - Mississippi - ks
    04/5 - FVG - echo

Bevallen:

Louise11110 - 04-04-2020
    Loezzzje - 07-04-2020

-----------------------------------------
    jongen (3) | meisje (5) | verrassing (3)
    -----------------------------------------

19. Louise11110

@loezzzje
    Je bericht komt positief over! Dat, ondanks alle narigheid, je er toch zo mooi over kan vertellen!
    Ik duim dat Luxy snel van de beademing af mag en dat jullie haar snel mogen vasthouden! Fijn dat de borstvoeding goed loopt! Is toch een prettig idee hé als ze jouw melk krijgt ipv poedermelk. Het is voor zo'n kleintje toch het beste, niet dat het erg is als het niet lukt maar meer fijn dat het wel lukt!

Hopelijk knappen jij en Luxy snel op en mag je je oudste dochter weer snel zien! Ik denk aan jullie! ❤️

urfebe en loezzzje vinden dit leuk.
  20. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @loezzzje wat fijn dat alles er verder goed uit ziet! Het lijkt me heel verdrietig dat je je kleine meisje niet vast kan houden nog, maar je weet dat ze eerst moet aansterken en dit voor nu het beste voor haar is... Hopelijk kan ze snel goed zelfstandig ademen en mag je buidelen! Gelukkig is jullie oudste op een goede plek en vermaakt die zich. Hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Ik kreeg ook geen meldingen meer, tot net...
    @Louise11110 hoe is de eerste nacht gegaan met jullie dame thuis?

Gaan we de afspraken op de lijst wer aanvullen?
    Zo ja kan ik er bij met een groeiecho op 15 april.

Slapeloosheid is ook orde van de nacht hier... 3 a 5 uur slaap is het hier per nacht... Ik was gisteren zo moe na 3 uur, dat ik om kwart over 10 naar bed ben gegaan gisteravond. Laatst voor het eerst een klein middagdutje (in de zon:D) gedaan! Dat lukt me normaal nooooit.

urfebe en loezzzje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina