Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik ging al uit van wandelen! Haha. Dan vind ik het dus alsnog veel voor een hoogzwangere om elke dag te doen! Knap dat je dat zo lang hebt volgehouden hoor!
    Wel rot dat je zo'n last van je rug hebt zeg.. hopelijk laat baby zich dan snel zien!

Wel gek zeker om na zoveel weken weer thuis te zijn? ;) Heerlijk hoor, lekker weer thuis in je vertrouwde omgeving. Hopelijk mag de kleine ook snel mee naar huis. Is daar al iets over gezegt wanneer dat ongeveer zou kunnen zijn?

loezzzje en Lisa890 vinden dit leuk.
  2. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Ja @blessings zeker weer even wennen maar wel heel fijn! Lekker weer thuis op ons eigen plekje. Ze mocht misschien vandaag van de zuurstofondersteuning af, ze krijgt dan nog wel zuurstof door zo’n slangetje onder haar neus maar dan heeft ze niet meer zo’n kapje op, scheelt al heel veel voor haar. Even kijken hoe ze daar dan weer op reageert. De grens om naar huis te kunnen is 2000gram en ze moet zelfstandig uit een flesje kunnen drinken. En geen zuurstof meer nodig hebben. Ze weegt op dit moment 1555 gram en zit nog aan de sonde voeding. Het is dus nu vooral aansterken en goed groeien!

blessings, urfebe, Loeki82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    @loezzzje fijn dat jullie terug thuis zijn!
    Zo te horen doet ze het goed daar, die halve kg zal er vast vlug bijkomen! :thumup::thumup:

loezzzje vindt dit leuk.
  4. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @loezzzje, wat fijn dat jij weer thuis bent! Hoe labg heb je nu in totaal in het ziekenhuis gelegen?
    Hopelijk groeit L goed en mag ze ook snel naar huis!

loezzzje vindt dit leuk.
  5. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Pff 6 km wandelen lukt mij ook al weken niet meer. 15 minuten op mn beste dag, dan heb je t wel echt gehad;)

6. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

O wat fijn dat je thuis bent! En wat fijn dat ze het zo goed doet! Mogen jullie ad en toe al oefenen met de fles/borst?

loezzzje vindt dit leuk.
  7. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @loezzzje wat goed dat je naar huis mocht en je kleine dametje vooruit gaat. Hopelijk houdt ze het goed vol zonder het zuurstofmasker!

@Cinsam wat balen dat je niet eerder terecht kan. Laten we dan hopen dat je kleintje zelf snel komt dan!

Ik heb vandaag ook heerlijk met de honden een uur in het bos gelopen. Zolang ik doorloop heb ik geen last, maar vorige week met foto's maken en steeds staan was niet te doen. Op straat vind ik lopen ook een stuk zwaarder dan in het bos.

En bij mij doet de bovenkant van mijn buik ook meer pijn. Ze heeft echt scherpe voeten, ben echt helemaal beurs!!

loezzzje vindt dit leuk.
  8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @loezzzje wat heerlijk dat je lekker thuis bent! Ik duim dat jullie meisje snel groter en sterker wordt zodat ze ook lekker mee naar huis mag!

@Julias dat je nog een uur kunt wandelen! Ik red het net naar het einde van de tuin en weer terug hahaha :roflmao: ik heb dat ook hoor die trappen worden steeds pijnlijker. Tijd dat ze eruit gaan komen!

@Louise11110 hoe gaat het met jullie?

@hier begin ik het langzaam een beetje zat te worden. Heb vandaag ijverig mijn kledingkast en de badkamerkastjes uitgemest en ben de rest van de dag echt al zo moe dat ik het liefst weer in bed was gekropen. Heb ook verder nergens zin in... :oops: voorweeen en harde buiken zijn ook geheel verdwenen, dus heb er een hard hoofd in dat het snel zal beginnen. Sorry hoor ff zeuren :oops:

Julias, urfebe en loezzzje vinden dit leuk.
  9. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw

Haha herkenbaar, soms denk ik. Dit zal vast de eerste baby zijn die blijft zitten haha. Komt ook veel doordat we zo aan huis gekluisterd zitten.

O en wandelen pfft in huis is al heftig, maar dat komt ook door die stomme enkel.

urfebe en Mississippi vinden dit leuk.
  10. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Balen dat je niet eerder terecht kan cinsam.

Ohh jammer dat 't voorwerk gestopt is Mississippi! Hoewel als 't tocj nog niks doet het tegelijk maar beter is haha.

Wst heerlijk om thuis te zijn loezzzje, hopelijk mag jullie kleine dame snel van 't zuurstof af. Groei maar gauw meisje, nog 'n halve kg en dan mag je mee maar huis :)

Wauw 6km wandelen, ook respect van hier! Ik heb afgelopen donderdag gefietst. Met z'n vieren op 1 fiets. 1 kind voor, 1 kind achter, 1 kind in m'n buik en ikzelf. Nou dst was toch een stuk zwaarder dan ik had bedwcht. En dan heb k nog een elektrische fiets ook. Met m'n vorige zwangerschap van week 36 tm 38 nog 80 km gefietst. Maar ja dat was zonder kinderen voor of achterop en gezellig met m'n ouders op vakantie. M'n dochter zst dan altijd bij m'n vader of moeder dus had alleen mezelf en m'n buik te vervoeren. Maar met z'n 4en doe k niet meer haha. Vrijdag even alleen met m'n zoon gefietst dat maakte al een enorm verschil.

Gister in 't ziekenhuis geweest voor 'n ctg ivm minder leven voelen. Baby lag lekker in de placenta te slaan en te schoppen dus voelde ik niks van. Inmiddels weer anders gaan liggen dus vandaag alle beweging dubbel en dwars ingehaald haha.
    En we hebben (op 1 kruik na) alle spulletjes nu in ons eigen huis. Dst lag nog verspreid in de opslag bij m'n ouders en uitgeleend aan. Fam en vrienden. Dus morgen moet m'n man even de 2e kruik Jalen en dan zijn er compleet. Dan mag baby komen haha.
    Hoewel er hier ook helemaal niks rommelt hoor. Dus zal nog wel even duren.

11. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hebben jullie soms ook zo'n irrationele angst dat er nog iets zou mislopen op deze termijn?
    Het moet haast weer onbewust zijn door de situatie van Tulp123 maar ik ben half in paniek aan het huilen hier dat er alsnog iets mis zou lopen de komende weken of tijdens de bevalling :(
    Moet toch zijn dat ik er mee in mijn achterhoofd blijf zitten.
    Bah zeg, blij dat ik morgen terug echo heb.

12. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Dikke knuffel meis! Ik ken het verhaal van tulp niet, maar het klinkt alsof ik t nu ook niet wil lezen..
    De kans dat er nu nog iets misgaat is niet zo groot. Maar is nooit uitgesloten.
    Probeer in het hier en nu te blijven.
    Nu voel ik beeb, nu is alles goed. En als je beeb al een tijdje niet hebt gevoeld aan de bel trekken!
    Is er een bepaalde situatie waar je speciaal bang voor bent?

Lisa890, urfebe en Mississippi vinden dit leuk.
  13. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @Lisa890 nou, vreselijk he.. Ik probeer daar gewoon niet aan te denken dat het fout kan gaan. Ik kan niks met die gedachtes dus ik probeer zoals kyra77 zegt dan gewoon te genieten van het "nu" waarin ik de baby heerlijk voel bewegen.
    Maar die enge gedachtes komen bij mij ook heus wel eens bovendrijven hoor!

@urfebe gelukkig was de ctg goed! Eng he, als je de baby ineens minder of zelfs niet voelt.
    Lekker dat alles zo goed als klaar is. Hier ook! Geeft een heerlijk rustig gevoel. Behalve schoonmaken dan, dat gaat altijd door haha

@Mississippi oh die vermoeidheid begint hier ook te komen. Heb behoorlijk last van nesteldrang dus wil steeds schoonmaken, maar daarna ben ik super moe en chagrijnig.. :rolleyes:

Vind dit zo'n spannende tijd! Zo benieuwd wanneer baby komt! :D

urfebe en Mississippi vinden dit leuk.
  14. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hahaha nou he, zeker met de andere kinderen fulltime thuis houdt het schoonmaken helemaal nooit op. 1 ding gedaan, je draait je om en er is een bom achter je ontploft hahaha

Die angst heb k ook wel eens hoor Lisa! Zaterdag vond ik dat ineens even heel erg spannend. En tegelijk dscht ik die kans is zo bizar klein dat er nu nog iets mis gaat, dat moet ik loslaten. Gelukkig was alles goed.
    Veel plezier bij de echo!

15. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Nee dat kan je inderdaad best niet lezen nu, had het liever ook niet gezien. :(
    Ik ben wel bang dat het hartje plots zonder reden zou stoppen, of dat er tijdens de bevalling iets erg mis zou gaan waardoor we haar zouden verliezen. Echt ongegrond allemaal die angsten.
    Ga het morgen toch even op tafel gooien met de gynae, niet dat het wat uitmaakt, maar er elke week vrolijk gaan doen is ook niet echt eerlijk.
    Ik lap het mezelf ook elke keer hé, dan kom ik binnen "hoe voel je je" vraagt ze dan, en hops ik flap er automatisch uit "oh heel goed!" En dan denk ik erna domme kip waarom zeg je niet welke kwaaltjes je allemaal hebt. Ik wil gewoon geen zeurkous zijn bij haar.

Maar zo te horen ben ik al niet de enige die soms even zo'n angsten heeft, zal vast ook wel normaal zijn.

Heeft iemand ook zo'n enorm beurs gevoel helemaal bovenaan de buik? Voelt als een enorme schaafwonde/blauwe plek en is echt een continue pijnlijk gevoel.
    Ze ligt al even ingedaald dus van de stampen daar zal het nu toch niet meer komen denk ik?

Louise11110 vindt dit leuk.
  16. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik heb niet alles teruggelezen maar wat fijn dat je thuis bent @loezzzje. Nu de kleine meid nog, hopelijk binnenkort. ❤

@Lisa890, dat heb ik ook gelezen en die in januari ook. Snap je angst. We hopen allemaal op een goede zwangerschap en aan het einde een baby in onze armen. Maar wat @Kyra77 zegt, probeer in het nu en hier te blijven. Goed om het morgen te bespreken.

Hier druk bezig met poetsen en boos worden op die luie man van me. Zeg ik tegen hem dat mijn rug zeer doet na een intensieve poetsochtend. Moet ik van hem rustig aan doen en laten staan... en vervolgens doet hij het niet. :mad: Dus 3 keer raden wat ik zo verder ga doen. :rolleyes: Extreme nesteldrang dus.:oops:

Mijn moeder komt morgen en donderdag om mij te helpen met de tuin en ramen lappen. Scheelt een hoop. En ik ga deze week echt mijn ziekenhuistas klaarzetten. Loop met de angst dat het zo kan beginnen en ik niet alles in huis heb gedaan wat ik nog wil doen. Zwaar chagrijnig de week begonnen dus..:oops::oops:

loezzzje en urfebe vinden dit leuk.
  17. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ohh herkenbaar van die man Loekie! Hier ook zoeen. Hoewel ik 'm gister van z'n luie reet heb gelift (had 'm de avond ervoor al gewaarschuwd) en vervolgens heeft ie alle babyspul naar boven gelopen, z'n kleding "opgeruimd" (vooruit, het is van bde grond af) en de zolder en 1e verdieping helemaal gestofzuigd inclusief dingen van hun plek geschoven (een aantal, niet ons bed) om eronder te zuigen. Dus... Vooruit. Hopelijk krijg je jouw man ook nog wat aan de slag!

Loeki82 vindt dit leuk.
  18. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    @Kyra77; ikzelf heb 8,5 week in het zkh gelegen en toen de kleine geboren was hebben we nog 1 week in het zkh rondgelopen (toen ik al ontslagen was) dus bijna 10 wkn zkh in totaal. pfff ben echt blij dat we weer thuis zijn! ook al is dit niet gemakkelijk omdat onze andere dochter niet in het zkh mag en ik niet mag auto rijden voor de komende 4 wkn. het is allemaal behelpen maar dat komt ook wel weer goed!

@Louise11110; borstvoeding ga ik niet geven, doe wel kolven voor haar, al staat de productie hier nu stil dus zal straks toch over moeten gaan op kunstvoeding als ik het niet meer bijhoud. Verpleegkundige heeft al een keer met een spuitje iets laten proeven maar ze deed er nog niet echt iets mee. Komt vanzelf!

19. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik vind jou zo ontzettend positief hé! Mooi om te lezen!

Misschien een gek voorstel maar mocht je ervoor open staan heb ik 2.5 liter borstvoeding in de vriezer staan, dat word alleen maar meer. Ik zou het met alle liefde willen doneren voor jou kleine! Mijn borstvoeding is nu natuurlijk ook afgestemd op een prematuur kindje. Ik weet niet of er regels aan verbonden zijn maar ik drink minimaal alcohol en cafeïne. En altijd direct na een kolf sessie.
    Misschien vind je het een heel vreemd voorstel hoor, kan ik mij ook wel voorstellen. Ik loop al een tijdje met het idee van doneren in mijn hoofd:roflmao:

Maargoed, ik wil dan ook het allerliefste nog een x draagmoeder zijn en als dat niet kan wil ik mijn eicellen doneren. Dus het idee van doneren is niet vreemd voor mij:p

urfebe, loezzzje, Loeki82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat ontzettend lief van je!!
    Het zal zeer persoonlijk zijn of mensen er voor openstaan maar ik vind het gebaar super lief!
    Ik heb ook wel eens iets gehoord van een borstvoedingsbank in het ziekenhuis. Zodat babies met bv gevoed kunnen worden zolang de productie van de bioligische mama nog niet op pijl is. Misschien is dat ook een idee?

Deel Deze Pagina